Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

tombaa

Forumowicz
  • Zawartość

    90
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O tombaa

  • Ranga
    Nowicjusz
  • Urodziny 1977.04.14

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław
  • Zainteresowania
    BnO

Kontakt

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    GTS '03 Z18XE mazda 2 '11 1.3 MZR

Ostatnio na profilu byli

911 wyświetleń profilu
  1. Panowie - dokładany moduł CDC, można się z nim połączyć, CDC wszędzie aktywowane oprócz sterownika silnika. TECH2, vauxcom i oryginalny opcom nie dały rady - programowanie nieudane. Silnik Z22YH z 2005 r.
  2. Składane elektrycznie lusterka

     

    Dostane jeszcze pare czarnych lusterek??

    1. tombaa

      tombaa

      Prawe mam czarne, a lewe mogę Ci przesłać inny kolor albo bez osłon, to przełożysz swoje

  3. tombaa

    bi-xenon AFL

    Chcę oddać odbłyśniki do regeneracji. Da się je wymontować od tyłu bez rozklejania klosza? Odkręciłem 2 wkręty odbłyśnika i 2 wkręty silniczka i dalej coś trzyma. Silniczka także nie potrafię wyjąć. Bix przedlift
  4. tombaa

    Instalacja TWIN AUDIO - Porada

    Polski walkman Kajtek z początku lat dziewięćdziesiątych z wsadzoną kasetą Stilon Gorzów prezentował mniej więcej tę samą jakość co TA
  5. Sam sobie odpowiem: Nad tym wyciekiem przestałem się doktoryzować kiedy wyjąłem parownik z obudowy i przyświeciłem uv- ewidentny wyciek na lamelkach, ponadto tłuste i świecące wnętrze obudowy Wyjęcie parownika jest dość proste: demontaż wentylatora, koszyka z klapką obiegu wewnętrznego, białej klapki zamykającej obudowę parownika. Z zewnątrz demontaż podszybia i obudowy filtra kabinowego. Po odkręceniu pod podszybiem przewodów klimatyzacji od zaworu rozprężnego ( dwa imbusy i nakrętka 13), parownik wyjeżdża elegancko w bok. W zawór rozprężny wchodzą 4 rurki i każda ma inny oring uszczelniający. Tu miałem największy bajzel - widoczne stare naloty od wycieków ( biały i brązowy osad/kamień na oringach i zaworze). Można kupić zestaw naprawczy w ASO, składający się z tych oringów ale kosztuje koło 95zł (GM 93171817 1618264). Kupując luzem szukamy rozmiarów 17,7 16,1 8,6 11,8 Amen
  6. Jako, że pod latarką UV parę rzeczy pod maską się świeci (klej, smar), chciałbym żeby jakiś znawca rzucił okiem na powyższe łączenie rurek z parownikiem i potwierdził, że jest to wyciek. Wcześniej wpuszczono czynnik z UV. Przy okazji - gdyby zaszła potrzeba jego wymiany - wystarczy rozpiąć zawór rozprężny pod podszybiem i można parownik wysunąć z obudowy? Na zaworze są 4 uszczelki (każda inny rozmiar), czy ktoś dysponuje ich wymiarami?
  7. KD nie obsługuje lampek w drzwiach.
  8. tombaa

    Instalacja TWIN AUDIO - Porada

    To znaczy, że idą do złącza w nogach pasażera
  9. VAL, jeśli masz na myśli "moje" AA, to rzecz jasna cała zasługa po Twojej stronie, bo to Ty zasugerowałeś przyglądnięcie się się czerwono białemu kablowi zasilania anteny w momencie wyświetlenia błędu w TECHU (OPCOM tego błędu nigdy nie pokazał). Dzięki temu ruszyłem z miejsca i zamknąłem temat TA i mogę mądrować się na forum. Co do drucika w styropianie, to nie kojarzę sytuacji.... ? Tym bardziej, że słowo "drut" w Twoim wykonaniu kieruje moje skojarzenia w stronę jakiejś rzeźby...
  10. tombaa

