Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

kabat73

Forumowicz
  • Zawartość

    83
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    1

kabat73 wygrał w ostatnim dniu 14 Wrzesień 2012

kabat73 ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

1 Neutral

O kabat73

  • Ranga
    Nowicjusz
  • Urodziny 1973.03.07

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Opole

Dodatkowe pola

  • Województwo
    opolskie
  • Auto
    Opel Vectra C Z19DTH 2005 kombi

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Dzięki za odpowiedź. Jak dawno to robiłeś, tzn. jak długo po smarowaniu jest cisza i jakiego smaru użył mechanik?
  2. Witam, Ja też walczę ze skrzypieniem od strony prawego przedniego koła podczas hamowania już przy małej prędkości (w ostatniej końcowej fazie ok. <20km/h aż do całkowitego zatrzymania), intensywniej to słychać podczas hamowania na pochyłości (z górki, przy dohamowywaniu). Nie zawsze to występuje, ale w zdecydowanej większości przypadków (im zimniej tym mniej, jak już występuje, to przez cały dzień). Hamulce były robione wszystkie, wymieniane reparaturki, przewody, płyn wymieniony, koła z przodu już nie przyblokowują, bo był problem z przodu. PO naprawie był spokój przez ok 10 dni (samochód stał w warsztacie przez ponad 2 tyg.). Sprężyny, łożyska kolumny MCPhersona kompletne i osłonki gumowe wymienione i nadal skrzypi, gumy stabilizatora też wymienione. Jak się robi trochę cieplej i mokro - to skrzypi przy skręcaniu kierownicą np. podczas parkowania. Może przyczyna jest taka sama? Już się zastanawiałem nad prawym łącznikiem stabilizatora. Co ciekawe, po wyciągnięciu kolumny przestaje skrzypieć na krótko, a potem znowu. Co to może być?
  3. Labobas, u mnie też ciekło bardzo szybko, ale z 3 klapy i potem po kolei. Luzy były takie, że tylko smoła by to uszczelniła . Dzięki temu zauważyłem, że coś nie tak i nie szukałem klapy w cylindrze.Ja nie będę zaślepiał, choćbym miał za kilka lat kupić kolejny kolektor. Wcześniejsze wytrzymały po ok. 100 tys. km.
  4. U mnie nic nie poszarpuje, mam EGR, DPF i fabryczny kolektor z klapami i spokój.
  5. U mnie rzeczywiście mogło to grozić, bo klapka "latała" konkretnie. Dziękuję marcinek180 za info.
  6. Czyżby "genialna konstrukcja" się nie sprawdziła? Do błędów też trzeba się przyznać, a nie pisać, że winny jest użytkownik, że nie robi 100 tys km rocznie.
  7. U mnie było identycznie, jak u Ciebie Sizon. Tyle, że nie miałem okazji przejechać 50 tys. km. Po przeszło 2 latach po ok 35 tys. km byłem zmuszony zmienić kolektor na nowy oryginał PIERBURG za niewiele więcej niż to "regenerowane cudo", które po roku zaczęło dzwonić, bo listwa poluzowała się na śrubkach. Po dwóch latach użytkowania tego kolektora zaczęły się problemy z zacinaniem się klap i wchodzeniem w tryb awaryjny pod koniec wypalania filtra DPF. Poprosiłem mechanika, aby dokręcił jakoś tą "brzęczącą" listwę i ku jego zdziwieniu osie klap "latały" luźno w wyrobionych gniazdach z ogromnym luzem przekoszeniowym. Pozostała mi tylko wymiana na oryginał, bo regenerowany okazał się być totalną TANDETĄ i wyrzuceniem kasy w błoto. Na ew. pytanie odpowiem: tak to był kolektor jabolowy. Co ciekawe, w odpowiedzi na maila dowiedziałem się (cyt.): "przy tak mikroskopijnych przebiegach to jest normalne, że tak się dzieje; nagar osadza się na osiach i ... ble ble ble" Toż to są bzdury. Nie rozumiem związku jednego z drugim. Skąd gościu wie jak i którędy jeżdżę. Uważam, że to były pieniądze zmarnowane. Nie polecam tego kolektora nikomu, chyba że ktoś ma za dużo kasy i lubi przykre niespodzianki. Jestem ciekaw ilu z Was ma takie same doświadczenia, bo widzę, że nie jestem sam. Pozdrawiam i życzę wiele rozsądku przy podejmowaniu decyzji co wybrać, aby nie WTOPIĆ kasy.
  8. Sprężarkę wymieniłem, bo puszczała olej. Po jej wymianie drgania zelżyły znacznie (może to ten olej zakłócał normalny proces spalania mieszanki paliwowo-powietrznej). Wtryski zaczęły mieć obłędne dawki korekcyjne (w końcu 273 000 km przebiegu to nie mało). Regeneracja robiona w Opolu na Zapłociu (nie podaję namiaru pełnego bo to byłaby reklama) u J.L. Są tylko 2 firmy w Opolu, więc nie będzie problemu ze znalezieniem (tej drugiej nie polecają znajomi mechanicy). Po zdiagnozowaniu stwierdzono, że konieczna jest egeneracja pełna - 700zł/ sztukę (ze starego wtryskiwacza zostaje tylko obudowa) + koszt wykręcenia (bywają z tym problemy) u innego mechanika i programowanie na sprzęcie BOSCHA po zamontowaniu i diagnoza wraz z pełnym wydrukiem (max 300zł - dokładnie nie pamiętam, bo płaciłem za kilka rzeczy). Podsumowując - nieco ponad 3000 zł trzeba było zapłacić. Niestety diesle tanie nie są w eksploatacji.
