Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Voodoo

Forumowicz
  • Content Count

    185
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13 Neutral

About Voodoo

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Rzeszów, okolice
  • Zainteresowania
    software engineering, reverse engineering

Dodatkowe pola

  • Województwo
    podkarpackie
  • Auto
    Vectra C GTS - 1.9 CDTi Z19DTL

Recent Profile Visitors

627 profile views
  1. Opis aplikacji czytałeś ze zrozumieniem? Może zacznij od tego? I od tego obrazka co wkleiłeś.. Jakim cudem v 1.5 która notabene nie istnieje jest kompatybilna z 2.2?
  2. Może komuś się przyda, testowałem ostatnio interfejs Carista OBD2 i działa znakomicie: https://caristaapp.com/
  3. Cześć, prośba, możecie mi proszę przesłać na PW zdjęcia / zrzuty ekranów z tego interfejsu iCAR2 z testem wykonanym aplikacją ELM Identifier (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.applagapp.elm327identifier&hl=pl)? Ciekawe czy implementacja i wersja chipu jest jednolita..
  4. Cześć, zaktualizowałem appkę - usunąłem zbędne uprawnienia, bo Google usunęło aplikację ze względu na brak polityki prywatności. Mam nadzieję że tego ponownie nie zrobi - nie załączam takiej polityki na ten moment bo nie jest potrzebna - nie zbieram ani nie analizuję w żaden sposób żadnych danych użytkowników (nic ponadto co zbiera Google poprzez swój sklep - czyli statystyki instalacji). Dajcie znać proszę jakby coś złego się działo, aczkolwiek nie powinno.
  5. Czy ja dobrze czytam?.. Czy używasz mojej apki do odczytu DPF w Insignii?.. Nie miałem okazji wgryźć się w te silniki jeszcze, możesz mi napisać więcej szczegółów?
  6. To drugie to chodziło mi o interfejs diagnostyczny.. Edytowałem post i w sumie mogłem moje pytanie całkiem skasować. Co do błędu czujnika było już w innych tematach. Sprawdź szczelność układu wylotowego, a szczególnie stan rurki jaka biegnie od czujnika do filtra DPF - podobno potrafi się uszkodzić. Jeśli układ jest szczelny a rurka sprawna to raczej wymiana czujnika ciśnień będzie konieczna, nie jest to jakaś droga zabawa, ja wymieniałem to w ciemno i pomogło. Co do wypalania to nie wiem czy w ogóle wystartuje jeśli tego nie naprawisz..
  7. Cześć, pierwsza rzecz to nie ten temat, tu nie rozwiązujemy problemów z DPF. Druga rzecz - już wiem..
  8. Cześć! Czy na wyświetlaczu świeci się autko z kluczem (taki klucz jak płaski narzędziowy)?? Jeśli tak to trzeba odczytać kody błędów i sprawdzić czy wszystko dobrze z DPF - to ostatni gwizdek bo już jest dość bogato, ale jeszcze nie jest krytycznie z tego co można odczytać z ECU ale te wartości to są tylko wyliczenia przez ECU i nie muszą się pokrywać z rzeczywistością... Jeśli nie ma błędów DPF lub mimo wszystko chcesz spróbować wypalać (czego nie polecam bez sprawdzenia kodów błędów bo możesz pogorszyć sytuację) to rozgrzej auto powoli, jak już będzie powyżej 70stC wyjedź gdzieś na trasę, 4 bieg i duża prędkość przez chwilę (powyżej 110 km/h), później możesz zejść do 3ki lub nawet 2ki (bieg jest bez znaczenia) i trzymać około 3300-3500 RPM dopóki się nie wypali a potem standardowo schłodzić wszystko spokojniejszą jazdą. Może tak się też złożyć, że jak tylko silnik osiągnie minimalną temperaturę to odpali wypalanie od razu bez konieczności jazdy z większą prędkością, wtedy robisz j/w czyli obroty 3300 - 3500 ... Wypalanie serwisowe nie jest takie dobre jak dynamiczne / standardowe i po nim należy wymienić olej i wypalać normalnie podczas jazdy.. (tu chodzi o dotryskiwanie paliwa w cyklu wydechu silnika, podczas jazdy DPF szybciej się ogrzewa bez tego zabiegu)..
