Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Dzieju

Forumowicz
  • Ilość treści

    1 042
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O Dzieju

  • Ranga
    *Założyciel Klubu VKP*
  • Urodziny 1967.12.29

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Zainteresowania
    motoryzacja,żeglarstwo

Kontakt

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    była VA 2.0 16V , była VB V6 , jest VC 2.0T

Ostatnio na profilu byli

901 wyświetleń profilu
  1. Dzieju

    Branie oleju

    Do wszystkich mitów o lpg brakuje mi tylko np wpływu na branie oleju z powodu zmiany marki wycieraczek.
  2. Jeśli chodzi o różnice w spalaniu to sam sposób operowania gazem potrafi zrobić rozrzut nawet do 30% niezależnie czym jedziemy i co spalamy. Co ciekawe pojazdy mogą jechać z podobna ogólną dynamiką a jednak różnice w spalaniu moga byc wyraźne. Wystarcza opony np 225 i 205 i już mamy do 2 litrów a jak jeszcze ktoś nie pilnuje powietrza to jeszcze 1-2 litry i tak się zbierają różnice. Druga sprawa to instalacja , dobranie jej składowych jak wtryski , parownik czy program...... i znowu mamy spore pole do popisu. Jak widać te 30% jest bezproblemowe a i to można przekroczyć. Pomijam już że miasto miastu nie równe. Instalację jak i przygotowanie autka robił Łukasz ( polecam , wie co robi) , Vectra od 19 tyskm chodzi idealnie , gaz również ( bez wysiłku osiągam licznikowe 240 na lpg ) spalanie jak wspominałem od 9 do 12/100 , najczęściej średnie ok 10.5-11.5 bez ekozabijania. Przy 200 pobiera tak z grubsza ok 15-16 ale wiadomo ma na to wpływ już i kierunek wiatru. Faktyczne spalanie gazu większe o 1.5 litra od wskazań spalania w komputerze. Obecnie mam jeszcze seryjna turbinkę ale z dobrze ustawionym zaworem , wszystko z gazem włącznie jest już przygotowanie pod zmianę na większą czyli na ok 250KM .
  3. Uzupełnienie , spokojny przejazd na Mazury , prędkości ok 100km/h , dynamika spokojna bez wciskania ale nie całkiem leniwa , spalanie lpg wyszło 9-9.2.
  4. Za poziom odpowiada pływak , dopuszcza się napełnienie do 85% jeśli wchodzi mniej trzeba pogiąć .
  5. W kombi mam butle 52 brutto , spalanie gazu w dynamicznej trasie ok 10.5 , miasto czasem 11 kilka razy 12 . Ekodrajwing zabija silniki dlatego go nie stosuję choć wtedy zapewne bez problemu można zejść do 9 lpg tylko po co wtedy 2.0T. Wskazania komputera do 1.5 mniej niż faktyczne lpg .
  6. Skoro autko nie jedzie tyle co na benzynie to znaczy że dostaje za mało gazu. Ubywa ci płynu co może oznaczać nieszczelności po montażu przez papraka gazowego , w tym przypadku parownik może być za mało dogrzewany i przymarza co skutkuje brakiem gazu do prędkości. Szkoda że nie zatrzymałeś się by sprawdzić czy nie zamarzł. Sprawdź wycieki , ewentualne usuń , dolej płynu , odpowietrz układ i masz osiągać V-max benzynową. Jeśli nie to reklamacja do skutku bo mógł wstawić za słaby osprzęt . Ale zacznij od nieszczelności i dogrzania parownika.
  7. Może pojeździć parę lat by spróbować? Nie przesadzajmy. Nic się nie musi zgrywać czy docierać autko ma działać a jak nie działa to bubel wstawiony.
  8. Dzieju

