Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

docent77

Forumowicz
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About docent77

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 04/02/1980

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Bełchatów

Dodatkowe pola

  • Województwo
    łódzkie
  • Auto
    Vectra B, z22se, 2001
  1. fajnie, jesli ja przetestujesz po mroznej nocy daj znac, miałem ten sam błąd
  2. Czy komputer pokazywał Ci jakieś błędy ?
  3. W poniedziałek wymienię czujnik temperatury, zobaczymy czy pomoże. Paradoksalnie dziś w nocy kiedy było zimno i padał deszcz odpaliła i bardzo ładnie utrzymywała obroty, czy to na wypiętej wtyczce od czujnika czy wpiętej, dziś podczas dnia też na zimno odpalała pięknie. Sam nie wiem, chyba dam zarobić mechanikowi, aczkolwiek kiedy naprawię coś sam mam z tego satysfakcję. Dam znać czy po tej operacji pomogło mojej Viki. Pozdrawiam! wymieniłem czujnik i lipa, pora oddac samochód w ręce mechanika.
  4. możesz mi powiedziec jak zlokazlizowac ten czujnik (temperatury) i jak go sprawdzić ? no i gdzie i za jakie pieniadze mogę to kupić, z braku czasu najlepiej w internecie... czy czujnik położenia wału korbowego ma coś wspólnego z tą usterką? pozdrawiam i dzięki!
  5. Dzięki za wskazówki Paulin sprawdzę to, choć wiem ze "lewego" powietrza nie zasysa, to już sprawdzałem, wymontuję tylko przepustnice. wyczytałem na forum " : SYMPTOMY: Odpalamy rano po całej nocy i Vectra nam gaśnie, nie trzyma obrotów trzeba wspomagać gazem. - brak błędów na kompie. ROZWIĄZANIE: Zmiana czujnika temperatury ssania" Mógł by mi ktoś łopatologicznie wyjaśnić gdzie ten czujnik sie znajduje i jak go sprawdzić? z góry dzięki!
  6. Z góry przepraszam jeśli był taki temat ale nie znalazem i postanowiłem napisać własny. Panowie, mam problem z vectrą 97' 2.0 gaz + benzyna. Mianowicie zaraz po odpaleniu obroty wskakują na ok.1300, chwilę się utrzymują i silnik gaśnie, czasem, wyjątkowo spadnie do 500 , silnik zacznie dygotać i jakimś cudem się utrzymaja. Jeszcze jakiś czas temu komputer pokazywał błąd 0505, czyli "Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego", idąc tym tropem wyczyściłem silniczek krokowy, nie pomogło, delikatnie wyciągnałem spreżynkę w nim, nie pomogło. W końcu kupiłem nowy, działo się tak jak na starym, czyli nic z tego. Silnik nadal gaśnie, błędu poprzez odpięcie aku zlikwidowac się nie dało. Zaslepiłem zawór EGR, przeczyściłem z góry klapkę przepustnicy i ścianki (ładnie się domyka) poczyściłem co tylko było można (i wiedziałem że poprzez odkręcenie tego nie popsuję ), o dziwo błąd zniknął, silnik zaczął ładnie odpalać (w ciepłe dni) a dziś znów to samo. Nie wiem czy może miec z tym coś wspólnego akumulator, chyba nie ale... po podładowaniu (2 razy) vectra ładnie utrzymywała obroty, być może to zbieg okoliczności, sam nie wiem, bo ręce mi już opadają. Po wymianie swiec i przewodów WN to samo. Dzieję się tak i na gazie i na benzynie. Jeszcze jedno, ubyło mi trochę płynu chłodniczego ze zbiorniczka, uzupełniłem i poki co jest ok. Proszę o porady co jeszcze wyczyścić, wymienić itd. bo boję się że pewnego dnia tym odpalaniem zabiję akumulator i w ogóle jej nie odpalę bo za każdym kolejnym razem odpala cięzej. Pozdrawiam i liczę na jakieś wskazówki. Ps. Widzę podobny temat ale tam "na gazie" jest ok...
  7. W wolnej chwili znalazłem winowajcę i okazało się że gabka która jest wyklejona na tej wewnetrznej instalacji nadmuchowej, odkleiła sie i w zatykała przepływ powietrza. Ot, głupota a człowiek sie w korku poci Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.
  8. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Wymieniłem świece na ORYGINALNE NGK bo stare faktycznie były nowe ale podróbki i Viki lata jak bym sobie tego wymarzył Grunt to kupować świece w jakiejś większej hurtowni np. intercars a nie na allegro. Pozdrawiam!
  9. Swiece wykreca sie czy wkreca na ZIMNYM silniku, przy silniku gorącym, szczególnie podczas dokręcania można łatwo "przekręcić", chodzi tutaj głównie o rozszerzalnoś cieplną, inna ma głowica a inną świeca.
  10. Dzieki, po południu idę działać Tą kratkę trzeba jakoś specjalnie potraktować zeby wyszła?
  11. NGK kiedyś były ok, teraz jest mnóstwo podróbek, moim dwóm znajomym się ukręciły przy odkręcaniu i nie jest to odosobniony przypadek. Te które juz posiadam czyli NGK BKR 5 EK sie sprawdzają czy polecili byscie jakieś inne?
  12. Tak zrobie ale ta świeca jak pisałem wcześniej nie była zupełnie przypadkowa, była zalana i osmalona więc mógł na niej nie przepalac mieszanki. Przewody są wymienione wczoraj (bosch) no i moje wcześniejsze pytanie o świece, jakie kupić żeby byc zadowolonym?
  13. tak , wiem, ale resztą wygląda naprawdę na zdrowe i nowe, swoją drogą jedna świeca została po poprzednim właścicielu w schowku (kupił 4 sztuki czyli całą paczkę i w paczce została jedna) czyżby jednej nie wymienił ? Dziwna sprawa...
  14. Generalnie wyłączam gaz gdy startuje, mam zwykłe LPG nie sekwencje, i gdy przygazuje zeby ruszyć jak zejdzie ponizej 2 rpm to przełącza na gaz, wtedy już kaplica, gaśnie. Próbowałem na gazie ruszac i wydawało mi sie ze lepiej ale obroty musiałem trzymać odpowiednio wysoko zeby nie zdechł. Przed chwilą wykręciłem świece, i dwie były zalane w tym jedna jeszcze okopcona z jakimś rudym nalotem na ceramice, wymieniłem na nową i wydaje sie ze jest dobrze ale silnik był ciepły więc muszę poczekać aż ostygnie. Wieczorem spróbuję jeszcze raz, zobaczymy jaki efekt. Dzięki za wypowiedzi wiem ze to nie ten dział ale zapytam przy okazji czy świece NGK BKR 5 EK nadają się do LPG, i ogólnie do tego samochodu? a i jeszcze jedno, czy inwestować w NGK z którymi kiedyś miałem kłopot w motocyklu (teraz stosuje denso) czy jakiejś innej firmy?
  15. To akurat ogarniam , wizualnie widać nawet przez kratkę ze klapka się otwiera. Jest coś wczesniej co by mogło sie urwac, tamowac przepływ powietrza między dmuchawą a samą kratką ?
×
×
  • Create New...