  9. Cześć, czas to pieniądz i takie tam... po prostu nie mam czasu na rozwijanie aplikacji - jeśli coś działa to lepiej tego nie ruszać Co do wymuszenia wypalania to nie jest to takie proste, są prawdopodobnie dwie opcje: 1/ Wypalanie serwisowe - niestety to nie da nic oprócz konieczności wymiany oleju (z tego co wiem).. Na 80% jest możliwe do zaimplementowania, ale nie doszedłem aż tak daleko.. Kto mi sprezentuje kilkanaście litrów oleju Liqui Molly TopTec 4600 na testy? Swoją drogą ta opcja to ślepy zaułek bo bardziej szkodzi niż pomaga. 2/ Wypalanie dynamiczne - tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana i są przynajmniej kolejne dwie opcje na inicjację. Pomijając aspekt techniczny, jedna z nich być może nadawałaby się do normalnego użycia, ale na ten moment nie mam aż takiej wiedzy odnośnie bezpośredniego dostępu do ECU, więc ta opcja implementacji całkiem odpada bo szacowany koszt i poświęcony czas nigdy mi się nie zwróci a nie wiem czy rozwiązanie będzie na tyle niezawodne, że będzie po prostu działać prawidłowo dla każdej wersji oprogramowania ECU itp... Co mogę doradzić, to eksperymenty z prędkością powyżej 80% stanu DPF. Zauważyłem że w moim przypadku dla wartości 90-92% praktycznie zawsze wypalanie wystartuje po osiągnięciu prędkości > 100 km/h o ile temperatura silnika na to pozwala. Czasem również poniżej, ale rzadko mam możliwość jechać z taką prędkością i zwykle tego nie monitoruję. Co mogę doradzić to jeździć i się nie przejmować - poważnie. Z doświadczenia również zauważyłem że jak już zauważę że DPF się wypala (99% przypadków to czuć, bo silnik zaczyna drżeć i moc się delikatnie zmienia) to wtedy jeżdżę o jeden bieg niżej, tak żeby obroty mieściły się w zakresie 2500 - 3500 RPM z nogą na gazie non stop (tak aby ECU cały czas dotryskiwało paliwo w fazie wydechu / bez hamowania silnikiem).. Chodzi o to żeby cały czas grzać DPF do jego roboczej temperatury wypalania 600 stC. Jak temperatura zostanie osiągnięta to wtedy można to poczuć poprzez tzw. szarpanie podczas jazdy, bo ECU odcina dotryskiwanie paliwa żeby nie przegrzewać DPF bo wyższa temperatura nie jest już potrzebna. Ot i cała filozofia. Możesz nawet jechać na dwójce czy coś żeby utrzymywać wyższe obroty. Im wyższe obroty, tym temperatura szybciej jest osiągana a sam proces wypalania trwa krócej. Po wypalaniu warto schłodzić DPF i turbo wolniejszą jazdą (to standardowo powinno się robić po ostrzejszej jeździe). Co do pozostałych aspektów jeżdżenia, to ja zawsze staram się jeździć w zakresie 1700 RPM i więcej i dość często wykorzystuję praktycznie cały zakres obrotomierza - lubię jeździć dynamicznie, nie rozumiem ludzi co zamulają ze świateł ale to już inna historia - pewnie mają zbyt wiele czasu a na dodatek nie potrafią go spieniężyć czy coś, bo oszczędność litra ON jest śmieszna.. Mam już 50kkm tak przejechane (całkowity przebieg 270kkm około) i nigdy nie miałem problemów z silnikiem, turbo, EGR, DPF czy sprzęgłem i dwumasą. Nic tak nie szkodzi jak zbieranie się sadzy w zakamarkach silnika przez zamulanie.
  10. Nie ma takiej opcji, bez obaw! :-) Jeśli już to trzeba takiego ELMa przelutować odpowiednio i połączyć się...... ale to inna historia.
  11. Popielniczki nie trzeba montować i niczego nie widać po zamknięciu osłonki. Ale zostawienie ciągle wpiętego ELMa poskutkuje rozładowaniem akumulatora!
  12. A wystarczyło zapytać Appka nie jest rozwijana, bo niestety nie mam na to czasu na ten moment, ale ma się dobrze. Użytkownicy którzy mają jakieś problemy mogą się ze mną kontaktować i jeśli jestem w stanie to pomagam. Jeśli chodzi o paletę odczytywanych informacji to już nic nowego tutaj się nie pojawi. Ciągle rozważam wersję płatną z bajerami itp.. ale na to jeszcze nie znalazłem czasu a i planowany zysk wygląda mizernie i jest niewspółmierny do środków jakie potrzebuję na realizację.
  13. Chodzi Ci o odczyt dawki? Pewnie tak choć to trudniejsze zadanie, ale kto mi zasponsoruje minimum tydzień pracy nad tym tematem i jakiś zaawansowany interfejs diagnostyczny do porównania danych żeby było szybciej..? Zresztą ja tego nie rozumiem po co tam w ogóle zaglądacie - silnik pracuje i nie zgłasza problemów to po co się rozwodzić nad wielkością tej dawki?
×
×
  • Create New...