Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wlodarski1

Forumowicz
  • Content Count

    816
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Everything posted by Wlodarski1

  1. Heh,to już jajca są, a ja też czasem korzystam z pomocy tunera,ale co jest we wsadzie robione,co odczytam i wgrywam to wiem dokładnie.Sam dużo zrobię w winols ale czasem trzeba się wspomagać na mądrzejszych,ale żeby takie cyrki?Tyle że w PL na palcach 1 ręki można policzyć ludzi co wszystko ogarną jesli chodzi o modyfikacje,reszta to czysta amatorszczyzna,wiele razy już poprawiałem po pseudotunerach,jak mi już ktoś mówi,że robione było po odb w 150 KM to wiem,że coś spier..ne będzie,czasem jest tak,że auto 3 dni jeździ i jest ok, a potem jak już są odpytane wszystkie obszary pamięci i porównane ze sobą w ECU to wyrzuca błąd na deskę.
  2. Pierwsze co to ktoś kto Ci robił modyfikację to jak jest to ktoś z zasadami to albo zrobi tak,żeby było oki,albo odda pieniądze,inaczej to kawał dziada z niego a nie człowiek,ja mogę to zrobić wysyłkowo,ale musiałbyś mi sam sterownik przysłać,wtedy wgram na biurku ori program i zrobię modyfikację jak trzeba,tyle,że masz wtedy dodatkowe koszty i auo uziemione na kilka dni.Masz chociaż czym odczytać kody błędów jakie się teraz w aucie pojawiły?
  3. Klap nie potrzeba wyłączać z softu,po usunięciu klap zostawia się solenoid i sobie pracuje na sucho,ale z wyłączeniem też nie ma problemu.Jak znam zycie to pewnie coś z palca wgrane po OBD do ECU.W 150 KM (EDC16C9 lub EDC16C39)chcąc modyfikować zawartość to bez otwarcia ECU i odczytu przez BDM nigdy nie ma gwarancji że soft dobrze zrobiony.Jest w tym ECU kilka obszarów z danymi i po OBD nie wszystko się odczyta co potrzebne do poprawnej modyfikacji.Oczywiście mogę takie ECU zrobić nawet wysyłkowo i gwarantuję,że będzie ok,pierwsze co to wgranie oryginalnego programu za pomocą SPS a potem dopiero modyfikacja.
  4. Po pierwsze sprawdzić w parametrach airbag jakie są wartości rezystancji w układach poduszek i napinaczy,powinno być coś między 2-2,5 ohm,w układzie z którego jest błąd sprawdzić stan instaacji,przewody i kostki łączeniowe,jeśli nie ma airbag to uzupełnić i skasować błąd,po tym zabiegu tech2 serwisowy i wyczyszczenie crashdata w ECU od airbag.Tyle w temacie.
  5. Z mojego skromnego doświadczenia - UEC jest dystrybutorem prądu,odbywa się to za pomocą przewodów(popularnie nazywanych kable 😀) Każdy lużny przewód w miejscu poboru prądu wytwarza tzw. rezystancję zestykową - powoduje to wytwarzanie nadmiernej temperatury a co za tym skutkuje dochodzi do samozapalenia,pożaru,ognia jak zwał tak zwał i już niejedno auto się spaliło z takiej przyczyny.Tyle w temacie.
  6. Bo na naprawę CIM nie jedziesz do mechanika tylk do elektryka - elektronika 🙂 Raczej masz SAS - czujnik skrętu do wymiany,chociaż ja na odległość nie potrafię diagnozy ze 100 procentową pewnością postawić.Łatwo sprawdzić w parametrach ABS/ESP w blokach pomiarowych czy czujnik skrętu poprawnie wysyła sygnały.Sama naprawa-wymiana czujnika to czas operacyjny 2-3 godziny z przerwą na piwo 😀
