Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dzieju

Forumowicz
  • Content Count

    1044
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Dzieju

  • Rank
    *Założyciel Klubu VKP*
  • Birthday 12/29/1967

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Zainteresowania
    motoryzacja,żeglarstwo

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    była VA 2.0 16V , była VB V6 , jest VC 2.0T

Kontakt

Recent Profile Visitors

916 profile views
  1. Niestety nie robiłem testów wiarygodności wskazań benzynowych komputera w VC , trzeba by wypalić 2-3 zbiorniki a to raczej mało opłacalne mając lpg. W VA i VB spalanie lpg również było wyższe ok litra , przyjmując optymalne +10% większe spalanie gazu można policzyć od tyłu czyli od faktycznego spalania lpg odjąć ten litr i tyle powinien faktycznie spalić benzyny. 37 lat jazdy na lpg potwierdza powyższe. Zaniżanie/ oszukiwanie ludzi fikcyjnymi papierkowymi zużyciami jest teraz w modzie możliwe że te 0.5 ltr mniejsze wskazania temu służą albo jest to zwyczajne orientacyjne wskazanie wyliczane na podstawie informacji które komputer zbiera i sobie przetwarza. Podobnie jest z celowym podwyższaniem wskazań prędkościomierzy w stosunku do rzeczywistej prędkości. Pół litra tolerancji jest raczej do przyjęcia.
  2. W ramach testów zrobiłem dwa przejazdy ponad 400km ( W-wa- pod Ruciane -W-wa) w tempie spokojnym , na równych odcinkach tempomat , prędkość utrzymywana ok 100 , bez ciśnięcia i zbędnego wyprzedzania. Spalanie gazu faktyczne po zatankowaniu 8.67 , komputer ( czyli tyle ile by spalił benzyny) średnią z całego przejazdu wskazał 7.5 choć odcinkowo wskazania były 7.0 . Jak wcześniej pisałem dynamiczna jazda na takim samym odcinku to ok 10-10.5 lpg i tylko 20 minut szybciej. Dla kontrastu dwa dni krótkich parokilometrowych odcinków do tego trochę korków i wskazania komputera początkowe 15 potem ok 11 ( do tego doliczyć 1.3 ltr i będzie lpg) .
  3. Dzieju

    Branie oleju

    Do wszystkich mitów o lpg brakuje mi tylko np wpływu na branie oleju z powodu zmiany marki wycieraczek.
  4. Jeśli chodzi o różnice w spalaniu to sam sposób operowania gazem potrafi zrobić rozrzut nawet do 30% niezależnie czym jedziemy i co spalamy. Co ciekawe pojazdy mogą jechać z podobna ogólną dynamiką a jednak różnice w spalaniu moga byc wyraźne. Wystarcza opony np 225 i 205 i już mamy do 2 litrów a jak jeszcze ktoś nie pilnuje powietrza to jeszcze 1-2 litry i tak się zbierają różnice. Druga sprawa to instalacja , dobranie jej składowych jak wtryski , parownik czy program...... i znowu mamy spore pole do popisu. Jak widać te 30% jest bezproblemowe a i to można przekroczyć. Pomijam już że miasto miastu nie równe. Instalację jak i przygotowanie autka robił Łukasz ( polecam , wie co robi) , Vectra od 19 tyskm chodzi idealnie , gaz również ( bez wysiłku osiągam licznikowe 240 na lpg ) spalanie jak wspominałem od 9 do 12/100 , najczęściej średnie ok 10.5-11.5 bez ekozabijania. Przy 200 pobiera tak z grubsza ok 15-16 ale wiadomo ma na to wpływ już i kierunek wiatru. Faktyczne spalanie gazu większe o 1.5 litra od wskazań spalania w komputerze. Obecnie mam jeszcze seryjna turbinkę ale z dobrze ustawionym zaworem , wszystko z gazem włącznie jest już przygotowanie pod zmianę na większą czyli na ok 250KM .
  5. Uzupełnienie , spokojny przejazd na Mazury , prędkości ok 100km/h , dynamika spokojna bez wciskania ale nie całkiem leniwa , spalanie lpg wyszło 9-9.2.
  6. Za poziom odpowiada pływak , dopuszcza się napełnienie do 85% jeśli wchodzi mniej trzeba pogiąć .
  7. W kombi mam butle 52 brutto , spalanie gazu w dynamicznej trasie ok 10.5 , miasto czasem 11 kilka razy 12 . Ekodrajwing zabija silniki dlatego go nie stosuję choć wtedy zapewne bez problemu można zejść do 9 lpg tylko po co wtedy 2.0T. Wskazania komputera do 1.5 mniej niż faktyczne lpg .
  8. Skoro autko nie jedzie tyle co na benzynie to znaczy że dostaje za mało gazu. Ubywa ci płynu co może oznaczać nieszczelności po montażu przez papraka gazowego , w tym przypadku parownik może być za mało dogrzewany i przymarza co skutkuje brakiem gazu do prędkości. Szkoda że nie zatrzymałeś się by sprawdzić czy nie zamarzł. Sprawdź wycieki , ewentualne usuń , dolej płynu , odpowietrz układ i masz osiągać V-max benzynową. Jeśli nie to reklamacja do skutku bo mógł wstawić za słaby osprzęt . Ale zacznij od nieszczelności i dogrzania parownika.
  9. Może pojeździć parę lat by spróbować? Nie przesadzajmy. Nic się nie musi zgrywać czy docierać autko ma działać a jak nie działa to bubel wstawiony.
  10. Dzieju

