Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kukli

Forumowicz
  • Content Count

    340
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

kukli last won the day on July 6 2012

kukli had the most liked content!

Community Reputation

30 Best

About kukli

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Dzierżoniów / Świdnica

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    Nighthawk VC GTS 2.2

Recent Profile Visitors

1850 profile views
  1. Najlepszy efekt otrzymasz strojąc antenę w centralnym punkcie pojazdu na jego szczycie - dach. Na twoim obazie to pkt. 1. Ewentualnie punkt 5 - środek klapy tylnej (efekt będzie gorszy niż na środku dachu, ale nadal lepszy niż na pozostałych punktach). Ale jedna uwaga - tylko w przypadku kiedy antena wystawać będzie ponad wysokość dachu , co najmniej na 50 cm ponad linię dachu, stojąc na klapie tylnej...
  2. mniej więcej jak: "nie wiem jak to jest u jednorożców, ale konie tego nie mają"... pomogłeś ostro. a w VB czujnik temperatury powietrza to też nie jest to samo co przepływomierz...
  3. Jakiego kompa? Jakie oprogramowanie diagnostyczne? OP-COMem można sprawdzić i klapy i sprężarkę...
  4. A wystarczyło przeczytać instrukcję od auta zaraz po zakupie...
  5. Zapomniałem o tym temacie... potwierdzam informację kolegów odnośnie zapytania wcześniejszego - te emulatory nie tylko w teorii ale i w praktyce się sprawdzają. Jestem już dawno po montażu (polecam mosiężny, kątowy) i nie ma żadnych problemów. Przy wykręcaniu z rury wydechowej sondy warto podgrzać ją solidnie palnikiem aby się wykręciła, nie uszkadzając gniazda. Dobrze że kata wywaliłem, bo u mnie się dosłownie stopił... a kawałki były rozdmuchane po całym wydechu :/
  6. 3 sztuki nowe ... czy używane z demontażu ?
  7. Nie mam teraz możliwości, bo auto oddałem elektrykowi (ale jemu już brak pomysłów właśnie) wraz z Op-Comem żeby mógł na bieżąco sprawdzać błędy. Ogólnie to co było na ESP, tempomacie, TC i ABS było spowodowane nieprawidłowościami podawanego sygnału do sterowników, że pedał hamulca wciśnięty... Jeden jedyny błąd na REC to "napięcie za niskie / przerwa w obwodzie 3-go światła stop" up. Czujnik pedału hamulca po drugiej wymianie pomógł. Stary - uszkodzony Nowy - uszkodzony Drugi nowy - zadziałało
  8. Witajcie, Mam problem z moją VC - mianowicie świecą mi się cały czas światła stopu - to tak w skrócie, a szczegóły poniżej. Awaria nie była skutkiem czegoś innego - raczej z dnia na dzień. Na komputerze pokładowym wywaliło info "sprawdź 3-cie światło stopu". Od tego momentu świecą cały czas światła stopu (jeśli auto jest na zapłonie lub silnik jest uruchomiony). Na op-comie odczyt błędów "brak obwodu trzeciego światła stopu" czy coś w ten deseń. Fizycznie - światła cały czas się świecą jeśli auto ma włączony zapłon lub gry pracuje silnik. Moje auto ma automatyczną skrzynie biegów i do niej podawany jest sygnał (do tempomatu, ESP, TC też) że pedał jest wciśnięty, bo bez dotykania go mogę zmieniać biegi, tempomat się nie aktywuje (bo przecież hamulce są "wciśnięte"), ESP nie działa bo wywala błędy, TC nie działa bo wywala błędy ... wszystko przez to, że inne urządzenia odbierają sygnał "hamulec wciśnięty". Co robiono: czujnik w pedale - sprawny, wymieniony na nowy trzecie światło stopu - sprawdzone, obwód ok, działa jak należy żarówki - ok REC - sprawdzony, podmieniony na inny, zero poprawy, dalej to samo bezpieczniki - sprawdzane (nawet wyjęcie bezpiecznika świateł hamowania ich nie wyłącza) łącznik gumowy między nadwoziem a klapą - sprawdzony - przewody ok brak pomysłów już, a problem niby nijaki, ale jednak bardzo kłopotliwy... Ktoś przerabiał podobną sprawę? A może są pomysły jeszcze co sprawdzić i za co się zabrać? Z góry dziękuję za chęć pomocy...
  9. Tak jak koledzy Ci napisali - da się, przerabiałem ten temat w swojej VB Ale pytanie moje jest następujące... po cholerę Ci to? skoro one przecież i tak praktycznie światła nie dają żadnego sensownego... to po co ? Jako gadżet "aby były" ? Jeśli tak, to uprzedzam - robota nie warta zaangażowania i czasu, jeśli i tak będzie przecież bez żadnego efektu dla Ciebie ...
  10. Sprawdź poziom płynu chłodzącego... jest w normie (jak przed zalaniem) czy nie ma wcale ?
  11. Czyli co, mówisz że te wstawione powyżej prze mnie emulatory się sprawdzają ? Żadnych problemów, błędów itd ?? A technicznie jak to wyszło? Sondę wkręcasz w emulator, a emulator w miejsce sondy ?
  12. No dokładnie... tylko cenowo dlatego szukamy innych rozwiązań A "programowo" OP-COM lub TECH2 nie dadzą rady, prawda ?
  13. Znalazłem takie coś na allegro: http://allegro.pl/ocynkowany-emulator-sondy-lambda-do-opel-i4223202055.html Mechaniczny emulator sondy lambda... Teoretycznie ma to sporą możliwość zadziałania ze względów praw fizyki... Elektroniczne emulatory nie działają, to już wiemy, bo szyna CAN w VC jest tak czuła, że zaraz wykrywa różnice i wywala błąd. Mechaniczny ma w teorii prawo bytu... sonda lambda robi pomiar spalin z danego przeływu. Przy katalizatorze - pomiar jest w normie. Jeśli wywalimy katalizator - mieszanka gazów jest za duża więc wywala błąd. Mechaniczny emulator ogranicza ilość gazów dopływających do sondy - tym samym CO2 (dwutlenek węgla) w mniejszej ilości dociera do sondy. Skoro dociera w mniejszej, ograniczonej ilości, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że ich stężenie zmieści się w normie prawidłowej - przez co komputer nie będzie wywalał błędu. To tylko teoria... dlatego pytanie - może ktoś to przerabiał w praktyce ??? Albo myśli podobnie ?? Albo chce spróbować u siebie i się podzielić doświadczeniem ? Ponoć najprostsze rozwiązania są najlepsze... "budowa" tego emulatora jest jak budowa cepa... a może właśnie o to chodzi i sukces tkwi w prostocie żeby sondę 'przytkać' ?...
  14. Rozumiem. Może ktoś inny przerabiał temat i mógłby opisać swoje doświadczenia ?
×
×
  • Create New...