Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

marek750

Forumowicz
  • Content Count

    1146
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

marek750 last won the day on January 2 2018

marek750 had the most liked content!

Community Reputation

156 Perfect

3 Followers

About marek750

  • Rank
    Specjalista początkujacy
  • Birthday June 8

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    się wziął Opel?? Dąbrowa Górnicza Sosnowiec Będzin
  • Zainteresowania
    Wszystkiego po trochu. ;)

Dodatkowe pola

  • Województwo
    śląskie
  • Auto
    Audi A4 B8 3.0TDI 2012r | było @LoweredSignum

Recent Profile Visitors

9743 profile views
  1. Działaś jeszcze z oplami?

    proszę o wiadomość bo mam kilka rzeczy do zrobienia...

    pozdrawiam

     

  2. Witam

    Kilka osob z forum polecilo mi Ciebie pytajac o Techa 2 powiedzieli ze posiadasz.

    Pytam czy jest mozliwosc podjechania do ciebie poniewaz zalozylem elektryke szyb na tyl i potrzebowalbym aktywowac w bcm, posiadam opcoma ale to akurat wymaga techa2

    kod i wszystko posiadam.

    Prosze o szybka pozytywna lub negatywna odpowiedz poniewaz jezdze z otwartymi szybami.

    Pozdrawiam

  3. Witam,
    Kolego czy mógłbyś podesłać fotki w większym rozmiarze i jeszcze jakieś dodatkowe jeśli posiadasz z demontażu zderzaka i lamp?
    Zabieram się za naprawę lampy (żarnik lub przetwornica bo mam stroboskop). Poprawie od razu spryskiwacze reflektorów bo się zacinają, a jedna końcówka nie ma tej ruchomej głowiczki i pryska aż za samochód :( i ostatnie pytanie, czy orientujesz się czy da się dostać samą końcówkę spryskiwacza reflektora vectra c? chodzi mi o samą dysze zabezpieczoną spinką.
    moj email do fotek matgon1@wp.pl
    Pozdrawiam

  4. Witam, mam problem z autopoziomowaniem lamp, a gdzieś na forum znalazlem info ze z takimi rzeczami do należy podbijać do Ciebie, takze pisze. Lampy po skasowaniu bledów swieciły przez jakis czas normalnie, w tej chwili wyrzuca błedy których nie da sie skasować, tzn. B3415-01-Automatic Headlamp Leveling Control Module Axle Sensor Supply Circuit Short to Battery i B3440-05 -  Automatic Headlamp Leveling Control Module Right Servo Driver 1 or 2 Circuit Malfunctio. Byłbym niezmiernie wdzięczny za jakies info, jak ten problem ugryźć i od czego wogóle zacząć. Z góry dzieki! Pozdrawiam

  5. Witaj. Mam pytanie czy masz TECHA ? Ktoś na forum napisał mi abym skontaktował się z Tobą. Opisze Ci mój problem, przestało mi działać radio CD30mp3, kupiłem używane niby wylogowane. Byłem u gościa z forum ale nie udało się radia zalogować - pokazuje mi na wyświetlaczu " zapamiętaj wyświetlacz " choć o dziwo co jakięś 100 odpaleń auta wyświetlacz działa prawidło aż do zgaszenia silnika. I znowu lipa, hehehe kolejne 100 odpaleń i wyświetlacz działa. Jesteś w stanie mi pomóc ?

