Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

lakaszfor

Forumowicz
  • Zawartość

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O lakaszfor

  • Ranga
    Nowicjusz

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Opel Vectra C 2.0 DTI
  1. Witam kolego Włodarski, postanowiłem do Ciebie napisać bo mam problem z moją Vectrą a na forum jesteś w sprawach z nią związanych nieocenioną skarbnicą wiedzy. :) Ale dosyć tego słodzenia. Mój problem jest następujący. Pacjent to Vectra C 2.0 Dti z grudnia 2003 (krajowa), otóż po dłuższym postoju (ok miesiąca) przestało działać wspomaganie. Najpierw po pierwszym uruchomieniu tak jak by się w pewnym momencie zacinało a jak już się przekroczyło pewien kąt obrotu kierownicą (niewielki) to już działało i dodam, że żadna kontrolka nie świeciła i po zrobieniu kilkudziesięciu kilometrów wszystko wróciło do normy więc zwyczajnie zbagatelizowałem temat znów odstawiłem auto na dwa tygodnie (praca na wyjazdach). W trakcie następnej jazdy wspomaganie miało podobne objawy jak poprzednio jednak od czasu do czasu mrugała kontrolka wspomagania ale wspomaganie jednak działało (przerywało). Na chwilę obecną sprawa wygląda tak, że wspomagania nie ma wcale i kontrolka wspomagania świeci się cały czas. Po podłączeniu techa wyskakuje błąd: czujnik kata skrętu za wysokie napięcie. Dodam także, że przed odstawieniem auta na miesiąc gdy było codziennie jeżdżone nie występowały żadne nawet najmniejsze objawy (mam ją od 2 lat). Vectra ma czujnik kąta skrętu w maglownicy, gdy go wyjąłem to przez dwa dni było wszystko w porządku (może przypadek) ale teraz już nawet to nie pomaga, podmieniłem nawet czujnik kąta skrętu z innego auta ale też bez efektu. Masz może jakieś pomysły??? Ewentualnie jakieś propozycje naprawy z orientacyjnymi kosztami??? Powiem szczerze, że autko będę chciał raczej sprzedać bo teraz więcej stoi niż jeździ a nie chcę żeby przyszły właściciel mnie wyklinał... Pozdrawiam

  2. Z wyświetlaczem inne radio niż kenwood, vdo i oryginalne nie będą działały... Sterowanie w pionku także idzie jednym kabelkiem tak samo zresztą jak w innych radiach, a sam interfejs tak przekształca sygnał z kierownicy aby "rozumiało" go radyjko...
  3. Szanowny kolego, co do interfejsu, który wspołpracuje zarówno z wyświetlaczem jak i sterowaniem w kierownicy to raczej w polsce go nie dostaniesz, chyba że masz jakieś chody... Bużo ofert z tego typu sprzętem jest na e-bay (głównie z niemiec), do helmutków możesz śmiało pisać po polskiemu, poradzą sobie Jednak interfejsy które tam znajdziesz kosztują około 60 ojro plus jakieś 10 ojro wysyłka, więc wychodzi około 300 zl... To niezbyt zachęcająca cena ale jak kto woli... Można zawsze zrobić tak jak ja... Opisałem to kilka postów wyżej (razem wydałem 130zl) i działa mi i jedno i drugie... Radia działające z fabrycznym wyświetlaczem to te kenwooda, które podał kolega kilka postów wyżej, fabrycze (PHILIPS), oraz niektóre VDO... Co do pytania kolegi w sprawie sterowania w kierownicy, sterownie to idzie po pojedyńczym kablu z tym, że naciśnięcie odpowiedniego przycisku przekazuje przez ten kabelek prąd o odpowiedniej oporności i napięciu przypisanemu do danego przycisku, stąd radio "wie" co ludzik wcisnął... Mam nadzieję że pomogłem, pozdrawiam i polecam...
  4. Luke, z fabrycznym wyświetlaczem w VIKI współpracują tylko i wyłącznie oryginalne radia OPLA starszego typu (kostka iso),niestety żadne z nich nie odtwarza mp3. Oraz niektóre modele kenwood (trzy posty wyżej kolega podał chyba wszystkie modele), które mają wyjście "mini din". Takich radii do 500 zl na allegro jest cała masa... Niestety za tą cenę nie kupisz nówki, ponieważ tylko "wyższe" modele posiadają to wyjście. Ale jeżeli nie przywiązujesz wagi do stylistyki i w miarę normalnie korzystasz z audio w samochodzie (nie jesteś audiofilem), to spokojnie nawet starsze modele Cię zadowolą (mają wyjścia na wzmaka i kilka fajnych opcji). Ja za swojego kdc-7544U dałem 800 (nowy) plus koszty wysyłki i jestem bardzo zadowolony, do tego adapter do sterowania z kierownicy za 120 zł z allegro, trzy kabelki, pół godzinki dłubania i wszystko jest super... Pozdrawiam i myślę że warto się zastanowić nawet nad używanym keniem (miałem kiedyś wcześniej 3 lata taki biedniejszy model za 400zl i nic się nie popsuło...
  5. Szanowni koledzy chodziło mi tylko o to że nie trzeba szukać jakiś durnych adapterów żeby wyświetlać informacje z radia na fabrycznym wyświetlaczu wystarczy tylko kupić odpowiednie radio, kolega podał chyba pełną liste modeli z wyjściem mini din, więc wszystkie z nich będą działać. Na E-Bay adaptery takie kosztuja ok 80 euro plus jakieś 10 euro wysyłka a jak samemu podłączysz wyświetlacz to kupujesz tylko za jakieś 120 zl (ja za tyle kupiłem) adapter do samego sterownia w kierownicy... więc jakieś 200zl w kieszeni zostało... A tak nawiasem mówiąc kupiłem wcześniej oryginalny adapter KENWOODA KPA-SD100, który miał współpracować zarówno ze sterowaniem w kierownicy jak i wyświetlaczem, jednak sterowanie nie działało wogóle a na wyświetlaczu pokazywała się tylko nazwa źródła dźwięku np CD, AUX, TUNER i wogule nie szło tego zmienić, teraz gdy sam to podłączyłem wyświetla mi wszystko co chce nawet tytuły piosenek, czy poziom głośności podczas jego zmiany, a adapter KENWOODA zwróciłem (koszt ok 400zl i za cholere się go nie dostanie w PL). W razie pytań chętnie odpowiem...
  6. Witam, ostatnimi czasy bardzo zainteresowałem się tematem zmiany radia w mojej VIKI na jakieś inne, nie fabryczne i nie wiem jak sprawa wygląda w przypadku innych producentów ale jestem niemal pewny że wszystkie radia kenwooda posiadające wyjście MINI DIN z tyłu będą współpracować zarówno z wyświetlaczem jak i sterowaniem w kierownicy. Sam zakupiłem nowe raio tej firmy KDC-7544U z takim właśnie wyjściem z tyłu i po przejrzeniu strony www.studio24.prv.pl sam podłączyłem sobie fabryczny wyświetlacz, za pomocą wtyczki mini din (2zł) oraz trzech kabelków. Dokupiłem adapter do sterownia w kierownicy (na allegro ma to co najmniej 5 sprzedających w cenie ok 120zl) i już mam świetny zestaw audio w samochodzie... Jeżeli komukolwiek pomogłem to bardzo się cieszę i pozdrawiam...
×