Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Janus

Forumowicz
  • Content Count

    1599
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Janus last won the day on May 31 2014

Janus had the most liked content!

Community Reputation

55 Excellent

About Janus

  • Rank
    Specjalista początkujacy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Pruszków

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Zafira A 2.0 DTI

Kontakt

Recent Profile Visitors

1426 profile views
  1. Hej!

    Marku, składać będę sobie w garażu mocne C20NE:

    blok z C18NZ rozwiercony pod tłoki z X20SE, wał po szlifie, nowe panewki, nowe pierścienie, uszczelki itp itd. Wałek 16SH nominał, nigdy nie jeżdżony (wyprzedaż z jakichś magazynów GM). Komputer to SEH, Motronic ML4.1 z przełącznikiem na przepustnicy. Generalnie z uwagi na miejsce pod maską kolektor dolotowy ma zostać seryjny. Głowica też tylko po lekkim poprawieniu kanałów. Wydech docelowo przespawana flansza do 4-2-1 z C20XE.

    Pytanie do Ciebie - co można zrobić składając taki silnik żeby było lepiej, a nie gorzej? ;)

    Docelowo dostrojone ma to być na DET3, ale to późniejszy etap bo i tak worek miedzi już poszedł a silnik się dopiero składa... Przy DET3 wypadnie przepływomierz bo będzie konwersja MAP->MAF. Ewentualnie jak silnik będzie w aucie będą eksperymenty z kompem z C16SE z MAP-em i DIS-em (wałek w C16SE kąty ma bardzo podobne już do tego z 16SH). Chętnie nabyłbym wałek od 20SEH, ale nie ma skąd wziąć... :(

    Z góry dzięki za wszystkie sugestie! Dodam że silnik będzie spięty z długą skrzynią i nie będzie służył do palenia gumy. Ma ciągnąć ciężkie auto generując moment tak, żeby przy zmianie biegów przy 3,5-4tys/min i spadku do 2,2-2,5tys/obr wciąż było jakieś 80-90% momentu maks.

     

