Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

omega7

Forumowicz
  • Content Count

    393
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

omega7 last won the day on October 14 2016

omega7 had the most liked content!

Community Reputation

25 Best

2 Followers

About omega7

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 12/03/1982

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Astra 1.9cdti + hybryda / 200ps

Recent Profile Visitors

536 profile views
  1. Gwizd turbiny. Na zimnym silniku normalka (lekkie odkształcenie kolektora wydechowego) na rozgrzanym uznawany już za usterkę (często jest to urwana szpilka mocująca kolektor do głowicy). U mnie tak gwiżdże może z minutę od odpalenia auta potem cichnie.
  2. Jak demontowałem turbo też miałem problemy z tymi śrubami. Ostatecznie im odpuściłem bo nie miałem takiej potrzeby ale teraz chyba bym podziałał temperaturą.
  3. Obie podpowiedzi bardzo prawdopodobne. Usunięta tablica błędów albo przepustnica. Albo i jedno i drugie na raz.
  4. No właśnie w tym problem że nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. U mnie oryginał przy 125kkm był na granicy zużycia. Zamiennik z hurtowni (Gates+INA) przejechał na dużo mocniejszym setupie silnika też 125kkm i pasek był lekko rozciągnięty na napinaczu ale bez tragedii. Teraz na trzeci zestaw wybrałem komplet INA z motostacji. Po roku brak oznak zużycia. Wszystko zależy od szczęścia. Warto raz na jakiś czas zajrzeć do rozrządu, sprawdzić pasek, brak wycieków, napięcie paska, odpalić i posłuchać pompy. Jakby co reagować zanim będzie tragedia.
  5. Jeśli jeszcze nie kupiłeś auta a już myślisz o chipie wersji 120ps, lepiej poszukaj chwilę dłużej i bierz od razu 150ps. Tego przecież jest od groma i kosztują te auta już grosze. Box to box. Słabsze wpinasz tylko w szynę CR, lepsze w szynę CR i czujnik doładowania. Obie wersje dają trochę więcej mocy, często dymią i koksują mocno z niskich obrotów a na wysokich prawie wcale. Oszukują ECU co do stanu rzeczywistego więc można uznać że najzdrowsze dla motoru nie są. Oczywiście nie uszkodzą auta od razu ale na przestrzeni czasu skrócą życie. Chip z kolei można zrobić super, dobrze, średnio albo słabo. Te silniki chipuje się bajecznie prosto, jednak niewielu tunerom chce się to robić dobrze (bo i tak kto ich sprawdzi?) Szczegółnie w wyeksploatowanym pojeźdździe zmaiana softu bez podejrzenia logów op-comem to taka trochę loteria. Gotowe wsady, chip robiony w godzinę itp. mogą działać porównywalnie do boxa. Czy z kolei warto dawać 1000zł+ za porządny chip starego klekota?
  6. VC to czasy kiedy auta cierpiały już na sporą nadwagę. Jest pewnie ze 100kg cięższa od VB. Do tego 16KM mniej. Do tego w dieslu każda mały pie****et może odebrać moc. Generalnie VB będzie szybsza w tym porównaniu w każdych warunkach. Nie zmienia to faktu że auto powinno być zrywne od 1800/min. Sprawdź inną sztukę dla porównania.
  7. Z jakiego powodu regenerowałeś turbo? Na moje oko to był spory błąd. Turbiny świszczą na zimnym bo mają lekko odkształcony kolektor wydechowy, który się uszczelnia po rozgrzaniu. Wygląda na to że zamieniłeś dobrze wystrojąną turbinę garetta na zamiennik wystrojony przez pana Mietka. Niestety, wystarczy że śruba nastawnika jest lekko przestawiona i powstają takie właśnie fale dunaju jak u Ciebie po regeneracji. Zasada jest prosta, gdy ciśnienie doładowania podąża za oczekiwaniem, ECU korzysta z ustawieni gruchy z tabeli. Jeśli zaczyna się coś rozjeżdżac to samemu steruje doładowaniem. Niestety, przez sporą bezwładność całego zestawu robi to właśnie tak jak na obrazku - nieudolnie. Generalnie lekko bym podkręcił śrubę nastawnika i jeszcze raz zrobił logi, powinno doładowanie się w końcu uspokoić. To co widzisz można odczuć w trakcie przyspieszenia jako lekkie falowanie przyspieszenia. Jeśli masz problemy mocniejsze z szarpaniem, ja bym obstawiał coś z układem wtryskowym/elektroniką układu wtryskowago. Dawki korekcyjne na wolnych obrotach poprawne? Auto nie posiada lipnych kostek na wstryskach? W logu zwanym szarpanie nie jestem w stanie wychwycić momentu szarpania, kiedy to ma miejsce?
