Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

mnemonic

Forumowicz
  • Zawartość

    359
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

7 Neutral

O mnemonic

  • Ranga
    Średnio obeznany
  • Urodziny 1986.05.17

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Katowice

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Signum 1.9cdti 150km

Kontakt

  • GG
    47009353
  1. Witam. Ostatnio mam taką przypadłość, zaraz po odpaleniu auto gdy ruszam przy skręceniu kierownicą prawie na maxa w lewo lub prawo oświeca się kontrolka poduszki powietrznej. Nie ma tego problemu gdy nie ma potrzeby skręcania kierownicą. Wtedy podczas jazdy kontrolka się nie oświeci, aż do momentu gdy trzeba będzie skręcić mocno kierownica. Po odczytaniu mam takie błędy, na podstawie których wnioskuję , że być może siada CIM lub taśma do poduszki. Szanowni koledzy bardzo proszę o podpowiedź gdzie szukać przyczyny problemu lub ewentualnie potwierdzić moje przypuszczenia [emoji4] **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: CIM Adres źródłowy: 0x00000245 Identyfikator: 0x0015 VIN W0L0ZCF4871047914 Numer części:13204146 Numer wersji oprogramowania: 12244872_ Opis systemu: DELPH0400 Hardware key number: *28HEKP Kod alfa: Data produkcji: 060714 Code Index and version: 008 02 Ilość zapisanych kodów błędów:3 B3700 - Obwód przerywanej pracy wycieraczek, wadliwe działanie (0F) - Nie występuje B3949 - Napięcie w obwodzie lewego koła śrubowego kierownicy, zakres/działanie (08) - Nie występuje B3949 - Obwód lewego koła śrubowego kierownicy, obwód otwarty lub napięcie za wysokie (04) - Nie występuje **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: ECM Adres źródłowy: 0x000007E0 Identyfikator: 0x1319 Nazwa systemu: Z19DTH VIN W0L0ZCF4871047914 Numer sprzętu:81012868 Numer części:55201791 Numer wersji oprogramowania: HNOMS110_S Hardware manufacturer number: 0281012868 Opis systemu: 1037384336P485_O27 Opis systemu: BOSCH0100 Wpisz numer aprobaty: B07010 Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙ Programming Date: FFFFFFFF Opis systemu: 0x000070B0 Kod alfa: DM Software version: HO27JDB2 ECU variant coding: 0x0000F9C0 Ilość zapisanych kodów błędów:1 P0380 - Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego (08) - Nie występuje **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: AIRBAG SDM Adres źródłowy: 0x00000257 Identyfikator: 0x0102 VIN W0L0ZCF4871047914 Numer części:13186948 Numer wersji oprogramowania: 0C0D4B11 Kod alfa: KM Ilość zapisanych kodów błędów:1 B0013 - Obwód zapalnika poduszki powietrznej kierowcy (stopień 2), rezystancja za wysoka (0D) - Nie występuje **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: BCM Adres źródłowy: 0x00000252 Identyfikator: 0x010B VIN W0L0ZCF4871047914 Numer części:13193588 Numer wersji oprogramowania: D02D11 49041605 Opis systemu: TEMIC04 Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙ Opis systemu: 0x20202020202020303031383433383435 Kod alfa: ND Data produkcji: 000601010009 Code Index and version: Ilość zapisanych kodów błędów:1 B2652 - Obwód wyjśc. żarówki ściemniania oświetlenia zestawu wskaźników - przerwany obwód lub wys. napięcie (05) - Obecny **********************KONIEC ECU ID**********************
  2. No i konkretna odp Bardzo dziękuję za pomoc Wkleiłem zły link, poprawny link do aukcji to ten: http://allegro.pl/zacisk-vectra-c-tylny-signum-tyl-saab-93-gwarancja-i6732808248.html#thumb/1
  3. Witam. Niestety muszę wymienić lewy tylny zacisk hamulcowy a wiem, że są dwa rodzaje takiego zacisku z dłuższym i krótszym ramieniem do linki hamulca ręcznego tak jak w tym linku: http://allegro.pl/zacisk-vectra-c-tylny-signum-tyl-saab-93-gwarancja-i6732808248.html#thumb/1 i nie wiem, który typ kupić. Auto to opel signum 1,9 cdti 150km, 2007r, tarcze pełne. Nie mogę tego sprawdzić, bo auto jest u mechanika a zakup części niestety został zrzucony na mnie. Podejrzewam, że różnica jest dla poliftów i przedliftów.
  4. Stuk Stuk -przód

    Trochę późno odpisuję ale faktycznie, problemem były luźne śruby. Dzięki bardzo za pomoc
  5. Stuk Stuk -przód

