Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

(:G.O.Ł.Y:)

Klubowicz
  • Content Count

    281
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

(:G.O.Ł.Y:) last won the day on January 25

(:G.O.Ł.Y:) had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutral

1 Follower

About (:G.O.Ł.Y:)

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 03/23/1978

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Radzymin
  • Zainteresowania
    architektura,grafika,mechanika sam.

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Nr klubowy
    147
  • Auto
    VB Y32SE by MickeyGarage + Berlingo MS II 1.6 HDI
  • Oddział VKP
    Mazowiecki

Recent Profile Visitors

1597 profile views
  1. Zgadza się...ale gdzieś z terminem "pętlenia" przepływomierza spotkałem się w necie, także z sufitu sobie tego nie wziąłem . Być może chodzi zupełnie o coś innego...na przykład, że odczyty nie mieszczą się w zakresie mapy zaprogramowanej w ECU (autoadaptacja już nie ogarnia nowych parametrów). Nie wiem. W moim przypadku błąd ten występował na początku, kiedy mocno obciążałem/butowałem silnik. Teraz potrafi się pojawić w pewnym niewielkim zakresie obrotów (2000-3000), ale znika po sekundowym odpuszczeniu gazu i ustabilizowaniu obrotów ( tak jak na filmie z kadetem)...i nie mówię o LPG tylko PB... Nagrałem nawet filmik z odczytami, może wrzucę też na YT. Wykresy z przepływomierza były w miarę stabilne, a w pewnym momencie mocno wychodziły poza zakres monitora i wówczas pojawiał się "czek". Odczyty temperatury zasysanego powietrza jak i sond też były OK a pierwszy bład dotyczył przepływomierza, a chwilę później wpadają obie sondy i temperatura powietrza...zawsze ten sam zestaw błędów. Apropo filmów, dwóch klubowiczy, chyba już byłych ( wyjadaczy tego tematu) zamieściło na YT filmy na których pojawia się ten sam problem. Jak się nie mylę Kuki i ktoś jeszcze...wpisz Vectra B 3.0V6 ( wtedy te silniki były ujeżdżane). Nie wspomnę również o nie dokręconym czujniku stukowym, który oprócz odejmowania mocy też wywoływał lampkę, ale to zostało już poprawione (poprawny moment dokręcania)...to też może sprawdź. I popieram odczyt błędów, jak nie masz kompa to zworka i jazda, bo inaczej będziesz błądził jak pijany zając we mgle ... szkoda Twoich nerwów na wróżenie z fusów. Najlepiej zaopatrzyć się w swoją końcówkę, wówczas będziesz wiedział w 100% co nie gra. LPG po zmianie silnika bezwzględnie do regulacji...profesjonalnej, a nie autoadaptacja i korekta krzywej, ale także z sondą w wydechu.
  2. Nie wiem czy kogoś tutaj znajdziesz w tym temacie...gdzieś, kiedyś był spec w Wawie, a i paru było też w Polsce. Na FB może namierzysz szybciej na forach opla/vectry/omegi... ... i tak jak pisałem wcześnie,j nie wiem czy taki melanż wyjdzie w związku z deko inną elektroniką i komplikacją w postaci automatu ... może to być nie opłacalne. W tym temacie ( przeszczep x30xe na osprzęcie x25xe ) przeważała opcja sterownika od 2.6 lub i500, chodź chyba wszystkim świecił się check przy pałowaniu, czy to była VB czy Astra czy inny pokemon ( nie wiem czy dobrze napiszę że - przepływomierz pętli ), ale bez dramatu. Zapodaj także temat w "Gm power corner" na SR forum, może tam znajdziesz kogoś. W mojej ocenie zostaw stary sterownik od x25xe - w automacie powinno to też fajnie jeździć.
  3. Samych kości nie przełożysz. W Omedze kości są wymienne, a w VB są lutowane. Programowo czy da się wgrać? Tego nie wiem. Sam jeżdżę na kompie od Omegi właśnie AF ( mam także kości z innej wersji ), ale mam także dolot wiązkę itp. z tego samochodu. Różnice są nie tyle co w złączu ale także w podłączeniu niektórych podzespołów...na przykład czujnika położenia przepustnicy (kabelki są w innej kolejności). Sam jestem ciekaw czy te delikatne różnice montażowe mają wpływ także na to, że oprogramowanie ( mapy ) jest inne. Dla potomnych: Płytka ECU z Omegi spokojnie mieści się zamiennie w ori opakowaniu z VB x25xe, także można zachować ori montaż w podszybiu.
