Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kazmij

Forumowicz
  • Content Count

    33
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About kazmij

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Płock
  • Zainteresowania
    www, motoryzacja, sport

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    VECTRA B 2.0 DTI 99'

Kontakt

  • GG
    8659762

Recent Profile Visitors

232 profile views
  1. Trochę olałem ten problem, ale ostatnio auto zaczeło dużo więcej palić i kopci na czarno, zdarza się, że na wolnych obrotach się dławi i gaśnie ale odpala bez problemu. Wszystkie paramtery pompy ok, przepływka jest od Golfa 110ps ale podobno to nie problem, auto jeździ ok, ale kopci, i nie jest to kopcenie jak kiedyś było gdy mu ostro wdepnałem, ale od najnższych biegów już jest, poza tym szarpie lekko po zapaleniu i się czasem dławi. Nie zapowietrza się na 100%, egr czyszczony, węzyki podciśnienia nowe i szczelnem turbina też chyba ok, oleju ani innych płynów nie ubywa. W takim razie co to może byc ? może ktoś miał podobny problem, spalanie w granicach 9 litrów nawet przy spokojnej jeździe, termostat ok.
  2. Płynu nie ubywa, moc jest, oleju bierze jakiś jeden litr na 10k. EGR czyszczony. Powietrza w układzie nie ma, odpinałem przepływkę, ale obroty i tak falują. I jeszcze jedno po rozruchu i przy przegazowaniu czuć przy przejściu przez jakieś 1200 obrotów takie szarpnięcie silnika, jakby na chwilę się zawiesił, ale jeśli jest rozgrzany, tego efektu nie ma.. Tak więc to szarpanie, i dość duże spalanie jakies 8-9 litrów. Czy może to być kąt wtrysku ?, czy wtryskiwacze ?
  3. Witam! Moja Vectra 2.0 dti 101km jeżdziła bezawaryjnie przez jakieś 3 lata. Od jakiegoś roku po rozruchu przez jakieś 5-8 sekund pofalowały oborty i potrzęsło lekko silninkiem. W międzyczasie padła pompa, która została zregemerowana i auto jeżdzi ok do teraz. Jednak to trzęsienie silnikiem i falowanie obrotów +/-200obr pozostało. Auto nie ma problemów z odpalaniem. Zimą czasami w duże mrozy było gorzej. Nie zapowietrza się, sprawdzana szczelność układu, wszystko wymienione, wstawowiony nawet metalowy filtr paliwa. Ostatnio zauważyłem, iż auto od jakiegoś czasu więcej pali, dochodzi do jakiśch 8-9 l po trasie, wcześniej było to 5.5 - 6 litrów. Po odpaleniu puszcza mała białą chmurkę. Czy można to powiązać z lejącymi wtryskami ? czy może to co innego. Zapowietrzanie na 100% wykluczone, przerabiane (testowane) wielokrotnie.
  4. Panowie ja chyba będę odradzał ten Mototronik, od początku kiedy zregenerowano mi pompę było coś nie tak, problem z rozruchem i zapowietrzanie, to zapowietrzanie było przez pompę, bo systematycznie wykluczyłem wszystkie rzecz, weże palowowe, przelewy, uszczelnicze nowe.. Testy z butelką (podłączałem wejście i wyjście paliwa do butelki) zawsze przy porannym rozruchu paliwo wracające z pompy było z bąbelkami, nie ważne czy paliwo szło z baku do baku czy z butelki do butelki bąbelki były. Byłem w tym Mototronik żeby mi zobaczył co nie tak, stwierdził, że się nie zapowietrza, ale silnik był ciepły i niby podciśnieniem nic nie zobaczył. Teraz po przejechaniu 5tys km samóchodzgasł i już nie odpala. Ten Pan z Mototronik nie posiada żadnego sprzętu, czy stło probierczego, ma tylko laptop i nic więcej, także wątpie, iż On to dobrze robi, skalibruje itp. Niby jest gwarancja, ale wątpie w nią. U tego Pana może być tak, że raz się uda kilka nie, u mnie chyba niestety nie. Teraz szukam porządnego serwisu w okolicach Warszawy, Płocka, może ktoś coś poleci ? Wolę zapłacić te 2tys złotych i mieć spokój ze 2 lata chociaż..
