Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Artur1981

Forumowicz
  • Zawartość

    58
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O Artur1981

  • Ranga
    Nowicjusz
  • Urodziny 1981.10.12

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kraków

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    Vectra C GTS 1,9 CDTI

Kontakt

  • Telefon
    516590078

Ostatnio na profilu byli

410 wyświetleń profilu
  1. Praktycznie każdy mechanik tak twierdzi że przez sprężyny nie może ściągać i wymienia niepotrzebnie inne elementy zawieszenia na nowe, a kierownica dalej sama skręca (to nie ściąganie tylko samowolne skręcanie kierownicy- jak auto ściąga to powoli samochód idzie w bok, a w przypadku wadliwych sprężyn kierownica odbija zaraz po jej puszczeniu i przez cały czas jazdy trzeba kontrować kierownice). Oczywiście przed wymianą należy sprawdzić cały układ jezdny czy nie ma luzów tak z przodu jak i z tyłu- jeżeli brak luzów i sprężyny nie są oryginalne to wiadomo czego przyczyną jest skręcanie kierownicy.
  2. Uwierz mi na geomertii z tymi sprężynami byłem kilka razy w różnych zakładach i zawsze ustawienia były super extra. Te sprężyny mają konstrukcję flex jak piszą: " Po wyjęciu z opakowania produkt kształtem przypomina banana jednak po prawidłowym zamontowaniu sprężyna współpracuje osiowo z amortyzatorem" generalnie wynalazek który sprawdziłem i już nigdy nie założę do samochodu nic produkcji Kayab
  3. Generalnie jak ja miałem przygodę z tymi badziewnymi sprężynami Kayab to trzeba było mocno kierownicę trzymać a nawet kontrować, a zaraz po puszczeniu kierownicy kierownica nagle kręciła się w prawo. Jeszcze jedna uwaga dla niewierzących w wadę kayab: jak zamieniłem stronami sprężyny to efekt był taki sam dalej kierownica sama odbijała w prawo (nie w lewo jak zakładałem) to trochę zmyliło i sprawdzaliśmy inne elementy zawieszenia ale ostatecznie zaryzykowałem na wymianę sprężyn na oryginalne sachs i się opłacało autko jedzie znowu jak dawniej- a ile się przez te sprężyny udenerwowałem już nie mówiąc o wymianach podzespołów zawieszenia z przodu i z tyłu. Generalnie usterka pojawiła się po wymianie sprężyn więc mogłem odrazu to zweryfikować ale nikt nie stawiał na sprężyny bo przecież nowe zaraz po wymianie- tak z tym że mechanik wymienił na nowe ale na Kayab które nie należy montować bo szajs i to od ich wady fabrycznej miałem kilka wizyt w warsztacie.
  4. Jak założyłeś ten badziew KAYAB to to może być przyczyną tego ściągania- ja tak miałem u siebie (mechanik założył sprężyny kayab i kierownica sama skręcała w prawo- nikt nie podejrzewał że to wina sprężyn bo przecież nowe, ale to kayaby i one mają wadę fabryczną). Dopiero po wymianie na oryginalne sprężyny sachs samoczynne skręcanie kierownicy ustąpiło- teraz jedzie się super prosto tak jak przed tym jak mi pękła sprężyna i założyli to dziadostwo sprężyny KAYAB. Jak wymieniłeś na oryginalne sachs to pierwsze szukaj luzów w elementach zawieszenia (w tylnym zawieszeniu też)- jak nie ma luzów to jedź na dobrą geometrię
  5. czy wymieniłeś sprężyny na oryginalne sachs? czy na kayab lub jakieś inne wynalazki?
  6. @marq86 a maglownica ma luz albo leje że robisz coś z nią? jeżeli nie leje i nie ma luzów to jej nie ruszaj maglownicy tylko zacznij od wymiany sprężyn na sachs ŻADNE INNE !!!. Naprawdę to niewytłumaczalne, ale te sprężyny KAYAB powodują to samowolne skręcanie kierownicy- nie zakładajcie tego. Sam się tego przekonałem. W warsztatach zakładają KAYAB bo one są w sklepach od ręki, a na sachs zazwyczaj trzeba czekać na ściągnięcie, a poco auto ma stać na stanowisku dwa dni jak można założyć te podróby- a później właściciel auta naprawia wymienia elementy zawieszenia, a nawet o sprężynach nie myśli po przecież były dopiero nowe założone ("a zresztą co sprężyny mają wspólnego ze skręcaniem kierownicy" - otóż mają i to bardzo wiele i sam się o tym przekonałem)
