Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

yaro74

Forumowicz
  • Zawartość

    174
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

5 Neutral

O yaro74

  • Ranga
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    lubelskie

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubelskie
  • Auto
    signum 2.2 direct 2004

Ostatnio na profilu byli

335 wyświetleń profilu
  1. yaro74

    Światła do jazdy dziennej

    Co do świateł drogowych to nie wiem jak to jest przy włączaniu ich krótkotrwałe, z racji tego że jak mrugam światłami to zreguły jestem w aucie. Co do reszty to w wariancie który mam ustawiony halogeny odpala ja się po włączeniu silnika w pozycji świateł 0, po włączeniu świateł w pozycje świateł postojowych lub mijania halogeny automatycznie gasną, i ich funkcjonalność jako halogeny jest taka jak mają halogeny, W opcji świateł dziennych halogeny nie świecą pełna mocą. ja mam zamontowane żarówki które mają światło bardziej zbliżone do białego, nie pamiętam już co to było. Generalnie to się tym zająłem bo mam bixenon z doświetlaniem, a ze serwis tego nie jest łatwy wiec gdzieś tam wykluczam przez to niepotrzebna prace tych świateł w ciągu dnia. Miałem zakładać jakieś dodatkowe drl ale nie znalazłem nic co można byłoby w komponować tak żeby wyglądało bardziej jak fabryczne niż dolepek. Co do policji i diagnostów, kiedyś zabierali dowód za trzecie światło stop, teraz jest to poprostu bardziej życiowo, choć może nie do końca z przepisami, I według mnie światła drl montowane obecnie fabrycznie w wielu samochodach bardziej drażnią oczy niż halogeny jak u mnie, No i według mnie lepiej i jednak bezpieczniej używać nawet tych fabrycznych halogenow niż wątpliwej jakości dokładnych świateł, a dobre nie oszukujmy się ale potrafią kosztować, I jak je założyć do samochodu za 1,5 tys, wtedy idą te po 29,90zl i fakt z 3 m ich nie widac
  2. yaro74

    Światła do jazdy dziennej

    Jeżdżę tak na światłach dziennych z halogenow juz 3 lata, nikt nigdzie się tego nie czepiał, czy na przeglądzie czy przy kontroli policji, kiedyś pytałem policjanta z drogówki to powiedział ze jeśli wszystko jest fabryczne i producent przewidział taka możliwość to wszystko jest ok bo homologacja wydawana jest na cały samochód, natomiast gdy światła są dokładne homologacja jest wymagana na same lampy, Z drugiej strony Europa tak jeździ, Skandynawia np, tutaj często w samochodach wykorzystywane są halogeny do świateł dziennych i nie ma to znaczenia czy to opel, skoda czy np subaru. U nas jak zwykle przepisy odstają od rzeczywistości, no i powszechna interpretacja na własną modłę
  3. yaro74

    Poradnik do OP-COM

    Ja bardzo chetnie, zamierzam żonie astrę nabyć, w przyszłym tygodniu jadę obejrzeć do Niemca, przydałby się do sprawdzenia
  4. yaro74

    Poziomowanie reflektorów AFL

    Kolejne doświadczenie, no faktycznie można popełnić błąd przy montażu czujnika, i to częsty błąd, dobrze że zwróciłeś na to uwagę , mi to akurat uciekło. Dalszej bezawaryjnej jazdy.
  5. yaro74

    Poziomowanie reflektorów AFL

    B1001-42 , jak dobrze pamiętam to ten błąd oznacza problemy z kalibracja, poprostu czujnik jest prawdopodobnie poza zakresem regulacji, ustawienie go do wartości zbliżonej do drugiego czujnika pozwoli przeprowadzić kalibracja i błąd sam zniknie, bez ustawienia czujnika błędu nie wykasujesz
  6. yaro74

    Poziomowanie reflektorów AFL

    Spoko, mam swój samochodzik od 6 lat, i potrafi zaskoczyć dobrze i niestety źle. Wiem doskonale jak to jest zderzyć się z jakąś awaria a mechanicy poomacku chcą wymieniać wszystko po kolei. Dobrze że jest takie forum i ludzie chcą i sie dzielą wiedza i doświadczeniem. Jak coś pomogłem , to miło że tak uważasz Znajdę coś to dam znać
  7. yaro74

    Poziomowanie reflektorów AFL

    Te wartości kątów to w postach chyba nawet w tym temacie. Niestety już nie pamiętam gdzie, znajdę chwilę to poszukam może gdzieś znajdę. Czujnik to potencjometr, chyba. Podejrzewam że po podpięciu miernika co powinno się zmieniać. Ale ja nie jestem elektronikiem więc moja teoria może być bledna
  8. yaro74

    Poziomowanie reflektorów AFL

    Szczerze to sam nie wiem od czego to zależy, niektórzy mają wartości 50-60° , profesjonalny opcom da radę, lub vauxcom, China clone po polsku niestety nie.
  9. yaro74

