Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jarcik

Forumowicz
  • Content Count

    51
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9 Neutral

About jarcik

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 10/17/1981

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Toruń/Warszawa
  • Zainteresowania
    Posiadam OPCOM-A i chętnie pomogę.

Dodatkowe pola

  • Województwo
    kujawsko-pomorskie
  • Auto
    Vectra C Z19DTH CARAVAN CDTi 2006 || OP-COM

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Teoretycznie mozesz jezdzic, ja bym wymienil. Jesli masz podstawowe umiejetnosci to bedziesz sam w stanie wymienic. Opis masz na poczatku, mechanik mogl zle zamontowac lub tez uszkodzic.
  2. Dziękuje Robinek Jest może przewód z zasilania sterownika silnika ktory wchodzi do kabiny, np. bezpiecznik?
  3. Witam, Potrzebuje schematu elektrycznego sterownika+opisy pinow silnika Z19DTH (MY2006). Potrzebuje informacji o zasilaniu sterownika, a dokladnie czy obwod zasilania(+) jest gdzies latwo dostepny. Dziekuje
  4. 23 downloads

    Opis wymiany nastawnika klap wirowych w silniku Z19DTH. Objawy Kolektor wymieniłem ok 5kkm temu. I od jakiegoś czasu pojawiał się sporadycznie błąd P1109. Lecz ostatnio podczas trasy auto "opanował tryb awaryjny" i kontrolka check engine. Odłączenie aku pomogło na chwile, i potem tryb awaryjny praktycznie co odpalenie auta to tryb awaryjny. Zgaszenie silnika pomagało na chwile.W tzw. międzyczasie miałem trasę i przez 200km błąd się nawet nie pojawił, po czym wjechałem do miasta i od razu błąd/tryb awaryjny. Potrzebne narzędzia: płaskie/oczkowe klucze oraz torxy. Nastawnik wraz z cięgnem zakupiłem na alledrogo za 400 PLN(uzytkownik marlena2104). W ASO bagatella ~750 PLN (bez cięgna) z rabatem! Czas potrzebny na naprawę 2h. Zapewne drugim razem byłoby już szybciej Opis wymiany od góry (bez użycia podnośnika/kanału): 1.Demontaż egr. (http://forum.vectrak...e-egr-w-z19dth/) polecam wyczyszczenie. 2.Demontaż odmy (czarna puszka za silnikiem). Odma jest zamocowana od góry dwoma małymi śrubami sześciokątnymi. Odłączyłem wszystkie węże idące do/z odmy aby było więcej miejsca, od razu wymieniłem wszystkie opaski na nowe(regulowane). W niektórych autach może występować akumulator podciśnienia. Ja mam polifta i nie było wiec sprawa może dotyczyć przedliftowych. 3. Demontaż "blachy" która zasłania dostęp do nastawnika. Mocowana jest za pomocą trzech śrub dwie są ze szpilkami na gorze oraz jedna "duża" na dole z lewej strony. Tutaj mamy już swobodny dostęp do nastawnika. 4. Odłączenie wtyczki od nastawnika. Odkręcenie dwóch śrub i mamy nastawnik zdemontowany. Tu uwaga na cięgno(za jego pomocą nastawnik steruje praca klap w kolektorze) łączące nastawnik z kolektorem. Trzeba użyć troszkę siły gdyż mocowane sa na wcisk. Po demontażu mamy jeszcze kawałek blachy(3 śruby torx i jedna sześciokątna ) w której jest zamocowany nastawnik. Po wykręceniu nastawnika wkręcamy nowy i montaż w odwrotnej kolejności. Jak montował nowy nastawnik miałem problem z umiejscowieniem nastawnika, przydały się zdjęcia które zrobiłem. (Czarna obudowa znajduje się od strony silnika ). Podczas naprawy jak "kładłem się na silniku" uszkodziłem końcówki przelewowe na wtryskach. Wiec uważajcie podczas ew. naprawy. Zdjecia ponizej. Tutaj widoczne są części po demontażu Zaworu EGR, odma, blachy Zdjęcia nastawnika wraz z blacha z tyłu silnika stary i nowy nastawnik nastawnik wymontowany z blachy która go trzymała przy silniku. Podziękowania dla Piotreq i G.Redman za pomoc!
  5. W mojej ocenie jedyne rozwiązanie to wymiana nastawnika. Ja miałem kilka razy auto z kluczykiem potem check engine i tak w kółko. Po wymianie nastawnika wszystko wróciło do normy jak dotąd
  6. Skrzynka z bezpiecznikami koło akumulatora. To był 10A bezpiecznik, sprawdź sobie wszystkie dla św. spokoju.
