Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

tomasz g

Forumowicz
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by tomasz g

  1. Tak ten bezpiecznik ( mogą być tam nawet dwa bezpieczniki góra i dół ) Na tej wtyczce jest cały czas napięcie 12V
  2. Ten kabel idzie bezpośrednio od akumulatora ( bezpiecznik drutowy w skrzynce +, minus od klemy ) do pompy. Jeśli jest spalony bezpiecznik a przewody w całości to podejrzewam,że tranzystory mocy w pompie już spalone.
  3. Witam Spalanie to temat rzeka podam mój przykład : Byłem na wakacjach moją v6 cdti automat we włoszech trasa około 3800 km średnia 6,9l opony 215/55/16, kuzyn jechał swoją 1,9 dth automat jego srednia 6,6l opony 205/55/16 obie kombi moja trochę doposażona hak ids itd. Za to na codzień zimą żona jeździ do pracy ( max 5 km dziennie ) to spala około 12-14 l, wcześniej miała alfe 147 jtd manual spalała około 10 l, podobnie pierwsze secicento 1.1 sporting też brało 10l . Uważam że v6 ma bardzo słabe przyspieszenie i małą moc jak na silnik 3.0, 9,8 do setki przy 4 cylindrowej konkrencji vw 170, forda 175, toyocie 180 wypada blado Na szczecie dobry gang silnika, świetna skrzynia i rewlacyjne zawieszenie ids rekompensują braki w przyspieszeniu ( u mnie z boxem 220km około 8,6 do setki ) Polecam ten silnik ze względu, że rzadko jeździł we flotach i łatwo znaleźć z małym przebiegiem.
  4. Witam Miałem 3 Vectry V6 Cdti ( przebiegi 30kkm-m,180kkm-m i 120kkm-a-chip 220) wszystkie kombi i powiem jedno manual do tego silnika to była porażka. Przejechałem na chipie 50kkm a auto już 100kkm i na moje silnik i skrzynka idealna. Jeżeli chodzi o chipowanie to przegubów nie zmiażdży nawet 600Nm i 400KM ( w z30 można również stosować zamiennie przeguby a-m choć etka mówi bzdury ) koło duwmasowe również mocno przewymiarowne spokojnie 250kkm. A najważniejsze to auto nie służy do do startów spod świateł, lecz do dynamicznej jazdy na trasie i spalaniem poniżej 7l. Z kumplem BMW 530(218KM-a) byłem klika razy w trasie po europie i Vectra przy tankowaniu spalała 1 l mniej ( mozliwości aut podobne choć ceny !?).
  5. Brak mocy to raczej z tulejami ciężko powiązać. Trzeba zacząć od szczytania kompa, choć dziwne,że żadna lampka sie nie pali. Co do białego dymu i znkającego płynu to bywają kosztowne zakończenia. Jak z okolic Piły to chętnie podłącze OP-Coma.
  6. A jam mam pytanie jak się objawiało to huczenie, bo w mojej viki jak skręcam w lewo to coś mu huczy, szczególnie gdy gwałtownie i przy niskich prędkościach. Na razie nie miałem czasu i sprawdziłem tylko łożyska, ale to chyba nie to. Pozdr tomasz
  7. WitamTak to już jest z dieslami z dpf, jeśli jeżdzą krótkie trasy po mieście to z autopsji wiem, że mogą się wypalać co 300- 500km ( przy przebiegach auta 150kkm i więcej ) a zużycie paliwa wystarczy zobaczyć na kompie. Dodatkowo nie zakończenie pełnego powoduje kolejną próbę wypalania itd. W polskich warunkach ( nie dotyczy nas podatek euro 4 ) najlepszym sposobem jest wycięcie dpf i po sprawie. No niestety ciągle zimny automat, miasto i tylko kilka km to zużycie 12l norma moja v6 12-15l/100km. Kolega PałaszD to widzę drugi biegun bo spalać 5,0 automatem ( średnia 80 ) to ekstremum. Z ciekawości sprawdzałem u zonki następne wypalanie rozpoczęlo się po 1450 km - 80% to trasa (od ostat. czwartku BC 1581km 5,5l 72km/h poprawka +0,2 l), moja v6 BC 976 km 7,6l 58km/h.
  8. MASZ PROBLEM Z USZCZELNIENIEM, BO WODA WLEWA SIĘ DO POMPY PRZEZ KABLE. NAJWAŻNIEJSZE TO OSŁONA PODWOZIA PRZED PRAWYM NADKOLEM I USZCZELNIENIE WSZYSTKICH GNIAZD W POMPIE SILIKONEM I WYWIERCENIE OTWORU NA DOLE POMPY W RAZIE W.
  9. Ja również trochę cię uświadomie, V6 często wychodziły z zawieszeniem obniżonym dodatkowo często miały IDS ze sportową zawiechą, a do tego zwiększone przednie i tylne wentylowane hamulce, oraz standartowo większe koła . Te dodatki oprócz silnika nie dają żadnych szans zwykłej 1.9DTH, a wiem co piszę bo żonka jeździ 1.9DTH.
  10. Z numeru części to widzę zestaw lewe kolano gumowe, przedłużka z PCV, i drugie kolano wej. do turbo dolne kolano ma standartowo różną srednicę wej-wyj., więc dobranie innego będzie cięzkie i dostęp do wymiany dość utrudniony, naprawa to wstawka kawałka rurki stalówki plus opaski lub używka górne kolano z tego co pamiętam ma równe średnice za to kształt przekombinowany U mnie w garażu coś by się znalazło w oryginale - wymiana gratis Jak by co to na PW
