Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

puszek

Forumowicz
  • Content Count

    62
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About puszek

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 02/08/1990

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Kontakt

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    VB HB 2,0 DTH 1999'

Recent Profile Visitors

331 profile views
  1. Na moim przykładzie. DTH 99' Kupowałem paliwo najlepsze, olej półsyntetyk Mobil. Ok. 90 tyś km i padła pompa o zgrozo Okazało się, że to sterownik - jakiś tranzystor, czyli "drobnostka". Naprawa tj. wymontowanie, przesyłka do Bosha tam i nazad, naprawa, regeneracja, zamontowanie. Zawsze jakieś dodatkowe czyszczenie EGR - tak przy okazji bo jest na wierzchu, zmiana uszczelniaczy też przy okazji, jeszcze coś i się uzbiera te 3 tyś zł. Podobno drugi raz się nie psują (jak pierwszy raz zostaną fachowo zrobione). Uszkodzenie sterownika pompy wynika z wady fdabrycznej. Coś żle zrobili, może za cienkie druciki, może źle zalali żelem przeciwwibracyjnym. Podobno fabrycznie poprawili pompy, obecne nie są tak awaryjne. Więc coś w tym musi być.
  2. Kiedyś tam - kupiłem vectrę B (ma 10 lat) 2,0 DTH po lifcie - HB - mam ją dalej - jest ładna - podoba mi się, wspaniała , dbam o nią - ale do czasu - moje nerwy. Ale zepsuła się pompa wtryskowa - podobno tak mają - przeżyłem te 3 tysiące zł. Bierze olej - 0,4 na 1000 km. Podobno poniżej normy - fajnie. Ale od wymiany do wymiany co 15 tyś km. zatem wymieniam 6 litrów - czyli norma. I co wymieniać na nowy - znowu po 15 mt tyś - a po co skoro sam silnik zjadł wymianę. Zatem nie będę wymieniał - tylko uzupełniał braki - przez lata ??? Wstyd moja vectro , wstyd - nie kupie więcej vectry. Moc - vectra 2 litry pojemności - pali około 8 litrów ropy/100 - a moc około 101 koni - żre dużo a mało daje. Patrz Audi A4 1,9 TDI pali 6,5 litra ropy a mocy 130 koni - co Wy na to ??????? Na drodze taka Audica zostawiła mnie w tyle - jestem zły. A co z korozją - vectra 10 lat - widać początki. I co My (vectrowcy) na to ?? Przecięż vectra to nie Aro. Pozdrawiam i pocieszcie mnie .
  3. Dołączam sie do pytania, a TY Cichy nie wymądrzaj się tak - bo my mamy łańcuchy rozrządu. A pytania dotyczą paska wieloklinowego i zespołów jakie on napędza. U mnie Vectra 2,0 DTH 120 tyś km po liftingu i kwiczy pasek (oby to był pasek a nie jakieś łożyska) . Pytanie dodatkowe czy trzeba odkręcać poduszki/kę silnika przy wymianie paska ? lub wymieniac napinacz ? A tak nawiasem, to już wymieniłem tłumiki, tylne zawieszenie i sinenbloki, klocki, pompe wtryskową i inne sprawy teraz radio nie gra itd. Gdyby nie to, że Vectra B 2,0 DTH CC HB zielony metalik jest bardzo ładna to bym ją w cholerę sprzedał - bo kupców mam - ale mi się podoba i niestety wole dołożyć w rekompensacie za urodę auta.
  4. 1. Jadąc od Choczni do Wadowic kierujesz się w prawo skręcając na Wadowice-centrum wjeżdżasz w ul. Mickiewicza. Przy tej ulicy jadąc po lewej stronie poniżej drogi masz Serwis Bosh - jest dość dobry. 2. Od Wadowic jadąc w kierunku Tomic - a w zasadzie w Tomicach po prawej stronie masz RENOMOWANY serwis Bosha - chyba najlepszy serwis w małopolsce. Pozdrawiam.
  5. nlio - Gdzie Ty chcesz znaleźć mechanika od Vectry w Andrychowie ????? Chyba od traktora z silnikiem andoria - to tak. Nie ma takiego ani w Bulowicach, ani w Czańcu czy Porąbce ani w Kozach. Jedynie dobrego mechanika od viki polecam w rejonie Wadowic.
  6. Dokładnie miałem to samo. Niech mi nikt nie mówi, że nie jest to wada fabryczna. Do cholery jakby nie można dać grubszego drucika lub zalać go żelem tak aby się nie spalił. To wina debilnych konstruktorów Boscha i tyle. Potwierdzeniem istnienia wady fabrycznej jest także to, że pompy (sterowniki) po regeneracji się już nie psują.
  7. puszek