  7. Dzięki wielkie 🙂
  8. Taki trochę inny temat.Potrzebuję film Kler zaciągnąć z neta.Pomoże ktoś?
  9. Możesz kupić bez PIN,ten z linku będzie ok,potem tylko sps na module i konfiguracja i programowanie.
  10. O module CIM to już na forum została napisana cała powieść tak jak Trylogia Sienkiewicza 😀 Weź dobrze poczytaj,bo z tego pytania co zadałeś to nie masz absolutnie pojęcia o CIM i nie piszę tego złośliwie,tyle,że nie można mieć w życiu wszystkiego na tacy podanego,bo wtedy nasze istnienie jest nic nie warte,poszperaj trochę poczytaj i będziesz wsio wiedział 🙂
  11. Wystarczy,że odczytasz aktualny soft z ECU na biurku za pomocą np. KTAG i potem wgrasz ori soft do ECU za pomocą globalTIS i możesz porównywać 🙂 Rozumiem,że w programie winols lub ecmTitanium chcesz porównać?
  12. Moduł UWA jest powiązany z radio,wyświetlacz i panel climatronic,jak odpinasz panel klimy lub zakładasz od auta bez UWA to jest konflikt,i objawia się to właśnie tym,że ikonka tel znika z wyświetlacza 😀Reasumując,to musisz pokazać w drugim panelu klimy na magistrali can,że UWA występuje.
  13. Heh,widzę,że znów piszesz konkretnie w temacie 😀 A niby co popieram?Że w 5 przypadkach na 100 wystarczy psiknąć sprayem i po problemie?Weź się nawet chłopie nie ośmieszaj,jak ja się zacząłem zajmować profesjonalnie elektryką i elektroniką to to forum było w powijakach i jeśli chodzi o esencję wiedzy profesjonalnej to dalej tak jest
  14. Piszę z punktu widzenia człowieka,co trochę się tymi autkami zajmował 😀Teraz niestety zdrowie nie pozwala,i nie piszę dlatego,żeby kogoś wyje..ć na kasę,bo nic już od kilku miesięcy nie grzebię przy autach.Popsikanie sprayem w kostki oki,ale to najlepiej robić profilaktycznie i to środkiem,który też zabezpiecza styki,tyle,że w 95 procentach przypadków jak kolega w tytule tematu opisuje kończyło się albo wymianą części instalacji,a jak nie było możliwości to dołożenie nowej jej części.I jeśli chodzi o 3,2 benzyna to tym bardziej trudno namierzyć bo strasznie ciasno w komorze silnika.Życzę szybkiej naprawy usterki,kiedyś wymieniałem w 3,2 wiązkę od kostki ABS poprzez podszybie aż do pompy EHSP.Problem był dość podobny i udało się ogarnąć,nie mówię,że tu będzie to samo,bo każde auto jest inne.To tyle z mojego skromnego doświadczenia,założę się o litr dobrej whisky ,że mało jest na tym forum ludzi,którzy wiedzą jak np sprawdzić podejrzaną wiązkę na tzw.żarówkę pod obciążeniem,ale to metoda starych elektryków,których już albo w PL nie ma albo można ich ze świecą szukać,teraz wszyscy naprawiają komputerem albo sprawdzają miernikiem na tzw.przejście - metoda ta nic nie daje,jeśli kabelki są zaśniedziałe,bo miernik na przejście pokaże ciągłość obwodu,ale jak pójdzie napięcie lub sygnał CAN,to przy 12V są tak małe potencjały prądu,że zielenizna w kablach nie przepuści tak jak trzeba,to moje wnioski z 20 letniej praktyki w branży elektryki i automatyki przemysłowej i elektryki i elektroniki samochodowej.Jak jedna tak i druga branża oparta jest na tych samych prawach elektryki ale rządzą się swoimi specjalnymi zasadami 😀
  15. Super,na bank koledze w opisanym problemie pomoże,nie piszesz konkretnie w temacie wigo,facet o niebie a ty o chlebie
  16. Jak coś to dzwoń,sprzedam Ci trochę wiedzy tajemnej 😀Może poczaruję i szklana kula prawdę Ci powie 🙂
  17. Kontakt spray dobry na wszystko😀 tak jak żel na smarowanie d..y żeby jej za mocno nie ściskało 😀Sory ale już czasem nie mogę się powstrzymać jak czytam takie komentarze.
