Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dziksen

Forumowicz
  • Content Count

    108
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

dziksen last won the day on October 12 2011

dziksen had the most liked content!

Community Reputation

7 Neutral

About dziksen

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 07/26/1979

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Bogatynia
  • Zainteresowania
    Motoryzacja

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    Opel Vectra 1.9 CDTI 150 KM Automat

Recent Profile Visitors

809 profile views
  1. Ja jestem jeden z pierwszych na forum co naprawiał u niego skrzynie właśnie na kosz C1 i większość naprawiających u niego skrzynie brali namiar ode mnie. Ja potwierdzam fachowość 100%. Dodam, że po dwóch miesiącach po naprawie miałem problem jeszcze z 6 biegiem, Pan Kamil w ramach gwarancji rozebrał i czyścił kanały olejowe sterownika. Teraz minął prawie rok i skrzynia pracuje jak należy. Jeżeli auto rusza na 5 biegu to jest z trybie awaryjnym, a przy samym koszu C1 to nie jest normalne, więc może okazać się coś jeszcze. powodzenia
  2. Ma na imię Kamil. A jeżeli chodzi o Twoją usterkę to właśnie z tego co rozmawiałem z nim podczas naprawy mojej skrzyni to problemy z płytą sterującą zaczynają się na rozgrzanym oleju i sporadycznie. Z czasem będą się nasilać. Mogę jeszcze dodać, że same szarpnięcia między biegami nie są najgroźniejsze tylko ślizganie na zapiętym biegu, bo to oznacza, że palą się tarczki od danego biegu i wcale podobno nie trzeba dużo aby starły się całkowicie a wtedy masz skrzynie pełną wiórów. Oczywiście takie szarpania między biegami też nie są normalnym objawem i do tego są irytujące. Jeżeli mogę jeszcze doradzić od siebie, bo sam miałem problemy ze skrzynią i maglowałem różne fora, dzwoniłem po fachowcach i nie liczyłbym, że wymiana oleju ozdrowi skrzynię i takiej odpowiedzi możesz spodziewać się od Pana Kamila.
  3. Generalnie jak jest jakiś problem ze skrzynią i konieczne jest rozbieranie skrzyni to trzeba się liczyć ze znacznymi kosztami. Sam sterownik do skrzyni kosztuje jakieś 3000 PLN. Spróbuj skontaktować się z tym facetem (517803174), mogę go określić jako eksperta od tych skrzyń.
  4. Ale coś w tym jest, co pisał Hazell, że olej w skrzyni jakimś cudem znika, bo jak dolejesz na gorącej 1,18 i za jakiś - załóżmy 500 km sprawdzisz poziom oleju ponownie, to wypłynie go dużo mniej (stwierdzone na mojej VC). Dlatego wg mnie zalewać jak w tabeli po wymianie i jeździć. Zresztą ruszyłem ten temat z fachmanem z Zielonej Góry jak naprawiał moją skrzynie, to potwierdził, że 0,5 litra ubytku to pikuś.
  5. Ja też swojego czasu próbowałem rozgryźć ten sposób uzupełniania oleju wg książki "sam naprawiam..." i szczerze mówiąc dalej mam wątpliwości. Ale sposób, który podaje Wojciech32 wydaje mi się prawidłowy, tym bardziej, że u mnie jak kupiłem auto na rozgrzanym oleju nie kapało nic, czyli przynajmniej brakowało 0,5 litra i auto jeździło normalnie prócz szarpnięcia na D, ale jak się potem okazało to nie wina oleju. pozdr Kolega Hazell miał na myśli, że dolewając wg tabeli przy 80st. dolewasz 1,18 litra który ma temp. w butelce ok. 20st. więc po rozgrzaniu jeszcze zwiększy swoją objętość.
