Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

_Lucas_

Forumowicz
  • Content Count

    63
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About _Lucas_

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 04/17/1989

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubuskie
  • Auto
    Vectra B 2.5l V6 i 2.0

Recent Profile Visitors

616 profile views
  1. Górą ciągnąłem, bo tak mi było wygodniej :-) początkowo nie planowałem wyciągać sanek ale w końcu i tak to zrobiłem i jutro idą do malowania by wytrzymały następne kilka lat bez rdzy Czy ktoś mi coś podpowie z tą wiązką czy nie? Pisałem do kilku Panów z VU ,którzy zajmują się sprzedażą części i żaden nie ma wiązki silnika do X25XE
  2. Zamiennik chłodniczki oleju kupiony. Stara chłodniczka nie wygląda źle ale 250zł to nie majątek a przynajmniej będę miał pewność ,że będzie sprawna. Coraz bardziej stresuje mnie ta wiązka elektryczna jadę zaraz porównać piny w złączu X7 ,którego opis znalazłem w temacie JarekS TUTAJ. Napisałem o części do kilku innych osób mam mieć odpowiedź dziś wieczorem z wycenami ,ponieważ ten sklep od Hapko odpisuje mi już 4 dzień i nadal nie mam wyceny, dziś się w końcu odezwali i może dostanę tą wycenę. Jak ogarnąć piny w tej białej kosce ze zdjęcia Mój 20XEV ma takie rozmieszczenie pinów Natomiast wiązka z X25XE ma takie Jest również różnica w przekaźnikach w tej wiązce mój X20XEV wygląda tak natomiast pucha z X25XE tak Wiem ,że może się to wydawać poprostu śmieszne ale elektryka dla mnie to czarna magia, i pewnie ktoś zaraz napisze to po co się za nią zabierasz?! Otórz odpowiedź jest prosta. Chciałbym się nauczyć czegoś nowego, po drugie może komuś w przyszłości przyda się ten temat, po trzecie koszt ogarnięcia tego przez mechanika pochłonie następne spore pieniądze bo przebywam w UK a tu raczej nikt mi tego nie zrobi za symboliczną flachę, a nóż widelec się uda to ogarnąć Z chęcią również komuś zapłacę jakby miał czas i chęci pomóc mi to ogarnąć łopatologicznie P.S jadę pogonię mechanika ,żeby wyciągnął silnik do końca to może ta elektyka łatwiejsza będzie jak już wszystko będę miał wyciągnięte. @edit. Prosiłem mechanika ale on bardzo zajęty , więc długo się nie zastanawiając sam postanowiłem wytargać ten silnik ,ponieważ miałem do dyspozycji wózek widłowy to nikogo nie musiałem prosić nawet o pomoc i tak po kilku h taki tego efekt żaden ze mnie mechanik nigdy nim nie byłem i nie będę tym bardziej cieszy fakt ,że zrobiłem po raz kolejny coś sam Jestem naprawdę zdumiony jak łatwo odkręcały się śruby w Vectrze, tak dla zobrazowania wygląda ośka ,która ma 18lat! Jak już wyciągnąłem ten silnik to patrzyłem się na tą nieszczęsną wiązkę elektryczną i wymyśliłem coś takiego: TAK WYGLĄDA CAŁA WIĄZKA X25XE WERSJA ANGIELSKA Porównałem ją ze swoja z X20XEV i wymyśliłem takie coś: Jednakże jest problem z wtyczkami, bo wiązka z angielskiej wersji do złącza X7 ma taki sam kształt jak złącze do którego wpina się złącze X7 od wersji europejskiej, i również wymyśliłem takie coś: CZY MÓGŁBY SIĘ KTOŚ WYPOWIEDZIEĆ NA TEN TEMAT? BYŁBYM BARDZO WDZIĘCZNY.
  3. Dulek93 nie chce Cię demotywować, ale weź najpierw lakier ogarnij nawet sam jeśli chcesz. DA nic nie zniszczysz, a nawet rotacją jak nie użyjesz od razu ostrej pasty. Spędzisz na tym 30h ale po efekcie końcowym to Ci się już nawet tej ceramiki odechce bo będziesz tak zadowolony z efektu. Śmiem twierdzić ,że pewnie Twoja Viki ma trochę zajechany lakier a na polerowanie z woskiem plus kupno polerki powinieneś się zmieścić w 500zł maks. Ceramikę nakłada się na show-car'y, albo tych ,którzy mają chopla na pkt. swojego auta, albo Ci ,którzy kupują Lambo albo Ferrari i zanim wyjedzie z salonu to im kładą ceramikę za grubą kasę. Jeżeli chciałbyś przejść przez wszystkie etapy to licz się z dużym kosztem a do tego musisz mieć na prawdę dużo cierpliwości. Wiem coś o tym!
  4. Butelka starcza na auto góra dwa. Tą ceramikę kładzie się bardzo cienko i skrupulatnie - nie leje się nią całego auta jak przy myciu auta.