  18. Na moje to masz zwarcie w instalacji elektrycznej,być może zawilgocona wiązka,raczej szukaj na podszybiu z przodu pod wycieraczkami ewentualnie gdzieś w komorze silnika,ale to już trzeba kumatego elektryka.Np takiego co pod obciążeniem sprawdzi przewody can tzn. zasili w szereg żarówką min 50 W i wtedy się okaże czy kable zgniły czy zawilgocone,czy może na kostkach pośredniczączych zaśniedziało coś.Ale to tak jak piszę trza kumatego elektryka do tego 😀
  19. Jak się kupuje u dobrego dostawcy to jest instrukcja na płycie cd jak zainstalować fejsa tzn. soft, a jak się kupuje byle gdzie po taniości to potem jest płacz i prośby o pomoc.A tak na marginesie to proponuję nie pisać zastrzeżonej nazwy tego fejsa bo autoryzowany przedstawiciel za chwilkę zapuka tu do drzwi forum,a potem do nabywcy i będą spore kłopoty 🙁
  20. Hej a czy ja nie pomagam?Tyle,że już nie na ogólnym,bo uczyłem jak się robi odczyt z eprom,lub jak obsługiwać globaltis i co mam z tego?Kompletnie nic,zero wdzięczności,a jeszcze zawiść,że w czymś lepszy jestem,Cretux kto Ci pomógł z interfejsem i kluczykiem?Fakt,że może nie całkiem darmo,ale biorąc pod uwagę wsparcie techniczne,to chyba zadowolony jesteś?
  21. Heh,to może jesteś z zawodu szewcem?A tak jako specjalista z nagłówka na forum jesteś tu fachowcem?W DE już byś dawno był za takie farmazony udupiony,no ale sorry tu jest jeszcze dziki kraj(pl)Mam pytanie dla ciebie,możesz mi tak na szybko zinterpretować prawo Ohma?Jak się ma natężenie prądu do napięcia i oporności?Tylko nie czytaj za długo w google Panie specjalisto 😀
  22. A chcesz mój wyciąg z konta bankowego za ostatni miesiąc???Pochwal się co sam w swoim życiu prywatnym osiągnąłeś i pogadamy dalej,bo jak na tą chwilę to dla ,mnie cienki bolek jesteś 😀
  23. Heh,dobre pytanie,ostatni dpf wyłączyłem około rok do tyłu,teraz jestem za ekologią 😀Tytuł naukowy - magister inżynier specjalność inżynieria ochrony środowiska.Może ty się pochwalisz wykształceniem?Już od kilku lat nie żyję z elektroniki samochodowej,Panie specjalisto,a tak prywatnie masz jakieś uprawnienia do wykonywania zawodu?W sensie elektryki i elektroniki w motoryzacji?Czy może samouk jesteś?Wiesz,że dziś świadcząc usługi musisz mieć do tego odpowiednie wykształcenie i uprawnienia?Sorki,zapomniałem,że to forum amatorów a nie profesjonalistów,można pisać w konkretnym temacie np o d**...e Maryny 😀I ludzie tutaj tutaj to kupią.Gorzej w rzeczywistości jak Ci klient na warsztat przyjedzie i weź mu wciskaj głupoty,jedn i drugi załapie,a trzeci Cię zrówna z ziemią.
  24. UY nie ma zgodności identyfikatora środowiska,mam nadzieję,że jako specjalista z nagłówka swojego rozumiesz o co chodzi???Jak nie to mogę udzielić korepetycji jako obeznany,oczywiście odpłatnie 😀
×
×
  • Create New...