    A co powiecie na taką przypadłość, mianowicie stukanie, głuchy odgłos gdy jadę po malu, nasilający się wraz ze zwiększeniem prędkości. Z pewnością nie są to klocki bo temat wyskoczył z dnia na dzień a hamulce wymieniłem latem u do dziś było wszystko ok. Czy łącznik stabilizatora przedni może w ten sposób stukac? Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
  6. Termostat

    SLAVIO a jednak miałeś rację. Dziś znów dopadł mnie ten problem, że auto się przegrzewało więc moja radość była przedwczesna. Auto oddane do mechanika, jak się okazało pompa wody do wymiany, stara pompa po wyciągnięciu rozpadła się na dwie części
  7. Termostat

    No całe szczęście, mimo wszystko dzięki za radę :-)
  8. Termostat

    A ja odpowietrzylem układ tzn odkrecilem ten zaworek, trochę płynu wyleciało, dokrecilem spowrotem i jazda próbna. Wszystko działa ok, temp 88 stopni i wyżej nie idzie :-D
  9. Termostat

    Czyli sugerujesz, że na 99% pompa wody do wymiany. Można to sprawdzić jakoś na oko żeby mieć pewność na 100%?
  10. Termostat

    Dzisiaj też mnie dopadł problem temperatury. Przejechałem około 10km, następnie auto postało trochę na luzie ok 5 min z włączonym silnikiem, na postoju temp. 90 stopni, w drodze powrotnej zaczęła spadać , w pewnej chwili gdy spojrzałem było 100 stopni a w ukrytym menu 110 stopni. Pod domem zostawiłem auto jeszcze trochę na postoju ale temp, po około 3 min spadła do 106 stopni w ukrytym menu , było słychać, że wentylatory robią co mogą. Pytanie teraz co jest do wymiany termostat czy czujnik temp ? Dodam, że ostatnio miałem pęknięty wężyk płynu chłodzącego w wyniku czego zbiorniczek osuszył się do zera być może miało to negatywny wpływ na termostat ? Układ niby sam się odpowietrza ale jak sprawdzić czy odpowietrzony jest prawidłowo?
  11. Dzisiaj też mnie dopadł problem temperatury. Przejechałem około 10km, następnie auto postało trochę na luzie z włączonym silnikiem, na postoju temp. 90 stopni, w drodze powrotnej zaczęła spadać , w pewnej chwili gdy spojrzałem było 100 stopni a w ukrytym menu 110 stopni. Pod domem zostawiłem auto jeszcze trochę na postoju ale temp, po około 3 min spadła do 106 stopni w ukrytym menu , było słychać, że wentylatory robią co mogą. Pytanie teraz co jest do wymiany termostat czy czujnik temp ? Dodam, że ostatnio miałem pęknięty wężyk płynu chłodzącego w wyniku czego zbiorniczek osuszył się do zera być może miało to negatywny wpływ na termostat ?
  12. naprawa CIM ?

    Drahe jeśli możesz to podaj wartości rezystorow jakie powinny być :-) druga sprawa to i tak muszę zdemontować swoją poduszkę żeby to w ten sposób sprawdzić.
  13. naprawa CIM ?

