Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

SEBA

Forumowicz
  • Content Count

    3971
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

SEBA last won the day on May 21 2015

SEBA had the most liked content!

Community Reputation

95 Excellent

About SEBA

  • Rank
    Specjalista
  • Birthday 04/04/1985

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Poznań

Dodatkowe pola

  • Województwo
    wielkopolskie
  • Auto
    Alfa Giulietta

Kontakt

Recent Profile Visitors

6477 profile views
  1. Wszystkiego najlepszego kolego :)

  2. Wszystkiego najlepszego :tort:

  3. Najlepszego z okazji urodzin :tort:

     

  4. Na czym polega bi-xenon, bądź też bi-halogen (bo zasada jest taka sama) już wyjaśniono wcześniej. Jest to po prostu optyka z ruchomą przesłoną (konkretnie rzecz ujmując przesłona znajduje się między odbłyśnikiem a soczewką), która obcina lub przepuszcza światło, sterowane zwykle elektromagnesem. To, że jedne lampy mają dodatkowe oświetlenie na długich z żarówki halogenowej, nie oznacza, że lampa nie ma świateł bixenonowych - ma tak jak VC z AFL. Grupa VW zwykle nie stosuje dodatkowych żarówek stąd zapewne takie wyobrażenie. Istnieją takie same typy stosowanej optyki, ale z różnym mocowaniem i typem przesłony; raz jest pod żarówkę halogenową, innym razem pod żarnik d2s, a także z przesłoną sztywną, albo ruchomą, a kształt i wielkość tak odbłyśnika jak i soczewki są identyczne (np. takie robi Hella). Przy takim układzie porównując xenon do bi-xenona różnic na krótkich nie ma. Ale jak porównujemy rożne rozwiązania, gdzie raz ta optyka jest mała, a raz znacznie większa to już różnice są widoczne, a gdy jakościowo jest jeszcze między nimi przepaść, to wówczas jest płacz i opiniowanie jakie to xenony są kiepskie. To żółte lipne światło jest właśnie bardzo pomocne przy kiepskich warunkach, szczególnie gdy asfalt jest mokry, dlatego wole barwę 4300 dla żarnika jak jakieś cuda 5000 i więcej, bo podczas deszczu jest dopiero lipa
  5. W tych klekotach jak coś ma strzelać na osprzęcie to sprzęgiełko alternatora, a to jak już koledzy wspomnieli niesie za sobą wibracje paska i efekty jak sam opisałeś na napinaczu. Dalej z piskami może wiązać się koło pasowe na wale (potrafi się rozwarstwić), jednak zacznij od altka i sprawdź napinacz bo będziesz miał go łatwo dostępnego po zsunięciu paska.
  6. rudiksax odpowiadając na twoje pytanie odnośnie różnic między kolektorami. Ten z alfy niczym się nie różni prócz tego, że nie ma zamontowanych fabrycznie klap - brak otworów i w 159 gdzie ten sam silnik jest montowany albo cromach jest bardzo często wymieniany na wariant bez klap z alfy 156. Szczelność obu będzie taka sama więc brałbym ten który trafi się taniej, lub wywalał sam. Koszty to ok 100 zł za ślusarza, korki i uszczelniacz. Jeśli wiele wołają za zrobiony wolałbym robić sam, bo stary chcą do zwrotu. albo kupił bez klap, ten zrobił i odsprzedał co wyjdzie równie korzystnie.
  7. Sam układ CR w w VC nie jest awaryjny i należy do jednego z solidniejszych. Ani pompy, ani wtryski nie padają jakoś często, a na pewno nie na tyle, by powiedzieć, że to ich typowa przypadłość. Spore znaczenie ma jak zawsze jakość paliwa, filtry itp sprawy. Jak zdarzy się, że wtrysk się "przycina" zwykle wystarcza zmiana jego końcówki (rozpylacza) co nie jest akurat nadmiernie kosztowne. Typowych dolegliwości należy szukać dalej, czyli w osprzęcie tych diesli, który nie jest już taki niezawodny. Klapy zawirowań, EGR, DPF, klapy gaszące, kostki wtrysku - tu często coś niedomaga.
  8. Mała miejscowość, niewiele się tam dzieje, coś jak Dąbki, za to luźniej i ciszej szczególnie w porównaniu z Mielnem/Unieściem. Latarnia fajna, tzn. trochę się na nią wchodzi Rozeznania jeśli chodzi o atrakcje dla dzieciaków nie mam - nie zwracałem na to uwagi. Ciekawiej jest w Jarosławcu, albo Ustroniu Morskim, przy czym ta pierwsza miejscowość sporo tańsza, choć plaża dostępna tylko po wschodniej stronie.
  9. SEBA

    Chip Tuning - Diesel

    Nie muszę mieć q4, bo to tylko rodzaj napędu, który owszem lepiej przeniesie moc, ale nad sensem takiej opcji nie chce tu dyskutować I nic mi się nie marzy, bo wiem ile one znoszą. Zdechnie skrzynia, trudno zmienię na inną. Owszem cinek takie mody robi i wiem, że jest na forach alfy polecany, jak również znam orientacyjny koszt, ale chce się dowiedzieć, czy ktoś więcej u nas ma doświadczenie z tymi silnikami. W Polsce za wiele firm się nie chwali osiągami powyżej 245 KM przy tych dieslach, a na zachodzie czy południu jest trochę tak porobionych fur, dlatego pytam.
  10. SEBA

    Chip Tuning - Diesel

    To i ja zapytam Trochę inny choć bliźniaczy diesel 2,4 fabrycznie 200 kucy w alfie 159. Czy jesteście w stanie coś zaproponować aby moc poszła w okolice 300 KM? Dodam, że wtryski mam z wersji 210 KM więc bardziej chodzi mi teraz o turbinę i soft. Wiem, że takie moce są w zasięgu, bo kilka 159 już tak zmodzonych lata i jedną ofertę otrzymałem Zdaje sobie sprawę z tego, że Nm mocno wzrośnie, i że trzeba go przesunąć na wyższe obroty aby skrzynię trochę oszczędzić, ale z pewnym ryzykiem też się liczę
  11. Tak najlepiej opuścić sanki, ale wszystkich śrub nie trzeba w nich wykręcać (przednie tylko luzujesz). Zacznij od sprawdzenia magla (potwierdzisz bądź wykluczysz tą opcję), bo łatwiej i szybciej zsunąć ten fartuch i ewentualnie skręcić go nową opaską jak bawić się z wężami. Drżenie kierownicy to nie kwestia układu kierowniczego, a krzywych tarcz ewentualnie kół
  12. Są to węże wysokociśnieniowe, stąd zjawisko pęcznienia przy kręceniu. Nawet przy malutkiej dziurce nieźle by tam sikało z przewodu Zsuń manszetę z magla w stronę drążków kierowniczych i zobacz czy na pewno nie jest tam mokro, bo też bym stawiał, że magiel może niedomagać.
×
×
  • Create New...