Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

otest

Klubowicz
  • Zawartość

    2 099
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

20 Neutral

O otest

  • Ranga
    Specjalista
  • Urodziny 1985.03.09

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Żory
  • Zainteresowania
    elektronika

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Nr klubowy
    372
  • Auto
    Signum 2.0T OPC Line, VB X20DTH, Pontiac LeMans'91
  • Oddział VKP
    Śląski

Kontakt

Ostatnio na profilu byli

2 290 wyświetleń profilu
  1. hej Mocowanie wskazówek zegarów w polifcie nie powinno być czarne zamiast srebrne? Tutaj przykład: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-signum-opel-signum-2-0-lpg-turbo-175-km-full-opcja-prywatnie-ID6yLNL9.html#xtor=SEC-8 Pozdr.
  2. Witajcie Co sądzicie o tej vectrze: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-vectra-sprzedam-opla-vectre-gts-2-0t-175km-ID6yQOlN.html?requestFromAd=1&track[message_sent]=1&id_at=25584651 Trochę golas w środku i lampy przednie już matowe ale na pierwszy rzut oka wygląda przyzwoicie... Może coś dostrzeżecie. Pozdr.
  3. dzięki za potwierdzenie, rzeczywiście tylko w sedanach takie zderzaki były. Czyli krótko mówiąc: podejrzana sztuka- nie ten zderzak, nie te felgi, silnik nie chodził zbyt kulturalnie wg mnie, siłowniki klapy tylnej nie trzymały. Odpuszczam Dzięki za pomoc
  4. to jest właśnie ciekawe, też to zauważyłem. Istnieje jakakolwiek możliwość, że mógł z takim wyjechać z fabryki? Przebieg wiadomo.... Co do wnętrza i tego co napisałeś to może to być przejściówka. znalazłem jeszcze jedno auto na OLX z takim radiem, kierą i wnętrzem ogólnie: https://www.olx.pl/oferta/opel-vectra-gts-2-0t-2004r-CID5-IDjsrRE.html#1e1201d643
  5. Cześć Interesuje mnie ta Vectra C: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-vectra-gts-2-0turbo-full-opcja-bixenon-navi-skora-serwis-141tkm-1-wl-ideal-ID6yGj5B.html . Jestem sceptycznie nastawiony bo wg VINu podanego w ogłoszeniu powinny być inne felgi i ciekawe czy w tych felgach są czujniki ciśnienia. Byłem ją oglądać i wizualnie jest ok, nie ma oznak zużycia wnętrza. Po odpaleniu piszczał pasek i też coś głośno było z okolic alternatora, poza tym coś się poci przy kolektorze dolotowym... Wiem, że trzeba by zajechać na trzepaki i sprawdzić zawieszenie jeszcze. Zerknijcie, może coś się rzuci Wam w oczy i na co warto jeszcze zwrócić uwagę? Pozdrawiam
  6. Wersja

    24 pobrań

    .A teraz fotoreportaĹź. Widok elementow na plytce oraz ĹcieĹźek Jakby zrobiÄ pĹytkÄ drukowana to lutowania jest na 15 minut ale to siÄ opĹaca przy dĹuĹźszych seriach... Tak wyglÄdajÄ "materiaĹy" przed montaĹźem Najpierw trzeba znaleĹşÄ kable przy kostce i odpowiednio przygotowaÄ: jeden obciÄÄ drugi tylko odizolowaÄ: ZamontowaĹem to w malej wnÄcÄ pod kierownica; A tak wyglÄda efekt koĹcowy:
  7. Wersja