    Branie oleju

    Teorii spiskowych na temat lpg jest całe mnóstwo. Zdaje się nie wspomniałeś czy zmieniłeś markę oleju po montażu gazu czy został ten sam. Skupiłeś się na tym czy 5/30 , 5/40 a może 10/40 a nie na marce. Oleje różnych producentów mają swoje tendencje do zachowań takich jak np. spalanie przy tej samej lepkości. Po przejściu na lpg z racji tańszej jazdy często pedał gazu jest wciskany mocniej i częściej ....... to tylko jeden z czynników ale istotny . Złe ustawienie mieszanki , za ubogo , podnosi temperaturę spalania co może się przełożyć na pracę silnika jak też spalanie oleju. Nie rozumiem cwaniaka gaziarza co ci kazał wymieniać olej po 3 tyskm , po co ? Co to ma wspólnego z montażem instalacji ? Może jeszcze powietrze w kołach ? Pojeździj z taką sama dynamiką na lpg jak wcześniej na benzynie , jak nic się nie zmieni to zalej inny niż castrol zachowując tą samą lepkość . Castrol X-ces to olej utrzymujący czystość w silniku , brak osadów nawet na filtrze oleju ale ma tendencje do spalania się w cylindrach. Patrząc na moje ostatnie ( oczywiście jest lpg) 13.5 tyskm prędkości mają drugorzędne znaczenie na zużycie oleju nawet przy dynamicznej jeździe o ile dany silnik ma sprawne pierścienie i uszczelniacze. Pierwsze 8-9 tys km wychodziło mi spalanie do 0.2/1000km , obecnie od 4-5 tyskm nie spala nic a nie rzadko jadę ok 180 a i licznikowe 240 się też zdarzyło. Wracając to Twojego przypadku musiałby nastąpić jakiś zbieg okoliczności( pierścienie , uszczelniacze) jeśli chodzi o silnik by nagle po założeniu instalacji wzrosło zużycie oleju , nawet uboga mieszanka w krótkim czasie nie uszkodzi silnika. Na lpg zrobiłem ok 800tyskm z hakiem rożnymi swoimi samochodami i nigdy gaz nie miał wpływu na jakiekolwiek pogorszenie pracy silnika , szybsze jego zużycie , większe spalanie oleju , obniżenie mocy/osiągów , częstsze wymiany świec czy przewodów wysokiego napięcia ..... i w ogóle na cokolwiek innego porównując do jazdy tylko na benzynie. Znajomy proponuje Ci 5/30 lub 10/40 , to duża różnica w olejach ....... nie mów czym się kieruje ....... każdy ma swoje pomysły. Powodzenia
  11. Jak by ktoś miał padniętą pompę wspomagania TRW do VC i chciałby się pozbyć to chętnie przygarnę . Może być uszkodzona elektronika a nawet zatarta.
  12. Mam pytanko , jaki klej/silikon jest używany do przyklejenia dolnej obudowy ?
  13. Wyjaśniło się , uszkodzony był czujnik obrotów wału.
  14. Jak w temacie pojawił się kod 0206 w VB 2.5 co zaskutkowało niemożliwością odpalenia silnika i na Pb i lpg. W/g check listy to " uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza 6 " . Czy to ma oznaczać jego mechaniczne lub elektryczne uszkodzenie , czy jest inna interpretacja?
  15. Zanim zaczniesz sprawdź przełożenia biegów w 5 biegowej i 6 biegowej. Najprościej to ustal jakie masz obroty przy np. 100km/h na ostatnich biegach w tych skrzyniach dla porównania. Może się okazać że dłuższa 5ka dopowiada 6ce i cała operacja jest bez sensu. Woocasch jak pamiętam montował od diesla no i do sporo większej mocy i momentu.
×
×
  • Create New...