Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

valdiq

Forumowicz
  • Ilość treści

    155
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutral

O valdiq

  • Ranga
    Średnio obeznany
  • Urodziny 1977.09.13

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Luboń/Poznań

Kontakt

Dodatkowe pola

  • Województwo
    wielkopolskie
  • Auto
    VC 1.9CDTI kombi 120KM 2005r.
  1. Czy na pierszy zwój nowych sprężyn na przód trzeba zakładać te osłonki z gumy/tworzywa? U mnie po wymianie sprężyn (KYB) wszystko było OK do chwili zmiany kół na letnie. Po zabiegu auto w górę i w dół słyszalne jest chrobotanie podobne do tego które występowało przed strzałem sprężyny (metal o metal i jakby piach był pomiędzy). Czy możliwe jest żeby sprężyna sie jakoś przestawiła, przesunęła....? Na starej sprężynie jest ta osłonka w kolorze niebieskim i nie zostały one założone na nowe sprężyny
  2. a po jakim czasie zaczął przeciekać? Zaraz po zamontowaniu czy jeździłeś trochę?
  3. Ja nie mam powodów do biadolenia. DM padł bo przyszła na niego pora. 194000 kulnięte i poszedł do piachu. Motorek pali jak komarek (nie powiem ile bo nie o tym temat a i tak niektórzy by kazali mi się w czoło puknąć że bajki piszę), co roku nowy olej i wszystkie filtry, leję tylko Vervę albo Ultimate i do przodu. To co się zużywa trzeba zmienić i tyle, a jak ktoś nie dba to potem są kłopoty. Niestety niektóre naprawy są kosztowne i trzeba trochę $$$ wydać żeby sie cieszyć kolejnymi tysiącami kilometrów bez poważnej awarii.
  4. Jeśli się nie mylę to chodzi Tobie o to przetłoczenie w dolnej części przy otworze na śrubę, które powoduje że może nie przylegać idealnie prosto.
  5. Odebrałem furmankę od mechanika. Założyli ten sam uszczelniacz (Reinz) tylko z większą ilością sylikonu. Przeciekał przy dolnej lewej krawędzi przy śrubie. Będę obserował poziom oleju bo przy tej pogodzie nie ma co szukać plam pod autem które stoi pod chmurką. Póki co chodzi ładnie, płynnie i cichutko. Sprzęgło bierze troszkę niżej i jak by to powiedzieć.... z większym animuszem. Nie wiem czy to siła sugestii ale auto jakby lepiej przyśpieszało. Stara tarcza sprzęgła była w niezłym stanie tak samo jak docisk. Wysprzęglik nie przeciekał ale obracając pierścień słyszalne było chrobotanie tak więc szmelc, Przy okazji sp*****zielił się tzn. gryzonie zjadły na parkingu u mechanika trochę przewodu od sondy i musieli naprawiać kabelek ) Z naprawy jestem zadowolony mimo że kosztowało to "trochę" kasy i nerwów.
  6. Na oryginał już za późno, skrzynia na dole a w ASO które mam dość blisko żeby podskoczyć i z rana dostarczyć do warszatatu nie ma tej części w magazynie. Mechanik mówi że Elring będzie OK bo podobno na pierwszy montaż idzie - zobaczymy... Miski raczej nie zdejmowali - nie pytałem o to ale gdyby mieli to zrobić to pewnie by kazali też olej zmienić. Wymieniałym cały komplecik: DM, docisk, tarcza i wysprzęglik wraz olejem w skrzyni i płynem hamulcowym. I pytanko czy po ponownym zdjęciu wszystkiego konieczne jest cofanie docisku? Powiedzcie co fizycznie oznacza to "cofnięcie"? Wiem jak wygląda docik, tarcza i DM ale jakoś nie ogarniam tematu "cofnięcia" docisku.
  7. Słuchajcie czy po wymianie uszczelniacza wału tył (tym pod DM) jest możliwość żeby ciekł zaraz po założeniu? Czy powodem jego przecieku może być wada czy niepoprawny montaż? Uszczelniacz chyba firmy Reinz. Co mógłby ewentualnie spartolić mechanik przy jego zakładaniu? Auto stoi u mechanika i zwalana jest drugi raz skrzynia bo jest wyciek i prawdopodobnie własnie wymieniony uszczelniacz puszcza. Mechanik powiedział że zamówi nowy Elringa
  8. Przyłączam się do grupy z opadającą temperaturką podczas postoju zimową porą. W czasie jazdy temperatura 84-86 stopni, a na postoju spada do ok. 70 (przy włączonej na 2-3 dmuchawie) i temperaturze na zewnątrz ok -6 Stwierdzam że te nowoczesne CDTI sa mocno niedogrzane
  9. bierz spokojnie, na palniki dostaniesz gwarancję. Firma profesjonalna i specjalizuje się w xenonach.
  10. Kalibracja potencjometru albo........... naładowac akumulator. Moze wyda się to dziwne ale u mnie to pomogło. U mnie też klapa zamykała sie do połowy i stop. Po regeneracji rozrusznika, połączeniu dodatkowym kablem alternatora z akumulatorem i naładowaniu akumulatora zero problemów. Elektryk dorobił dodatkowy kabelek bo miedzy alternatorem a aku uciekało gdzieś 1,5V i był siągle niedoładowany. Może to śmieszny trop ale może coś pomoże.
  11. Na zimę szkoda trochę alusków. Jak chcesz zejść z kosztami jeszcze niżej to może felgi 15" z oponami 195/65/15 - osobiście takie mam + oponki Pirelli Winter Carving.
  12. Ja mogę z czystym sumieniem polecić oponki Nokian V w moim przypadku rozmiar 215/50/17 95V XL z rantem ochronnym na felgę. Poprzednio zamontowane były Pirelli P7 (2008r produkcji) i powiem Wam że to jakaś masakra była-auto na koleinach było nieobliczalne!!! Raz uciekało w lewo, raz w prawo i na dodatek straszny hałas - były twarde i 2szt. wyząbkowane. Po przesiadce na Nokiany w aucie jest cisza i auto jedzie jak po sznurku - żadnych niekontrolowanych "ucieczek" na boki. Na mokrej i na suchej nawierzchni zachowują prawie tak samo, pięknie odprowadzają wodę i nawet wjechanie w głęboka wodę nie powoduje utraty sterowności. Można je dostać w cenie ok 450zł/szt.
  13. Doraźnie mechanik założył kawałek węża na ten "kranik" i zaslepił śrubą. Przy wymianie oleju 3 tyg temu poprosiłem o poprawne dokręcenie obudowy filtra - są tam 2 uszczelki, między innymi jedna odpowiedzialna za uszczelnienie wycieku przez ten kranik. W garażu nie zaobserwowałem wycieków na połodze więc chyba przy ostatniej wymianie obudowa była za miłosiernie dokręcona.
  14. Ja tez postawiłem na Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 Mam DPF i poprzednio lałem GM 5W30. Filterek wypalał mi się regularnie co ok. 900km, zobaczymy jak teraz będzie. Póki co nie mam z nim problemów (odpukać)
  15. mam ten sam problem - leci z tej rurki (kranika). Mechanik tymczasowo założył na nią wąż zaślepiony śrubą. Nie wiem czy można tak z tym jeździć? W piątek wymiana oleju to zobaczymy ile tam się oleju zebrało.
×
×
  • Utwórz nowe...