Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Asconi

Forumowicz
  • Content Count

    38
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Asconi last won the day on May 14 2011

Asconi had the most liked content!

Community Reputation

7 Neutral

About Asconi

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 12/09/1980

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Żory

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Vectra C 1,9 CDTI 150KM

Kontakt

  • GG
    400187
  1. Nasuwa się pytanie co z komunikatami z komputera pokładowego, parametrami spalani, itd., sterowaniem klimatronikiem, sterowaniem z kierownicy, etc.?
  2. Ostatnio kupiłem Verbatimy. Żadne drogie, chyba 1,20 za sztukę i dopiero teraz odczytuje poprawnie. Dziękuję za pomoc. Jakby ktoś potrzebowal nowy laser, to odsprzedam, bo leży teraz bezużyteczny :-)
  3. Bardzo możliwe, że problem jest z wypalaniem. Próbowałem już różnych nośników, różnych sposobów nagrywania, nagrywanie na różnych nagrywarkach, w różnych programach, ale nadal nic. W sumie ten sam problem dotyczy wypalenia płyty jako AudioCD natomiast płyty mp3 nagrane kiedyś tam działają, więc wskazuje wszystko jednak na złe nagrywanie. Może spróbuję jeszcze jakiś nośnik z wyższej półki i raz jeszcze spróbuję.
  4. Witam, dzięki za informacje. Już dzwoniłem i umówiony jestem na naprawę. Zdiagnozowane jest zużycie sprzęgła hydrokinetycznego i możliwe zużycie zaworów. Pozdrawiam
  5. Właśnie Nero nagrywałem i nadal nic.
  6. Witam, mam ostatnio problem z CD70. Nagrałem sobie płytkę z MP3 i często wywala błąd CDError lub InvalidCD. Pomyślałem, że źle wypalona płyta i zrobiłem to jeszcze kilka razy, ale nadal nic. Podmieniłem więc lasery z Navi i jakby troszkę było lepiej, bo odczytuję nagraną płytę, ale mimo to czasem wywala powyższe błędy. Zakupiłem więc nowy laser, wymieniłem, ale problem nie zniknął. Dodam, że płyty CD Audio czyta bez problemu. Pozdrawiam
  7. Witam, mam problem ze skrzynią biegów. Mianowicie od dwóch dni skrzynia po zatrzymaniu auta nie wysprzęgla się, tylko zadusza silnik i gaźnie. Dzieje się to na D i R. Teraz przed zatrzymaniem auta muszę zmienić dźwignię na N, żeby auto nie zgasło. Natomiast przy ruszaniu szarpnie i nie ma mocy dopóki nie przekroczy ok. 10km/h. Jeśli musiałbym ruszyć pod górę, to nie da rady, bo nie ma mocy i też silnik gaśnie. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam
  8. 86 downloads

