Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

HellFire

Forumowicz
  • Content Count

    244
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

HellFire last won the day on May 7 2014

HellFire had the most liked content!

Community Reputation

19 Neutral

About HellFire

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Gdynia
  • Zainteresowania
    Rajdy!

Dodatkowe pola

  • Województwo
    pomorskie
  • Auto
    Vectra C 3.2

Recent Profile Visitors

706 profile views
  1. Te kreski na pasku rozrządu to nie wiem czy one służą do ustawianie na nie w Z32SE, w każdym razie nie sugerowałbym się nimi. Nie jestem teraz pewien, ale wydaje mi się że mi też się coś tam z nimi nie zgadzało. W Z32SE ustawiasz rozrząd na znaki - linie na kołach mają celować w wycięcia dookoła rozrządu. W takiej pozycji zakładasz ten górny mimośród (w jakieś tam wstępnej, środkowej pozycji) i napinasz napinacz. Górny mimośród służy do synchronizowania między sobą rozrządu jednej i drugiej głowicy (w przypadku gdy jedna para kół nie jest równo z drugą parą to go naciągasz albo popuszczasz). Koła 3 i 4 pewnie będą ustawione prawidłowo (bo one mają prostą drogę z wału korbowego), więc w sytuacji gdy kreski na kołach 1-2 wskazują w lewo od wycięć, to napinasz górny mimośród, a jeśli wskazują w prawo to luzujesz. Po ustawieniu napinasz jeszcze raz napinacz (ten lewy-dolny mimośród), wykonujesz ze 2 albo 4 obroty wałem korbowym i sprawdzasz ustawienie wszystkich kół. Jeśli coś jest nie tak to poprawiasz, jak jest dobrze to dokręcasz wszystko momentami, sprawdzasz raz jeszcze i składasz.
  2. Te kreski na pasku rozrządu to nie wiem czy one służą do ustawianie na nie w Z32SE, w każdym razie nie sugerowałbym się nimi. Nie jestem teraz pewien, ale wydaje mi się że mi też się coś tam z nimi nie zgadzało. W Z32SE ustawiasz rozrząd na znaki - linie na kołach mają celować w wycięcia dookoła rozrządu. W takiej pozycji zakładasz ten górny mimośród (w jakieś tam wstępnej, środkowej pozycji) i napinasz napinacz. Górny mimośród służy do synchronizowania między sobą rozrządu jednej i drugiej głowicy (w przypadku gdy jedna para kół nie jest równo z drugą parą to go naciągasz albo popuszczasz). Koła 3 i 4 pewnie będą ustawione prawidłowo (bo one mają prostą drogę z wału korbowego), więc w sytuacji gdy kreski na kołach 1-2 wskazują w lewo od wycięć, to napinasz górny mimośród, a jeśli wskazują w prawo to luzujesz. Po ustawieniu napinasz jeszcze raz napinacz (ten lewy-dolny mimośród), wykonujesz ze 2 albo 4 obroty wałem korbowym i sprawdzasz ustawienie wszystkich kół. Jeśli coś jest nie tak to poprawiasz, jak jest dobrze to dokręcasz wszystko momentami, sprawdzasz raz jeszcze i składasz.
  3. Tak, pisałem już w tym drugim wspomnianym wątku, podobną instrukcję do Twojej
  4. Mam jednego pilota do zamka centralnego, a chciałbym mieć jeszcze jeden. Co trzeba zrobić żeby zrobić kolejny kluczyk do VC z pilotem? Grot kluczyka wiadomo że dorobić, ale co z elektroniką? Jeśli kupię używany kluczyk z pilotem od innej VC, to da się go zakodować? Opcom ma opcje kodowania immobilisera - zgaduję, że w ten sposób mogę zakodować obcy żeby uruchamiał mój samochód stacyjką. Ale czy w ten sposób zakoduje mi się pilot zdalnego sterowania zamkiem centralnym (ewentualnie sam się zakoduje przy pierwszym uruchamianiu)
