Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Elbarthez

Forumowicz
  • Zawartość

    593
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    9

Elbarthez wygrał w ostatnim dniu 28 Listopad 2015

Elbarthez ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

74 Excellent

O Elbarthez

  • Urodziny

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Irmscher Estate Cosmo++ 2007
  1. A jak to stwierdzili? Jeżeli to prawda, to kilka złoty szarpnie z kieszeni.
  2. Filtr paliwa wymieniony - zgodnie z oczekiwaniem, usterka nie usunięta. Rozmawiałem z gościem który kilka tych 2.8 robił (w Saabie i VC) i na razie najbardziej obiecującym tropem jest pęknięta któraś z rurek doprowadzających spaliny z kolektora do turbiny (bazujemy na smrodzie spalin który czuć spod maski przy pierwszym odpaleniu - wtedy kiedy włącza się dodatkowa pompa powietrza). Po feriach klucze w dłoń i lecę z rozkręcaniem, przy okazji sprawdzę działanie gruszki, czy zawór DV nie jest zaolejony, przewody ciśnieniowe i wywalę katalizator który zaczyna sypać błędami niskiej wydajności.
  3. W załączonym pliku masz opisane obie czynności
  4. U mnie nie ma błędów związanych z wypadaniem zapłonów. Auto nie szarpie tylko zamula i odmula. Sprawdzić świece planuje, tylko, że to dłubania na dobrą godzinę. Co do cewek to zmieniałem je właśnie sądząc, że są przyczyna i teraz mam w piwnicy komplet sprawnych cewek do 2.8 a w silniku komplet nowiutkich cewek by bosch
  5. Sond nie ruszałem. Co do nieszczelności dolotu spalin do turbo to jak pisałem, od razu po odpaleniu czuć spaliny gdy stoi się przy otwartej masce w garażu i ostatnio wyczułem, jak się od razu włączy nawiew wtedy też delikatnie czuć w kabinie. Jak silnik zejdzie z obrotów zapach znika. Podczas jazdy nie wyczuwam. To pulsowanie daje takie odczucie jakby coś blokowało silnik i po chwili puszczało i znowu blokowało i puszczało.
  6. Dokładnie, nie kombinuj tylko od razu do ASO wal niech przywrócą oryginalny soft i jak Ci zacznie brakować kucyków pod butem wtedy zaczniesz samemu szukać speca od softu
  7. Na 99% stawiam, że masz soft kręcony i dlatego wywali Ci turbinę, niestety większość 2.8T dostaje zwalony soft i to jest właśnie objaw. Umów się z kim kumatym ze swojego rejonu, niech Ci wgra oryginalny soft (w ASO to zrobisz ale nie wiem ile policzą) i wtedy zobacz czy wywali Ci CEL.
  8. A masz dlubany soft, czy wszystko fabrycznie? Blad z przeladowaniem pojawia sie przy zle zrobionym wirusie. Odcina Ci turbo na 3-re przy ostrym przyspieszaniu?
  9. Pacjent 2.8T przekazujące moc na koła za pomocą skrzyni AF40. Objawy: kiedy przy prędkości 120km/h+ wbijam but w podłogę i pojawia się "pulsacyjne" przyspieszanie, tak jakby samochód dostawał na chwilę blokadę która puszcza i za chwile powraca. Przy spokojnym przyspieszaniu efekt nie występuje. Jedyny błąd jak wypluwa to P0420-00 niska wydajność układu katalizatora (rząd 1). Błąd pochodzi z freeze frame i po odpięciu akumulatora nie pojawia się od razu tylko po przejechaniu jakiegoś dystansu (teraz zrobiłem ~800km i błąd nie wyskoczył). Świece + cewki, filtr powietrza - wymienione. Podmieniana przepływomierza nie rozwiązała problemu. Swój przepływomierz solidnie przelałem czyścikiem do przepływomierzy. Co jest do sprawdzenia i jaki efekt dało: Rzeczy łatwe do sprawdzenia wymiana filtra paliwa - będzie na dniach pompa paliwa - w sumie nic na nią nie wskazuje bo jakby niedomagała to by komputer wywalił błąd niezgodności ciśnienia paliwa oczekiwanego z otrzymywanym sprawdzić jak pracuje "gruszka" + przewody podciśnienia idące od zaworku - gruszkę sprawdzić chcę za pomocą strzykawki - może w weekend znajdę chwilę; czy do operacji sprawdzenia trzeba odpinać sztangę od turbiny? - gruszka pracuje na pod- czy nad- ciśnienie? sprawdzić zawór N75, widziałem w internetach różne "manuale" jak to zrobić i nie do końca wiem który sposób jest w 100% dobry szczelność układu dolotowego - tutaj mam problem, bo nie mam odpowiedniego adapterka który zamknie układ bo potem nadmuchać mogę zwykłym kompresorem do kół (zajmie pewnie wieczność ) Czy jest coś jeszcze co można łatwo sprawdzić? Rzeczy wymagające więcej zabawy: wywalić pierwszy kat (skoro zaczyna sypać błędami to trzeba wyciąć), może jest zapchany i przy mocnym bucie blokuje odpływ spalin i stąd "pulsacja"? sprawdzić stan rurek idących z kolektorów wydechowych do turbiny. Z tego co widziałem to potrafią pękać (szczególnie ta idąca od grodzi). Jak odpalam zimny samochód i włącza się dodatkowa pompa powietrza (coś a'la ssanie) to przy otwartej masce mocno czuć spalinami, potem zapach znika. Może (nie musi) to świadczyć o jakieś nieszczelności w układzie wydechowym wydłubać wszystkie świece i posprawdzać przerwy Ostatnim podejrzanym może być skrzynia AF40, która pracuje prawie idealnie. Mianowicie przy przejściu z 3 na 4 i zapięciu lockup (prędkość ~45 - 50km; obroty spadają do ~1200rpm) pojawia się delikatne szarpanie (objaw jak w manualu zapniemy za wysoki bieg vs. prędkość i silnik się dusi). Z tego co wyczytałem to taki objaw może być zwiastunem problemów ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Tylko, że to poszarpywanie nie występuje za każdym razem a jak się pojawia to z różną siłą. Ze skrzynią to trzeba by jechać do Zielonej Góry o to już wycieczka na 2 dni się robi. No więc koledzy forumowicze, nie fixujemy się, ze silnik 2.8T tylko szukamy rozwiązania. W miarę jak będę sprawdzał kolejne elementy będę się dzielił wynikami.
  10. A po co kombinować? Części do 1.9 CDTI 150km jest na rynku pełno, wystarczy, że popytasz w handelku
  11. Wiesz jak to mówią, dla chcącego...
  12. No a od czego, astry ma być?
  13. Daj maila na PW to Ci wyślę schematy.
  14. Opuść szybę i zdejmujesz listwę ciągnąc ją do góry. Możesz sobie pomóc plastikowym klinem.
  15. Pozwoliłem sobie wysłać PW