  5. Sprawy wyglądają tak ,że od kilku dni czyściłem te wszystkie zarzygane olejem części i już mam większą część odświeżoną i pomalowaną. Oto wstępne efekty: Dzisiaj zacząłem kończyć przygotowywanie silnika do malowania, zdemontowałem termostat i chłodniczkę oleju, no i teraz mam dylemat, bo cała pokrywa chłodniczki oleju i wszystko w koło było uwalone zaschniętym płynem chłodniczym, jednakże jak wyciągnąłem chłodniczkę to wygląda ona naprawdę dobrze i teraz nie wiem czy kupować zupełnie nową czy zostawić tą? Czy może kupić taką jak na zdjęciu poniżej bo cena bardzo atrakcyjna jednakże nie wiem jak z jakością? Czy ktoś miał z nią styczność? Znalazłem ogłoszenie na olx.pl cena 230zł link TUTAJ Mam też problem ze znalezieniem wiązki elektrycznej czy jeżeli uparłbym się przy zostawieniu tej angielskiem to czy muszę (tylko albo aż) poprzedłużać kable do złącza X7? Złącze X7 to te złącze co jest w prawym roku nad sterownikiem ABS? Czy ktoś orientuje się u kogo bym mógł ją ewentualnie kupić?
  6. Oczywiście, by polożyć ceramikę najpierw trzeba przejść cały etap od początku, czyli porządne mycie, potem porządne glinkowanie, potem wieloetapowa maszynowa polerka ,która potrafi zająć ponad 20h na koniec odtłuszczenie całego auta i położenie ceramiki. Koszt spory naprawdę spory tylko maniacy się na to decydują.
  7. JarekS po raz kolejny dziękuje Ci za rzetelną odpowiedź. Napisałem do Hapko wiadomość dobry tydzień temu ale nadal jej nie przeczytał. Czy jest do niego jakiś inny kontakt by się móc z nim skontaktować? Silnik wyczyszczony rozrząd też, część gratów również. Ale jak rozbierałem to znalazłem wyciek koło głowicy i teraz nie wiem czy to gdzieś ściekło z góry czy trzeba szykować się na robienie głowic? Silnik jeździł przed demontażem nie brakowało mu mocy i płyny też w porządku wyglądały. Po wyczyszczeniu tego widać jakby lekko brakowało uszczelki ale mam dylemat czy to na pewno uszczelka? Silnik, skrzynie biegów i część gratów wyczyściłem. Pytanie. Po wyczyszczeniu silnika i zostawieniu go na drugi dzień spod czujnika oleju zaczął się sączyć olej, jaki jest numer seryjny tej uszczelki/o-ringa? Zdemontowałem również cały układ wydechowy ze swojej Vectry i przy końcowym tłumiku na łączeniu są takie sprężynki moje są dość sfatygowane. Pytanie. Gdzie je mogę dostać?
  8. Widziałem kiedyś na angielskim ebayu jakiś turecki sklep z wałkami do X20XEV za 99 funtów bodajże jak znajdę link to wyedytuje. @edit. Sprawdziłem były STAGE 1 nie mam żadnych innych parametrów bo aukcji już nie ma. Pojawia się ona co jakiś czas więc spróbuje następnym razem zapamiętać ich parametry. Koszt rzeczywiście 99 funtów.
  9. JarekS bardzo dziękuje za odpowiedź - właśnie o takie odpowiedzi mi chodzi bo dostaje klarowne odpowiedzi a nie jakieś połowiczne. Prace wyglądają tak. Silnik został wyszarpany dobry rok temu i stał na palecie bo wpadła w moje ręce e46 i ten rok spędziłem właśnie przy niej. Ale z tydzień temu wziąłem się w końcu za to i pojawiły się następne pytania. Chce skompletować potrzebne części i uszczelki ale będę potrzebować numerów i byłbym wdzięczny jak ktoś by mi z tym pomógł. Pytanie. 1 Czy to jest numer silnika? O czy to prawda czy mit ,że są nieznaczne różnice w poszczególnych podzespołach uczelkach itp? Gdzieś obiło mi się o uszy ,że są różnice między silnikami i zależy to właśnie od numeru silnika. Pytanie 2. Czy to jest lżejsze koło zamachowe czy standardowe? gdzie ewentualnie szukać numerów seryjnych? Pytanie 3. Zdemontowałem kolektory wydechowe i się okazało ,że jeden kolektor miał tylko jedną uszczelkę a drugi miał dwie. Czy tak ma być czy po prostu ktoś zapomniał o uszczelce. Czy jest ktoś mi w stanie napisać ,jakiej firmy i gdzie dostane te uszczelki? Pytanie 4. Silnik był wręcz zarzygany olejem wygląda trochę jak jakby uszczelka pod kolektorem poszła i wylało się gdzie popadnie. Nie mniej jednak zdziwił mnie syf w rozrządzie i teraz mam pytanie czy mam wymienić te uszczelki wałków od strony rozrządu? Jeśli tak jakie mają numery seryjne i gdzie je dostać? Tak wyglądał silnik: Pytanie 5. Jaki jest numer seryjny tej uszczelki od skrzyni? Czy z drugiej strony też jest jakaś uszczelka? Wolałbym wymienić za wczasu niż potem miałoby coś cieknąć.