  7. Objawy uszkodzonego nastawnika są takie jak opisujesz(brak mocy, kontrolka silnika/auto z kluczykiem). Możesz sprawdzić czy klapy się ruszają(czy nastawnik działa), na biegu jałowym dodaj gazu i niech druga osoba sprawdzi czy listwa się rusza. Sprawdź tez bezpieczniki może ta,m problem leży. Ostatnio sam miałem kłopot auto waliło błędami(m. in komunika o przerwanym obwodzie elektrycznym nastawnika) których nigdy wcześniej nie widziałem, już umawiałem mechanika gdy coś mnie podkusiło sprawdzić bezpieczniki a tu okazało się że bezpiecznik padł.
  8. Wymiana nastawnika klap wirowych [Z19DTH] Zobacz plik Opis wymiany nastawnika klap wirowych w silniku Z19DTH. Objawy Kolektor wymieniłem ok 5kkm temu. I od jakiegoś czasu pojawiał się sporadycznie błąd P1109. Lecz ostatnio podczas trasy auto "opanował tryb awaryjny" i kontrolka check engine. Odłączenie aku pomogło na chwile, i potem tryb awaryjny praktycznie co odpalenie auta to tryb awaryjny. Zgaszenie silnika pomagało na chwile.W tzw. międzyczasie miałem trasę i przez 200km błąd się nawet nie pojawił, po czym wjechałem do miasta i od razu błąd/tryb awaryjny. Potrzebne narzędzia: płaskie/oczkowe klucze oraz torxy. Nastawnik wraz z cięgnem zakupiłem na alledrogo za 400 PLN(uzytkownik marlena2104). W ASO bagatella ~750 PLN (bez cięgna) z rabatem! Czas potrzebny na naprawę 2h. Zapewne drugim razem byłoby już szybciej Opis wymiany od góry (bez użycia podnośnika/kanału): 1.Demontaż egr. (http://forum.vectrak...e-egr-w-z19dth/) polecam wyczyszczenie. 2.Demontaż odmy (czarna puszka za silnikiem). Odma jest zamocowana od góry dwoma małymi śrubami sześciokątnymi. Odłączyłem wszystkie węże idące do/z odmy aby było więcej miejsca, od razu wymieniłem wszystkie opaski na nowe(regulowane). W niektórych autach może występować akumulator podciśnienia. Ja mam polifta i nie było wiec sprawa może dotyczyć przedliftowych. 3. Demontaż "blachy" która zasłania dostęp do nastawnika. Mocowana jest za pomocą trzech śrub dwie są ze szpilkami na gorze oraz jedna "duża" na dole z lewej strony. Tutaj mamy już swobodny dostęp do nastawnika. 4. Odłączenie wtyczki od nastawnika. Odkręcenie dwóch śrub i mamy nastawnik zdemontowany. Tu uwaga na cięgno(za jego pomocą nastawnik steruje praca klap w kolektorze) łączące nastawnik z kolektorem. Trzeba użyć troszkę siły gdyż mocowane sa na wcisk. Po demontażu mamy jeszcze kawałek blachy(3 śruby torx i jedna sześciokątna ) w której jest zamocowany nastawnik. Po wykręceniu nastawnika wkręcamy nowy i montaż w odwrotnej kolejności. Jak montował nowy nastawnik miałem problem z umiejscowieniem nastawnika, przydały się zdjęcia które zrobiłem. (Czarna obudowa znajduje się od strony silnika ). Podczas naprawy jak "kładłem się na silniku" uszkodziłem końcówki przelewowe na wtryskach. Wiec uważajcie podczas ew. naprawy. Zdjecia ponizej. Tutaj widoczne są części po demontażu Zaworu EGR, odma, blachy Zdjęcia nastawnika wraz z blacha z tyłu silnika stary i nowy nastawnik nastawnik wymontowany z blachy która go trzymała przy silniku. Podziękowania dla Piotreq i G.Redman za pomoc! Dodający jarcik Dodano 2013.02.27 Kategoria VC - Silniki diesla - CDTI  
  9. Teraz sprawa jest już jasna. Pytałem ponieważ szukam obwodu do tzw "odcinki" na potrzeby alarmu. ============ edit czemu miał służyć cytat na pół strony? zubek
  10. Czy od stacyjki wychodzi przewod czerwono-czarny (taka informacje odnalazlem ze podobno idzie do rozrusznika) ktory podobno idzie do rozrusznika. Mogłbys zweryfikowac ta informacje czy taki przewod w ogóle istnieje? ==================== nie cytujemy obrazków zubek
  11. Gdzies widziałem info(bez szczegołów) ze idzie od stacyjki?
  12. Koledzy podpowiecie gdzie w kabinie(Vectra VC Z19DTH SW) znajdę przewód/gniazdo idący od/do rozrusznika.
  13. 63 downloads