  8. Nie mogę się zgodzić. Przejrzałem setki logów na forach, dłubałem trochę w autach, chiupuję od wielu lat. Sam swoją hybrydę długo dosttrajałem do tzw. równej kreski. Sprawne z19dth dązy do doładowania 2.38bara i nie przekracza 2.40. Gdyby było tak jak piszesz, turbo ładowałoby do 2.6 a to już jest czerwone światło dla standardowej turbiny tego silnika. Auta z DPFami czesto mają pozacierane VTG i tam rzeczywiście przeładowanie do 0.2bara sie pojawia ale to nie jest praca zdrowej turbiny. Ba widziałem na forach jak ludzie zamykali górną granicę czujnika ciśnienia (3bary) a to już jest kaplica dla tych turbin i zerowy zysk. Górka o której piszesz jest zależna od PID Controllera i ustawień jego zmiennych PID. Jako ciekawowstkę powiem że na różne rynki i w różnych marach samochodów 1.9CDTI potrafi mieć zupełne inne ustawienia controllera i kreska jaką rysuje turbo będzie trochę inna. Polecam zbadać na własnym aucie zasadę jego działania, pomydfikować PID i sprawdzić jak kreska się zachowuje. Testowałem nie raz.
  9. tyle i nic więcej. to 1.9 cdti mieści się w pozostałych 1% egr puszcza spaliny przy spokojnej jeździe bez większego obciążenia kiedy jest duży nadmiar powietrza i można je zastapić spalinami bez większej szkody. na szczęście jest na tyle cudowny ecu, który w małym zakresie sam nieweluje niedokonałości mapy/turbo. wycięcie dpfa jest już zbyt dużym odstępstwem od normy i wypada mapy dłubnąć. nie jest potrzebna szczególna inteligencja żeby sterować pracą turbiny. w naszych sterownikach odpowiada za to PID controller + kilka map. To w zupełności wystarczy. Problem stanowi bezwładność całego systemu. Od momentu gdy ECU zada jakąś wartość zaworkowi VTG do momentu gdy zmienione ciśnienie pojawi się w kolektorze dolotowym mija sporo czasu i sporo się zmienia. Dlatego tak ważne jest by mapa była w miarę możliwości perfecyjna a ECU miało jak najmniej do powiedzenia. Bo inaczej to mamy oscylacje doładowania, góry, doliny i sporo roboty by to naprosotwać. przerabiałem to nie raz...
  10. Prawie wszystko się zgadza. EGR poradzi sobie bez DPFa. Jeśli chodzi o VTG to nie jest do końca tak że ECU sam sobie tym steruje. Zawsze punktem wstępnym są statyczne mapy, ecu delikatnie je modyfikuje ale one sa najważniejsze przy WOT. Dlatego wycięcie DPFa, zmniejsza restrykcję w wydechu i trzeba mapę dłubnąć bo inaczej będzie turbo przeładowywało a to jest tylko szkodliwe (nie tak jak piszesz że praca się poprawi).
  11. This video is unavailable. Film prywatny?
  12. kolego, najlepiej to nagraj ten dziwny dzwięk bo być może focusujesz się za bardzo na turbo a to może być coś innego (np pompa wody się zaciera). rzeczywiście jak wirnik zacznie ocierać o obudowę to może być jakiś nieprzyjemny zgrzyt a nie typowa "karetka"
  13. Aku naładowane na maksa. Do tego przede wszystkim wyczyszczone klemy i zdemontowane i wyczyszczone 3 kable uziemiające. Po skasowaniu błędów te w końcu nie powróciły i auto śmiga jak wściekłe.
  14. Rzeczywiście auto ledwo odpaliło ze względu na słaby akumulator. Nie zmienia to faktu że teraz zmieniłem garaż na ciepły a błędy.zostaly. kiepsko to wygląda auto jeździ Max 30km/h. Czekam na nowy rok żeby elektromechanik rzucił okiem.
×
×
  • Create New...