Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

karp86

Forumowicz
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About karp86

  • Rank
    Nowy

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Białystok

Kontakt

Dodatkowe pola

  • Województwo
    podlaskie
  • Auto
    Vectra C 1.8 122 KM
  1. Problem rozwiązany. Tak jak koledzy wyżej już napisali, wystarczyło wgrać inny indeks kodów i już mamy jeden ekranik do kliknięcia mniej
  2. Hmm więc spróbuję. Znalazłem też taki PDF klik może komuś się przyda.
  3. Potwierdzam. Mam indeks kodów 11 ver. 01: ICE_WARNING, w opcomie jest też 11 ver. 02 NO_ICE_WARNING. Po zaprogramowaniu jest komunikat mówiący iż się udało, a w ukrytym menu nadal mam 11 ver. 01 no ice warning i komunikat nadal się wyświetla. Spróbuję jeszcze raz to zrobić ale chyba marne szanse że opcom temu podoła.
  4. Witam, czy jest możliwość aby przy pomocy OpComa wyłączyć ostrzeżenie na komputerze pokładowym o możliwości gołoledzi? Z chęcią bym się pozbył pojawiającej się przy każdym uruchomieniu silnika informacji o tym że jest ślisko, sam o tym wiem - zwłaszcza gdy za oknem śnieg Grzebiąc OpComem w ustawieniach nic takiego nie znalazłem, ale może jest jakiś sposób?
  5. Wydaje mi się że po zaprogramowaniu opcomem niższych obrotów (ok. 712 obr/min) silnik pracował jakby mnie regularnie, może trochę głośniej. Skojarzyłem to z sytuacją gdy np. wjeżdżamy pod górkę na zbyt niskim biegu. Z tym że u mnie takie obroty są od początku mojej przygody z tym autkiem, więc moje odczucia mogą być wypaczone - nie przysłuchiwałem się pracy silnika w innej vectrze gdzie obroty są prawidłowe. Powiedz proszę czy udało Ci się zaradzić problemowi?
  6. Da się zmniejszyć obroty, tzn. prawdą jest że zaczynasz od tych które masz ale po zwiększeniu można je zmniejszyć do niższych - przynajmniej u mnie tak jest. Natomiast ja nie potrafiłem "zapisać" tych obrotów, tzn. zrobić tak aby po ponownym uruchomieniu silnika były takie jakie ustawiłem w opcomie. Dodatkowo jak ustawiłem obroty 712-713 obr/min to słychać było po pracy silnika że jest mu "zbyt ciężko", a spalanie było ok. 0,8 l/h. W dalszym ciągu nie wiem gdzie tkwi przyczyna. Tutaj przedstawiam odczyt bloków diagnostycznych OpComa - dla 875 obr/min i ustawionych 712. Na żółto oznaczyłem odczyty które się różnią. Możne ktoś widzi coś niepokojącego?
  7. karp86