  5. A przymierzał się ktoś do wymiany tych wkładów na nowe? Bo w zasadzie metalowy katalizator na euro3 można kupić w cenie rzędu 200zł, więc nie jest to jakaś tragedia, nawet żeby wymienić oba. W Z32SE problemem jest raczej niewielki wymiar tego wkładu i problem ze zmieszczeniem się w oryginalnej obudowie, bądź wymiana na cały katalizator który raz że sam musi być niewielki, dwa musi mieć podwójne ścianki (jak oryginał) żeby zmniejszyć ilość oddawanego ciepła. Może przy wycinaniu zmierzył ktoś wymiary (długość i średnica) oryginalnych wkładów?
  6. I cyk szósteczka No więc w końcu się zebrałem i wymieniłem skrzynię na VI biegową w Vectrze 3.2. Moje seryjne F35 padło po 380kkm, a że raczej trudno o używane F35 w dobrym stanie, więc F40 wydaje się być dobrym pomysłem. Tu jeszcze dodam że przy okazji wymieniłem dwumasę, bo raz że była wykończona, a dwa że zdychający dwumas to jest coś co właśnie wykańcza skrzynie. Więc póki pamiętam to napiszę co i jak - może komuś się jeszcze przyda. Żeby przykręcić skrzynię F40 do silnika Z32SE, potrzebna jest obudowa ze skrzyni F40 z Vectry 3.0cdti. Kupno skrzyni z 3.0cdti to akurat nie jest problem, bo tam silniki padają znacznie szybciej niż skrzynie Do tej obudowy wkładamy interesującą nas skrzynię F40 - u mnie była to skrzynia z Vectry 2.8, ale pewnie będzie pasowała też z Insigni 2.8, albo 2.0 turbo. Skrzynia z diesla pasowała by mechanicznie, ale się nie nadaje, bo dieslowskie przełożenia przystosowane do jazdy do 4000rpm będą sporo za długie w benzynie. Tak więc rozebrałem skrzynię z 2.8 i przełożyłem wnętrzności (razem z wybierakiem) do obudowy z 3.0 cdti. Tu się okazało że wybierak jest inny i albo biegi 1-2 będą po prawej, a 5-6 po lewej, albo trzeba wymienić kosz z lewarkiem na pochodzący z F40 - ja kupiłem z Vectry 2.8, ale pewnie będzie pasować też z 3.0. Przy okazji warto wymienić razem z linkami, bo trochę są inne mocowania i zaoszczędzi to rzeźby. To co jest również potrzebne to sprzęgło od F40 - wymiar tarczy jest taki sam, ale F40 mają inny wielowypust na skrzyni niż F35, więc sprzęgło trzeba wymienić. Ja kupiłem nowy komplet sprzęgła do Vectry 2.8 razem z wysprzęglikiem. Koło dwumasowe zostaje od 3.2, więc można zostawić jak ma ktoś dobre, a jak wymieniamy to należy kupić dwumas do 3.2. Kolejna rzecz która nie pasuje, to mocowanie łapy skrzyni - należy dokupić poduszkę od 3.0 cdti manual , samą gumę można zostawić swoją, bo potrzebne jest tylko aluminiowe mocowanie z trzema dziurami. No i należy poprosić żeby skrzynia z 3.0cdti miała łapę zaznaczoną na zdjęciu (Vectra 2.8t ma taką samą, ale już od 3.2 nie pasuje) - powinno się dać ogarnąć od jednego sprzedawcy skrzynię z tym mocowaniem i poduszkę silnika. Czyli lista zakupów: - obudowa skrzyni z Vectry 3.0 cdti - skrzynia F40 z jakiegoś benzyniaka którego przełożenia nam pasują najbardziej (np. Vectra 2.8) - kosz z lewarkiem i linkami z Vectry 3.0 cdti albo 2.8t - sprzęgło z F40 (np. Vectra 2.8t) - dwumas z Z32SE - łapa poduszki z Vectry 3.0cdti Przełożenia skrzyń biegów z charakterystyką silnika Z32SE: Seria F35SR Insignia A20NHT F40CR z Vectry 2.8t I tak to wygląda na koniec na VI biegu:
  7. I udało się komuś taki mod zrobić z wymianą F35 w Vectrze/Signum na F40 z Insigni? Wszystko pasuje plug&play, czy potrzebna jest jakaś rzeźba? Jak to wygląda ze sprzęgłem? Tarcza z dociskiem pewnie z Vectry, ale jaki wysprzęglik (bo w katalogu jest inny dla Vectry i inny dla Signum) Wrzucanie wstecznego jest bez problemu? Nie trzeba nic przerabiać przy koszu lewarka w kwestii zabezpieczenia przed przypadkowym wrzuceniem wstecznego?