  7. he he to nie teoria to potwierdzony fakt tak jak Ty wpakowałem kupe kasy w zawieszenie, a przyczyną były sprężyny KAYAB od których się zaczęła naprawa zawieszenia po tym jak mi pękła sprężyna. Po wymianie na sachs problem ze skręcaniem kierownicy zniknął
  8. teoria raczej nie pada. @Kondal pokaż wydruk z ustawienia tej geometrii- bo jeżeli tyłu nie da się ustawić prawidłowo bo zatarta jest śruba regulacyjna- to będzie ściągać nie ma siły. Geometrię samochodu ustawia się w kolejności: najpierw prawidłowo tył, dopiero później przejść do regulacji przodu.
  9. wiele razy oglądałem poradniki Janusza (naprawdę gość tłumaczy wszystko super) jak są luzy na bananach to napewno wpływa na ściąganie samochodu i to bez dwóch zdań. Czytałem także opisy/wypowiedzi pod filmikami na YouTube na kanale Janusza i tam sam Janusz się wypowiadała że ma wrażenie że jego samochód ściąga dalej, ale sam nie wie bo ma już obsesję na tym punkcie (coś takiego). Ale oglądałem też jego filmik jak wcześniej wymieniał sprężyny przednie i wyraźnie widać że wymieniał je na KAYAB-y. Być może (tak jak to było u mnie) w sprężynach jest wina że ściąga jego samochód. Też wymieniłem na nowe ale to były KAYAB już wadliwe jak zeszły z linii produkcyjnej JAK WYMIENIAĆ PRZEDNIE SPRĘŻYNY TO TYLKO NA oryginalne SACHS- żadne inne !!!
  10. Banany sprawdzisz czy mają luzy jak chwycisz koło tylne u góry i mocno poruszasz do siebie i od siebie (samochód musi stać na kołach nie na podnośniku). Jeśli będą luzy to zajmij się na początek tymi wahaczami bo to faktycznie może być przyczyną (ale mi się wydaje że to będzie przyczyną ściągania samochodu, a nie skręcania kierownicy- ale mogę być w błędzie) Jednak piszesz że masz wyciek z magla to oznaka że coś jest nie tak i ciśnienie w przekładni gdzieś ucieka. Podjechałbym na Twoim miejscu do zakładu gdzie regenerują maglownice i zlecił sprawdzenie przekładni na samochodzie i ewentualną diagnozę czy tam luzu w którymś położeniu nie ma. Miałem ten sam problem przez długi czas- kierownica sama skręcała nawet po delikatnym puszczeniu sprzęgła kiera sama odbijała/ skręcała w prawo (nie było to ściąganie auta tylko skręcanie kierownicy w prawo). U mnie pomogła wymiana sprężyn na oryginały sachs (a cała sytuacja pojawiła się jak wymienili mi w warsztacie po pęknięciu prawej sprężyny na nowe sprężyny, ale firmy Kayab- nie zakładajcie tych zamienników nie warto- masz pewność że masz założone nowe sprężyny ale one fabrycznie mają wadę i powodują skręcanie kierownicy). Długie naprawy, diagnozy, przekładni kół, przekładni sprężyn dalej było to samo czyli kera sama w prawo. Dopiero po wymianie obu przednich sprężyn na oryginalne SACHS (dobierali w sklepie po vin bo podobno występowały dwa rodzaje) skręcanie kierownicy ustąpiło. TAK BYŁO W MOIM PRZYPADKU- ale jeżeli cieknie maglownica to też może być przyczyną jeżeli jest wytarta listwa, lub uszczelnienie słabe to ciśnienie będzie puszczać.
  11. tak są do niczego, a w warsztatach montują sprężyny kayaba bo one są dostępne w hurtowniach od ręki, a na sprężyny sachs trzeba poczekać na sprowadzenie, a poco być dzień czy dwa w plecy z rozgrzebanym samochodem na podnośniku.
