Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Artur1981

Forumowicz
  • Zawartość

    45
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O Artur1981

  • Urodziny 1981.10.12

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kraków

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Vectra C GTS 1,9 CDTI

Kontakt

  • Telefon
    516590078

Ostatnio na profilu byli

324 wyświetleń profilu
  1. ok dzięki w takim razie przed wizytą w warsztacie gdzie naprawiają maglownice, zamawiam i wymieniam sprężyny sachs do GTS i będziemy patrzeć czy skręcanie kierownicy ustąpiło. Wynikami tej operacji na pewno się z Wami podzielę, mam nadzieje że pomoże raz jeszcze dziękuje
  2. @Hypnotic Jeszcze mi jedno powiedź- czy zamieniałeś stronami te stare wadliwe sprężyny i dalej był ten sam efekt że ściągała na prawo (a nie na lewo po zamianie stronami). Ja zamieniałem sprężyny lewa na prawą i prawa na lewą i żadnego efektu nie było dalej ściąga na prawo. Tak samo jak ty wyremontowałem całe zawieszenie tył i przód- została jeszcze przekładnia i pompa wspomagania. Też mi chodziły po głowie od samego początku po ich wymianie sprężyny ale każdy mechanik mówił że to nie jest możliwe. Cały czas mi chodzi po głowie że może od zwykłej wersji założyli a nie od GTS bo mi opony znowu tnie po zewnętrznych stronach bo opony też nowe kupiłem myśląc że te stare się źle dotarły. No teraz już tego się nie dowiem pozostaje tylko wymienić na nowe sprężyny i napewno nie KYB . Czy widziałeś może różnicę między starymi sprężynami a nowymi? różniły się coś zwojami długością?
  3. W moim przypadku też mechanicy twierdzą że to napewno nie wina sprężyn (też przymierzałem do ich wymiany po przeczytaniu forum na temat sprężyn i ściąganiu po ich wymianie). Powiedz mi jeszcze jedno @Hypnotic czy miałeś tak że jak puściłeś kierownicę nawet przy prędkości 2km/h kierownica sama skręcała (bo u mnie już nawet o 1/2 obrotu), także muszę mocno kontrować.
  4. Ja w tym tygodniu po raz kolejny byłem u mechanika i nie stwierdził luzów w zawieszeniu które mogłyby powodować ściąganie- ogólnie powiedzieli że to może być maglownica ale oni tego nie robią. Ponieważ było blisko do stacji diagnostycznej na której mają sprzęt do ustawiania geometrii firmy HUNTER (gdzieś przeczytałem że to najdokładniejsze urządzenia i po ustawieniu na tym sprzęcie poprawiano geometrię), ale geometria była ok. Gość powiedział że przyjechała z prawie idealnymi ustawieniami i nie może ściągać. Pokazałem mu po ustawieniach jak odbija kierownica w warsztacie na 2-3 metrach kierownica po kilkukrotnym delikatnym puszczeniu sprzęgła obróciła się o 1/4 obrotu. Gość zgłupiał mówi że jeszcze czegoś takiego nie widział żeby prawidłowo ustawiona zbieżność a kiera tak skręcała. Też powiedział że to może być maglownica że mógł jakiś paproch podejść i dlatego kierownica ma łatwiej skręcać w prawo. Ale mówił że z drugiej strony to jak maglownica siada to są wycieki a tu nie ma wycieków więc wymiana maglownicy może nie być konieczna. Stwierdził że to loteria i trzeba metodą eliminacji "podmieniać" elementy żeby trafić co jest nie tak. Generalnie ściąganie pojawiło się po wymianie sprężyn jak prawa pękła- ale nie pamiętam jakie założyli Kayab czy schas. Druga sprawa to przekładałem niedawno sprężyny miejscami lewa z prawą i nic się nie zmieniło samoistnym obracaniem kierownicy. Niekiedy przekręci się o 1/4 obrotu stojąc na światłach i jak delikatnie puszczam hamulec jak jest z górki czyli na odcinku max 1 metr. Pytanie do Hypnotic też miałeś takie objawy jak miałeś założone te wadliwe amory kayab?
  5. czujnik na maglownicy

