Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

De.

Forumowicz
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About De.

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 12/20/1985

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Inowrocław

Dodatkowe pola

  • Województwo
    kujawsko-pomorskie
  • Auto
    Vectra B 2.0 DI

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Odświeżę temat aby nie zakładać nowego i nie robić bałaganu na forum. Szukam żarówek 21/5 (stop/pozycja) żeby świeciły na czerwono ale sama bańka nie była czerwona. Znalazłem tylko LED (Osram) ale... nie można ich montować/używać - brak homologacji. Czy ktoś pomoże w wyborze żarówek? Jakieś diademy, chromy itp wynalazki są dostępne na rynku? Czy raczej czeka mnie montaż BOSMA czerwonej (chciałbym tego uniknąć bo klosze mam jasne i będzie kiepsko to wyglądać).
  2. Godzina 19. Zero pęcherzyków w przewodzie paliwowym. Odpalił od razu - reakcja na "gaz" jakby lepsza. Silnik wykazuje większą kulturę pracy. Wszystkim chciałbym podziękować za cierpliwość oraz rady. Jestem bardzo wdzięczny za to, że pomogliście w odnalezieniu przyczyny zapowietrzania się układu paliwowego Teraz tylko umyć, wypolerować, odkurzyć i wystawić na sprzedaż Po ponad 5 latach czas na zmianę auta
  3. Zaworek zwrotny wymienię - ten który jest w pompie na powrocie do baku. Przelewy i trójniki nowe więc one są poza podejrzeniem wszelakim. Zobaczyłem już skąd na powrocie pęcherze - idą od zaworka właśnie (od tej strony). Dzięki temu wykluczyłem stronę "od baku". Teraz tylko zaworek, podkładki miedziane a filtr z uszczelkami przy okazji (brakuje niby jeszcze 4kkm ale co mi szkodzi wymienić wcześniej). Paliwo czyste więc uszczelnienia wtrysków odpadają. Została tylko ta nieszczęsna śruba z kulką w środku (bo sądzę, że na takiej zasadzie to działa). Musisz brać pod uwagę, że mam ograniczone możliwości - zarówno czasowe jak i miejsce nie pozwala na większe "grzebanie" przy silniku. Pobrudzę polbruk przed blokiem to się wspólnota może lekko zdenerwować ( i słusznie ). EDYCJA 16.06.2016 Dnia dzisiejszego przyszła paczka a w niej filtr paliwa MANN oraz zaworek zwrotny BOSCH. Z tego miejsca chciałbym podziekować Koledzie ProChoice za szybką reakcję, bezproblemowy kontakt oraz natychmiastową wysyłkę. Filtr wymieniony. Zaworek wymieniony + nowe podkładki miedziane o nieco większej zewnętrznej średnicy (wewnętrzna idealnie dopasowana do śruby). Efekt będę znał za jakieś 1,5h - czy na powrocie do baku znowu zbierze się powietrze. Po 40minutach zero pęcherzy. Póki co wszystko wskazuje, że wszystkiemu winien był w/w zawór. Nie chcę chwalić ani zapeszać dlatego ciiiii..... Dam znać za 1,5h co słychać na froncie
  4. Skoro z przelewów ma nie lecieć paliwo... to po co w ogóle są Wydaje mi się, że jednak powinny wtryski dostawać więcej i przelewami wracać do baku. U mnie dostał paliwo ze strzykawki i w końcu reakcja na gaz była odpowiednia a nie po 2 s - przecież to paranoja. poza tym skoro tam nie ma być paliwa to z 3 jest coś nie halo (bo przelewy się napełniają) Powrót od pompy do baku sprawdziłem. Zapiąłem "raka" na węża i patrzyłem po której stronie zbierze się powietrze - czy od str baku czy od str pompy. Oczywiście od pompy także zaworek będzie w czwartek wymieniany, od razu wymienię sobie filtr z uszczelkami bo już jego czas nadszedł. Jesli po wymianie zaworku nadal będą problemy to nieszczelność musi być gdzieś na samej pompie. Innych możliwości już nie będzie.
  5. Kolego już dałem przezroczyste węże na przelewy i jeden cały czas jest pusty - zero paliwa. Pozostałe 3 napełniają się ale strasznie powoli. Zamówiłem zaworek zwrotny do pompy i filtr paliwa nowy. Wychodzi na to, że auto dostaje taką dawkę paliwa żeby pyrkać na biegu jałowym. Smoka w baku sprawdziłem. Wszystko OK. Tak mała dawka paliwa wyjaśniałaby bardzo powolną reakcję na dodanie "gazu". Dzisiaj sprawdziłem i dopiero po 2s od naciśnięcia pedału obroty wskakują na odpowiedni poziom. Mam tak od ponad 5 lat - od kiedy ją kupiłem. Natomiast kiedy go odpowietrzałem i dałem mu strzykawką spore ciśnienie na wąż do pompy to reakcja była taka jak powinna być - czyli natychmiastowa. Obawiam się, że to wina albo sterownika albo samej pompy.
  6. A jak to zrobić? Krok po kroku możesz wyjaśnić? Będę zobowiązany i bardzo dziękuję za zdjęcie - przyda się