    Pozdrawiam,

    Janusz

  2. Złożyć kanapę, wczołgać się do bagażnika, oderwać tapicerkę na klapie, przesunąć ręcznie siłownik i po sprawie. Swoją drogą - nie otwierają się Tobie inne drzwi z centralnego zamka??
  3. Dziadek, tylko że w ten sposób eliminuje wszystko co jest po drodze przed pompą. I zakładając że użyje przezroczystych przewodów paliwowych do podania paliwa z bańki do pompy, to widzi czy mu paliwo w przewodach popłynie. A tak jak ma nieprzezroczyste przewody paliwa i cały układ paliwowy w oryginale to ma zgaduj-zgadulę: Albo nie pali bo pompa, albo bo sterownik, albo nie wiadomo co...
  4. Ale skąd podajesz paliwo? z zewnętrznej bańki?
  5. A nie próbował nikt tego Elobau zastąpić potencjometrem przepustnicy ze starszych benzynowych Opli? Przecież tam też jest dzielnik napięcia 0-5V gdzie napięcie zmienia się w zakresie 0,5-4,5V około. Tylko więcej kombinowania (mechanicznego)
  6. Te pod CAN to wersja z Vectry C na przykład. W Zafirze A gdzie DTI montowano do końca jej produkcji, sterownik był na 2 wtyczki ale CAN-a nie było. W VB też CAN-a nie masz
  7. Czy twój sterownik jest na jedną wtyczkę czy na dwie wtyczki? Może to co nazywasz datą sterownika jest datą wersji oprogramowania - a to dwie różne rzeczy
  8. A jaki Kolega ma zawór EGR? Sterowany podciśnieniem? Bo mi się niepodoba w wypowiedzi Kolegi to, że ma sterownik po 2004 roku. Mam Zafirę A z Y20DTH z 2005r (ten sam silnik) ale sterownik pompy 2-wtykowy (PSG16) oraz EGR w formie silnika (elektryczny). A te sterowniki nie są w 100% kompatybilne... Poza tym jest jeszcze jedna sprawa. U mnie jest taka dodatkowa przepustnica podciśnieniowa do łagodnego gaszenia silnika (zamyka się przy wyłączaniu silnika na 3-5 sekund). Czujnika Elobau tej przepustnicy u mnie nie ma, a np w Vectrach C już był... Także może tutaj jest problem - zła wersja sterownika pompy niedobrana do osprzętu silnika??
  9. Jeżeli jest to zapalająca się kontrolka braku ładowania oraz żółta kontrolka ABS, to może to być spadek napięca w instalacji (chwilowy). Raczej stawiałbym w takim przypadku na alternator ale nie zaszkodzi sprawdzić: 0. Paska klinowego alternatora. W TD alternator jest chyba jakoś śmiesznie nisko umiejscowiony i jest narażony na działanie wody niektórzy nawet zalecają dołożenie jakiejś osłony żeby woda z prawego koła nie chlapała na altka. 1. Czystości klem akumulatora oraz jego biegunów, ich dokręcenia. 2. Wyczyścić kabel masowy do nadwozia w okolicach lewego reflektora pod maską masz punkt masowy. 3. Połączeń kabli akumulator-rozrusznik (są to 2 kable "+" - "-") 4. Połączeń kabla "+" alternatora z rozrusznikiem oraz masowania alternatora do silnika. Jeżeli tam wszystko będzie ok to szukałbym w samym alternatorze
  10. Na twoim miejscu zdjąłbym maglownicę na stół. Nie ma aż tak dużo pracy, a z maglownicą na stole zrobisz co zechcesz... Generalnie wystarczy odkręcić przewody hydrualiczne, zdjąć drążki kierownicze ze sworzni na maglownicy, wykręcić 4 śruby w komorze silnika trzymające maglownicę do ściany gordziowej a potem odkręcić w kabinie śrubę zaciskającą wał kierownicy na wielowypuście maglownicy. Wyciągasz maglownicę do komory silnika i do góry
  11. Bo Kolega ma pewnie 1.6 C16NZ z czujnikiem indukcyjnym, a ten pomarańczowy aparat pochodzi zapewne z C14NZ i jest na czujniku Halla (albo na odwrót - nie pamiętam). To nie jest Plug & Play. Szukaj od wczesnych 1.6 aparatu zapłonowego albo zmień całe sterowanie silnika na takie od Astry 1.4 (komputer + wiązka + aparat zapłonowy).
  12. Jak masz Opcoma, to rozłącz złącze od poduszki bocznej kierowcy (o ile masz w fotelu). Złącze jest pod fotelem kierowcy, tak jak i złącze od napinacza pirotechnicznego pasa kierowcy. Jeżeli odczyt rezystancji się zmieni (spadnie do zera), to wina złącza pod fotelem i chodzi o rezystancję poduszki w fotelu. Jeżeli nie - to wina złącz przy kierownicy lub przy samym sterowniku. Te złączą są to tzw złącza samozwierne. Jeżeli rozepnie się wtyczka, to zwarciu ulegają styki po stronie sterownika, a sterownik zgłasza błąd - za niska rezystancja Ale u Ciebie to raczej coś innego - tak jakby było delikatne zwarcie na kablach albo zasyfiona wtyczka co daje dodatkową równoległą rezystancję i stąd taki odczyt.
  13. X20XEV ma stopień sprężania 10,8. Kompresja w barach będzie spokojnie koło 15. Co do lania się spod uszczelek - takie uszczelki dociska się kluczem dynamometrycznym a nie na czuja. Widział ktoś kiedyś mechanika żeby dokręcał kluczem dynamo uszczelkę? Pewnie nie... I dlatego uszczelki się pocą po miesiącu.
  14. Na twoim miejscu ściągnąłbym z baku stare paliwo, zatankował nowe, ze sprawdzonej stacji. Dolał 1 lub nawet 2l mixolu na zbiornik paliwa. Podobno ten z Orlenu w bańkach 1l jest nienajgorszy. Wyjeździł tak cały zbiornik paliwa. Zobaczysz co to da - może będzie poprawa. Jak będzie poprawa to olej do paliwa do każdego tankowania tylko w mniejszych dawkach. Sam leję 100g na każde tankowanie mimo że problemów z silnikiem zero - nie szkodzi, a pewnie trochę pomaga na żywotność pompy bo paliwo bardziej tłuste się robi. Zlane paliwo proponuję zostawić aby się odstało (może się woda wytrąci) a później je przelać przez czystą szmatkę i wykorzystać w późniejszym terminie ewentualnie
×
×
  • Create New...