    Witam, postaram się pokrótce przedstawić kolejność przy demontażu zderzaka tylnego: 1. Odkręcamy śruby łączące nadkole z zderzakiem po 3 śruby (torx) z każdej strony. tam gdzie są czerwone elementy (wsuwane na zderzak) były przykręcone śruby Gdy już mamy odkręcone nadkola możemy przystąpić do odkręcenia lamp. Lampy równie dobrze można odkręcić na początku, nie ma to najmniejszego znaczenia. Aby dostać się do śrub mocujących lampy, należy zdemontować zaślepki schowków: Tu widok przykręconych lamp, należy odpiąć kostkę z przewodami tu są odkręcone 2 z 3 śrub: zdemontowana lampa: Na czerwono zaznaczyłem otwory montażowe do zamocowania lamp, niebieska kostka elektryczna Na zielono ww. otwory, czerwono śruby torx mocujące zderzak, na żółto jest to wsuwany element zderzaka (zakończony "zgrubieniem w kształcie trójkąta" ), Aby go wyciągnąć należy podważyć lub tez innej metody, która pozwoli delikatnie wyciągnąć. Przed wyciągnięciem zderzaka należy zdemontować listwę! Aby wypiąć listwę z zatrzasków należy pociągnąć do siebie, ja osobiście demontowałem ja wsuwając palce pomiędzy zderzak a listwę i ciągnąłem do góry (z wyczuciem oczywiście ) Zdemontowana listwa: Po zdemontowaniu listwy: Na czerwono śruby(4 x torx) które należy odkręcić, na niebiesko miejsca zatrzasków Widok od dołu auta, w dwóch miejscach zderzak jest połączony z belka tylną (lewa strona zdjęcia). Aby wypiąć należy ścisnąć koniec zatrzaska połączenie na "sucho" po zdemontowaniu "ucho" zderzaka Montaż w odwrotnej kolejności czas zdjęcia zderzaka ok. 20 min Życzę powodzenia
  14. Proszę o opis pinów dwóch złączy pod kierownicą oraz opis złacza idacego do drzwi kierowcy(domykanie szyb z alarmu). Auto to VECTRA_Z19DTH_COMBI_MY2007
×
×
  • Create New...