    88 pobrań

    Dzisiaj znowu przyciela mi sie stacyjka (za dlugi czas mialem spokój) . Zwykle miala tak ze pare razy sie przycinala a potem tygodniami wszystko bylo ok. Poniewaz w zeszlym tygodniu walczylem z zamkiem tylniej klapy wiec postanowilem ze dzis zrobie porzadek z stacyjka i wyczyszcze ja. Okazalo sie ze czyszczenie / przemywanie moze tylko pogorszyc sprawe doprowadzajac do calkowitej blokady stacyjki a wtedy ...wole nie myslec. Przy okazji wyszla mi pewna mini porada : -------------------------------------------------------------------------------------- 1) Na poczatek trzeba zdemontowac plastykowe oslony kierownicy - dwa wkrety z przodu (dostepne po obroceniu kierownicy o +/- 90*), dwa wkrety + jedna sruba od spodu. Do tego trzeba wykrecic dzwignie regulacji wysokosci kierownicy. 2) Majac taki stan mozemy od razu wyjac bÄbenek lub zdemontowac oslone z pozycjami i/lub czytnik immobilizera. Pierwsze zdejmuje sie ciagnac a drugie po lewej stronie ma jeden zatrzask po podwazeniu ktorego czytnik sam schodzi. Proponuje zdemontowac to bo dzieki temu mamy wiecej miejsca. 3) W celu wyjecia bebenka nalezy podwazyc np imbusem albo sztywnym,wygietum drutem zapadke znajdujaca sie na wkĹadce .Na ponizszym zdjeciu mozna zauwazyc wĹozony imbus. Wazne jest by robic to po ustawieniu stacyjki w pozycje "I" .Aby Ĺatwiej mozna bylo znaleĹşÄ ta pozycje mozna na chwile zaĹozyc tarcze z cyferkami. Chcialbym przy okazji zwrocic uwage na ustawienie pozostalych elementow po wyjeciu bebenka. W takiej pozycji jakiej sa na zdjeciu nie da sie wsunac spowrotem stacyjki - bedzie brakowalo ok 6 mm. Aby ja wsadzic nalezy przestawic (naciskajac lekko srubokretem) tak by ustawil sie jak na nastepnym zdjeciu: UWAGA: PODOBNO PO WYJECIU WKĹADKI NIE WOLNO DOPROWADZIC DO ZABLOKOWANIA KIEROWNICY - nie sprawdzalem czy jest to prawda - lepiej nie ryzykowac. 4) Po wyjeciu wkĹadki mozna ja rozebrac - najlepiej w domu i do tego w pomieszczeniu w ktorym Ĺatwo da sie znalesc "latajace" bolce i zapadki . Zeby ja rozebrac nalezy przekrecic kluczyk maksymalnie w pozycje "III" i wciskajac do oporu bolec (widoczny na zdjeciu) przekrecic jeszcze kluczyk tak by udalo sie wyjac bolec. W tym momencie nalezy uwazac by bolec nie wystrzelil !!! 5) Po wyjeciu bolca mozna wyjac wkĹadke z zapadkami nie wyjmujac kluczyka. Dzieki temu zapadki nie rozleca sie od razu. PrawidĹowo po wĹozeniu kluczyka wszystkie powinny sie ustawic tak by wkĹadka przypominala walec. Kazda wystajaca zapadka bedzie powodowac blokowanie sie stacyjki !!! Jak widac na zdjeciu zapadki maja rózne wysokosci i nie ma sie co dziwic blokowaniu stacyjki... 6) Aby wyjaÄ zapadki nalezy powoli wyjmowac kluczyk i po kolei wyciagac zapadki. Kazda z nich ma wybity numer okreslajacy chyba jej wysokosc (ja mam kilka 7 i kilka 4 reszta to pojedyncze sztuki) Aby nie pomylic sie przy wkladaniu, rozrysowalem na kartce w którym miejscu byl jaki numer a poza tym wyjmujac je odkladalem w scislej kolejnosci. Potem przy ich obrobce rowniez bralem tylko jedna i odkladalem spowrotem na miejsce. (Uwaga na sprezynki - dzieki smarowi nie wypadaja ale trzeba na nie uwazac) Jak widac na zdjeciu pojedyncza zapadka sklada sie z zewnertrznego noska opierajacego sie o sprezyne , wewnetrznego noska wspóĹpracujacego z kluczem oraz znaku obok wewnetrznego noska oznaczajacym wysokosc wewnetrznego noska w nowej zapadce. Jak widac na zdjeciu prawie wszystkie