Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Storn

Forumowicz
  • Zawartość

    88
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutral

O Storn

  • Ranga
    Nowicjusz
  • Urodziny 1984.11.26

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Ożarów Mazowiecki

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    VC z19dt czarne kombi

Ostatnio na profilu byli

366 wyświetleń profilu
  1. Storn

    Chip Tuning - Diesel

    A tak z ciekawości gdzie obecnie w Wawie i okolicach można zrobić chip i w jakiej cenie? Ktoś może ostatnio robił albo się dowiadywać? Mowa oczywiście o z19dt
  2. To ja również proszę o rozkodowanie VINu W0L0ZCF3561047431 Z góry dzięki
  3. A ja teraz mam inny problem. Nareszcie udało mi się dobrnąć do końca z tematem uruchomienia klimy, tzn. jest już szczelna i działa (wczoraj wymieniałem skraplacz), natomiast jest inny problem. Klima działa dopiero po włączeniu ECO (jak się świeci kontrolka, czyli na odwrót niż normalnie (chyba że się mylę?). I druga sprawa, po włączeniu słychać jak załącza się kompresor, silnik dostaje obciążenie, i po chwili słychać pykanie przekaźnika, tak jak by nie mógł się załączyć, i za każdym razem czuć jak by samochód przygasał, ale klima cały czas dmucha przyjemnym chłodem. Myślałem, że może przekaźnik coś nie tak i podmieniłem go z tym co jest pod nim bo są identyczne, ale dalej jest to samo, i tak się zastanawiam co mogłem powalić w kablach?
  4. Właśnie przejrzałem ten temat i tam nic nie ma, i linki w nim też przejrzałem i tam jedynie jest jak założyć tempomat do 1,7dti ... Chyba, ze mi się coś nie wyświetliło
  5. Ale to nie potrzeba żadnego mikrokontrolera jak wiemy sygnał na licznik idzie w postaci impulsów, więc wystarczy jakiś prosty kondensator z rezystorem jako filtr uśredniający, i za tym tranzystor, który odblokowuje układ, gdy dostanie wygnał z prędkościomierza..
  6. To może po prostu przepalona żaróweczka, bo one lubią się przepalać
  7. Już jakiś czas temu o tym myślałem, ale mnóstwo innych spraw na głowie, a tu proszę już ktoś zrobił Co do minusa, że można włączyć kontrolkę na samym zapłonie, to da się to łatwo wyeliminować, wykorzystując chociażby sygnał prędkościomierza, przez jakiś tranzystor, ale to już zadanie dla elektroników
  8. Storn