    Witam, będąc zdegustowanym niskim poziomem obsługi stacji z moich okolic zajmujących się serwisem klimatyzacji postanowiłem sam zabrać się do odgrzybiania klimatyzacji. Wcześniej wymienione punkty obsługi odgrzybiają jedynie wyloty powietrza, a zapewne każdemu wiadomo, że największe skupisko grzybów i drobnoustrojów znajduje się na parowniku (skraplaczu) klimatyzacji. Temat był już poruszany parokrotnie na tym forum, ale nikt nie dał sposobu na skuteczne dotarcie do w/w skraplacza. Ja dostałem się do niego od strony kabiny. Na tę chwilę jeszcze nie odgrzybiłem klimy ze względu na brak środka do odgrzybiania, który zakupiłem na Allegro i czekam aż dojdzie (45 zł wraz z przesyłką) - polecam środek firmy Wurth (używany przez serwis Opla). Jak już pisałem, środka do odgrzybiania jeszcze nie posiadam, ale podjąłem już próbę dostania się do skraplacza. W tej chwili napiszę jedynie, jak się do niego dostać, a gdy będzie zainteresowanie, to umieszczę stosowne fotki, aby było wiadomo, które śrubki odkręcać. Potrzebne narzędzia, to klucz nasadowy 13, torx T-10, śrubokręt plaski. W pierwszej kolejności należy odkręcić schowek - 5 śrubek (po otwarciu schowka ujrzymy w górnej części trzy śruby oraz przy zamkniętym schowku od spodu po bokach są dwie śrubki). Po odkręceniu schowka odpinamy wtyk zasilający podświetlenie schowka. Następnie odkręcamy bok środkowego tunelu (ten przy nogach - oczywiście od strony pasażera). Aby to zrobić należy ściągnąć zaślepkę i kluczem 13 odkręcić nakrętkę, w następnej kolejności odkręcamy torxem śrubę, na którą była nakręcona nakrętka (masło maślane :-)) Odchylamy tę część boku tunelu, która była przymocowana wcześniej odkręconą śrubą, aby ujrzeć kolejną śrubkę części tunelu, którą chcemy docelowo odkręcić. Następnie odkręcamy kolejną śrubkę tejże części i odkładamy na bok ten element. Do następnych czynności najlepiej jest się położyć plecami na wycieraczce od strony pasażera, tak aby głowa była bezpośrednio pod wentylatorem, który musimy odkręcić. Aby to zrobić najpierw przystępujemy do usunięcia tunelu nawiewu na nogi. W tym celu odkręcamy śrubkę torx, która jest przykręcona od spodu do wentylatora i śrubokrętem pomagamy sobie, aby odczepić nawiew od środkowego tunelu. Po jego ściągnięciu odkręcamy dwie śruby torx od tzw. rezystora wstępnego (to coś, do którego dochodzi wiązka elektryczna), który przykręcony jest od spodu do wentylatora. Po odkręceniu rezystora przystępujemy do odkręcania samego wentylatora - łącznie 7 śrub torx (trzy są widoczne z przodu, a 4 pozostałe od spodu. Po ich odkręceniu wentylator nadal trzyma się na swoim miejscu, gdyż są jeszcze trzy zatrzaski, które musimy uwolnić (dwa są widoczne z przodu i jeden z tyłu wentylatora). Po wyciągnięciu wentylatora mamy już dostęp do parownika, który znajduje się w odsłoniętym otworze, do którego dmucha wentylator i co prawda nie jest on widoczny, ale ręką można wyczuć, że to właśnie to :-) Odgrzybianie zaczynamy od parownika nie używając środka do czyszczenia, następnie skręcamy wentylator (tylko na kilka śrub), uruchamiamy silnik i puszczamy nawiew na full przy wyłączonej klimatyzacji (tryb ECO). Po 15 minutach wyłączamy silnik, skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności do demontażu i przystępujemy do czyszczenia kanałów wylotowych. Można po prostu przez kratkę wylotową włożyć rurkę i psiknąć, ale ja postanowiłem, że zdemontuję całkowicie kratki wylotowe, aby można było wężyk głąbiej wsadzić. Tak postępujemy ze wszystkimi czterema wylotami z przodu, dwoma wylotami na nogi, dwoma wylotami na boczne szyby i dwoma wylotami na przednią szybę oraz wylotami dmuchającymi na tylną kanapę i jeszcze nie można zapomnieć o wylotach powietrza znajdujących się pod przednimi fotelami. Po zaaplikowaniu środka do wszystkich otworów ponownie uruchamiamy silnik na 15 minut, włączamy nadmuch na maksymalną moc z wyłączoną klimą. Mam nadzieje, że mój post będzie dla innych przydatny. Czas trwania całej operacji powinien wynieść przy pierwszym podejściu nie dłużej niż 2h wraz z piętnastominutowymi przerwami na papierosa podczas, gdy środek będzie robił swoje. Pozdrawiam
  9. Do kanałów wentylacyjnych aplikowałem tylko symboliczną ilość środka, więc nie było obaw, że coś może się stać. Nie pamiętam ile wkładałem wężyka, ale chyba całą jego długość.
  10. Po to właśnie stworzyłem opis jak skutecznie i bezpiecznie odgrzybić klimę, a mimo to każdy z Was czytając, że przez wloty można uszkodzić elektronikę usilnie brnie w tym kierunku i później są efekty....
  11. Jeśli możesz, to napisz co konkretnie Ci się stało. Zastanawiam się tylko czemu odgrzybiałeś przez nawiewy, przecież to jest tylko doraźne czyszczenie klimatyzacji, bo największe skupisko bakterii i drobnoustrojów jest na parowniku.
  12. Tak na marignesie, to mi średnio działa nawiew na lewą stronę :-) Latem czasem dnuchnie ciepłym powietrzem, ostatnio nawet częściej niż do tej pory. Problem jest bardziej złożony, bo silniczek nawiewu działa prawidłowo. Przypuszczam, że albo czujnik temperatury jest uszkodzony lub sam panel sterujący klimatyzacją.
  13. Masz racje. Dlatego dałem opis jak to zrobić dostając się do parownika, ale chyba nikomu nie chce się poodkręcać parę śrubek lub nie mają zdolności manualnych. W związku z powyższym faktycznie lepiej jest jechać do serwisu, gdzie mają maszynę do czyszczeenia klimy.
  14. Witam, u mnie sprawa świateł była dosyć banalna i przyczyną nieświęcącego reflektora był upalony kabelek, który w rezultacie spalił przetwornicę, później drugą, gdy szukałem przyczyny awarii i w rezultacie kosztowało mnie to 600 zł. To tyle w kwestii nieświecącego lewego reflektora. Natomiast jeśli chodzi o załączanie świateł przy pomocy przycisku świateł przeciwmgielnych odpowiedzialny za to był popsuty wyłącznik świateł. Po wymianie wyłącznika światła działały tak jak należy, ale co zauważyłem, to to, że gdy ustawi się wyłącznik w pozycji AUTO, to naciśnięcie przednich lub tylnych świateł przeciwmgielnych powoduje również załączenie xenonów. Wynikałoby, że mój stary przełącznik działał jedynie w pozycji AUTO. Sprawdźcie u siebie czy też tak macie. Szczególne podziękowania dla użytkowników Piotreq oraz marek750 za udzielone rady i pomoc. Chciałem w tym temacie poruszyć kwestie używanych przetwornic sprzedawanych na Allegro. Trzeba uważać, bo dużo jest sprzedawanych uszkodzonych przetwornic. Mi się udało dopiero trzecią dostać sprawną. Natomiast sprzedawane przetwornice jako nowe wcale nie są nowe. Są one wyciągnięte z samochodów o małych przebiegach i sprzedawane jako nowe z gwarancją roczną. Udało mi się kupić fabrycznie nową przetwornice od jednego faceta z Katowic, ale po czasie stwierdziłem, że nie jest to oryginał mimo opakowania GM i hologramu. Po przyjrzeniu się hologramowi okazało się, że nie ma na nim liter GM tylko jakiś napis. Ten sam użytkownik Allegro sprzedaje żarniki Philips i Osram, ale one również nie są oryginalne. Na razie wszystko świeci, zobaczymy jak długo :-) Pozdrawiam
  15. Jutro dzięki uprzejmości użytkownika marek750 będę mógł podmienić reflektor i wyłącznik świateł i powinno wyjaśnić się co jest uszkodzone. Tobie też dziękuję za pomoc. Jutro napiszę co było nie tak. Pisałeś wcześniej też coś o module sterującym. Gdzie jest ten moduł?
×
×
  • Create New...