    Witam, mam pytanie do znających się na tych czujnikach skrętu- mam vectrę C polift bez ESP czyli czujnik jest na maglownicy. Czy ten czujnik się jakoś kalibruje? Jaki są oznaki jak jest wadliwy lub padnięty? Czy możliwe że jeżeli kierownica sama mi skręca (już po delikatnym puszczeniu sprzęgła) o kilka stopni w prawo (zawieszenie nie ma luzów- robiony przód i tył) zawsze o tyle samo stopni pomimo ustawiania geometrii w różnych zakładach to może coś być nie tak z tym czujnikiem przy maglownicy? Jak sprawdzić zdiagnozować jego awarię lub ewentualnie jak go skalibrować?
  6. No niema problemu przy okazji wymienić wiadomości co było wymieniane. A Ty skąd jesteś?
  7. Witaj w klubie "ściągaczy" ja mieszkam w Zabierzowie
  8. No byłem w innym zakładzie (podobno najlepszy w Krakowie bo ustawia nawet w najnowszych furach gdzie inni tego nie zrobią), ale ten gość ma sprzęt na lampkach i tabliczkach- po sprawdzeniu mówił że wszystko jest ok i trzeba szukać usterki mechanicznej skoro dalej ściąga. Generalnie jak kontruję (trzymam mocno trochę w lewo) to samochód jedzie prosto ale wystarczy że puszczę kierownicę i ona sama skręca nagle w prawo (nie można zapiąć pasów podczas jazdy bo samochód na chodnik wjedzie). Podczas ostatniego ustawiania geometrii sprawdzany był samochód na szarpakach na wypadek jakiś luzów i nic nie wyszło- gość sprawdzał też opory toczenia na ścieżce diagnostycznej i wszystko jest ok, opony nówki (na dwóch poprzednich kompletach też kierownica skręcała w prawo- taki sam kąt obrotu kierownicy po każdej naprawie, wymianie, zamianie elementów zawieszenia). Pisałem do kolegów z forum na priv co mieli takie same problemy objawy jak sobie z tym poradzili- ale nie odpisują nie odpowiadają na wiadomości. A o co chodzi z tym czujnikiem kąta skrętu?
  9. geometria była ustawiana kilka krotnie perfekcyjnie ale auto jak ściągało tak ściąga- a raczej kierownica sama odbija w ten sam punkt w prawo o kilka stopni. Taki objaw jest od momentu kiedy pękła sprężyna. Oczywiście były wymienione obydwie + dwa amory+ oba łożyska później simerbloki (w wachaczu zostały jeszcze niewymienione te przednie gumy ale podobno są ok) zawieszenie nie ma luzów a mimo to kierownica odbija jakby jej naturalnym położeniem było właśnie "skręcanie w prawo" Dodam że sprężyny były zamieniane stronami i dalej ściąga w prawo tak samo. Już nie wiem w co dalej robić. Jak myślisz na co się dokładnie przyglądnąć?
  10. No to byłem kolejny raz na geometrii jest i pomiar WSZ poprawiałem ustawienie simerbloków i mocowanie amora (parę postów wyżej wcześniejsze pomiary które zamieściłem) Jesteś w stanie ProChoice coś powiedzieć co jest nie tak na podstawie tych dwóch wydruków z geometrii?
  11. chyba że powinienem jechać na geometrię to dopiero się zmieni sytuacja odbijania kierownicy. Jak myślisz?
  12. Robiłem już takie próby na łączeniu amora ze zwrotnicą przestawiałem lewe i prawe koło (oczywiście odwrotne pozycje), przestawiałem simerblok wahacza ciągle tak samo odbija kierownicą. Z tym że teraz nie robiłem geometrii bo jakby nie przestawił to kierownica tak samo reaguje- wyrywa kierownicę w prawo już po delikatnym puszczeniu sprzęgła.
  13. Wózek trawers sanki przód

    Witam bartek3010, wymieniałeś te tuleje? auto przestało skręcać? mam podobny problem kierownica odbija mi gwałtowanie w prawo po jej puszczeniu i też mam praktycznie nowe zawieszanie z przodu i z tyłu a cały czas tak samo kierownica odbija sama w prawo trzeba kontrować podczas jazdy. Napisz jak Ci poszło z wymianą i czy pomogło.
  14. No też mnie zastanawia co ten parametr oznacza "przesunięcie kół -6 mm" hmmm..... sanki nie były demontowane a kierownica stała w miejscu jak ją pościłem przed tym cholernym pęknięciem sprężyny. Od momentu kiedy pękła prawa sprężyna kierownica skręca w prawo- nawet ją wyrywa z rąk. Tak jak pisałem wymienione zostały: obie sprężyny przednie, oba łożyska amora, oba amory, simerbloki wahacza, ustawiana kilka krotnie zbieżność zawsze kierownica skręca o ten sam kąt co by nie robił lub wymieniał. Nie były wymieniane przednie gumy na wahaczu i lewa poduszka na amorze (prawa była wymieniona na używaną bo się wyrobiła jak poszła sprężyna) Nawet nie trzeba jechać wystarczy delikatnie sprzęgło puścić i już kierownica się przekręca. A czy kiedy pękła sprężyna te sanki mogły się przesunąć? jak można je regulować?
×