  6. Wrzucam ponownie namiar na fachowca 517803174 - aby nikomu nie był potrzebny
  7. Tutaj opisywaliśmy cały temat odnośnie kosza C1. Mój odnośnik
  8. Wrzucam namiar na fachowca 517803174 - aby nikomu nie był potrzebny
  9. To już opisywałem jakiś temu Mój odnośnik, od tamtej pory to już kilku klientów dotarło do niego z forum. Ostatni z tego wiem to kolega hazell dopiero co odebrał swoją VC.
  10. Znalazłem dwie firmy w UK pisałem do nich jakoś na wiosnę, to wychodziło około 400 funtów z przesyłką do polski za kompletny kosz w tarczkami, nowy tłok metalowo-gumowy itd. Przeliczając nie opłaca się, gość który mi robił kosz C1 za regenerację liczy 500 PLN jeżeli podtarty jest tłok uszczelniający to 280 PLN dodatkowo. Jeszcze wiem od fachmana, że 1800 PLN kosztował originalny poprawiony kosz AISIN tylko po zeszło rocznym tsunami fabrykę "lekko" zniszczyło i z częściami zamiennymi lipa.
  11. Facet, który naprawiał moją tak twierdzi bo skrzyń na wytarty tłok kosza C1 już trochę robił. Zresztą nawet allegro jest firma, która też oferuje regeneracje tego sprzęgła, tylko oni dając gwarancję jeszcze trochę innych rzeczy wymieniają. Tu jest link firmy z UK, która oferuje poprawione kosze. Mój odnośnik
  12. Ja jeżdżę automatem AF-40 jakiś czas, moja opinia na temat skrzyni jest jak najbardziej pozytywna - wygoda, szybko przyucza się do nogi kierowcy i jak się nauczymy do umiejętnego operowania gazem to skrzynia bardzo fajnie się "słucha". Same przerzucanie biegów i redukcje wykonuję też sprawnie. Jedyną wadą tych skrzyń jest wadliwy kosz C1, gdzie usterka zaczyna ujawniać się w okolicach 100 tyś. km, jeżeli auto dużo jeździ po autostradach to trochę później. Usterka nie dotyczy tylko Opla ale także Saab, Volvo, Citroen, Peugeot i jeszcze parę innych. Z tego co słyszałem w 2007 roku koncern Aisin poprawił kosz.
  13. Prawda jest taka, że skrzynia automatyczna ma kosze sprzęgłowe, które są uszczelniane tłokami metalowo-gumowymi, gdzie po przebiegu 250 do 300 tyś. km tłoki nie będą trzymać ciśnienia i zaczną się szarpania. Także wszystko jest kwestią czasu jak w przypadku koła dwumasowego czy turbiny. Na pewno są skrzynie które dojadą nawet do 500 tyś. km, jeżeli jeżdżone po autostradach gdzie większość trasy pokonuje się na jednym biegu. Nie ma jednak co popadać w paranoję, że od razu coś się nam rozsypie bo jak wiadomo przy kupnie auta, szczęście jest także potrzebne.
  14. F10 obsługuje "System adaptacyjnego oświetlenia drogi". Spróbuje w takim razie poszukać innego źródła zasilania, bo może od tego mrugania szybciej przepalają się diody. Najprościej byłoby pod czarny od reflektorów ale gdy byłem po kolektor u Jabolkg próbował OP-COMem u mnie aktywować światła dzienne i niestety się nie da.
  15. Mam pytanie do tych co podłączyli "+ po stacyjce" od świateł dziennych pod bezpiecznik F10 w komorze silnika. U mnie w takim układzie jak patrzy się z bliska na światła widać jakby co kilka sekund światła przygasały (mrugały). Chciałem zapytać czy u kogoś występuje to samo, czy może wina to modułu odpowiadającego za automatyczne wyłączenie DRL. Zaczęło mnie to zastanawiać gdy zauważyłem, że już druga dioda przepaliła mi się w lampach gdzie montowałem je na wiosnę.
×
×
  • Create New...