    Poziomowanie reflektorów AFL

    U mnie było to 7 przód i 14 tył i reakcja taka jak u ciebie, czyli żadna. Też ruszałem czujnikiem i żadnej reakcji. Najpierw ustawiłem tak że ramię i cięgno pracowało swobodnie, następnie doginalem do wartosci 9 tył, i kasowanie błędów po każdej korekcie, i dopiero wtedy kalibracja przeszła. Nie pamiętam jakie wartości powinny być u ciebie , gdzieś to jest w tym temacie.
  10. No faktycznie te kształtki do lutowania mają mniejsze promienie, Przy normalnej eksploatacji połączenie lutowane wytrzyma bezproblemowo, Co do samej miedzi to fakt że jest tego tu mało i generalnie łączysz to wężami gumowymi więc bezpośredniego styku nie ma z aluminium , a to na samym styku materiałów dochodzi do korozj, no i w układzie jest glikol a nie sama woda,
  11. no nie jest łatwo, w samochodach do 10k jest spory wybór ale do wybrania coś sensownego już tak dużo nie ma. nie jesteś odosobniony w braku doświadczenia, warto na oględziny zabrać ze sobą kogoś kto nie podejdzie do sprawy emocjonalnie jak ty przy kupnie samochodu dla siebie i spojrzy na to z dystansem. i przede wszystkim zajrzyj wszędzie np pod wykładzinę, wszelkiego rodzaju mastyki itp , obejrzyj elementy nadwozia , spasowanie, wyposażenie wnętrza czy pasuje do siebie, czy lampy tego samego producenta i w tym samym stanie, czy silnik myty czy normalne ślady użytkowania, i jak masz możliwośc podepnij nawet najprostszy interfejs z programem na smartfona, pojedz na jakąś stację diagnostyczną i wejdz pod samochód z diagnostą, i nie wierz we wszystko co mówi sprzedający, że np klime wystraczy nabić , albo coś sie właśnie zepsuło a działało rób wrażenie że coś wiesz , chociaż tak może nie jest, i kupuj głową a nie sercem no i powodzenia
  12. z gazem do bezpośredniego wtrysku jest tak że oprócz gazu będzie spalał około 2 l benzyny, chodzi o pracę wtrysków, nie wiem dokładnie jak jest z wysterowaniem tego w tym układzie bo nie zamierzałem nigdy instalować gazu, ale zanim kupisz poczytaj , zadzwoń do dobrego zakładu popytaj instalacja wtrysku w fazie ciekłej wykorzystujaca pompę silnika możliwa ale ekonomicznie niezasadna, 2,0T z gazem to już sprawdzone dokładnie rozwiazanie, ja szukałem 6 miesiecy i w tym czasie nie znalazłem dobrego egzemplarza, taki był akurat okres
  13. skoro już o opiniach o 2.2 direct, jeżdzę już takim 5 lat, zrobiłem około 70 tys km, więc trochę już wiem o co w nim chodzi spalanie od 7,5 l/100 km, trasa i kierowca kobieta do 15 l/100km tylko miasto zima, średnia wg komputera to u mnie 9,5l kłopoty z rozrządem to przez wadliwy napinacz, opel zmienił na ten od 2.0T, chodziło o przepływ oleju, wycierały się ślizgi i rozrząd potrafił się przestawić, często powodowało to spadki mocy, była podobno akcja serwisowa na wymianę napinacza, być może już od któregoś roku było to poprawione, warto to skontrolować po zakupie, koszt łańcucha głównego z osprzętem to ok 800, drugi łańcuch da wałkach balansujących ok 700pln, niektórzy wymieniali tylko główny i jeżdżą dalej pompy wysokiego ciśnienia, problemy z pompami siemensa, continentale nie sprawiały już problemów należy pilnować stanu oleju, najlepiej min ok 3/4 stanu, systematycznie wymieniać i lac dobry reszta psuje się jak w kazdej vectrze czy signumie problem dla wielu to bezpośredni wtrysk, przez fachowców oceniany za nie stwarzający jakichś poważnych problemów i instalacja gazowa, jeśli nie zamierza sie zakładać lpg uważam to za dobry wybór, aczkolwiek obecnie chyba i to nie jest już problemem
  14. nie kombinuj połączenia miedzi z aluminium, wystepuje korozja, tego typu połączeń unika się instalacjach grzewczych , co prawda dodać można specjanych inhibitorów ale w samochodzie bym tego nie polecał. dodatkowo jak chcesz uszczelnić połaczenie? lutowanie cyną może nie wytrzymać temperatury w skrajnych przypadkach jeżeli już chcesz zastosować kształtki instalacyjne to lepiej wykorzystaj stalowe galwanizowane zaciskane np geberit pres w dobrym sklepie hydraulicznym kupisz takie i pożyczysz praskę do tego, zawsze można poprosić zaprzyjaźnionego hydraulika o pomoc w wykonaniu takiego elementu, np wygiąć z rury cienkościennej możliwosci wiele, ale miedzi lepiej z aluminium nie mieszaj, niby miedź z aluminium nie edzie sie stykać tu bezposrednio, ale jednak te materiały nie pałają do siebie sympatią
  15. yaro74

    Poziomowanie reflektorów AFL

    spokojnie, dasz radę, sam to zrobisz dokladniej i taniej niz jakis janusz. tak jak ci pisałem, mozesz jeszcze przelutować moduł afl, często tu sa problemy. w lampach szukałbym na końcu
×