    Instalacja TWIN AUDIO - Porada

    Dodam od siebie kilka uwag: - przewody sygnałowe (jak na schemacie) 1 i 3 powinny być ekranowane. Zapobiega to zakłóceniom sygnału. Ja zastosowałem bardzo cienkie przewody antenowe w oplocie miedzianym, ponieważ nie mogłem nigdzie zdobyć dedykowanych. - wsadziłem do przedlifta radio DVD90 (wymiana kostki, przepięcie przewodów itp.). Po wlutowaniu się w kostkę radia zgodnie ze schematem wyprowadziłem przewody do TA i brak reakcji oprócz podświetlenia przycisków. Wielokrotnie sprawdzałem wiązkę (przedzwaniałem) i postawiłem na walnięty panel. Panel rozebrałem, przelutowałem styki, sprawdziłem kondensatory. Bez zmian. - u mnie w przedlifcie oryginalnie było radio CDR2005 i z kostki radia wszystkie potrzebne przewody do TA były wyprowadzone na złącze w nogach pasażera (kostki w tunelu bezpośrednio do TA oczywiście nie było). Według schematu stamtąd sygnał bierze TA wbudowane w lodówkę. Zrobiłem nową wiązkę z tego gniazda (w nogach pasażera) i poprowadziiłem tunelem ponownie do panelu. I co? Nadal lipa ale raz, na rozłączonej kostce w nogach pasażera, TA zatrybiło. Po spięciu kostki - cisza. (rozpięcie tej kostki rozpina m.in. antenę i jej zasilanie) Instalacja przedliftowa radia ma biało czerwony kabel wyprowadzony na wzmacniacz anteny. Ten sam sygnał jest wykorzystywany do wzbudzania TA. W radiach poliftowych zasilanie anteny jest rozwiązane inaczej. TECH2 pokazał błąd niskiego napięcia AA (co ciekawe, OPCOM milczał w tym temacie) i to potwierdziło przypuszczenia. W złączu w nogach pasażera (chyba X2) należy przerwać/wypiąć czerwono biały przewód idący razem z kablem anteny (antena została stara z przedlifta). Od tego manewru TA pięknie śmiga Wniosek: Masz przedlifta i wymieniłeś radio na poliftowe i dodatkowo dokładasz TA - rozłącz stare zasilanie anteny (czerwono biały przewód). To napięcie potrzebne jest do zasilania TA. Jeśli zasila TA i wzmacniacz anteny jednocześnie, to sygnał robi się za słaby. Antena w radiu poliftowym i tak zasilana jest w inny sposób - w każdym razie działa znakomicie.
  11. tombaa

    Podświetlenie drzwi po ich otwarciu

    Sama przyjemność w montażu. Lampki występują także w wersji z czarnymi osłonami ( i te polecam). Całość wyniosła mnie 80 zł. W dolnym plastiku (białe lampki) rzeźbiłem lutown icą. Czerwone- w substancji żywicokompozytu - nożem do tapet. Wymiar - 2cm na 4,5cm i docieranie żeby sztywno siedziały grubym pilnikiem. Warto kupić lampki z ori wtyczkami ale to było karkołomne. Kupiłem złączki w sklepie elektronicznym. Ciekawe jest to, że otwarcie wszystkich drzwi w różnym czasie, powoduje czasowe wyłączanie podczas bezczynności także w różnym czasie każdych lampek z osobna ( korekta - przednie zsynchonizowanie się wyłączają razem pomimo różnych czasów otwarcia drzwi i tylne podobnie). Lampki są takie same w Audi A8, A6, A4, Skodach i Seatach i VW. Łatwo dostępne, tanie i co najważniejsze wąskie - ważne przy boczku przednich drzwi. Kupować z osłonką i wtyczkami. Żeby było profi, miejsca na czerwone lampki, tam gdzie jest skaj, wycinać w kształt ixa. Materiał się wtedy podwija i wygląda jak ori.
  12. tombaa

    Poradnik do OP-COM

    Nie grzeb opcomem w REC w kwestii czujnika dezczu. Jedź ma TECHa
  13. tombaa

    Podświetlenie drzwi po ich otwarciu

    Val mnie zabije ale co tam. Taki mały drucik - lampki drzwi z audi A8. Po dwie- biała i czerwona w każdych drzwiach. Dyskretne taśmy, ciepłe światło na nogi przód i tył. Moduły JP i JN oraz BCM NF po czarach progiem (jest alarm, lampki i grzanie stołków w przedlifcie). Mam nadzieję, że załączone zdjęcia się otwierają, bo piszę z telefonu. W lampkach drzwi na razie żarówki W5W ale będą ledy. BCM czarował matro1234, także polecam :-). Lampki są bardzo wąskie, więc jak widzicie spokojnie wchodzą w krawędź boczka. Desktop.rar
×