    No właśnie problem polega na tym że Polski w ABS nic nie pokazuje. Dzisiaj dla pewności podmieniłem CIM na kompletny w 100% sprawny wraz z czujnikiem SAS. Po programowaniu, i odpaleniu auta mam następujące błędy: RAPORT DIAGNOSTYCZNY: OP-COM 100219a hkj **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: CIM Adres źródłowy: 0x00000245 Identyfikator: 0x0015 VIN W0L0ZCF4871047914 Numer części:13204146 Numer wersji oprogramowania: 12244872_ Opis systemu: DELPH0400 Hardware key number: *28HEKP Kod alfa: Data produkcji: 060714 Code Index and version: 008 02 Nie znaleziono błędów. **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: ECM Adres źródłowy: 0x000007E0 Identyfikator: 0x1319 Nazwa systemu: Z19DTH VIN W0L0ZCF4871047914 Numer sprzętu:81012868 Numer części:55201791 Numer wersji oprogramowania: HNOMS110_S Hardware manufacturer number: 0281012868 Opis systemu: 1037384336P485_O27 Opis systemu: BOSCH0100 Wpisz numer aprobaty: B07010 Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙ Programming Date: FFFFFFFF Opis systemu: 0x000070B0 Kod alfa: DM Software version: HO27JDB2 ECU variant coding: 0x0000F9C0 Nie znaleziono błędów. **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: ABS/TC/ESP Adres źródłowy: 0x00000243 Identyfikator: 0x6A05 Nazwa systemu: ESP 430 NG Numer sprzętu:0 Numer części:12773673 Numer wersji oprogramowania: 00C2E92F Hardware key number: Kod alfa: BU Ilość zapisanych kodów błędów:1 U2143 - Nieprawidłowe dane z czujnika kąta obrotu kierownicy (SAS) (71) - Nie występuje **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: EHPS Adres źródłowy: 0x00000244 Identyfikator: 0x0104 Nazwa systemu: EHPS GEN3 TRW Numer sprzętu:24444336 Numer części:0 Numer wersji oprogramowania: V21_ Opis systemu: TRW 0300 Kod alfa: Code Index and version: 006 03 ECU variant coding: 0x00000105 Nie znaleziono błędów. **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: AHL/AFL Adres źródłowy: 0x00000249 Identyfikator: 0x0410 Nazwa systemu: AFL_Z3220 Numer części:13184052 Numer wersji oprogramowania: 60.05.01.01 Opis systemu: VALEO0400 Data produkcji: 20061030 Code Index and version: 001 06 Ilość zapisanych kodów błędów:3 U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS (00) - Nie występuje U2143 - Mag. CAN - brak łączności z czujnikiem kąta obrotu kierownicy (SAS) (00) - Nie występuje U2143 - Nieprawidłowe dane z czujnika kąta obrotu kierownicy (SAS) (71) - Nie występuje **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: 0x0000025F Adres źródłowy: 0x0000025F Identyfikator: 0x0104 Nazwa systemu: TPMS_GEN02 Numer sprzętu:13172984 Numer części:13172984 Numer wersji oprogramowania: CF 00 Opis systemu: SCHRA01 Hardware key number: Kod alfa: AA Data produkcji: 023102300240010100EC Code Index and version: Nie znaleziono błędów. **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: IPC Adres źródłowy: 0x00000255 Identyfikator: 0x1103 VIN W0L0ZCF4871047914 Numer części:13193059 Numer wersji oprogramowania: 3.40 10/05 Opis systemu: VDO 0400 Hardware key number: 0000000000 Kod alfa: RX Data produkcji: 061018 Code Index and version: 005 05 Nie znaleziono błędów. **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: AIRBAG SDM Adres źródłowy: 0x00000257 Identyfikator: 0x0102 VIN W0L0ZCF4871047914 Numer części:13186948 Numer wersji oprogramowania: 0C0D4B11 Kod alfa: KM Ilość zapisanych kodów błędów:1 B0013 - Obwód zapalnika poduszki powietrznej kierowcy (stopień 2), rezystancja za niska (0E) - Obecny **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: PAS Adres źródłowy: 0x0000025B Identyfikator: 0x0101 Nazwa systemu: PAS Numer sprzętu:60 Numer części:13181070 Numer wersji oprogramowania: 0000002D Opis systemu: BOSCH0400 Hardware key number: Programming Date: 20061103 Kod alfa: Code Index and version: 005 03 Nie znaleziono błędów. **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: BCM Adres źródłowy: 0x00000252 Identyfikator: 0x010B VIN W0L0ZCF4871047914 Numer części:13193588 Numer wersji oprogramowania: D02D11 49041605 Opis systemu: TEMIC04 Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙ Opis systemu: 0x20202020202020303031383433383435 Kod alfa: ND Data produkcji: 000601010009 Code Index and version: Ilość zapisanych kodów błędów:1 B2652 - Obwód wyjśc. żarówki ściemniania oświetlenia zestawu wskaźników - przerwany obwód lub wys. napięcie (05) - Obecny **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: REC Adres źródłowy: 0x00000254 Identyfikator: 0x0105 VIN W0L0ZCF4871047914 Nazwa systemu: REC Numer części:13205777 Numer wersji oprogramowania: 00000FA1 Opis systemu: LEAR 0400 Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙ Kod alfa: FS Nie znaleziono błędów. **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: UEC Adres źródłowy: 0x00000253 Identyfikator: 0x0105 VIN W0L0ZCF4871047914 Nazwa systemu: UEC Numer części:13240244 Numer wersji oprogramowania: 00000FA1 Opis systemu: LEAR 0400 Kod alfa: JF Nie znaleziono błędów. **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: DDM Adres źródłowy: 0x00000259 Identyfikator: 0x0206 VIN W0L0ZCF4871047914 Numer części:13193366 Numer wersji oprogramowania: OP1D 193000 Opis systemu: SIEM 0401 Hardware key number: XXXXXXXXXX Kod alfa: JN Data produkcji: 021160 Code Index and version: Nie znaleziono błędów. **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: PDM Adres źródłowy: 0x00000258 Identyfikator: 0x0205 VIN W0L0ZCF4871047914 Numer części:13193367 Numer wersji oprogramowania: OP1D 192000 Opis systemu: SIEM 0401 Hardware key number: XXXXXXXXXX Kod alfa: JP Data produkcji: 311160 Code Index and version: Nie znaleziono błędów. **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: ECC Adres źródłowy: 0x00000248 Identyfikator: 0x0201 Nazwa systemu: ECC 0620 Numer sprzętu:13131021 Numer części:13212340 Numer wersji oprogramowania: C502 V40D201 Kod alfa: Code Index and version: 001 05 Nie znaleziono błędów. **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: EHU Adres źródłowy: 0x00000241 Identyfikator: 0x0405 Nazwa systemu: CD 70 Navi Numer sprzętu:13188434 Numer części:13188477 Numer wersji oprogramowania: C0100/R291E/N0098 Opis systemu: SIEM 0400 Kod alfa: LQ Data produkcji: 20061123 Code Index and version: 003 03 Audio Index and version: 044 04 Nie znaleziono błędów. **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: DIS Adres źródłowy: 0x00000246 Identyfikator: 0x1301 VIN W0L0ZCF4871047914 Nazwa systemu: CID/GID Epsilon Numer sprzętu:13128263 Numer części:24461297 Numer wersji oprogramowania: CE59-/00050 Opis systemu: SIEM 0400 Kod alfa: DB Code Index and version: 014 01 Nie znaleziono błędów. **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: UHP Adres źródłowy: 0x00000247 Identyfikator: 0x0104 VIN W0L0ZCF4871047914 Nazwa systemu: UHP 4 Numer sprzętu:13187911 Numer części:13187911 Numer wersji oprogramowania: 2.10-/UHP4- Opis systemu: DELPH0400 Hardware key number: 0000000000 Programming Date: 00000000 Kod alfa: ZJ Data produkcji: 20061116 Code Index and version: 013 01 Nie znaleziono błędów. **********************KONIEC ECU ID********************** Te z AHL/AFL oraz ABS cały czas się pojawiają nawet po skasowaniu. Co może być powodem braku łączności z can z abs oraz innymi modułami ?
  14. naprawa CIM ?

