Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

adamsky

Forumowicz
  • Content Count

    96
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About adamsky

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 07/11/1980

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Rastatt Niemcy (kiedys Bytom)

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    Opel Vectra B 2.2 DTI Caravan 2001r + power box:)

Recent Profile Visitors

600 profile views
  1. Dzieki za link, ale w sumie rozwiazania problemu brak Na pewno grzanie sie silnika przy wysokich predkosciach nie jest normalne, bo jakos przez pierwsze 3 lata jazdy samochodem nie grzal sie w lato, a upaly tez byly i tez jezdzilem tak jak jezdze teraz, wiec na pewno cos jest nie tak. Oczywiscie mozna powiedziec ze nalezy jezdzic wolniej itd, ale grzac sie nie powinien i to na 100%
  2. Korek jest na pewno dobry, bo przeciez plyn sie nie zagotowal ani razu. Maksymalna dopuszczalna temperatura pracy silnika to 125 st. Plyn chlodniczy musi spelniac swoje wszystkie wlasciwosci do minimum 129 st. Jezeli mi podchodzi pod 120st i nie wrze, to znaczy ze korek jest ok, bo trzyma cisnienie. Moze wywale termostat i sprawdze jeszcze raz. Duzo wyleci plynu??? A jak moge sprawdzic czy czujnik S88 wlacza mi wentylatory przy odpowiedniej temperaturze? Pierwszy i drugi bieg wlacza mi sie podczas jazdy, bo slysze jak czasem wlaczy sie na drugi bieg, ale jadac np 180 km/h nie wiem czy wlaczaja sie wenzylatory na trzeci bieg, bo juz jest za glosno zeby to wyczuc. Robiac testy wszystkie biegi chodza. Na postoju nie ma szans zeby go zagrzac do 108 st, zeby sie wentylatory na trzeci bieg wlaczyly.
  3. Wentylatory w Vectrach powinny zawsze krecic sie oba, bez roznicy czy wlaczone przez klime, czy przez silnik. Jak tak nie jest to cos jest nie tak. Tasiol pieknie wszystko napisal w pierwszym poscie, wiec zapraszamy do lektury:)
  4. Co myĹlisz?