zapadki sa mocno wytarte. Powoduje to wystawanie zapadek po wlozeniu klucza. Teraz zastanawialem sie co z tym zrobic: - Wywalic wytarte zapadki - przekrecenie stacyjki i wyĹaczenie blokady bedzie mozna srubokretem lub widelcem zrobic, nie wspomne o niebezpieczenstwie wypadniecia kluczyka podczas jazdy - Wymienic zapadki na nowe - mysle ze powinno dac sie dostac zapadki po podaniu numeru widniejacego na nich. Nie wydaje mi sie zeby warsztaty naprawiajace te stacyjki "heblowaĹy" kazda zapadke z osobna Tylko co do tego czasu? - Wydaje mi sie ze rozwiazaniem tymczasowym moze byc podpilowanie zewnetrznej czesci zapadki tak by po wlozeniu kluczyka do wkĹadki nie bylo ostrych kantow miedzy wkĹadka a zapadka. Dzieki temu powstanie dla kazdej zapadki taka pochylnia ktora umozliwi, podczas przekrecenia kluczyka, wepchniecie wystajacej zapadki do srodka. Jesli poczatek tej "pochylni" bedzie rozpoczynal sie dokladnie na krawedzi wkĹadki to wsadzenie nieorginalnego kluczyka dalej bedzie blokowalo stacyjke. Co prawda zwiekszy sie margines tolerancji i moze sie zdazyc ze da sie szybciej dopasowac kluczyk z innego auta ale nie sadze by bylo to az tak Ĺatwe. Ja po przesunieciu kluczyka o 0.5 mm juz nie moglem go obrocic. Poza tym jeszcze immobilizer zostaje.. Jak widac na zdjeciu zapadki przeszlifowane sa tylko od strony zewnetrznago noska ale po obu stronach (ta czesc jest teraz bardziej zaokraglona). Jest to istotne bo jedna strona blokuje obrot podczas normalnego uzywania, ale zeby zĹozyc wkĹadke spowrotem nalezy obrocic ja w przeciwna strone . Tak wyglada efekt koncowy: Szlifowac nalezy jak najmniej by pozostalo jak najwiecej starej krzywizny . Po przeszlifowaniu dobrze jest wkĹadac pojedyncza zapadke w odpowiednie miejsce i sprawdzic czy chodzi poprawnie - ewentualnie poprawic . Po zakonczeniu szlifowania warto jeszcze na zakonczenie wypolerowac szlifowane powierzchnie. Zastanawialem sie czy przesmarowac zapadki. W koncu nanioslem minimalne ilosci smaru syntetycznego na plaszczyzny zapadek ktore wspólpracowaly z wkĹadka . Dzieki temu zapadki maja smarowanie ale kluczyk nie ma kontaktu z smarem wiec nie lapie zanieczyszczen... 7) Po zĹozeniu wkĹadki Montujemy ja w samochodzie zwracajac jeszcze raz na ustawienie kluczyka na pozycje "I" oraz ustawienie pozostalych rzeczy jak na zdjeciu: Skrecamy oslony i gotowe. ChciaĹbym jeszcze raz zaznaczyc ze po wyczyszczeniu stacyjki nie dalo sie jej obrocic. Trzeba miec swiadomosc ze jesli stacyjka sie zaczyna przycinac to po zalaniu jej czyms moze sie calkiem zablokowac a wtedy zostaje laweta i zakup nowej! -------------------------------------------------------------------------------- Kamil_P Wydaje mi sie ze masz/miales taki sam problem i winowajca byĹy pozostale zapadki a nie blokowanie sie bolca . Bolec ma taka fikusna droge bo kierowca jest zmuszany do wyjecia kluczyka po powrocie na pozycje "0" Zadne szlifowanie i smarowanie w tym miejscu ci nie pomoze. Na razie masz spokój bo ryszyles wkĹad i moze zapadki ustawiĹy sie w odpowiednie " tory" Nie wiem jak u ciebie ale u mnie wewnatrz obudowy wkĹadki w miejscu gdzie opieraja sie zapadki byĹy wyslizgane rowki. Jesli teraz wkĹadka ustawi sie poza tymi torami (chocby minimalnie) to juz stacyjka bedzie ci sie blokowac. To ze ci brakuje zapadek jest wlasnie spowodowane tym ze juz komus sie ona blokowala i doszedĹ do wniosku ze te trzy brakujace hacza i je po prostu wywaliĹ . Ja bym na twoim miejscu nie spaĹ/jezdzil spokojnie bo w zasadzie dalej nie znasz dnia ani godziny.
