Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

zubek

Forumowicz
  • Posts

    20794
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    114

zubek last won the day on August 25 2019

zubek had the most liked content!

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    WWL

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    IB/17/ST/B20DTH
  • Oddział VKP
    Mazowiecki

Recent Profile Visitors

11294 profile views

zubek's Achievements

Pasjonat

Pasjonat (7/7)

1.1k

Reputation

  1. a uszczelka smoka tego silnika nie dotyczy
  2. Jeździłem IA 2.0 cdti parę lat (przedliftową). Miałem zrobione na 195/420. Tak jak wcześniej pisano: - obowiązkowo biksenony AFL - fotele z pamięcią ułatwiają życie, szczególnie jak jest dwóch kierowców - jak kombi to elektryczna klapa - dobre radio - najlepiej z bose i intellinkiem bo możesz android auto uruchomić - flexa i 4x4 nie miałem - uszczelkę smoka wymienić od razu i masz spokój Moje awarie to rura turbo i alternator. Reszta to eksploatacyjne sprawy. Po przesiadce z VC trochę mało miejsca. Nie ma się czego bać. Jak benzyna to raczej 1.6 niż 2.0 bo na benzynę nie zarobisz
  3. W insigniach nic nie rdzewieje jeśli nie są bite a 1.4.... to silnik do corsy. Ja mam 200/420 i szału nie ma ale już jakoś jedzie.
  4. Założyłem raz te koenigi. Aura i teren mnie zmusiły. Przejechałem z kilometr (tyle co musiałem do przejezdnej drogi). Wszystkie zalety potwierdzam. Wada jest taka, że jak ich id razu po użyciu nie opłuczemy to łapią nalot i wyglądają jakby były używane 5 lat. Odbojników do ochrony alusów nie chciało mi się zakładać. Nic się nie uszkodziło. Montaż za pierwszym razem w śniegu i na miękkim podłożu ok 10 min. (na filmie instrukatażowym robią to w ok. 3 min). Za drugim razem na pewno poszłoby szybciej.
  5. Temat chyba nie poruszany - a wyglądając przez okno jest na czasie. W zeszłym roku jakoś przeżyłem wyjazd na narty bez łańcuchów. Łatwo nie było bo te nasze auta do królów gór nie należą pomimo niezłych zimowek (nie mam 4x4). Dzisiaj w Szczyrku ogłoszono stan klęski żywiołowej, w innych miejscach na południu nie jest lepiej, więc postanowiłem w tym roku nie kombinować. Wynalazki typu: łańcuch w sprayu, łańcuchy plastikowe (takie większe trytytki) odrzucam - szkoda nawet brać pod uwagę. Rozważałem "łańcuchy" tekstylne ze względu na niezłe opinie i uniwersalność rozmiaru, ale w końcu stanęło na klasycznych. Ze względu na zalecenia w instrukcji o grubości ogniwa do 10 mm (standard łańcuchów to 12 mm) wybór nie jest zbyt duży. Mam zimówki 235/45 R18. Na początek skorzystałem z konfiguratora: https://www.lancuchy.pl/ Możliwości: Taurus TRS 9mm gr.76 - cena ok. 250 zł. Koenig ZIP Ultra 9 gr.102 - cena ok. 350 zł Koenig ZIP 9 gr.102 - cena ok. 200zł. Weissenfels Clack&Go Uniqa M32 gr.130 - 470 zł. Reszta powyżej 500 zł. więc odrzucam, bo potrzebuję je raz w roku na tydzień/dwa, ewentualnie na jakieś nieprzewidziane wycieczki. Ale jak ktoś chce to można bez problemu wydać 1500. Mój wybór padł na Koeniga - najlepiej zip ultra. Używki czy nowe?.... Niby to nie kosmiczny wydatek ale mnie się zawsze przy zakupach Szkot włącza Jak się dobrze poszuka, to okazuje się, że można kupić "nowe używki", które nawet nie były zakładane - i takie właśnie kupiłem (z gwarancją na jeszcze 2 lata). Zakup: Koenig ZIP Ultra 9 https://www.ceneo.pl/35027123 Zalety (takie użytkowe - bez bełkotu): - Koenig to w zasadzie Thule więc firmy chwalić nie trzeba, - ultra w stosunku do normalnego ZIPa ma napinacze, więc nie wymaga ręcznego dociągania po przejechaniu kawałka drogi, - jednoetapowy montaż (wystarczy raz się zatrzymać), - prosta obsługa, - fajne opakowanie, - odbojniki chroniące powierzchnię felg aluminiowych, - realna gwarancja 3 lata (gwarancja producenta 5 lat ale to pewnie marketing), - w zasadzie same pozytwne oceny w necie. Wady opiszę jak użyję :roll: … o ile użyję. .
  6. przedliftowe lampy d2s poliftowe lampy d1s
  7. chińska elektronika nie zastąpi kierowcy
  8. https://www.ngkntk.com/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/LAMBDASONDEN/
  9. https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/f35.html
  10. Sprawdź temperaturę odczytując ją w ukrytym menu (opisy na forum) albo op-comem. Wskaźnik temperatury na zegarach zaczyna się z tego co pamiętam od 70 stopni.
  11. Aż takiego zauważalnego wpływu to raczej bym się nie spodziewał. Najprościej podmienić korek o obserwować.
  12. Raczej jakieś zwarcie. Samoistnie nie pada kilka żarówek na raz. Samoczynne zapalanie się świateł też nie jest normą. Czy to kuna... trudno powiedzieć, ale na pewno trzeba sprawdzić bezpieczniki i przekaźniki związane z lampami. Co do samoczynnego zamykania się auta - to jeśli otworzysz z pilota i nie otwierasz drzwi to po kilku minutach się zamknie - to norma. Awaria świateł raczej nie do usunięcia bez wizyty u elektryka; mąż przez telefon też raczej nie naprawi. Napisz na forum pomorskim - https://forum.vectraklub.pl/forum/63-pomorski/ może jakiś ogarnięty pomocnik się znajdzie. (tylko uprzedź męża żeby afery nie było )
  13. Sprawdź też przewody podciśnienia dochodzące do przepustnicy. Może któryś spadł, jest dziurawy, sparciały itp. Dolot powietrza od przepływomierza do przepustnicy też obejrzyj / obsłuchaj. Może ssie gdzieś powietrze spoza układu.
  14. kod 89 -teoretycznie oznacza wskaźnik wymaganego przeglądu ja bym podłączył pod op-coma - będzie jasność
  15. Kod silnika:Z19DTH Nr silnika:17324086
×
×
  • Create New...
UP