Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

yaro74

Forumowicz
  • Content Count

    274
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

yaro74 last won the day on March 9

yaro74 had the most liked content!

Community Reputation

19 Neutral

About yaro74

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    lubelskie

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubelskie
  • Auto
    signum 2.2 direct 2004

Recent Profile Visitors

481 profile views
  1. Silniki te same ale sterowniki , moduly już niekoniecznie, opcom dedykowany do opla, aczkolwiek jak się nie myle to niektóre saby czy chevrolety może diagnozować, fiata raczej nie.
  2. Trochę odświeżę i podzielę się swoim i kumpla doświadczeniem z przewodami teflonowymi w oplocie stalowym. Kumpel wymienił w swoim aucie i faktycznie różnica jest odczuwalna ale gdy hamulce są katowane np na torze albo w bardzo dynamicznej jeździe, on trochę się bawi jazda, oczywiście nie po drogach publicznych. Ja postawiłem na zwykłe węże gumowe, normalna codzienna eksploatacja, nowy płyn oczywiście zaciski poczyszczone nasmarowane i też odczuwam dużą poprawę. Oczywiście temat klocków i tarcz pomijam bo to oddzielny temat. Co do ceny, różnica w zakupie na jedną oś to 100pln na dwie 200 PLN około. Jeśli ktoś chce wydawać ekstra pieniądze i normalnie eksploatuje samochód to warto się zastanowić czy warto. Sama wymiana systematycznie płynu i czyszczenie zacisków powinno dać pozytywne efekty. Przy bardziej agresywnej jeździe zrobi to roznice. Z drugiej strony przy kosztach utrzymania samochodu, 200 PLN to nie jest duży wydatek. Ale czy jak bym teraz wymieniał węże to czy bym zainwestował w droższe? Nie wiem. Wydaje mi się że lepiej dołożyć różnice do klocków , tarcz. Zależy ile jeszcze zamierzacie i jak eksploatować swój samochod.
  3. Te same dylematy, kupić tylko co? Za ile żeby był spokój, no i znaleźć odpowiedni egzemplarz. Przewody hamulcowe też mam już do wymiany, jutro umawiam mechanika, już jestem też po wymianie sprzęgła z dwumasa, bardziej pamiętam czego jeszcze nie robiłem niż to co zrobione, po prostu jest tego mniej. Żona też już mi brzęczy że trzeba wymienić, ale albo już trzeba wydać kupę kasy na uzywke albo nowy ale tu to już zdecydowanie więcej. Pewnie poczekam aż padnie coś kosztownego co nie jest takie nieoczywiste, albo żona wkoncu go skasuje, ostatnio drzwi , lusterko , zderzak w trzech podejściach. Niby nie dużo ale już szpeci, i wartość spadła do 3 tys zł. To na rower wydałem więcej.
  4. U mnie niewielkie różnice ale zasadniczo podobnie, Zima miasto 14-15 l, fakt że u mnie szybko łapie temperatury ok 90 st i tak utrzymuje. Ale trasa to poniżej 7 l nie udało mi się zejść. Generalnie sam w sobie silnik daje trochę przyjemności z jazdy, ale już jak jest usterka to masakra, no i u mnie już drugi raz pompę wymieniałem, pierwsza Simensa jeszcze fabryczna padła przy 180 tys, druga nowa Continental po 35 tys, teraz jest używka Continental, zobaczymy jak długo pociagnie. Poza tym kapryśna jak każda Vectra czy signum, albo działa bez problemu wszystko przez parę tygodni, miesięcy albo jakieś drobiazgi co chwila i znów spokój.