  8. JarekS chyba cos takiego seryjnie robil.. Znajdziesz go na koncu tego watku http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...80453&st=20
  9. Wyzej wymienipone zjawisko wystepuje gdy zaczyna zapowietrzac sie uklad paliwowy - glownie przez nieszczelne przelewy lub uszczelniacze Jesli zapowietrzenie jest niewielkie to silnik startuje na paliwie w pompie ale gdy powietrze dotrze do pompy to w zaleznosci od jego ilosci albo silnik troche poszarpie albo zgasnie . Jesli zgasnie po ok 1,2 sekundach to nieszczelnosc jest na przelewach lub uszczelniaczach, jesli po 10..15 to powietrze dostaje sie na filtrze paliwa. Czy jest to wina przelewow czy tez uszczelniaczy moozna poznac po filtrze paliwa. Jesli podczas wymiany jest czarny to znaczy ze do paliwa dostaje sie olej i uszczelniacze wtryskiwaczy sa do wymiany (troche kosztuje). Jesli widac jeszcze ze jest zolto pomaranczowy to trzeba wymienic przelewy i trujniki ( koszt pare groszy i troche checi) eEsli problem jest w okolicach filtru paliwa to prawdopodobnie ktos mial imadlo w paluszkach i zbyt mocno przykrecil srube a wlasciwie dekiel i pewnie obudowa pekla. W zimie efekt szarpania moze byc bardziej odczuwalny bo komputer a podaje wiecej paliwa na poczatku i przez to powietrze szybciej dociera do pompy i potem do wtryskiwaczy. jeszcze silnik sie dobrze nie zakreci a juz ma braki w paliwie i zaczyna szarpac , gasnac W lecie gdy dawka rozruchowa jest mniejsza to silnik wczesniej wejcie na obroty i ewentualne powietrze nie jest juz zauwazalne - silnik go rozpedem lyknie. Jak sie chce jeszcze komu bawic i nie wierzy w zap[owietrzenia to niech zatankuje auto do pelna i postawi go tylem do gory? Mysle ze na drugi dzien szarpniecie nie bedzie odczuwalne lub bedzie duzo slapsze. Uff ale sie rozpisalem ale dawno mnie nie bylo
  10. Dokladnie tak jak Piotreq pisze Ja mialem peknieta gume w wezu idacym do dolotu - oplot byl caly Na jalowych wszystkosie trzymalo kupy a dopiero jak ktos mi przygazowal to bylo widac jak waz puchl i pojawiala si eszczelina - zeby bylo trudniej znalezc to od strony silnika - w rzyciu bym tego nie wymacal. Z drugiej strony z turbina to nigdy nie wiadomo kiedy zacznie gwizdac....
  11. Tez tak sadze- mam padnieta jedna swiece i rowniez mi sie zapala. Mam P1635. Jednak dla pewnosci warto podjechac na kompa bo nigdy nie wiadomo co wiecej siedzi ... Pomierz swiece (bylo na forum jak to robic) i jak ktoras odbiega od pozostalych to masz przyczyne
  12. otest

    porada odpowietrzania

    A w ktora strone ciagles przez przelewy - w kierunku wtryskiwaczy czy pompy i filtra? Bo ja w kierunku pompy i filtra - dzieki temu wyciagam powietrze znajdujace sie po drodze od baku do wejscia/ssania pompy. Potem zostaje odpowietrzenie samej pompy a tu juz trzeba sie przepiac na powrot z pompy niedaleko filtra paliwa jest zlaczka na powrocie....
  13. otest

    ROPA W OLEJU- POMOCY!!

    Nie wiem czy juz problem zalatwiony bo miesiac juz mina ale jakis czas temu ktos opisywal podobny problem Okazalo sie ze pekl wtryskiwacz konkretnie jego obudowa. Nie pamietam dokladnie szczegolow bo to dawno bylo.....
  14. Moim zdaniem nie bedzie prosto zastosowac jakis zamiennik - w sumie trzeba "zgubic" ok 10 W mocy. Najlatwiej jednak bedzie przelozyc z jakiegos rozbitka sprawny rezystor....
×