Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Carlito Brigante

Forumowicz
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Carlito Brigante

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 08/13/1976

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Szczecin
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, sport, muzyka...

Dodatkowe pola

  • Województwo
    zachodniopomorskie
  • Auto
    Vectra C GTS 1.8 16V 2003 r.
  1. Czy może ktoś poradzić jakiej średnicy tarcze hamulcowe na przód mam kupić? VECTRA C GTS z oryginalnie obniżonym zawieszeniem. VIn: W0L0ZCF6838001488
  2. Jestem kilka dni po wymianie przednich amortyzatorów, a wybór padł tym razem na odpowiednie do zawieszenia obniżonego amortyzatory SACHS o nr 312 603 oraz 312 604. Ponieważ dosyć sporo jeżdżę, chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami dotyczącymi charakterystyki pracy zawieszenia GTS na "nie odpowiednich" amortyzatorach. Jak wspominałem w postach wcześniejszych, przez kilka miesięcy jeździłem na amortyzatorach KYB 334632 oraz 334633 które sprzedał Mi sklep twierdząc, że są odpowiednie do modelu GTS. Po założeniu SACHS'a samochód stał się bardziej sztywny, ewidentnie zgrany z nadwoziem. Samochód lepiej się prowadzi a jazda po równej nawierzchni jest jak po torach. Wyraźnie czuć odpowiednią pracę zawieszenia tak jakby SACHS stworzył amortyzator właśnie pod zawieszenie GTS'a. Na nierównościach może i czuć sztywniejszą pracę, ale nie na tyle aby w jakimś stopniu przeszkadzało to w jeździe. Poza tym to obniżone, sportowe zawieszenie więc taka jest jego zasada działania. Na KYB samochód pływał. Przód był bardziej miękki, pomimo twardej sprężyny. Czuć było tzw. "dziwną" pracę zawieszenia, jakby nie do końca "sprtowe". Wszystkim właścicielom modelu GTS planującym wymianę amortyzatorów polecam wymianę na oryginał SACHS. Ewidentnie czuć różnicę w jeździe, a najbardziej zaraz po wymianie. Koszt w/w amortyzatorów - 250 zł./szt. plus osłony/odboje - 100 zł.
  3. Masz dalej ten problem? U mnie po wymianie klocków zgrzyty ucichły ale tylko na kilka dni. Wydaje Mi się że to nie piasty tylko jarzma zacisków chroboczą przy hamowaniu.
  4. Czy może ktoś poradzić jaki zestaw osłon i odbojów SACHS dedykowany jest do GTS'a? W/g mojej analizy jest to Service Kit 900 088, ale nie jestem pewien...
  5. Czyli sklep który sprzedawał Mi amortyzatory i gwarantował odpowiedni dobór KYB do mojego typu samochodu ewidentnie zrobił mnie w "ciula"! Czy zastosowanie w/w amortyzatorów KYB do obniżonego zawieszenia może unieść nieznacznie przód pojazdu? Wiem że na pewno zmienia się charakterystyka pracy zawieszenia oraz istnieje szybsze zużycie amortyzatora, ale wysokość zawieszenia często jest tematem spornym.
  6. Czy może ktoś wskazać jakie amortyzatory są dedykowane do samochodu VECTRA C GTS 1.8 16V? W/g moich ustaleń powinny to być amortyzatory SACHS o nr 312 603 oraz 312 604. Obecnie mam założone KYB nr 334632 oraz 334633 i wydaje Mi się, że są źle dobrane do mojego zawieszenia. Mój nr VIN: W0L0ZCF6838001488
  7. Zaglądałem już dwa razy, i dwa razy było czyszczone i smarowane smarem z miedzią. Klocki i tarcze BOSCH prawie nowe. Dźwięk który dochodzi z zacisków, przypomina bardziej mocno napinaną sprężynę. Ostatnia diagnoza serwisu - do wymiany zaciski...
  8. Od dłuższego czasu mam problem z przednim układem hamulcowym. Podczas hamowania przy wolnym toczeniu pojazdu, np. dojeżdżając do świateł lub delikatnie hamując przy wolnej prędkości słychać dziwne trzaski / chrobotanie z okolicy przednich zacisków hamulcowych. Jest to nawet odczuwalne na pedale hamulca i dość głośne, szczególnie przy delikatnym hamowaniu na skręconych kołach. Problem pojawił się kilka miesięcy po wymianie tarcz, klocków hamulcowych oraz tłoczków w zaciskach. Jeden z mechaników stwierdził, że winne takiemu zachowaniu mogą być zaciski hamulcowe ponieważ mogą mieć już wyrobione jarzma i klocek może mieć tendencję do przemieszczania się. Czy miał ktoś podobny problem?
  9. Ja nabyłem dedykowany tłumik BOSAL (Art. nr 185-085), ale końcówka jest nieco inna od oryginalnej. Zachowany jest owal, ale wygląda to jak by doczepiona została ozdobna końcówka ze sklepu motoryzacyjnego. Trochę to irytuje, oryginał jest zdecydowanie ładniejszy ale nie na tyle ażeby zapłacić za niego 1500 zł.
  10. Planuję wymienić tłumik końcowy ale z tego co widzę, większość zamienników posiada trochę inaczej wykonaną końcówkę wydechu aniżeli oryginał. Czy ktoś orientuje się jaka firma produkowała wydechy do Vectry na pierwszy montaż?
  11. Problem rozwiązany... Po wymianie w ASO linki hamulca ręcznego na oryginał, nie ma żadnych problemów z zaciskami i pracą hamulca ręcznego. Dźwignia chodzi lekko jak w nowym aucie, a po opuszczeniu ręcznego pojazd nie ma żadnych oporów toczenia. Najprawdopodobniej winien był serwis, który dwa lata temu wymieniał linkę na nową, nie oryginalną i być może założyli ją nie od modelu GTS tylko od zwykłej Vectry (chociaż nie wiem, czy to fizycznie możliwe). P.S. Podziękowania dla Zbigos'a za pomoc i porady telefoniczne!
  12. Czy w/g was montaż sprężyn do GTS tylnych KYB RX6764 ma znaczenie? Chodzi o progres, uzwojenie o mniejszym prześwicie powinno być na górze czy raczej na dole? Dziś zamontowali Mi sprężyny w w/w sposób i twierdzą żejest prawidłowo bo sugerowali się napisami na sprężynach...
  13. Czyli Co powinienem teraz zrobić? Skoro samochód od tygodnia stoi w ASO, dać dyspozycję wymiany linki hamulca ręcznego na nową czy zabrać samochód i naprawiać gdzie indziej? Czy w/g was winien jest obecny, wymieniony zacisk czy ewidentnie linka hamulca ręcznego wymieniona rok temu?
×
×
  • Create New...