    Podgrzewane Fotele

    W związku z tym, że większość fotek jest nie aktualna (szczególnie chodzi o montaż mat), to podczas montażu u siebie zrobiłem małą fotorelację, tak aby ułatwić zadanie innym. Dodatkowo wyczytałem, ze wiele osób nie montowało maty w oparciu bo poduszka, bo trzeba demontować bo to, bo tamto, otóż nic nie trzeba demontować, co zresztą sami zobaczycie na foto No to zaczynamy Co nam jest potrzebne? Fotele, maty, cążki, dwa śrubokręty oraz trytytki. Co do trytytek to ich grubość jest mniej istotna niż długość, tzn po zaciśnięciu i tak je obcinamy, ale jak ktoś ma większe ręce, to lepiej kupić dłuższe gdyż łatwiej nimi później manewrować, przy zakładaniu obicia:) Zaczynamy od oparcia, jest ono łączone na dole na plastiki które są w siebie wsuwane, podobnie sytuacja wygląda na bokach: Na dole zdjęcia widać także plastikową osłonkę poduszki, która nam wypadnie po rozpięciu boku. Dalej tapicerka jest przymocowana kółeczkami do wewnętrznego stelaża fotela, kółeczka musimy przeciąć cążkami (niektórzy je zostawiali i łączyli, ja je całkiem wywaliłem). Po odczepieniu ich, powinien nam się ukazać taki widok. Następnie dolną część obicia z mocowaniem, przepychamy do przodu między oparciem a siedziskiem. Teraz możemy część pokrowca ściągnąć z boku do przodu, ale robimy to od strony gdzie nie ma poduszki. I znów widzimy, że tapicerka jest przypięta za pomocą metalowych oczek, które po kolei rozcinamy i wywalamy Robimy tak aż do tego momentu: teraz zakładamy naszą matę na oparcie. I bierzemy się za składanie. W miejsce gdzie były metalowe oczka, przewlekamy trytytki. Na zdjęciu widać także dziurki przez które będzie trzeba opaskę przełożyć i zacisnąć (nadmiar obcinamy cążkami). I tak z każdą opaską. Z tyłem fotela postępujemy identycznie i w miejsce metalowcy oczek także dajemy trytytki. Następnie łączymy plastikowe łączeniai oparcie mamy gotowe Nie patrzcie na brudny fotel, bo jak poszedłem w trakcie na obiad to pies się na nim wyspał Wtyczka która wystaje, będzie później podpięta do drugiej wtyczki od siedziska. No i teraz bierzemy się za siedzisko. Najpierw musimy zdjąć pokrętło regulacji, ja niestety przy pierwszej próbie na początku roku, źle się do tego zabrałem, bo chciałem je wypiąć z zatrzasków, i połamałem, a później chciałem wyjąć ten pręt, i podważałem plastiki w środku, przez co wyleciały zabezpieczenia, sprężyny (takie metalowe druciki), i już nie miałem regulacji oparcia :/ Potrzebne nam do tego będą 2 śrubokręty (lub coś podobnego), wsadzamy je między korbę a plastik osłaniający bok fotela i lekko naciskamy w kierunku fotela. Powinna nam wyskoczyć korba razem z całym prętem od regulacji. Po wyjęciu jej staramy się być ostrożni z oparciem fotela, żeby nie przestawić boku, gdyż później może być problem z włożeniem znów tego pręta, gdyż wchodzi on tylko w jednej pozycji. Później może okazać się, że będziemy musieli lekko rozpiąć znów oparcie, żeby wcelować ten pręt, ale jak już raz rozbierzemy oparcie i wiemy co gdzie i jak, to zajmuje to kilka sekund Następnie odkręcamy plastiki osłaniające boki fotela, tak by mieć łatwiejszy dostęp. Tapicerka siedziska jest na około nasunięta na metalowy rant, i musimy tą "uszczelkę" z niego zsunąć na około całego siedziska, i wywijamy obicie do góry nad gąbkę. Reszta jest zamocowana tak jak w oparciu na małe metalowe kółeczka, które także trzeba porozcinać i wywalić, jak już się ich pozbędziemy to możemy ściągnąć całkiem tapicerkę z siedziska. Nie mamy co się martwić, że zapomnimy gdzie były kółeczka, bo w gąbce są specjalne wytłoczenia Na zdjęciach widać także, że fotel ma otwór na przeprowadzenie kabli i na termostat. Teraz zakładamy matę, przeciągamy kable, zakładamy trytytki, i zakładamy naszą tapicerkę I nasz fotel po złożeniu wygląda tak jak wcześniej Mam nadzieję, że ta fotorelacja pomoże, tym co się jeszcze wahają, bo obawiają się ściągania tapicerki, odkręcania poduszki etc. Jak widać nie taki diabeł straszny, a efekt tego grzania jest wart tej pracy. Czas operacji, to ok 1h na 1 fotel (bez zbędnego pośpiechu). Opisu instalacji nie robiłem bo to jest dobrze opisane w temacie