  12. Eureka... kierownica wkońcu nie skręca sama.... Krótkie podsumowanie: pękła prawa sprężyna w momencie jak to się stało automatycznie kierownica zaczęła skręcać w prawo (jeździłem tak około tygodnia mocno trzymając kierownicę zanim był wolny termin u mechanika) przy wizycie u mechanika zostały wymienione na nowe: amory po obu stronach, łożyska po obu stronach, sprężyny po obu stronach (tylko niestety na kayaba) mechanika polecił żeby jechać na zbieżność po ustawieniu zbieżności dalej ściągało na prawo (nie tak mocno jak z pękniętą sprężyną ale jednak trzeba było kontrować) pojechałem do innego zakładu- ale dalej to samo minęło sporo czasu i zaczęło to być wku... po około 2 latach zrobione było całe zawieszenie tył tak żeby można było zrobić geometrię, amory i przód simerbloki, wszystko na czym był choć delikatny luz- miało być ok po geometrii- d*** dalej to samo po kolejnej geometrii w innym zakładzie- d*** zacząłem bawić się ustawienie kąta pochylenia przedniego koła (delikatne korekty na simerblokach i amorach)- dalej d*** zamiana kół lewa na prawą, tył na przód- dalej d*** nawet były zamieniane sprężyny stronami i też nic się nie zmieniło (właśnie przy tej operacji zostały wykluczone sprężyny że są sprawcą skręcania kierownicy bo na głupi rozum po zamianie sprężyn stronami kierownica powinna skręcać w lewo, a tu nic takiego dalej kiera skręcała w prawo) podkreślam: auta nie ściągało tylko kierownica sama skręcała zawsze o ten sam kąt niezależnie od prędkości (przy 1 km/h też kierownica się obracała) byłem już myślami przy wymianie przekładni (choć nie było oznak żeby była padnięta- nic nie lała), kolega z forum podpowiedział żeby nie ruszać magla tylko zmienić sprężyny na sachsa- ale ja miałem zmieniane sprężyny i dalej ściąga- TAK ALE MIAŁEM ZMIENIONE NA KAYABA- i tu chyba był cały problem (choć nie żałuję dokonanych napraw bo były wymieniane tylko elementy na których był luz i autko naprawdę cicho po nierównościach jedzie) wkońcu zmienione sprężyny na oryginały i problem ze skręcającą kierownicą zniknął- kierownica nie skręca sama w chodnik nie trzeba kontrować kierownicy podczas jazdy. PS Przy tej naprawie wyminieniane były dokładnie te same elementy co wtedy co była pęknięta sprężyna: poduszki, sprężyny (teraz na oryginały nie na kayab jak poprzednio) i łożyska. pozdrawiam i życzę przyjemnej jazdy bez wiecznego kontrowania kierownicy
  13. W związku z obowiązkami zawodowymi przed 1 listopada nie było szans a teraz nadrabiam zaległości. Po rozeznaniu oryginalne sprężyny dostępne są tylko na zamówienie ("monopolista Kayab- wszyscy to zakładają"- tak mówią sprzedawcy). Jutro muszę się umówić na wymianę opon, świec żarowych to odrazu zrobię wymianę sprężyn- międzyczasie wymieniałem olej w układzie wspomagania i dlatego też wstrzymuję tą wymianę sprężyn żeby sprawdzić (wyczekać czy maglownica ok-ale dalej nie ma luzu i nie leje). Pojawiło się po wymianie oleju przeskakiwanie kierownicy jakby łożysko (ale może to maglownica na zębatce:)). Mechanik oceni co i jak. Dam znać na forum co wyszło po wymianie sprężyn.
  14. ok dzięki w takim razie przed wizytą w warsztacie gdzie naprawiają maglownice, zamawiam i wymieniam sprężyny sachs do GTS i będziemy patrzeć czy skręcanie kierownicy ustąpiło. Wynikami tej operacji na pewno się z Wami podzielę, mam nadzieje że pomoże raz jeszcze dziękuje
  15. @Hypnotic Jeszcze mi jedno powiedź- czy zamieniałeś stronami te stare wadliwe sprężyny i dalej był ten sam efekt że ściągała na prawo (a nie na lewo po zamianie stronami). Ja zamieniałem sprężyny lewa na prawą i prawa na lewą i żadnego efektu nie było dalej ściąga na prawo. Tak samo jak ty wyremontowałem całe zawieszenie tył i przód- została jeszcze przekładnia i pompa wspomagania. Też mi chodziły po głowie od samego początku po ich wymianie sprężyny ale każdy mechanik mówił że to nie jest możliwe. Cały czas mi chodzi po głowie że może od zwykłej wersji założyli a nie od GTS bo mi opony znowu tnie po zewnętrznych stronach bo opony też nowe kupiłem myśląc że te stare się źle dotarły. No teraz już tego się nie dowiem pozostaje tylko wymienić na nowe sprężyny i napewno nie KYB . Czy widziałeś może różnicę między starymi sprężynami a nowymi? różniły się coś zwojami długością?
×