  5. U mnie trochę się zmieniło, mianowicie: założyłem zawór zwrotny przed filterem paliwa - od strony baku, wcześniej był przy pompie, ale to nic nie dawało, choć moja obudowa filtra jest na pewno szczelna, ale zawó sporo pomógł odpala od razu, ale właśnie przez chwilę potrzęsie, obroty szaleją i niebieski dym. Być może, że się zapowietrza, skoro jest zawór i trochę pomógł to na pewno tak jest, przelwey oczywiście wymienione, wywaliłm też plastykowy przewód paliwowy idący od filtra do pompy i dałem tam gumowy. Mam też gruszkę w układzie, pomaga po wymienia filtra paliwa, można szybciej odpowietrzyć, Poza tym ma nowy zawó zwrotny w pompie (śruba mocująca przewód powrotu paliwa) do baku. To wszystko zmieniło tylko tyle, że odpala i nie gaśnie, jednak rewelacji nie ma. Byłem u mechanika (mototronik- warszawa) niby sprawdzał szczelnośćpompy ale nic nie znalazł, sprawdzał ją też na komputerze. U mnie była robiona sama mechanika pompy (październik - listopad), w zasadzie od początku był problem z tym. Jeszcze ważna rzecz, mechanik w Mototronik mi powiedział, że mam rozrząd ustawiony w normie ale w dolnym zakresie normy i, że to może pomóc, ale wątpie, jak jest powietrze w układzie to rozrząd nie ma nic do gadania. A teraz czemu się zapowietrza ? Przelewy ok, metalowe przewody ok, trawersy wymienione i sprawdzone, smok w bakuj ok, wiec co, zle pompa ??
  6. No dla mnie tez tak to wyglada, tyle ze dzis np. odpalil po calej nocy, lekko potrzeslo, a za 3 godz odpalil i zgasl.. Czy moze byc inna przyczyna oprocz swiec, pompy i zapowietrzenia ? Na wszelki wypadek zamowilem taka gruszke do odpowietrzania, zawor zwrotny i wymienie tez ten zawor zwrotny na pompie oraz uszczelki miedziane, moze to pomoze, bo zauwazylem, ze mechanik ktory zakladal mi pompe po regeneracji zalozyl stare uszczelki.. ogolnie to konsultowalem sie z gosciem, ktory regenerowal pompe (Mototronik - Warszawa), facet twierdzi ze nasze silniki nie potrzebuja swiec, bo wtryski sa gleboko osadzonei jesli tylko uklad paliwowy jest szczelny nie ma problemu. Jak pozmieniam to wszystko to pomysle jeszcze o wymianie filtra paliwa na taki metalowy, ludzie pisali ze to pomaga, ale tez dlatego ze jest on zamkniety i jest pewnosc iz jest szczelny.
  7. Panowie teraz opiszę mój przypadek: nowe świece, zregenerowana pompa, uszczelniacze wtrysków nowe,przelewy nowe, auto się nie zapowietrza (próby z bańka) a jednak nie pali za dobrze i, po odpaleniu trzęsie silnikiem, falują oborty, czasem zgaśnie i trzeba chwile pokręcic. jeszcze jeden ważna rzecz, jak odpali, to przy dodaniu gazu i przytrzymaniu tak na ok 1200 obr slychac takie jakby dudnienie i idzie z tlumika bialo-siwy smierdzacy dym. jeden facet, który mi robil pompe (bylem u niego ja sprawdzic) powiedzial ze moze to byc kat wtrysku, u mnie ta wartosc jest 2.2 i stwierdzil, ze jest to na minimum.. Takze ogolnie auto odpala niezle (mogloby lepiej), ale czasem zgasnie i trzeba kilkanascie sekund pokrecic (zgasnie bo faluja obroty i spadaja za nisko), dudnienie przy ok 1200 obr i dymienie wowczas. Panowie co to moze byc ? na kompie bledow brak.. Mysle ze to dudnienie nie jakby silnikiem ale pod calym autem moze byc tu wazne ??
  8. Panowie u mnie odkrylem przyhczyne zapowietrzania, po wymianie uszczelniaczy odpalanie sie znacznie polepszylo, ale po zapaleniu trzeslo jeszcze przezchwile buda..po licznhych testach z banka i przeswietleniu przewodow zauwazylem ze cieknie mi paliwo z pompy wtryskowej!! Pompa byla regenerowana (mechanika) w listopadzie.. Zobaczcie na fotce te zaznaczenie z napisem.. co to jest i ile kosztuje naprawa, oraz czy nie trzeba pompy wyjmowac ?? wycieki sa dosc znaczne..
  9. Panowie, ja rowniez mam problemy z zapowietrzaniem, jednak po wymianie uszczelniaczy wtryskow samochod mi odpala za kazdym razem, rlpoblem w tym ze i tak jakos do paliwa sie dostaje paliwo. Dzis robilem proba z bańka, tzn zarówno zasilanie jak i poweór paliwa został podłączony do bańki z paliwem. Oba przewody sa zanurzone w paliwie i tu jest takie pytanie, czy jesli po zapalneiu auta widze w tej bance jakies babelki male to oznacza ze sie zapowietrza , ze w paliwie jest powietrze ? po zapaleniu chodzi troche nierowno przez jakies 5-7 sekund, troche skacze na obrotach potem juz ok, ale pompa byla robione, uszczelniacze i przelewy wymieniane.