  10. Tym tematem się właśnie posiłkowałem, nie ma tam jednoznacznej odpowiedzi co z wiązką czy trzeba wszystko wymienić czy tylko część, do tego nie ma nic o immo i kluczykach. Jedni piszą ,że serwo inne inni ,że serwo takie samo, jest tam jeden wielki nieład i suma sumarum nie wiadomo co jest prawdą a co fałszem... Już nie mówiąc o tym czy można użyć wiązki z anglika do europejczyka czy o tym na co w szczególności zwrócić uwagę by zaraz znowu nie rozbierać połowy auta.
  11. Witam serdecznie. Stało się i już jakiś czas temu stałem się posiadaczem kompletnej VB z 1999 roku 2.5 V6 [X25XE] z tym ,że jest to anglik. klima maualna, MID. skrzynia z wstecznym na 6stce) Sam posiadam VB z 1998 roku 2.0l [X20XEV] europejczyk, klimatyzacja manualna TID. skrzynia z wstecznym przed 1nką) Założyłem nowy temat ponieważ nie znalazłem konkretnych odpowiedzi na moje pytania a jest ich sporo. Panowie nie mam dużego doświadczenia ale będę robił to z kolegą mechanikiem i chciałbym ułatwić mu trochę pracę dostarczając informację ,które mam nadzieje uda mi się tutaj zaczęrpnąć. Jeżeli mi pomożecie obiecuje ,że zrobię fotostory z całej operacji dla potomnych. TEORIA Pyt. 1 Jakie podzespoły mogą pozostać z mojego X20XEV? Wiadomo całe zawieszenie zostaje bo mam piaste na 5 śrub, te same tarcze, i reszta taka sama jak w X25XE. Co z resztą gratów? Wyczytałem ,że: serwo jest takie samo? Prawda/Fałsz? pompa i sterownik ABS również Prawda/Fałsz? poduszki amortyzatorów są grubsze w X25XE Prawda/Fałsz? od X20XEV może zostać również maglownica, alternator Prawda/Fałsz? cała reszta pod maską musi być wymieniona z X25XE Prawda/Fałsz? Pyt. 2 Co z wiązką elektryczną czy muszę wymienić wiązkę elektryczną pod deską czy tylko wiązkę elektryczną od silnika do ECU? Tu nie znalazłem klarownej odpowiedzi, jedni mówią ,że trzeba wymieniać całą wiązke a inni ,że tylko wiązkę do ECU plus coś ze złączem X7? I jak to jest z kompatybilnością jest chodzi o ANGLIK/EUROPEJCZYK? Pyt. 3 Co ze stacyjką immo i kluczykami? Czy mogę zostawić wszystko z mojego X20XEV? Niestety kluczyk z tego anglika ,który posiadam to jeden wielki sajgon - działa ale w środku wszystko jest poklejone i trzyma się ledwo kupy. PRAKTYKA Nie chciałbym aby po swapie zaraz wszystko zaczęło się sypać. Mam dużo czasu na przygotowanie silnika, chciałbym Panowie abyście z własnych doświadczeń poradzili mi co mogę sprawdzić, co wymienić na co zwrócić szczególną uwagę podczas wymiany silnika? Nie jest to SWAP niskobudżetowy czyli taki byle by przełożyć i odpalić i oby jeździło. Mój plan jest taki - wymiana wszystkich uszczelek, - kompletna wymiana rozrządu z pompą wody, rolkami i napinaczami, - wymiana świec, filtów, - mam nowiutkie oryginalne kompletne sprzęgło z wysprzęglikiem z X20XEV czy podejdzie ono pod skrzynie z X25XE? Serdecznie proszę o kompetentne odpowiedzi, wszystkich tych ,którzy chcą napisać "użyj opcji szukaj" "było, wystarczy poszukać" itp nic nie wnoszących do tematu odpowiedzi uprzejmie prosi się o nie wypowiadanie! Mogę zapewnić ,że jeśli znajdą się ludzie chcący pomóc to postaram się by ten temat rozwinąć, wszystko uporządkować, udokumentować zdjęciami a następnie przedstawić w jak najlepszej postaci.
  12. Daj znać jak już będzie gotowe, podziel się wrażeniami, sam jestem ciekawy tego pomysłu bo wiadomo te zawieszenie tylne to mały mankament w vectrach.
  13. _Lucas_

    Poszerzanie

    Słabo szukasz kolego bo na angielskim ebayu pełno tego http://www.ebay.co.uk/itm/New-Wheel-Arch-Roller-Flaring-Tool-Fender-Rolling-Reforming-Fender-Roller-Free-/121155813172?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c3572ff34
  14. Panowie a jak to się ma do tylnego zderzaka Zender? Mam przedlifta i doczytałem ,że plastikowe tylne nadkola różnią się między przedliftem i poliftem czy przedliftowe nadkola podejdą do Zendera czy mam się rozglądać za poliftowymi?
×
×
  • Create New...