    Spalanie

    U mnie w z18xe "Pożadanie jałowe" wg Op-Coma ma wartość 863 obr/min, i takie mniej więcej też są obroty. Spalanie na luzie (bez klimy) wynosi od 1.1 do 1.3 l/h (wczoraj pojawiło się nawet 1.4 na rozgrzanym silniku). Spalanie podczas jazdy również mam zawyżone. Czy możecie sprawdzić jakie macie "pożądanie jałowe" w waszych Vectrach? Czy to wysokość obrotów ponosi winę za to spalanie?
  8. Podepnę się do tematu. U mnie, wg Op-Coma "Pożądanie jałowe" ma wartość 863 obr/min, i takie też są obroty. Spalanie na luzie wynosi od 1.1 do 1.3 l/h (dziś pojawiło się nawet 1.4 na rozgrzanym silniku). Jakie masz spalanie podczas jazdy? Też jest zawyżone czy może pozostało bez zmian? Wszelkie pomysły na rozwiązanie problemu mile widziane.
  9. Cześć! Powiem Ci kolego, że moja Vectra cierpi na ten sam problem. No prawie ten sam... U mnie dźwięki kierunkowskazów/awaryjnych pojawiają się gdy auto jedzie (zgłaśniają się od ok. 5 km/h do 30 km/h) - i jak hamuję z włączonym migaczem to się ściszają. Na postoju cisza. Sprawdź, może u Ciebie też tak jest. Mam też dźwięk zostawionych włączonych świateł po otwarciu drzwi kierowcy. Natomiast kliknięcie otwierania klapy bagażnika jest, tak mniej więcej, raz na 5 prób. W pozostałych 4ech przypadkach wyskakuje błąd kontroli trakcji, wspomagania, i na chwilę gasną świata mijania (te do jazdy dziennej, natomiast włączone światła mijania/długie nie ma gasną) oraz spadają zegary. Trwa to ułamek sekundy ale błąd trakcji zostaje Druga rzecz, którą zauważyłem to gdy podczas wolnej jazdy zaciągnę ręczny, również pojawiają się wspomniane błędy. Natomiast gdy zaciągnę ręczny i dodam gazu błędów nie ma i głośniczek ładnie gra;) Co jakiś czas sprawdzam auto opcomem i kasuje błędy. Podczas testu buzera, nie odgrywa on 2-3 częstotliwości, które powinien. Jeśli zdecydujesz się na wymianę głośniczka poinformuj, proszę, o kosztach takiej zabawy oraz - co najważniejsze - czy przyniosło to efekt. Ja po przeczytaniu kilku wątków zabieram się do wyczyszczenia styków złącza do komputera (tego obok ABSu). Jeśli pomoże dam znać. Paweł
  10. W moim przypadku tak właśnie było. Założyłem czujnik i już się zmieniało na active. Demontaż plastików nie jest ani czaso ani pracochłonny, więc zawsze możesz się pogrzebać dla pewności. Zresztą po wyjęciu samego przełącznika od świateł i poświeceniu latarką można już zobaczyć miejsce w które powinien być wpięty czujnik sprzęgła.
  11. Aha, dobrze wiedzieć. Ale odpowietrzę układ jeszcze raz dla pewności
  12. Podłączę się do tematu. Kilka dni temu wymieniłem klocki z tyłu, odpowietrzyłem układ i mam takie same objawy jak powyżej, pedał wchodzi w podłogę po przytrzymaniu i jak się go podpompuje to dopiero jest twardy. Możliwe jest też że jednak układ nie został prawidłowo odpowietrzony, ale powtórnie przeprowadzić tę czynność będę mógł dopiero w następnym tygodniu. Może istnieje jakaś inna przyczyna?
  13. Ja aktywowałem OPCOMem i kontrolka działa prawidłowo. Rocznik 2005.
  14. karp86

    Jaki gaz do opla VC 1,8 GTS

    Witam, podłącze się do tematu Gdzie macie zamontowaną listwę wtryskiwaczy w silniku 1.8? Ja mam na plastikowej pokrywie silnika i muszę powiedzieć że dosyć głośno to klekocze. Chcę to przełożyć, jeśli w ogóle się da w jakieś inne miejsce. Wszelkie sugestie mile widziane;)
  15. Witam ponownie. Rzeczywiście nie miałem czujnika sprzęgła. Po założeniu go, aby włączyć tempomat musiałem odciągnąć nogą pedał sprzęgła do siebie, jeśli go puściłem to tempomat się wyłączał. Docisnąłem trochę czujnik w stronę pedału i jest ok. Ale mam pytanie: u mnie wystarczy lekkie muśnięcie pedału sprzęgła aby tempomat się wyłączył, wydaje mi się że "grzybek" zbyt mało wystaje w stronę pedału. Czy powinno tak być? Załączam zdjęcie poglądowe.
×
×
  • Create New...