  5. Za mechanikow jestem pewien, choc co prawda zawsze moga miec chwile slabosci Niby pokazywali mi wszystkie wymienione czesci i opakowania po nowych. Jezdze do nich od dawna, wiec zakladam ze wszystko ladnie wymienili. Mysle ze uklad nie powinien byc zakamieniony, bo samochod ma dopiero 174000 km. i co 3 lata wymieniany plyn chlodniczy na nowy oplowski czerwony. Przebiegu jestem pewien bo kupowalem autko w komisie Opla z ksiazka serwisowa i 2 letnia gwarancja. Problem z grzaniem mam chyba jakos 3 lata juz. W zimie, lub w chlodne dni moge jezdzic do predkosci max. i nie ma zadnego problemu z temp. A teraz najlepsze: korek z chlodnicy - wedle zalecen wymienilem i oczywiscie nie pomoglo Grzeje sie jak grzal przy wysokich predkosciach. Dziwne ze po odlaczeniu power boxa temperatura jest rownie wysoka jak i z boxem przy tych samych predkosciach. Przeciez bez boxa jest chyba mniej obciazony silnik, wiec powinien mniej sie grzac, a nie ma zadnej roznicy (oprocz spadku mocy oczywiscie)
  6. No dobra, skoro juz pol auta wymienilem, to jeszcze i korek wymienie, choc mysle ze raczej to nie pomoze.
  7. Wymiana termostatu nic nie pomaga, a mam zalozony juz drugi oryginalny z obudowa za ponad 200 zl jakos jak sie nie myle. Podobno w 2,2 DTI termostaty tylko z obudowa sa razem,´wiec nie wiem, czy mozna jezdzic bez. Niech sie ktos wypowie. Chlodnica jest nowa i grzeje sie na calej dlugosci- sprawdzalem. Poza tym wydaje mi sie, ze jakby termostat sie nie otwieral do konca, to silnik grzal by sie w miescie, w korkach, a wlasnie w korkach radzi sobie swietnie. Czy z klima czy bez, temp. okolo 90 st. tylko na trasie sa problemy. W zime, albo jak jest ponizej 15 st. to moge jezdzic spoko 210 km/h i wskazowka z temp nie przekracza 100 st.Tylko jak jest cieplej to sa cyrki.
  8. Wszystkie czesci wymienialem na oryginaly kupione w Oplu. Wymieniona chlodnica wody, chlodnica klimy, osuszacz, pompa wody, termostat, oba czujniki temperatury, wentylator klimy tez wymieniony, bo drugi bieg nie dzialal. Uszczelka pod glowica ok, bo byl plyn sprawdzany na zawartosc CO2 Samochod nie kopci, oleju nie bierze, sam olej jest wymieniony, plyn chlodniczy z reszta tez,wszystko jest ok a sie grzeje. Po odlaczeniu Power boxa tak samo sie grzeje. Dzisiaj znowu troche pojezdzilem i jest dokladnie tak: przy temperaturze zewnetrznej 26 st. i pustym samochodzie (tylko ja) przy 170 km/h mam 105 st. a przy predkosci 200 km/h 120 st. Poczatek czerwonego pola. Wentylatory chodza na trzecim biegu. Mierzone na Opcomie wychodzi 118 st. i rosnie !!! Przy wyzszych temp. zewnetrznych jest jeszcze gorzej. POMOCY!!!
  9. Panowie pomocy, bo brak mi juz sil. Przy wysokich predkosciach silnik grzeje mi sie na tyle mocno, ze wskazowka dochodzi do czerwonego pola. Mierzylem Opcomem i pokazuje 118 st. Wentylatory dzialaja na wszystkich biegach (robilem testy), ale nie potrafia zchlodzic silnika. Jezdzac po miescie, bez wzgledu na temp. zewnetrzna silnik sie nie grzeje i wszystko jest ok, ale na autostradzie od 150 km/h zaczynaja sie problemy i wskazowka pokazuje juz 110 st. Przy 180 km/h jest juz prawie 120 i musze zwolnic do 140 zeby temp spadla ponizej 100 st. Jazda z klima nie wplywa na wzrost temperatury (bez tez sie grzeje) Wymienilem juz pol auta i nic nie pomoglo. Mam oba nowe czujniki temp. (na kompa i deske rozdzielcza) nowy termostat, nowa pompe wody, nowa chlodnice wody, nowa chlodnice klimy. Wszystko nowe z Opla i nic nie pomoglo. Plyn chlodniczy byl sprawdzany na zawartosc CO2 - wynik negatywny, po sprawdzeniu plyn wymieniono na nowy. Auto nie kopci, mocy mu nie brakuje i wszystko bylo by ok, gdyby nie ta temperatura. W zime moge jezdzic 210 km/h i nic sie nie grzeje, tylko latem. Pomozcie prosze, co dalej???
  10. Witam ponownie. Zrobilo sie cieplo i ja mam dalej problem z grzaniem sie silnika na trasie. Uszczelka pod glowica ok, bo byl sprawdzany plyn chlodniczy na zawartosc CO2 juz rok temu. Generalnie, po miescie nie ma zadnych problemow, w korkach tez nie, jak w korku stoje, to wlaczy sie wyntylator na chwile, zchlodzi ile trzeba i jest ok. Temperatura nawet 98 stopni nie przekracza, ale podczas jazdy na autostradzie od 140 wzwyz rosnie dosyc szybko i przy 200km/h mam juz ponad 110 stopni. Jestem o krok od wymienienia chlodnicy, pompy wody i skraplacza, bo moze przez niego jest za maly przeplyw powietrza . Uszczelka pod glowica ok, bo byl sprawdzany plyn chlodniczy na zawartosc CO2 juz rok temu. Mysle tez, czy moze intercooler moze byc powodem grzania sie silnika, jak jest przypchany, o ile jest przypchany. Czujniki temperatury mam wymienione oba na nowe. Kupione w ASO, pokazuja tak samo jak te stare. Jak sprawdzalem opcomem cisnienie doladowania, to jest ok, tak jak ma podawac tak podaje, no moze z lekkim opoznieniem, ale auto nie kopci jakos bardziej niz norma. Pomozcie Panowie, co dalej??? Ktos "pare stron temu" wymienial chlodnice i pompe wody, ale mu nie pomoglo, a ma identyczny problem. Mam przejechane 171000 km. Pytanie do Was: czy przytkany intercooler moze powodowac grzanie sie silnika przy wyzszych predkosciach/obrotach??? Jest sens go wymieniac???