    Coś mnie tchnęło i postanowiłem sprawdzić jeszcze raz błędy, najpierw programem china clone 2010 : RAPORT DIAGNOSTYCZNY: OP-COM 100219a hkj **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: CIM Adres źródłowy: 0x00000245 Identyfikator: 0x0015 VIN W0L0ZCF4871047914 Numer części:13204146 Numer wersji oprogramowania: 12244872_ Opis systemu: DELPH0400 Hardware key number: *92HQHM Kod alfa: Data produkcji: 061030 Code Index and version: 008 02 Ilość zapisanych kodów błędów:1 B3700 - Obwód przerywanej pracy wycieraczek, wadliwe działanie (0F) - Nie występuje **********************KONIEC ECU ID********************** **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: AIRBAG SDM Adres źródłowy: 0x00000257 Identyfikator: 0x0102 VIN W0L0ZCF4871047914 Numer części:13186948 Numer wersji oprogramowania: 0C0D4B11 Kod alfa: KM Ilość zapisanych kodów błędów:2 B0012 - Obwód zapalnika poduszki powietrznej kierowcy (stopień 1), rezystancja za niska (0E) - Obecny B0013 - Obwód zapalnika poduszki powietrznej kierowcy (stopień 2), rezystancja za niska (0E) - Obecny A teraz vaux-com 120309a: VAUX-COM 120309a- CAN Communication Window> 2007 (7) > Vectra-C / Signum > Chassis > ABS/TC/ESP Total number of fault codes: 4 U2103 - No Communication with CAN-Bus (High Speed) (00) - Present U2105 - CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module) (00) - Present U2142 - CAN-Bus No Communication with YRS (Yaw Rate Sensor) (00) - Present U2143 - CAN-Bus No Communication with SAS (Steering Angle Sensor) (00) - Present VAUX-COM 120309a- CAN Communication Window> 2007 (7) > Vectra-C / Signum > Body > SDM (Airbag) Total number of fault codes: 2 B0012 - Driver Airbag Squib Circuit (Stage1) Low Resistance (0E) - Present B0013 - Driver Airbag Squib Circuit (Stage 2) Low Resistance (0E) - Present Dlaczego polski opcom nie pokazał błędów ABS/TC/ESP ? Dodam, że od kilku dni znów mam problemy ze wspomaganiem, czasem jest ok, czasem działa bardzo ciężko, szczególnie rano, w ciągu dnia polepsza się.
  15. naprawa CIM ?

    Panowie taśma zmierzona, wszystko jest ok. Teraz to już nie mam pojęcia co jest nie tak. Poduszka albo moduł ? Poduszka raczej sama od siebie nie mogła się uszkodzić bo niby jak ? Moduł gdzie dokładnie się znajduje ?
×