Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Fenek

Forumowicz
  • Content Count

    198
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 Neutral

About Fenek

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 03/11/1991

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    świętokrzyskie
  • Auto
    Vectra B 2.0DTI

Recent Profile Visitors

666 profile views
  1. Wiem, że temat ze średniowiecza, ale nie znalazłem w szukajce żadnego innego, a pod ten moge się idealnie podpisać. Nie wiem czy autor miał na myśli tylko względy wizualne/ dostęp do ładniejszych felg. Ja chciałbym zapytać od strony sprawności hamulców na 4 śrubach vs 5 śrubach. Aktualnie mi padły, także przymierzam się do wymiany tarcz i klocków. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie? Kiedyś miałem równolegle anglika przedlifta na pięciu śrubach i szczerze przyznam, że w nim hamulce były zdumiewające w porównaniu do moich. Nie wiem czy to większe tarcze z przodu robią taką różnicę czy może jednak moje już wtedy były w nieciekawej kondycji i teraz po założeniu dobrego zestawu tarcz i klocków na 4 śruby będa niewiele gorsze od tamtych z anglika, które mnie tak pozytywnie zaskoczyły. Pozdrawiam
  2. Dzięki za odpowiedź. Węża tez sprawdzałem i bardzo szybko pęcznieje, jednak wydaje mi się, że taka sytuacja nie wyklucza nieszczelności, która nie odprowadzi całej wydajności spręzarki na zewnątrz (np małe pękniecie na załamaniu węża) i wtedy będzie nieszczelność i jednocześnie wąż też będzie robił się twardy. sprawdzenie EGR i całej reszty Techem najwyraźniej pomoże, ale różnica między ciśnieniem żądanym a rzeczywistym to ciągle dalej ta sama opcja - albo nieszczelność w układzie dolotowym albo turbo się kończy...
  3. Witam Panowie! Mój problem co prawda nie dotyczy 2.2 a X20DTH, ale też zaczęło się od świstu/szumu. Na pewno u mnie jest to związane bezpośrednio z turbiną (tylko podczas pracy i zróżnicowany dźwięk), i już szykowałem się na regeneracje, kiedy wyczytałem o nieszczelnościach miedzy turbiną a dolotem. wąż bliżej dolotu sprawdziłęm, jest ok, ale ten dłuższy, który idzie od turbo w dół do ic, narazie nie wiem jak wykręcić, chyba potrzebuje kanału albo przynajmniej suchej gleby. Jak sprawdzićszczelnośc IC? Jedyne na co wpadłem w pośpiechu to zatkać górny otwór IC i dmuchać w węża idącego od dołu - ile bym się nie wysilał to mogę dmuchać i dmuchac i nie poczuję oporu jakiegokolwiek ciśnienia, który by powstało, a wg mnie powinno chyba. Dodatkowe pytanie: - wyczytałęm w innym temacie o odpięciu odmy od wlotu powietrza i puszczenia jej pod auto. Jakieś plusy i minusy tego(nie licząc ekologii) - zauważyłem, że po dodaniu gazu i powrocie do biegu jałowego silnik przez ok 20-30s pracuje tak jakby na otwartym EGR? Nie dmucha praktycznie z wydechu nic, lekki dymek tylko wolno się unosi i po tych 20-30s słychać ewidentnie zmiany pracy silnika (jakby mial lżej), wtedy dmucha z wydechu już normalnie. Dodam gazu i znowu od początku sytuacja. Czy to normalnie postępowanie? Dodam jedynie, że kiedyś znajomy mi grzebał przy EGR i zmieniał jedyną, dostępną do edycji opcje "odchyłka", samochód na pewno inaczej się od tamtej pory zachowuje, niekoniecznie lepiej.
  4. Tych opinii na forum i w internecie jest tyle, ilu użytkowników. Jednemy 195/65 6,5J ET35 zawadza, szoruje. A drugi jeździł kilka lat na dwa razy szerszej feldze i oponie. Także chyba musze kupić i się przekonać czy coś przytrze czy nie.
  5. Apropo mojego pytania, kilka postów wcześniej - sporo jest felg 6,5" ET 35. 20,35mm szerzej na jedną strone będzie w ogóle zauważalne względem moich aktualnych (6", ET49) ? Na jednej aukcji było napisane, że pasują JEDYNIE do Tigra TWIN TOP, Astra III H od 04r., ale skoro oryginał GM otwór 56,5(zapewne niedomierzone 56,6) to przecież nie mogą nie pasować?