  5. GTS to nie jest żadną wersja usportowiona, klocki i tarcze normalne, w zależności oczywiście od rocznika i wersji silnikowej różnej wielkości tylko, tutaj masz akurat te najmniejsze, Można oczywiście kupić lepsze np ATE, tylko że będą droższe, a gm tylko znaczek pewnie dał, producent to ktoś inny. Do spokojnej jazdy wystarcza, jak masz cięższa nogę to może lepiej zainwestować w coś lepszego. Jak prześledzisz ten temat to znajdziesz sporo co koledzy z doświadczenia polecają.
  6. tak jak chyba modrzey napisał, poszukaj używki modułu , mozna juz za 100pln wyrwać, jesli nie to to albo sprzedasz albo na pólke i zapas
  7. akumulator może krecic, ale spadki napiecia podczas rozruchu moga powodowac pojawiajace sie błedy, które sa zapisywane w pamieci ale niekoniecznie powoduja nieprawidłowa prace albo brak pracy silnika. mi krecił a nie odpalał, ale jak nie ma komunikacji z immo to krecił nie bedzie, i to tez jeden z objawów nieprawidłowej pracy ecu
  8. Akurat elektryka w Vectrze nie jest mocną stroną, niestety niektóre moduły są bardziej podatne na uszkodzenia inne mniej.
  9. Mi też się wydaje że to problem ze sterownikiem silnika się zaczyna, u mnie było podobnie, podobne błędy, w końcu całkowicie nie chciał odpalic, Trochę błędów wyskoczyło od słabego akumulatora po kilkukrotnej próbie odpalenia. Warto zdiagnozować jego stan. Jeśli sterownik to szukaj używki wylogowany albo z pinem, ja swój naprawiałem w firmie specjalizującej się w tym i coś pochrzanili bo nie dało się go zalogować, pieniadZe w błoto, reklamacja , trwa a samochód stoi. Kupiłem używkę , w godzinę został zamontowany zalogowany i śmiga już ponad rok, a koszt tylko 100 pln sterownika i robota specjalisty. Niestety dowiesz się jak całkiem padnie , albo szukaj pomocy kogoś z forum, tu naprawdę są dobrzy specjaliści, mi ostatnio pomógł Konrads, z Wawy. I z kłopotami z moim signum będę do niego wracał.
  10. Zwykle ATE wystarcza, mają ogólnie dobre opinie bez względu do jakiej marki są zastosowane.
  11. Kup ATE, jeśli nie duża różnica w cenie mogą być i powerdisc, ale i te zwykłe powinny się sprawować dobrze, w sumie to zależy od twojego stylu jazdy.
  12. Pewnie że się da, tylko za jaka cenę? Sama porządna diagnoza to czas, dobry mechanik i pieniądze, nie wszystko da się zgrać idealnie. Tak jak pisałes piasty, może zawieszenie, może geometria, wyeliminowanie tego wszystkiego nie kosztuje mało, a wartość samochodu , czasem za mała. W swoim przypadku uważam że nie warto już aż tyle inwestować, ale staram się utrzymywać sprawne auto.
  13. A nawet jak wymienisz na nowe dobrej jakości podzespoły to nie ma pewności że będzie to jeździć bezawaryjnie. Mój nowy zestaw , tarcze klocki, zaciski po regeneracji i też bije, i już nic z tym nie robię, hamują dobrze a bicie cóż, coś z czym się pogodziłem, Nie warto inwestować żeby osiągnąć ideal bo to chyba niemożliwe w vectrze
  14. Zgadzam się, ale nowa pompa powinna wytrzymać więcej niż te 35 tys. No cóż, pech.
  15. Warto zmienić , wczesniej to spowalniacze, aż cud że dziury w podłodze nie zrobiłem od wciskania pedału hamulca, Teraz to to hamuje. A propo dłubania, to miałem moduł sport już montować a tu niespodzianka , i będzie jeździł ale w bagażniku niezamontowany. Żona już zapowiedziała że nie będzie signum jeździć bo ostatnie awarie jej się przydazyly, ostatnio kilka bylo, a że kosztowne. I za dwa trzy miesiące pojawi się inny pojazd, już nie opel.
×
×
  • Create New...