  10. Rozumiem, a powiedz mi jakie to sa koszty, gdzie to mozna dostac i czy ta wtyczka co idzie do filtra bedzie do tego pasowac ?? mzoe tez bym tak zrobil, nowa obudowa troche kosztujje, a tak moze by taniej bylo ? Przeowodw paliwowych nie trzeba przerabiac ?
  11. A Twoja Vectra tez Diesel ? u mnie sa 2 takie sruby jakby, ktore pokazujesz na zdjeciu i jest jedna mala sprezynka. Dzis jeszcze przetestuje z bańka jak bedzie ok to wymieniam ta obudowe
  12. Dzieki kolego, a mozesz mi jeszcze powiedziec ile tam masz sprezynek ? bo z gory nie widac tego, a u mnie jest jedna i neiwiem czy tak powinno byc ?
  13. Witam! Panowie mam taki problem - pytanie. Ostatnio gdy yly duze mrozy byly ogromne ropblemy z odpalaniem. Musialem krecic ze 2 min, po czym trzesla cala buda i czuc bylo olej z wydechu. Okazalo sie ze filtr paliwa jest tez czarny. Auto zapalalo na dotyk, ale tylko dlatego ze byl zawor zwrotny, gdy paliwo z weza sie skonczylo, zgaslo i trzeba bylokrecic ze 2 min, czasem jak bylo kolo 20 stopni mrozu to nawet dluzej. Teraz po wymianie uszczelniaczy 3 dni temu, silnik jest wyraznie cichszy i wydaje mi sie ze bardziej dynamiczny - takie odczucie przynajmiej. Jednak po odpaleniu lekko zafaluja obroty tak ze 5 sekund faluja po czym jest juz ok. Mechanik wymienial mi rowniez filtr paliwa bo byl czesciowo zaolejony, podczas tej wymiany zwrocil szczegolna uwage na wieczko obudowy filtra paliwa, twierdzi ze chyba czegos tam brakuje i przez to moze mi schodzic paliwo (po postoju w filtrze paliwa nie jest pelno tego paliwa, jednak odpala dobrze). Jeszcze zamierzam moze dzis przeprowadzic probe z banka, aby podlaczyc wejscie i wyjscie paliwa do niej, jesli wtedy bedzie dobrze to oznacza ze bak badz obudowa filtra jest winna. Zawor zwrotny mam zalozony na zasilaniu pompy jakies 30 cm przed sama pompa (tak zrobil poprzedni mechanik naco bylem zly, bo pocial przewod, ktory jest bardzo drogi) Tak wiec moze ktos ma,albo wstawi tu zdjecie wieczka obudowy paliwa ale wieczka od wewnatrz bo to mnie interesjuje. ????? Moja Vectra to 2.0 DTI 98'. Pompa byla regenerowana w listopadzie 2011 i od samego poczatkudo srogich mrozow bylo lekkie falowanie jak teraz po wymianie uszczelniaczy. Tak wiec jesli ktos ma zdjecie takiego wieczka to bardzo prosze o wstawienie. Nigdzie w internecie nie moglem znalezc. Uprzedze pytania, przelewy sa nowe i nowe trojniki - sa napewno szczelne..
  14. 3500 to chyba bardzo drogo, ja gdzie dzwonilem to bylo od 2200 zl,np ten Krotoszyn. Ile na takiej pompie regenerowanej mozna przejechac, czy tak jak na nowej , czy mniej ? Czy zalezy moze od szczescia.. ?
  15. Wiele osob tutaj łudzi się, że to jednak nie pompa, ja łudziłem się przez ostatni tydzień, przelewy, uszczelniacze, mixol, czyszczenie baku i smoka, filtry itd.. Sprawdzanie na techu.. Bledow brak, auto jak zapala zimne to strasznie trzesie. Moj mechanik, akurat to moj wujek, bardzo dobry fachowiec, po spraweniu wszystkich parametrow na kompie, dolewaniu mixola stwierdzil ze to 100% wina pompy, cos z katem wtrysku, przyciera sie jakis zaworek, parametry z tym zwiazane przy rozruchu sa o polowe mniejsze od wymaganych i stad problem. Po chwilowej zalamce i checi odprowadzenie Viki na zlom pomyslalem ze mam sentyment do tego auta i mimo braku kasy robie pompe. i tu pytanie, moze nie za bardzo do tematu. Na allegro kupie pompe w przedziale od 1000-1500 zl, czy warto ? czy lepiej regenerowac. Przedzial od 500 do 2000 a nawet ponad 2000 ?? Czy pompa regenerowana jest gorsza od sprawnej z przebiegiem zalozmy 170 tys ? (choc te przebiegi to napewno sciema) Co myslicie koledzy ? u wielu osob tu wystepuja problemy podobne jak moje i w 80-90% przypadkow jest to pompa, choc kazdy chce myslec inaczej.
×
×
  • Create New...