  6. Ile oferujesz, bo nie wiem czy chce mi sie ich szukać w piwnicy...
  7. Version

    29 downloads

    Witam, przy okazji zmiany u siebie hamulców postanowiłem uwiecznić wszystko możliwe na fotkach i zrobić do tego opis. Pacjent: Opel Signum, już grzecznie czeka z otwartym dziobem. Organy, czekają. Zaczynamy... Przygotowujemy sobie narzędzia. Podnośnik Klucz do kół z nasadką 17 Nasadka torx do śrub trzymających zacisk-jarzmo Nasadka 13 do śruby przelotowej zasilającej zacisk w płyn Torx do śruby trzymającej tarczę hamulcową Kombinerki / szczypce Klucz 10 + wężyk z pojemnikiem + druga osoba do pomocy, do odpowietrznika Młotek Szlifierka kątowa z tarczą do cięcia Smar miedziany Płyn hamulcowy Wyciągamy zaślepki z śrub, za pomocą np tak jak w moim wypadku szczypiec. Następnie luzujemy każdą śrubę - odkręcanie/przykręcanie bardzo łatwo się robi długim kluczem, w przeciwieństwie do typowego krzyżaka... Podnosimy samochód za pomocą podnośnika, wykręcamy śruby i zdejmujemy koło. Za pomocą np szczypiec lub kombinerek wyciągamy blaszkę zabezpieczającą przewód hamulcowy przy amortyzatorze i demontujemy go tak jak widać na fotkach. Gdy robimy lewą stronę, skręcamy sobie kierownicą w lewo, by mieć lepszy dostęp do śrub trzymających zacisk-jarzmo. Śruby bardzo mocno są dokręcone więc użyłem klucza do kół by je odkręcić i mało się przy tym zmachać jak by to miało miejsce przy krótkim ramieniu. Odkręcamy śrubę trzymającą tarczę. Ja użyłem Torxa 35 bodajże, ale imbus też może być. Gdy tarcze mają już widoczny rant, nie ściągniemy samego zacisku z nich, więc musimy to zrobić razem z tarczą. Polecam podstawić sobie coś by położyć na tym taki komplet by nie urwać przewodu z płynem. W moim przypadku zmiany z 285 na 345 musiałem dociąć osłonę tarcz hamulcowych by tarcza się o nie nie zapierała. W przypadku 314 może nie będzie to konieczne. Za pomocą nasadki lub klucza 13 odkręcamy śrubę przelotową od węża z płynem i przykręcamy do nowego zacisku. Polecam sobie podstawić jakiś zbiorniczek by kapiący płyn nie zasyfił nam podłogi. Ja przy lewej stronie o tym zapomniałem i musiałem potem myć kafelki. Montujemy wszystko na miejsce, czyli tarczę na piastę i przytwierdzamy małą śrubką, zacisk-jarzmo do piasty dwiema śrubami które trzeba posmarować klejem! przewód w miejscu przy amortyzatorze i zabezpieczamy blaszką, koło na piastę posmarowaną smarem miedzianym w celu uniknięcia zapieczenia się fegi i wkręcamy śruby, a na opuszczonym aucie je dociągamy momentem ok 100Nm Po podłączeniu wszystkiego, zabieramy się za odpowietrzenie. Odkręcamy zbiorniczek płynu hamulcowego który znajduje się w komorze silnika zaraz obok zbiornika płynu chłodniczego i dolewamy do kreski "max" by nie brakło podczas odpowietrznika. Zdejmujemy zaślepkę odpowietrznika przy zacisku hamulcowym który znajduje się zaraz obok śruby przelotowej. Nakładamy wężyk na odpowietrznik i zakładamy klucz 10 na niego. Prosimy o pomoc drugiej osoby która ma za zadanie wsiąść do auta i operować pedałem hamulca: Pompujemy ze trzy razy nogą i potem trzymamy max ile się da, a druga osoba luzuje odpowietrznik przy zacisku, pedał wtedy wpadnie do podłogi - nie zwalniamy go do puku osoba przy zacisku nie zakręci odpowietrznika. Czynność powtarzamy dotąd gdy w wężyku będzie leciał sam płyn bez powietrza (około trzy razy, jak to miało miejsce w moim przypadku) Analogicznie druga strona. Jeżeli ktoś uzna za pomocne moje wypociny, to można podwiesić dla potomnych. Dziękuję za uwagę.
  8. no to zrób to samo z tylną wtyczką. kalibracje sie robi Techem. Opcom nie wiem czy ogarnia.
  9. Czujnik przy tylnym wahaczu sprawdź, a jak coś to wymień i potem jedź na kalibracje bixów.
  10. No Krzysiu, spisałeś się! Jeżeli chodzi o przedliftowe, bo znajdź mi piekarnik który pomieści polifta. hehe Żywy a co to za problem polakierować wyjęte środki?
  11. Myślę że dasz sobie radę bo przedliftowe reflektory to bułka z masłem, elegancko wszystko odchodzi w przeciwieństwie to polifta gdzie trzeba je rozrywać niemalże.
  12. Suszarką nie próbowałem. Robiłem to opalarką.
  13. To czy porysujesz lub rozwalisz zależy od Ciebie i Twoich zdolności manualnych. Większość poleca klej do szyb, chociaż na sylikon jak i masy uszczelniające tez kleją.
×
×
  • Create New...