  8. Dzięki Ten wątek widziałem, tylko tam się koledzy skupili na przełożeniach, a nie ma w sumie odpowiedzi czy to w ogóle pasuje i w jakiej konfiguracji sprzęgła. A już różnych faili przy wymianach skrzyń to parę widziałem (co prawda nie w Vectrach) i wolałbym uniknąć jakiś śmiesznych historii
  9. To przepraszam. A pomógłbyś odnaleźć? Bo szukałem od wczoraj w tym dziale (fakt że tak raczej po tytułach), ale nie znalazłem.
  10. Czy można zamienić skrzynię F35 na F40? Auto to Vectra C 3.2 V6 FWD ze skrzynią F35SR Zamiana byłaby np. na skrzynię F40CR np. z Insignii A20NHT FWD (ale chętnie zapoznam się z innymi możliwościami) Przełożenia wychodzą całkiem pasujące, nawet czas do 100km/h powinien się poprawić Pytanie tylko czy skrzynia wchodzi plug&play, czy wypusty i średnice na wałki sprzęgłowym i półosiach są takie same. Czy takie same są punkty mocowań w skrzyni, czy linki wybieraka będą pasować w te same miejsca i czy bieg wsteczny będzie tak jak był (czyli czy nie trzeba ruszać kosza itd.)? Jak powinno być skompletowane sprzęgło? Sprzęgło od Vectry jest inne (bo średnica koła zamachowego jest inna), więc myślę że na pewno tarcza z dociskiem od Vectry. A jakie łożysko wyciskowe z siłownikiem? Bo w katalogu Insignia ma inne niż Vectra? Robił ktoś taki manewr u siebie? Po prostu padła mi piątka w F35, cena w ASO kompletu piątego biegu (koło, synchro i przesuwka) jakaś chora (prawie 3500zł), a z kolei dostępność używanych F35SR słaba, a to co jest to jakieś stare skrzynie, które pewnie przejechały nie mniej niż moja. Stąd super pomysłem, podsuniętym mi przez Rafalg wydaje się wymiana skrzyni na F40 z benzynowej Insignii, tylko pytanie czy to faktycznie kwestia wyjąć i włożyć, czy będzie wymagana jakaś grubsza rzeźba. Jakby ktoś był ciekaw przełożeń, to zrobiłem wykresy z charakterystyką silnika Z32SE: Seria F35SR Insignia A20NHT
  11. Mam ostatnio coraz częściej problemy z pilotem zdalnego sterowania. Jest to oryginalny pilot z 3 przyciskami (otwórz/zamknij/bagażnik) Czasami zachowuje się jak dwuprzyciskowy, czyli drugie otwarcie drzwi otwiera też bagażnik a naciśnięcie bagażnika nic nie daje. Czasami jednak nie otwiera drzwi wcale - ale komunikacja zostaje nawiązana, bo naciśnięcie przycisku otwierania powoduje otwarcie klapki obiegu wewnętrznego (normalnie też zawsze się otwierała razem z zamkiem centralnym) Otwieranie/zamykanie zamka centralnego kluczykiem mechanicznie w drzwiach działa bez zarzutu dla wszystkich drzwi. Co to będzie? Pilot czy centralka? Jeśli kupię używanego pilota od innej Vectry, to czy bez problemu zakoduję go (np. opcomem)? W ten sposób mógłbym sprawdzić czy to pilot czy centralka (bo niestety mam tylko jednego pilota)
  12. A wszystkie w 3.2 były F35SR? To SR podobno oznacza sportowe przełożenia. Prawdę mówiąc to najbardziej chciałbym kupić używaną skrzynię biegów, a z niej przełożyć tylko piąty bieg, pytanie tylko jaka jest szansa że te piąte biegi były różne i kupię taką skrzynię z której nie będzie pasował. Oczywiście mogę wymienić całą skrzynię, ale chciałbym tego uninkąć, bo to znacznie więcej pracy niż tylko wymienić piątkę dostępną przez klapkę końca skrzyni. Bo byłem dziś w ASO i na za komplet kółko zębate (w zestawie z synchronizatorem) życzą sobie 2500zł, a za przesuwkę ponad 800zł - chore ceny. Co dziwne, ktoś kiedyś na forum pisał że kupił komplet w ASO za 690zł.
  13. A ja dziś byłem w Oplu i mi pan powiedział że koło (w zestawie z synchronizatorem) to 2500, a przesuwka ponad 800. Bo za 690zł to w sumie bym chętnie kupił, zwłaszcza że wymiana nie wymaga zdejmowania skrzyni. No i teraz pytanie o co chodzi - mam jakieś dziwne przełożenie? Podrożało?
×
×
  • Create New...