  11. Na zimnym silniku, przy niskich temperaturach, ma prawo lekko dymic na bialo, ale to nie moze byc jakas "kupa" dymu. Powinien dymic lekko, a dym powinien byc rzadki i raraz sie rozchodzic. Wtedy jest ok. Warto by bylo sprawdzic u Ciebie czy czujnik temperatury silnika dajacy sygnal na komputer sterujacy pokazuje dobre wartosci. Czesto jest tak, ze na cieplym silniku jest ok, ale przy niskich temp. czujnik juz wariuje, czy wskazuje np 20 st., mimo ze na dworze jest np. 0st. Najprosciej jest to sprawdzic (kompem) po nocy jak silnik jest calkiem zimny. Temperatury powinny byc zblirzone do siebie (zewnetrzna i silnika). Mozna tez jeszcze sprawdzic odlaczajac kabel z czujnika i wtedy z braku sygnalu komputer sterujacy traktuje ta usterke jakby bylo bardzo zimno i zalacza swiece zarowe. Powinny wtedy grzac sie kilkanascie sekund nawet. W prawdzie oswieci sie kontrolka silnika na desce, ale po wsadzeniu kabla na miejsce, kontrolka zgasnie (nie trzeba kasowac bledu). Powodzenia:)
  12. Witam. Jaki ma przebieg ta Twoja Viki??? Kompresje sprawdzales?? Moze trawersy juz twarde i nie trzymaja??? Po zapaleniu przykopci na bialo??? Chodzi rowno jak juz zapali??? Pozdrawiam.
  13. Witam. Jezeli samochod zapala i po chwili gasnie, to raczej na 100% nie jest problemem pompa wtryskowa. Generalnie, przy prawidlowym eksploatowaniu samochodu, pompy rzadko sie psuja w naszych Opelkach,a w silnikach DTH, to juz bardzo rzadko, a glownymi problemami sa nieszczelnosci ukladu paliwowego, stare sparciale przewody przelewowe, czy nie wymienione trojniki, a wymienione tylko same przewody przelewowe. Do tego moze dojsc nizsza niz optymalna kompresja, po przez duze (faktyczne) przebiegi silnikow. Bardzo czesto obodowa filtra paliwa, dokrecana jest z duzo wieksza sila, niz powinna byc, co deformuje pokrywe filtra i zarazem lekko rozszczelnia go, a w wielu przypadkach dekielek peka niezauwazalnie i problem gotowy. Przy wymianie filtra paliwa ZAWSZE nalezy wymienic obie uszczelki, ktore powinny byc w komplecie razem z filtrem paliwa (duza i mala). Czesto zuzyte sa tez trawersy, ale przy ich zuzyciu, auto raczej nie zapala od razu, a trzeba krecic pare sekund rozrusznikiem, ale to jest juz inny problem. Jezeli silnik zapala po dluzszym postoju i po chwili gasnie, to znaczy, ze w pompie wtryskowej, jak i w przewodach od pompy, do silnika na 100% jest paliwo. Im dluzej silnik chodzi od odpalenia, do zgasniecia- tym dalej od silnika i pompy jest nieszczelnosc (w strone baku) Warto podczas zapalania, zwrocic uwage na kolor dymu z rury wydechowej. Jezeli jest bialy, to znaczy, ze wlasnie zamiast paliwa jest powietrze w ukladzie paliwowym i na pewno wtedy uklad sie zapowietrza. Czesto psujemy sami swoje pompy wtryskowe przez raczej nieswiadome stale lekkie zapowietrzanie ich, po przez nieszczelnosci ukladu paliwowego, a potem narzekamy jakie to Ople sa zle i maja slabe pompy wtryskowe. Pozdrawiam. Czerwcu, moze wlasnie gdzies na tych dodatkowych zaworkach Ci sie zapowietrza??? Skoro lapie Ci powietrze, to znaczy ze one nic nie daja. To typowy objaw braku paliwa jest, ze przed zgasnieciem zaczyna nim szarpac.
  14. Witam ponownie. Od wymiany turbiny minely juz jakos dobre 2 miesiace i niby wszystko jest w porzadku, ale jakby auto wolniej osiagalo predkosc maksymalna. Do 180 km/h rozpedza sie bez problemu, a pozniej to trzeba juz czekac i czekac. Na "starym" turbie do 200 km/h rozpedzala sie jakos plynniej- szybciej niz teraz. Po podlaczeniu OP-Coma zauwazylem ze cisnienie turba jest nieco nizsze niz powinno byc tzn. na wolnych obrotach, ma byc 1.0, a mam 0.9. Z tym nie ma problemu, ale juz pod obciazeniem, czyli im szybciej jade, tym wieksze staja sie roznice na niekorzysc turba. Turbo kupilem po regeneracji ze sprawdzonego serwisu (w niemczech)i nie koniecznie podejzewam ze to ono nie domaga. Moze zaworki podcisnieniowe jakos nie daja rady, albo EGR. Tylko nie bardzo wiem jak to sprawdzic. Check sie nie swieci, auto zbiera sie tak jak powinno, tylko V-max cos slaba jest. Co zrobic, od czego zaczac? Do czego zajzec, zeby bylo jak dawniej??? Pozdrawiam.
×
×
  • Create New...