Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mac30

Forumowicz
  • Content Count

    140
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About mac30

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 02/15/1974

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Białystok
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, fotografia

Dodatkowe pola

  • Województwo
    podlaskie
  • Auto
    Vectra C 1.9 CDTI 150KM

Recent Profile Visitors

661 profile views
  1. Ktoś może użytkuje oponki Dayton D320 EVO, Kormoran Gamma B2 lub Viking ProTech HP? Co możecie o nich powiedzieć? Chodzi mi głównie o prowadzenie, poziom hałasu i drogę hamowania. Warto w ogóle się pchać w taką budżetową oponę? Potrzebuję oponki 17 cali w rozmiarze 225/45/17 lub 225/50/17 i chciałbym się zmieścić w kwocie około 900 zł za komplet.
  2. Bzdury to Ty wypisujesz. To jest bixenon. W VC światła długie są obsługiwane poprzez podniesienie przesłony w lampie ksenonowej oraz dodatkowo przez żarówkę halogenową. I pisz normalną czcionką.
  3. Masz źle założony czujnik, przerabiałem to u siebie. Po wymianie wahaczy mechanik nieprawidłowo założył czujnik. Dasz radę sam przełożyć, nawet nie trzeba podnosić auta. Z tego co pamiętam trzeba odkręcić część osłony pod silnikiem, koła na maxa w lewo, odkręcasz jedną śrubkę i przekładasz pałąk czujnika do odpowiedniej pozycji. Pałąk powinien być w pionie, u mnie zamontowany był w poziomie. Też musiałem się w to bawić na wakacjach
  4. Tak wygląda moja chłodnica klimy po umyciu: http://zapodaj.net/c70fc0dd842e6.jpg.html http://zapodaj.net/f44800631cc47.jpg.html Najbardziej pogięte blaszki są w dolnej części. Po włączeniu wentylatorów, czuć podmuch, więc jakiś przepływ powietrza jest. Chociaż nie wiem czy nie za mały. Myślicie, że ona może być przyczyną? Nie wiem jak wygląda intercooler i chłodnica wody bo dalej nie demontowałem. Mam jeszcze jedno pytanie, czy jak wleję do termostatu gorącej wody (wrzątku) to powinien on sie otworzyć? Czy wystarczy tylko odpowiednia temperatura czy również musi być ciśnienie? Jest możliwość sprawdzenia tego w domowych warunkach? Chciałem sprawdzić nowy termostat, który kupiłem i teraz mam wątpliwości czy go montować, czy trafił mi się uszkodzony. Wszystkie króćce zaślepiłem, wlałem wrzątku od tej strony, którą jest przykręcony do korpusu silnika i nic, ani drgnie. Może trzeba go zagotować, ale skoro ma temperaturę otwarcia 88 stopni to chyba nie musi być wrząca woda. Da się to jakoś sprawdzić? Roboty przy wymianie niby nie ma za dużo, ale po co dwa razy robić to samo.
  5. Wyjąłem zaślepkę na próbę - nic się nie zmieniło.
  6. Zaślepiałem przy okazji wymiany kolektora. Ze 3 miesiące później wystąpił problem z podwyższoną temperaturą. Zaślepienie było jakoś zimą a na wiosne zauważyłem, że wskazówka idzie za 90. Czy to może być przyczyną? Jedno z drugim się wiąże? Trzeba zdemontować blaszkę i pojeździć bez niej, zobaczymy co będzie się działo.
  7. Dlaczego kiedyś niezależnie czy upał czy nie, temperatura oscylowała w granicach 88-90 stopni na BC? Ostanio było poniżej 20 stopni na zewnątrz i miałem 94-98. Zgadza się na blacie wskazówka lekko idzie za 90.
  8. 1.Pompa wody odpada, wymieniona, na starej też było tak samo. 2. Wentylatory chodzą, zarówno w teście op-coma jak również widać, że się załączają podczas normalnej pracy silnika, opieram się tu na danych z bloków pomiarowych op-coma bo normalnie ich nie słyszę. 3. Termostat - jest podejrzenie, że może się otwerać do końca, wymieniany jakiś rok temu, też to nic nie dało. Chłodnica wody po otwarciu dużego obiegu robi sie ciepła a włączony wiatrak zbija temperaturę z 98 stopni do około 93, więc raczej się otwiera, tylko jak sprawdzić czy do końca? 4. Chłodnica klimy czyszczona od zewnątrz z brudu. Podejrzewam jednak, że ona może być przyczyną blokowania przepływu powietrza ponieważ zauważyłem na niej sporo wgniecionych blaszek, szczególnie w dolnej części gdzie jest kratka wlotu powietrza. W ubiegłym roku zauważyłem również w moim subiektywnym odczuciu spadek wydajności klimatyzacji. Może jedno z drugim się wiąże? Tak wiec wg mnie albo termostat się nie otwiera do końca, albo chłodnica klimy blokuje przepływ powietrza do chłodnicy wody i przez to nie nadąża ona odprowadzać ciepła, albo też zawalona chłodnica lub układ chłodzenia od środka. Wczoraj było na zewnątrz około 15 stopni i deszcz, podczas jazdy po mieście temperatura na BC 94-98 stopni (normalna spokojna jazda) Co o tym myślicie?
  9. A co powiecie na to, że w moim przypadku owe "przegrzewanie się" silnika pojawiło się z dnia na dzień i wcześniej (przez okres 3lat) na 100% tego nie było, bez względu na porę roku. Więc nie wydaje mi się, że to jest normalne zjawisko.
  10. W testach chodzą wszystkie 3, podczas normalnej pracy silnika z odczytów w blokach pomiarowych wychodzi, że I bieg załącza się przy 92-93 stopniach a II przy 98 stopniach
  11. W blokach pomiarowych op-com pokazuje, że I bieg działa. Przy testach też się załącza więc u mnie raczej to nie będzie przyczyną. Muszę szukać dalej.
  12. I bieg działa, załącza się chyba w okolicach 93 stopni, II bieg 98 stopni. Spróbuję wymienić jeszcze raz termostat tylko teraz chciałbym wstawić taki który ma najniższa temperaturę otwarcia.
×
×
  • Create New...