Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Tasiol

Klubowicz
  • Content Count

    2246
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    78

Tasiol last won the day on March 22

Tasiol had the most liked content!

Community Reputation

608 Briliant

About Tasiol

  • Rank
    Specjalista

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Oświęcim

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Nr klubowy
    927
  • Auto
    Vectra B 2.0 DTH Sport 1999 Caravan
  • Oddział VKP
    Małopolski

Kontakt

Recent Profile Visitors

4976 profile views
  1. Za czwarty bieg dmuchawy odpowiada przekaźnik R7 (pod kierownicą). Może są tylko zaśniedziałe styki wewnątrz lub w gnieździe pod nim. Jeśli jest dobry, to usterki trzeba szukać w przewodach między przełącznikiem dmuchawy, przekaźnikiem R7 a rezystorem przy dmuchawie.
  2. Masz albo sklejony przekaźnik K96, albo uszkodzony czujnik ciśnienia S65 Przekaźnik K96 jest w tej małej puszce obok bezpieczników F50 i F52
  3. Sam czujnik to jest termistor, czyli do wymiany. Sprawdź, czy ma dobry kontakt we wtyczce i czy wtyczka nie jest zaśniedziała. Poza tym komunikat o wysokim napięciu na czujniku oznacza, że gdzieś jest przerwa lub słaby styk. Przerwa może też być na przewodach między czujnikiem a panelem klimatronika. Czujnik jest podpięty między pinami 9 i 13 żółtego złącza klimatronika.
  4. Do sprawdzenia bezpieczniki w zależności od rocznika 17, 20, 21, 29
  5. Tasiol

    Multimetr

    To co zaznaczyłeś na zdjęciu, to wtyczka od multimetru. Żeby go wyjąć Musisz ją odłączyć, powyjmować przekaźniki i tą zieloną zatyczkę na środku. Multimetr wtedy wysunie się w prawo. Ale zanim to zrobisz, to sprawdź czy działają inne podświetlenia. Przyciski panela środkowego czy pokrętła nawiewów. Multimetr wysyła jeden sygnał do wszystkiego naraz. Jeśli jakiekolwiek inne podświetlenie działa, to nie jest to wina multimetru. Możesz mieć uszkodzone przewody lub brak styku na złączach.
  6. Siłownik centralnego jest wewnątrz zamka. To jest jeden cały mechanizm do zdemontowania. Do sterowania z kluczyka są oddzielne przewody, ale w tej samej wiązce co przewody sterowania siłownikiem. Może być uszkodzony przełącznik, ale mogą też być uszkodzone przewody.
  7. X63 – jest to czarne złącze wpięte z tyłu do panela klimatronika. Numery pinów widać na zdjęciu.
  8. Pierwszy raz piszę na forum klubowiczów. Gdzie otrzymam informację? W razie czego mój email bkas@wp.pl

  9. Trzeci, wspólny przewód z obu przycisków idzie do masy samochodu.
  10. Czy po wyłączeniu kluczyka na wyświetlaczy klimatronika pokazują się poziome kreski? Jeśli tak, to trzeba odczytać numer błędu. Silniczki regulujące klapki są cztery: https://forum.vectraklub.pl/topic/198715-brak-ogrzewania-prośba-o-wskazówki-i-porade-rozwiązany/?do=findComment&comment=3122113 Tu są zdjęcia gdzie je widać. https://forum.vectraklub.pl/topic/198715-brak-ogrzewania-prośba-o-wskazówki-i-porade-rozwiązany/?do=findComment&comment=3120992 Poza tym klimatronik ma jeszcze dwa dodatkowe czujniki temperatury. Jeden mierzy temperaturę powietrza w tunelu przed wylotem. Widać go po wyjęciu panela klimatronika. Na lewym zdjęciu, po lewej stronie żółtej wtyczki. https://forum.vectraklub.pl/topic/198715-brak-ogrzewania-prośba-o-wskazówki-i-porade-rozwiązany/?do=findComment&comment=3120992 Drugi czujnik mierzy temperaturę wewnątrz samochodu. Widać go po zdjęciu osłony klimatronika. Wewnątrz panelu klimatronika jest malutki wentylatorek który zasysa powietrze przez czujnik. Może wlot jest zatkany. https://forum.vectraklub.pl/topic/155964-brak-ogrzewania-vectra-25v6cd-czarna-magia/?do=findComment&comment=2005065
  11. Tam jest taki zatrzask, wystarczy odchylić lekko obudowę.
  12. Wszystko to jest opisane w pierwszym poście tego tematu. Zanim Ci ktoś pomoże, zdradź tajemnicę jaki Masz silnik i z którego roku samochód, bo w pierwszym poście też są opisane różnice.
  13. Każdy wentylator ma osobny rezystor. Poza tym ja napisałem, że to wygląda na uszkodzone rezystory, a nie że na pewno są uszkodzone. Miałeś najpierw zrobić wszystkie testy żeby to wyeliminować a nie brać się od razu za wymianę.
  14. Zrób dokładne testy z tego tematu. https://forum.vectraklub.pl/topic/123322-walka-z-wiatrakami-czyli/ Bardziej to wygląda na uszkodzone rezystory drugiego biegu.
×
×
  • Create New...