  4. Cześć. Wymyśliłem sobie, że moją VB będę jeździł na maratony z rowerem na dachu. Znalazłem szynę gdzie montujemy rower za widelec, a zdjęte koło mocujemy tuz obok na tej samej szynie - Aguri Marathon Silver. Niestety Szyna jest wyłącznie montowana na belki z mocowaniem typu T, a ja posiadam ori belki prostokątne dedytkowane do Vectry B. Czy istnieją adaptery, które pozwolą ożenić jeden system z drugim, czy raczej muszę sam coś wykombinować z płaskowników ?
  5. U mnie dolot cały jest z omegi. Trudno mi powiedzieć czy podstawka jest z 3.0 czy też z 3.2...i czy one się między sobą różnią. Moduł przepływomierza mam wyjęty z ori rury i wkręcony we flanszę z kwasówki ? nierdzewki? jakoś tak.
  6. A gdzie na Marsa? Miałem robić w Kobyłce lub Wołominie, a może nawet do Coobcia bym wpadł (obok niego ma koleś hamownię) ... ale zapodaj adres. Może umówimy się jednego dnia ( pewnie w wakacje jak skończy się kołomyja z wirusem)?
  7. Widziałem, byłem na pokładzie zbiera się ładnie, może uda nam się wreszcie spotkać po Covid i ogarnąć to i owo.
  8. Wozi mnie dzielnie do pracy. Usunąłem prawie wszystkie swoje "fakapy" związane ze szczelnością olejową. Mam już na pokładzie drugą skrzynię D16, bo oryginał nie wytrzymał testowania przyśpieszeń na starej obwodnicy Radzymina . Aktualnie szykuję się do wymiany zawiasu, bo szwankują już amorki i łożyska "makpersonów". Do tego planuję podjechać do Dakaru na ustawienie LPG i potem może wreszcie hamownia... Do tego pojawia się Check w tych samych zakresach obrotów i obciążenia dla LPG i PB. Jeździłem w Twoim kierunku z podpiętym kompem i wychodzi, że coś jakby przepływka szwankowała. Zrobię podmianę i porównam parametry.
  9. Marek, czy coś wiesz o setupie 4xG w 3,2V6? Na tę chwilę mam standard wałki z VC. Leży u mnie drugi taki sam komplet i kusi mnie żeby zrobić podmianę na ww układ. U mnie chodzi to ze sterownikiem omegi AF. Miałem i całkiem niedawno sprzedałem za 250,- . Tak jak Marek pisał poszukaj na FB. Są 2 grupy Omegowe i do tego 2 grupy opel handel. Ostatnio nawet pojawiła się jedna 3.0 na graty.... także śpiesz się .
  10. Najlepiej jakbyś zapytał w dziale VB elektryka, albo ogólnym. Budowa wiązki to dość żmudna robota i nie wiem jak to się ma w 1.6. Bazowanie na oryginalnej i ewentualne cięcie i wydłużanie/skracanie obarczone by było ryzykiem złych połączeń/innymi parametrami przewodzenia itp. etc. W mojej ocenie najlepiej by było budować wiązkę na nowych przewodach...ale to gruba i nie tania zabawa... W 2,5v6 myślałbym, a nawet myślałem nad zakupem wiązki z anglika i zlokalizowaniem wówczas ECU w miejscu akumulatora, który to miał być w kufrze...z modu ostatecznie zrezygnowałem.
  11. Nie chcę siać fermentu, ale alternator jak mnie pamięć nie myli, jest ten sam co w 2,5v6. Co do rozrusznika automat/manual to nie wiem, ale nie powinien być jakiś inny.
  12. Kawał dobrej roboty...jeszcze poszerzenia wokół i będzie git.
  13. Kiedyś rysunek był na serwerze VKP...nawet miałem go w dwg na jakiejś dyskietce...niestety w pewnym momencie zniknęło to z serwera a dyskietki myszy zjadły . Nie pamiętam, który to rysował z dawnych klubowiczy: Harm (Inochi) czy As czy ktos inny. Było na forum kilku speców od CNC co robili różne ciekawe rzeczy. Teraz raczej nikt tego nie udostępni bo to $$$. Sam miałem to rysować właśnie na podstawie uszczelek. Skan A3 + suwmiarka + szablon do głowic w celu sprawdzenia i dalej dać komuś do cięcia - dla kogoś zaznajomionego z rysowaniem CAD to jeden wieczór roboty. Kjk12 jeśli chcesz to mogę spróbować zdjąć Ci wymiary zewnętrzne "rąbu" z kolektora made in MickeyGarage tak aby wycyrklować zapas materiału wokół otworów.
  14. Ogólnie MTB w Mazowieckiem a poza sezonem siłownia.
  15. Będziesz miał sporo rzeczy do sprawdzenia: poprawność podłączenia przewodów do cewki, podciśnień, czy wszystkie kostki są podpięte ( do zaworów sterujących klapami ) ostatecznie lewe powietrze. Może ruszyłeś wiązkę silnika i rozsypały się izolacje ( ja tak miałem ) i pojawiła się masa zwarć.
×
×
  • Create New...