    Branie oleju

    Teorii spiskowych na temat lpg jest całe mnóstwo. Zdaje się nie wspomniałeś czy zmieniłeś markę oleju po montażu gazu czy został ten sam. Skupiłeś się na tym czy 5/30 , 5/40 a może 10/40 a nie na marce. Oleje różnych producentów mają swoje tendencje do zachowań takich jak np. spalanie przy tej samej lepkości. Po przejściu na lpg z racji tańszej jazdy często pedał gazu jest wciskany mocniej i częściej ....... to tylko jeden z czynników ale istotny . Złe ustawienie mieszanki , za ubogo , podnosi temperaturę spalania co może się przełożyć na pracę silnika jak też spalanie oleju. Nie rozumiem cwaniaka gaziarza co ci kazał wymieniać olej po 3 tyskm , po co ? Co to ma wspólnego z montażem instalacji ? Może jeszcze powietrze w kołach ? Pojeździj z taką sama dynamiką na lpg jak wcześniej na benzynie , jak nic się nie zmieni to zalej inny niż castrol zachowując tą samą lepkość . Castrol X-ces to olej utrzymujący czystość w silniku , brak osadów nawet na filtrze oleju ale ma tendencje do spalania się w cylindrach. Patrząc na moje ostatnie ( oczywiście jest lpg) 13.5 tyskm prędkości mają drugorzędne znaczenie na zużycie oleju nawet przy dynamicznej jeździe o ile dany silnik ma sprawne pierścienie i uszczelniacze. Pierwsze 8-9 tys km wychodziło mi spalanie do 0.2/1000km , obecnie od 4-5 tyskm nie spala nic a nie rzadko jadę ok 180 a i licznikowe 240 się też zdarzyło. Wracając to Twojego przypadku musiałby nastąpić jakiś zbieg okoliczności( pierścienie , uszczelniacze) jeśli chodzi o silnik by nagle po założeniu instalacji wzrosło zużycie oleju , nawet uboga mieszanka w krótkim czasie nie uszkodzi silnika. Na lpg zrobiłem ok 800tyskm z hakiem rożnymi swoimi samochodami i nigdy gaz nie miał wpływu na jakiekolwiek pogorszenie pracy silnika , szybsze jego zużycie , większe spalanie oleju , obniżenie mocy/osiągów , częstsze wymiany świec czy przewodów wysokiego napięcia ..... i w ogóle na cokolwiek innego porównując do jazdy tylko na benzynie. Znajomy proponuje Ci 5/30 lub 10/40 , to duża różnica w olejach ....... nie mów czym się kieruje ....... każdy ma swoje pomysły. Powodzenia
  9. Jak by ktoś miał padniętą pompę wspomagania TRW do VC i chciałby się pozbyć to chętnie przygarnę . Może być uszkodzona elektronika a nawet zatarta.
  10. Mam pytanko , jaki klej/silikon jest używany do przyklejenia dolnej obudowy ?
  11. Wyjaśniło się , uszkodzony był czujnik obrotów wału.
  12. Jak w temacie pojawił się kod 0206 w VB 2.5 co zaskutkowało niemożliwością odpalenia silnika i na Pb i lpg. W/g check listy to " uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza 6 " . Czy to ma oznaczać jego mechaniczne lub elektryczne uszkodzenie , czy jest inna interpretacja?
  13. Zanim zaczniesz sprawdź przełożenia biegów w 5 biegowej i 6 biegowej. Najprościej to ustal jakie masz obroty przy np. 100km/h na ostatnich biegach w tych skrzyniach dla porównania. Może się okazać że dłuższa 5ka dopowiada 6ce i cała operacja jest bez sensu. Woocasch jak pamiętam montował od diesla no i do sporo większej mocy i momentu.
  14. A to ciekawe bo moja książka przewiduje co 60tyskm i tyle a nawet więcej bezproblemowo działają. W VA c20xe ,z lpg oczywiście, nawet raz po 80tyskm zmieniłem i jakiejś zauważalnej różnicy na nowych nie odnotowałem. No chyba że ktoś wkręca kiepskiej jakości. Np rzewody wysokiego napięcia działały mi 16 lat i 335tyskm i gdyby mi golfem w kufer nie wjechał to by vectra dalej sobie jeździła bez ich wymiany. Jak widać każdy ma swoje doświadczenia w motoryzacji i odmienne spojrzenie, co nie znaczy że jest złe po prostu inne. Zdrówka dla silnika
  15. No to ty mnie też rozbawiłeś , widze że preferujesz przerost formy nad trescią z tymi serwisami lpg i wymianami filtrów a o świecach już nie wspominając. Wybacz ale czy powietrze w kolach też tak często zmieniasz? Z lpg mam do czynienia od 82 roku kiedy to przerobiłem malucha na gaz a do tej pory na tym paliwie wyszło mi coś blisko 700tyskm. Pozwolę sobie nie komentować ale co się usmiałem to moje. A potem ludzie nie chcą gazu..... bo jak poczytają jakie to kłopotliwe to się nie dziwię. Miłego serwisowania życzę.
×
×
  • Utwórz nowe...