  9. Ostatecznie problem zniknął po wymianie turbosprężarki (rok temu) i pełnej regeneracji 4 wtryskiwaczy (tydzień temu). Wypalanie jest niezauważalne w czasie jazdy.
  10. Wymiana 4 czujników na nowe rozwiązała cały problem. Na alle.... można kupić oryginalne nowe AC (zielone) po 100zł/szt. Problem Range także rozwiązany - index code 15.
  11. Wymiana 4 czujników na nowe rozwiązała cały problem. Na alle.... można kupić oryginalne nowe AC (zielone) po 100zł/szt.
  12. Temat sterowania ogrzewaniem oryginalnym za pomoca modułu GSM opanowany. Działa od 2 tygodni bez zarzutu. Wystarczy podać +12V na pin 23 w ECC. Dodatkowo mierzę temperaturę we wnętrzu samochodu oraz napięcie zasilania. Ustawiłem, aby poniżej 11,7V wysyłał alarm. Można w dowolnym momencie sprawdzić stan tych parametrów - przed załączeniem ogrzewania oraz w trakcie, aby się niepotrzebnie nie stresować czy wystarczy energii na odpalenie silnika. Każda z wysłanych komend jest potwierdzana sms-em. Polecam takie rozwiązanie wszystkim, którzy nie chcą (nie pamiętają) nosić ze sobą w kieszeni dodatkowego przedmiotu jakim jest pilot.
  13. Dzięki xpirat za odpowiedź. Do techa niestety nie mam dostępu. Sprawdzę jutro czy warianty programu ECC są dostępne w op-com-ie. Co miałbym tam zrobić. Jutro będę miał nowy oryginalny czujnik ciścienia AC, więc sprawdzę co się stanie po założeniu go do koła (jeśli to coś zmieni. Nie wiem czy to ważne, ale zmieniałem ostatnio index code w CID z 05 ver 003, na 09 jak zaleca tech, bo zamontowałem ogrzewanie postojowe. Zauważyłem, że w Range dzieją się dziwne rzeczy - paliwa ubywa w baku a Range się zwiększa. O co chodzi??? Muszę poszukać w innym dziale. Może to nie ma żadnego związku, ale próbuję powiązać fakty różnych dziwnych zachowań. Więcej szczegółółw opisałem tutaj http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/28449-czujnik-niskiego-cisnienia-powietrza-w-oponach/page-15#entry2923135
  14. Witam, Jak długo mogą się uczyć czujniki ciśnienia po ich zmianie? W zimówkach założyłem używane czujniki, zalogowały się po około 7 km, ale za każdym razem po dłuższym postoju szybko znajduje 2 czujniki po przekątnej samochodu, natomiast dwa pozostałe (czasem jeden) potrafi szukać przez 10 km i nic. Dopiero za kolejnym uruchomieniem silnika i przejechaniu kilku km może go znajdzie. Jeżdżę tak od tygodnia i dość mocno mnie to irytuje. Na letnich oponach to była kwestia kilkudzisięciu metrów i błyskawicznie pokazywał na wszystkich kołach ciśnienie. VC 2005r. odbiorniki poliftowe, czujniki w kołach AC. W OP-COM-ie (oryginalnym) zero błędów.
  15. Dzisiaj przez 10km nie pokazał prawego tyłu po 2 godzinach postoju. Jak długo potrafi się uczyć (bo w blokach pomiarowych w OP-COM-ie pokazuje głupoty i uczenie w trakcie)? Byle zdążył do wiosny , bo prawem serii na letnich będzie się uczył do jesieni . Co ciekawe, to mam czujniki AC, a pokazuje AA. Dla uzupełnienia dołączam raport diagnostyczny: OP-COM Professional 121231i - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows Data i czas>,17/11/2014. 19:5219 Dane serwisu: XXX Wybrany model>,2005 (5),Vectra-C / Signum,Podwozie,TPMS (System kontroli ciśnienia w oponach) Sterownik: Identyfikator: 0x0103Oznaczenie urządzenia:13172984Nazwa systemu: TPMS_GEN02Numer części:13172984Numer wersji oprogramowania: CE 01Numer klucza sprzętowego: Opis systemu: SCHRA01Kod alfa: AAData produkcji: 023102300240010100ECIndeks kodu i wersja: 230 01 Dane z bloków pomiarowych: Napięcie systemu,3.3 VTemperatura zewnętrzna, °CPrędkość pojazdu,[km/h] km/hStatus uczenia,W tokuCiśnienie w lewej przedniej oponie,10 kPaTemperatura w przedniej lewej oponie,-178 °CCzujnik przedni lewy (częstotliwość radiowa),2Stan ciśnienia opony przedniej lewej,-64Ciśnienie w prawej przedniej oponie,0.0 kPaTemperatura w przedniej prawej oponie,[°C] °CStan ciśnienia opony przedniej prawej,0.0Ciśnienie w lewej tylnej oponie,[kPa] kPaTemperatura w tylnej lewej oponie, °CCzujnik tylny lewy (częstotliwość radiowa),PodłączoneStan ciśnienia opony tylnej lewej,- - -Ciśnienie w prawej tylnej oponie,- - - kPaTemperatura w tylnej prawej oponie,- - - °CStan ciśnienia opony tylnej prawej,- - -Ostrzeżenie dla osi przedniej/próg ciśnienia,- - - kPaAlarm osi przedniej / próg ciśnienia,- - - kPaKontrolka osi tylnej/próg ciśnienia,- - - kPaAlarm osi tylnej/próg ciśnienia,- - -
×