  7. Kupiłem 8 sztuk. Do tego 1,5m przewodu przezroczystego (fi 3) na przelewy i dwa trójniki. Jak po wymianie i odpowietrzeniu jutro rano będzie to samo to zostanie mi zakup uszczelniaczy wtrysków i wymiana zaworku zwrotnego w pompie. Kłopot tylko z uszczelkami do tegoż... ale może jakoś dobiorę w sklepie jak już będę miał część w ręku. Taka malutka nieszczelność a nerwów mi to zjadło tyle, że jestem siwy jak g(o)łąb. EDIT Wymienione przelewy - wąż przezroczysty. Auto po długim kręceniu odpaliło. Sytuacja na froncie przedstawia się następująco: po 10 minutach pracy silnika przelew ostatni do trójnika pełen, przelew przedostatni pełen do trójnika, przelew drugi pełen do trójnika, przelew pierwszy pusty - zero, nawet nie ma śladu ON w wężu. Smok w baku OK. Do filtra paliwa musiałem znowu dolać ON bo brakowało.
  8. Jeszcze pytanie: czy mogę wykorzystać przezroczyste wężyki do przelewów? Miałbym wtedy pogląd na całą sytuację.
  9. Mam taki. Myślałem o montaże ale właśnie nie eliminuje to problemu... :/ Na zasilaniu przed filtrem powiadasz - kupię obejmy i chyba zamontuje go. Nie wiem czy to ważna wskazówka ale żona własnie mi powiedziała, że rano auto odpaliło bez problemu (dzień wcześniej był odpowietrzany) i "zdechł" po max 4-5s. To chyba świadczy o tym, że nieszczelność jest gdzieś blisko pompy... to chyba nie jest wina obudowy filtra paliwa. Jutro walczę ponownie. Sprawdzę przelewy i trójniki i jesli dorwę zaworek od ręki to go wymienię. Pójdę również do sklepu i kupię dwie obejmy metalowe i założe dodatkowy zawór jak kolega wyżej opisał. Jeśli byś był tak miły kolego i pokazał mi dokładnie gdzie go masz to bym tak samo zrobił
  10. Ta butelka ma być pusta na początku czy nalać tam trochę ON i w nim wąż zatopić aby sprawdzić czy będą jakieś bąble po odpaleniu? Bo sam sposób jest do wykonania bez problemu tylko mam już taki mętlik we łbie, że nie wiem na co mam zwrócić uwagę. Chyba zamówię jutro filtr paliwa z uszczelkami. Do tego dwa małe oringi które są w pokrywie obudowy filtra (tam gdzie wchodzą węże). Do tego zaworek zwrotny do pompy tylko muszę uszczelki dobrać jakieś bo widzę, że sprzedają bez nich. Jak wymienię te części i sprawdzę przelewy (+trójniki, które łatwo zdiagnozować) to zostaną uszczelniacze wtrysków. Przewody wysokiego ciśnienia z pompy do wtrysków wykluczam bo nie są "spocone".
  11. Przed operacją było wszystko OK. Przeczytałem poradę jak wymieniać te uszczelniacze i myślę, dumam a wręcz nawet się zastanawiam... jak ja to zrobię pod blokiem? Klucza dynamometrycznego nie mam a sądzę, że do takiej pracy byłby pomocny i odpowiedni. Filtr paliwa nie jest czarny. Dolna część może troszkę ale od wymiany minęło trochę czasu - jeszcze mi brakuje 4kkm do planowanej wymiany wszystkich filtrów i oleju. Może te metalowe przewody od pompy do wtrysków trzeba wymienić. Nie luzowałem ich przy pompie tylko delikatnie odginałem od wtrysków aby móc wyciągnąć pokrywę kolektora.
  12. He....he.....he :/ No to witam ponownie na zebraniu lokalnej mensy Nowy przewód do połowy pusty po nocnym postoju. Zacząć wymianę od zaworka w pompie czy przewodów wysokiego ciśnienia...czy może jednak uszczelnienia wtrysków? Zaznaczam, że każdej wymiany muszę dokonać pod blokiem więc ta ostatnia opcja mnie lekko przeraża. Dobrze, że mi humor dopisuje... to jedyne co się nie psuje
  13. Nie wchodząc w szczegóły nazewnictwa piszę co następuje Przewód powrotny przy pompie wymieniłem na przezroczysty aby widzieć czy pęcherzyki powietrza dumnie maszerują w ON. Dolałem do baku 15l. Wyjąłem przewód idący od filtra do pompy i strzykawką 100ml wtłaczałem paliwo. Jedna pełna weszła a drugiej 1/3. Dosyć spore ciśnienie w wężu wytworzyłem dzięki czemu pachnę pięknie olejem napędowym... nieważne. Zalałem filtr paliwa bo miał 1/3. Kręciłem pierwszy raz około 15s i jakby miała chęć załapać. Dałem odpocząć baterii oraz rozrusznikowi i ponowna 15s próba tym razem zakończona sukcesem. Póki co odpala a w nowym przewodzie nie stwierdziłem pęcherzyków. Za godzinę mała przejażdżka po mieście to się okaże czy powietrze łapie. Jeśli będzie OK to moim zdaniem coś w baku jest nie halo i znowu przy stanie 10l zaczną się problemy. Może też być, że wszystko minęło i ta moja metoda ze strzykawką zadziałała. Bynajmniej bak mam do wymiany + filtry + olej więc zobaczę niedługo jak wyglądają bebechy wewnątrz baku. Z miejsca nierównej walki, relacjonował dla Państwa De. Do napisania niebawem... bo czuję w gnatach, że to nie koniec
  14. Pytanie amatora: czy nieszczelność na kolektorze ssącym może powodować takie problemy? Póki co całą operację muszę odłożyć do niedzieli bo zwyczajnie nie mam teraz na to czasu. Mam za to zaworek zwrotny i chciałem go zamontować sobie jako "zabezpieczenie" na odejściu przy filtrze.
  15. Odkręciłem żeby sprawdzić czy jest tam paliwo. Sprawdziłem, dokręciłem i dopiero się wziąłem za odpowietrzanie. Jutro spróbuję starej i sprawdzonej metody, którą przedstawiłeś... tylko to mi już zostało.
×
×
  • Create New...