  11. Zależy czy znasz jego historię, a jeżeli chodzi palenie na tyk to cdti w porównaniu do TDI PD to przepaść miałem coś takiego 1.9 i wszyscy którzy go szłyszeli przy rozruchu - szok " Zakupił pewnie maszynkę do testowania wtrysków,.. bo regeneruje to się ręcami Zlecał na zewnątrz, inwestycja 50kzł ma się dość szybko zwrócić.
  12. Trochę dużo 12-14 dla 1.9 cdti moja V6 cdti automat w mieście tak 2km + 2 km wychodzi 13,4 na setkę. W trasie lekka jazda 6,5-7,5 jednak wszystko się zmieni jeśli w danym tankowaniu będzie wypalanie DPF około 1 litr średnio na baku więcej.
  13. Z tego co widzę na forum to odpalanie vectry cdti, zależy od przebiegu bo auto mojej żonki 46kkm odpala na jedno grzanie ( chyna ze -25 to dwa ) i max po 2-3 sekundach kręcenia już pracuje i chodzi od razu równo za to obroty są powyżej 1100. Mój kolega mechanik zakupił maszynkę do regeneracji wtrysków bo obecnie jest na topie.
  14. Silnik z30 przebieg 126kkm bo zczytałem opcomem ( z licznika i sterownika). Wymieniałem kolesiowi całość z mojej (nieudanej!!!) vectry(dokłanie mój mechanik). Z papierów wynikało, że przy 100kkm był wymieniany EGR i robiony przegląd.
  15. U mnie kolego leży taki EGR po 26 tys. i nie tylko bo cały silnik też ( brak kompresji na 1 garze ) Dla poważnego forumowca można wypożyczyć Jakby co to na priv
  16. Paliwa sprzedawane na naszych stacjach mają temp. wytrącania parafiny poniżej - 28 C do tej temp. srednio sprawny diesel powinien odpalać na własnym aku. Jeśli wykluczmym słaby akumulator lub auto nie odpala nawet na kablach to problem wydaje się prosty, w układzie paliwowych zamarza nam WODA. Odwodnienie filtra paliwa przy takich mrozach jest możliwe w ciepłym garażu, a dalej najskueczniejszym sposobem jest wlanie 0,25 denaturatu do 1/4 baku w celu powiązania wody z ON. Następnie jakiś lepszy ON i w drogę. Dzisiaj -20C vectra żonki pali od dotknięcia ( fakt aku 85Ah i przebieg 46kkm ) bezyniaki mogą się schować, a moja V6 po 3 dniach idealnie ( zwykły ON ).
  17. Miałem już klika Opli Vectry 1.9 i co do rozruchu na mrozie to szału nie było(autka miały 100-200kkm). Poniżej -20 stopni kilka sekund kręcenia i nie równa praca na początku to standart, ale obecnie żonka ma taką z przebiegiem 40 kkm.(3,5 roku) i różnica jest ogromna przy -20 grzanie trwa dłużej, a rozruch jest szybszy niż przy -5 i nie ma żadnego telepania (tylko zwykłe paliwko Bliska). Dziś odpalałem moją V6 CDTI(-18) po 10 dniach to jest inna bajka można porównać do tylko TDI.W autkach o większych przebiegach polecam jak największy akumulator i generalny przegląd rozrusznika.
  18. Witam Na forum widzę sami specjaliści z dziedziny elektro-energetyki. Moje zdanie jest trochę inne. Zakup większego akumulatora ma zawsze sens jeśli głównie jeżdzimy na krótkich trasach, gdyż alternator zawsze bedzie się starał powrócić max. ładunek do akumulatora, więc nie ważne jakiej wielkości mamy akumulator tylko ile z niego zużyliśmy Ah. Jeśli alternator jest małej mocy to będzie częściej pracował z max. obciązeniem, co pewnie wpłynie na żywotność mostka prostowniczego. Z autopsji jednak wiem, że auta z większym ( przewymiarowanym ) akumulatorem częściej zapalają o pierwszego startu, bo prąd rozruchowy jest większy i spadek napięcia mniejszy ( a fatyczne zużycie Ah mniejsze). Pozostaje tylko policzyć większy akumulator to napewno jeden sezon dłuższej pracy ( choć wyjątki potwierdzają regułę ). Podobnie z oponami na których przejedziemy większy dystans 205 czy 215 ? Jeśli cena zachęcająca to ja bym kupił większy. pozdr Tomasz
  19. Witam Mam kolego kompletny uszkodzony silnik Z30DT. Silnik ma przejechne około 120tkm i niskie sprężanie na 2 garach układ wtryskowy pracował bez zarzutu do końca. Jeśli czegoś potrzebujesz z takiego silnika to mogę pomóc. Pozd Tomasz
  20. tomasz g

    bi-xenon AFL

    witam W lewej lampie znajduje się układ odpowiedzialny za doświetlanie zakrętów AFL więc w instalacji auta musiałbyś mieć do niego kostkę. Lampa ma natomiast standardową wtyczkę - więc lampy po zaprogramowaniu techem powinny działać bez problemu. Polecam firmy zajmujące się montażem ksenonów częściej wiedzą więcej niż serwis ( jutro obejrzę tą wtyczkę AFL bo mam ją na wierzchu - spalił mi się kiedyś bezpiecznik a ja przewaliłem pół instalacji )
×
×
  • Create New...