  6. Maxior, dlaczego moga byc problemy na J6,5 dla 195? Maciek dzieki wielkie za link, wlasnie 5x110 latwiej znalezc, ja niestety mam 4x100
  7. Chlopaki, a powiedzcie czy na oponkach 195/65/15 da sie jakos kupic felgi(stalowe), zeby cos lepiej wygladalo czy nie ma to sensu? Na lato mam fabryczne alusy Ronala 15" i drazni mnie strasznie w nich schowane wglab samochodu kolo (ET49) i ten balon opony na 6calowej feldze. Opony juz mam, chce felgi dokupic, wiadomo z takim zestawem nigdy nie bedzie ladnie, ale moze jakies felgi do tego, zeby to sensowniej wygladalo? EDIT: Patrze, na allegro i niestety nie ma takiego wyboru jak wsrod alusow a alusow na zime nie bede dokupowal...
  8. Dzieki Panowie za odpowiedzi i opinie. Wybiore Bridgestone'a i zobacze jak to sie toczy Mam nadzieje tylko, ze to zupelnie inny Bridgestone niz do motocykli, ktory serwowal mi zawal serca dzien w dzien...
  9. Szukalem takiego tematu i chyba moge sie do niego dopisac z moim pytaniem - Zimowki, nowe, rozmiar ten sam 195/65R15 dwa modele : Bridgestone Blizzak LM32 vs Debica Frigo 2. Odruchowy wybor to Bridgestone, jednak zadziwia mnie ilosc pozytywnych opinii o Frigo. Roznica w cenie raczej niewielka Przegrzebalem wiele testow, ale w kazdym co innego
  10. A pozbył się już całej benzyny z układu? Przepłukane przewody, pompa? Najlepiej zalać dieselka uszlachetnionego lub samemu dolać środek do czyszczenia, dobrze odpowietrzyc (z pluzowaniem wtryskiwaczy,żeby nie zostało nic benzyny) i spróbować czy coś załapie. Na ON już nic więcej się nie zrobi złego, co najwyżej nie odpali... Pompe trzeba rozberać i zdecydowac czy opłaca się regenerować, tak samo nie ma zasady na wtryski, często siadają, ale są wyjątki.
  11. Sprawdź sterowanie podciśnieniem - vacu pompa, weżyki wszystkie, egr, elektrozaworki... Pozatytm temat dosyć bardzo znany, także poczytaj o tym troche
  12. Dziś zobaczyłem na trasie dziwną zaleznosc - jeśli samochód ma jałowe i toczy się chocby 5km/h to obroty sa idealne, ale jeśli tylko stanie w miejscu obroty odrazu w dół i drgania. Dlaczego tak się dzieje?
  13. Dzięki Piotreq za odpowiedź, zaleje jakiś środek czyszczący i można jak bedzie czas to i dolot się wyczyści. A masz może w Wa-wie dostęp do kogoś kto ma opcoma i nie zdziera strasznie kasy? Można zmienić te obroty kompem, ale czy z czasem znowu nie zaczną spadać tak jak teraz? Chodzi mi o to poprostu, że nikt tam nic grzebał a te obroty spadły same z siebie, wiec coś musi być przyczyną Ps: Co myslisz o tym, że czujnik temp do kompa moze troche oszukiwać,podaje, że silnik ciepły i dlatego takie obroty? Znowu się opcom kładnia...
  14. Prześledziłem cały temat i i jestem przerażony jak mechanicy nie znają i nie radzą sobie z naszym układem zasilania w Oplowskich dieslach, a co za tym idzie naciągają na niesamowite koszta =/ Kompresor pod zbiornik, 4 metody odpalania w tym najpierw plak a potem ciąganie linką. Zgroza... Pełen podziw dla założyciela tematu, że jeszcze została mu szczypta nerwów i nie traci cierpliwości! Ale ja chciałem się podczepić pod temat z moim DTI - rok temu dałem ojcu samochód, żeby mi pojechał wymienić olej, a że człowiek nadgorliwy to i filtr paliwa wymienili. Oddał mi samochód no i odrazu słyszę, że innaczej pracuje silnik, głośniej, troche niższe jałowe obroty. Odpowietrzali go plakiem... Zrobione 10tys i jeździ, pali bardzo dobrze, ale te wolne obroty. Mininalnie ,ale znowu są mniejsze, a samochodem trzesie jak pracuje na wolnych Nie da się dokłądnie odczytać ,ale powiedzmy, że przed wymianą filtra było 900obr/min a teraz jest 700. Szukam teraz pompki, żeby idealnie opowietrzyć układ,przy okazji wymienie fitr na nowy, ale sam nie jestem przekonany czy w tą stronę iść. Co o tym myślicie?
×
×
  • Create New...