    Mixol

    Dokładnie tak uważam. Bez urazy do tych , którzy leją Mixol jeżeli państwo lejecie chrzczone paliwo lub opał - albo inne z pierwszego czy drugiego tłoczenia - to lejcie sobie Mixol. Ja tankuje na zmiany : albo V-pover na Shelu albo Verwa na Orlen albo Ultimate na BP i nic innego. Firmę zmieniam umyślnie aby : "silnikowi dostarczyć różnych witamin" . Wszystkie parametry skrupulatnie notuję i jeszcze parę spalonych baków a wyciągne wnioski jakie paliwo jest najlepsze dla mojego silnika (jak pali, ile spali na 100, jak pracuje silnik itd) A do diesli jeżeli chcecie coś dolać (dla własnej psychiki i efektu placebo) są całkiem inne uszlachetniacze dostępne i polecane a nie jakiś tam Mixol. Kiedyś miałem faktycznie awarię pompy wtryskowej (sterownika) do dzisiaj mam ciarki jak widzę zapalony check - ale awaria ta nie była spowodowana przez paliwo (powstała samoistnie raczej w wyniku wady fabrycznej pompy Bosha) Ten Bosh do diaska powinien wymienić na własny koszt wszystkie sterowniki w pompach (lub całe pompy wtryskowe) typu VP44 montowane w Vectrach w latach 1999 do 2000 - były i są po prostu fabrycznie wadliwe. Myślę, że tutaj się kłania nawet oddanie sprawy do Sądu o zwrot kosztów naprawy przez tych którzy mieli awarię. Powinien się tym zająć z urzedu rzecznik konsumentów albo inny prawnik wybrany przez forumowiczów. Pozatym ciekawe - czy te nowe sterowniki montowane po awariach - na ile są trwałe???????? Czy znany jest Wam przypadek ponownego uszkodzenia pompy z nowym sterownikiem ?????????????
  8. Rozebrałem spalony sterownik. Sterownik jest nierozbieralny. Nie można dostać się do środka bez uszkodzenia pokrywy. Zatem delikatnie podwazyłem i oderwałem górną plastykową pokrywę sterownika aby nie uszkodzić środka. Tam wewnątrz jest mały układ elektroniczny z różnymi elementami typu: układziki scalone, i jakieś inne kryształki i kosteczki. Połączone są na płytce. Płytka i układy są zalane (zatopione) taką przeźroczystą substancją klejowo-galaretowatą. Zapewne antywibracyjną. Na tej płytce są dodatkowo zastosowane wystające druciki połączeniowe (około 20 szt) mające końcówki przylutowane. Te druciki są w kształcie pętelki , są wystające z galaretki. Są one gdzieś o długości 5 mm i średnicy 0,2 mm. Cieniutkie i bardzo miękkie. Cały układ wyglądał czyściutko, bez żadnych śladów uszkodzeń. I teraz uwaga! Stwierdziłem organoleptycznie a później przez lupę, że jeden z tych drucików był przepalony. I tylko tyle. Jaka była przyczyna jego przepalenia - to jest właśnie zagadka. Szkoda, że nie zrobiłem zdjęć.
  9. Mam pytanie: Czy znacie może jakiś przypadek aby pompa po naprawie (wymianie) sterownika i regeneracji - po raz drugi komuś się zepsuła ?? Czy pompy po naprawie są bardziej trwałe ? Czy te nowe sterowniki są lepsze ? Czym się róznią ? Czy mozna liczyć że teraz po naprawie pompy wytrzyma ona wiele lat ? Czy te które się psują miały wady fabryczne ? Czy Bosh nie powinien ponosić kosztów wymiany awaryjnych pomp ?
  10. Obecnie tankuję tylko V-power na Shellu. Dzisiaj wracajac ze Świąt Bożego Narodzenia zalałem 52 litry po 3,75 zł/l . To samo paliwo kosztowało już kiedyś 4,07 zł/l. Ale moja Viki dużo pali wg kompa : :arrow: spokojna trasa - 6,5 l/100; :arrow: po uśrednieniu: miasto, trasa , korki, postoje to - 8 l/100; :arrow: samo miasto krótkie trasy po 3 kilomenty , mała prędkośc silnik zimny to 9,5 l/100
  11. Nie znam się na bio,eko, eurodislu itp. Od pewnego czasu tankuję tylko V-Power diesel na stacjach Shell i nie mam problemów. Tak myślę, że jest on najlepszy ale nie mam na to stwierdzenie żadnych dowodów. Jedynie to, że wcześniej tankowałem Ekodiesel i Eurodiesel i miałem problemy z autem. Teraz śmiga i jakby mu mocy przybyło.
  12. Problem prawny raczej nie istnieje. Zakaz i grzywna dotyczy oleju opałowego. Przytaczam treść art. z kodeksu wykroczeń. Art. 52b. Kto zużywa olej opałowy do celów napędowych, podlega karze grzywny do 500 zł. Z rzepakowym spoko.
  13. Wymiana sterownika pompy wtryskowej przy 98 tyś km. 2,0 DTH 99'
×
×
  • Create New...