  9. UPDATE Climatronik już założony,ale nie obyło się bez małych komplikacji. Jedną z nich były chociażby kolory kabli (czarny i czarno-zielony), w moim DTI te kable mają kolor czarny i czerwony (gruby czerwony ), Dodatkowo w pdfie w tym temacie, jest żeby podpiąć je pod pin 21 i odciąć od instalacji, i tu był też błąd gdyż musiały zostać podpięte pod czerwony kabel (+12V), bez tego podświetlenie działało, ale nie świeciły wyświetlacze, i nie odpalał się panel, po podpięciu tego pod ten czerwony +12v, wszystko ładnie wystartowało Innym głupim błędem, były zbyt krótkie kable od "nowej" wiązki, przez co przy składaniu, nie mogłem włożyć radia :/ na szybko dolutowałem po 15cm kabla (całe 5 sztuk ), i wszystko ładnie się złożyło. A i kolejną wtopą była numeracja pinów od przyciskóe ECO i obiegu, zrobiłem fotkę od spodu przycisku i sugerowałem się oznaczeniami które tam są, niestety w poradzie są piny liczone trochę inaczej Co fakt to fakt ale rozbierania jest duuużo, tylko po to żeby wymienić całą nagrzewnicę
  10. No to przyjedź do Ożarowa, daleko nie jest to odczytam Ci błędy i będzienwiadomo gdzie szukać dalej.
  11. Jak chcesz to możesz podjechać do Ożarowa jakoś pon, wt, śr rano, bo jestem w domu to sie podepnie i odczyta błędy Ale tak jak przedmówcy piszą, pewnie coś z podciśnieniem
  12. A to teraz ja mam jeszcze jedno pytanie. W opisie kostek od climatronika na forum jest przy przyciskach opis "przycisk konsola obieg wew tylko 2.0DTL i DTI", piny 1,2,4 i 13 http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/173329-zlacza-vectra-b-nie-usuwac-jak-skoncze-to-ustawie-jako-widoczny/page__view__findpost__p__2461743 W poradzie wszystko jak widzę to benzyna, a pytanie jak się ma to do dti?, czyżby błąd w opisie kostki? brak przycisku ECO? I kolejna wątpliwość to pin 11 w poradzie jest "Pin 11 do Złącza X1 pin 73 (zielone w nogach kierowcy)" a w opisie kostki :funk. Podgrzewania szyby tył", niby ok, niby to jest to samo, ale czy nie da się go jakoś bliżej przy przyciskach wpiąć?
  13. To i ja odgrzeje kotleta, wczoraj rozwaliło mi wąż od cłodzenia, i wstępnie dziś znalazłem który, chwilowo go skróciłem, ale i tak muszę go wymienić, bo jest krótki, i w innym miejscu zaczyna puchnąć. Z rysunku wyżej wnioskuje, że jest nr 7, tzn jeden koniec jest z boku bloku silnika pod pompą vacum, a drugi idzi gdzieś na dół chłodnicy. Czy mógłby ktoś podać mi jego nr. ewentualnie z opisu poprawić jeżeli to jest inny niż nr 7?
  14. Storn

    Sterowanie w kierownicy dziala bardzo rzadko

    Adres poszedł na pw Wczoraj dotarło do mnie radio razem z interfejsem, dziś wieczorem udało mi się iść do samochodu i porobić testy. W pierwszej kolejności przepiąłem sam interface (zostawiając swoje końcówki, z racji, że u mnie wyjście jest na jack, a tu sam kabel), interfejs bez problemów działał, i mój i jamelmara. Kolejny etap to radio, popodpinałem wszystko tak jak było na początku, i czarny kabel z interfejsu podłączyłem do niebiesko-białego kabla wychodzącego bezpośrednio z radia (kabel z naklejką stering wheel remote), i radio wraz interfejsem jamelmara działało bez najmniejszych zastrzeżeń. Na dowód nakręciłem krótki filmik, nie zwracać na mały błąc gdzie mówie chinch zamiast jack Filmik wkleje jak tylko się załaduje na yt. Jest i filmik
  15. Storn

    Sterowanie w kierownicy dziala bardzo rzadko

    Jak chcesz to możemy spróbować tak że mi podeślesz ten moduł, ja przepne swoje kostki do niego i zobaczymy czy na moim jvc pójdzie, bynajmniej będzie wiadomo czy moduł jest ok.
×