Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

LightSound

Forumowicz
  • Content Count

    1234
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

LightSound last won the day on February 3 2016

LightSound had the most liked content!

Community Reputation

67 Excellent

About LightSound

  • Rank
    Specjalista początkujacy
  • Birthday 06/07/1989

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Zainteresowania
    Car Audio, Elektryka Samochodowa, mechanika, tuning mechaniczny, DIY.

Dodatkowe pola

  • Województwo
    małopolskie
  • Auto
    VB X16XER 96, X18XE 98, X20XEV 96 i 00, X25XE 00,

Kontakt

Recent Profile Visitors

1393 profile views
  1. Sonda lambda to aparat sterujący skłądem mieszanki paliwowo powietrznej, poprzez ECU. Poprzez oszczędzenie 40zł, możesz mieć złe odczyty z sondy z kategorii nawet 1V co przekłada się na ok 2L paliwa - czy to LPG czy PB w uproszczeniu, więc czy nadal chcesz zaoszczędzić 40zł na sondzie, a po spaleniu 10-20 paliwa narzekać, że dużo pali i że spalanie jest wysokie? Wydaj raz, a porządnie, kup boscha, oszczędzić to możesz na dywanikach, obszyciu kierownicy, czy pasów.... a pozorna oszczędność na sondzie, może Cie drogo wynieść.
  2. Np wałki z x20sed, można dać. Koło da Ci że bedzie sie szybciej wkrecal na obroty, a zarazem szybko z nich spadał. Kolektory są takie same w VA i OB.
  3. Wszystkie zabiegi które chcesz przeprowadzić, poprawiają tylko górę kosztem dołu, przez co wykres pnie się bardziej w górę i stąd te parę koni więcej. Tak, jest krótszy, bez klapek - klapki w VB są właśnie po to, by był lepszy dół.
  4. Pasuje normalnie, podciśnienia tylko trzeba trójnik założyć, ale to kosmetyka. Co Ci to da - a może ze 3 konie w tą czy w tą, lepiej się będzie wkręcał na obroty, ale dół minimalnie słabszy.
  5. Wrócę do tematu - może ktoś z nadzieją odpisze. Z racji że doinwestowałem auto ostatnio, i wiem że nie będę go zmieniał, zrobiło tylko zrobić coś z silnikiem i rdzą. Mam x18xe, w garażu jest tez x20xev i x25xe. Planowałem wrzucać V6 do niej, ale nie satysfakcjonuje mnie Vka od opla. Chce to auto uturbić, by dało się normalnie jeździć i zrobić soft turbo do 150KM i ponad 200Nm. Na chwile obecną wygląda to w x18xe - kompresja po 13,5bara, na hamowni jest już seria, gaz jest - ale z zapasem, zarówno na wtryskiwaczach jak i reduktorze do 170km. Skrzynia D16 z lanosa. Auto jest już wiadomo stare i chce na nim poeksperymentować własnymi siłami, proszę - bez patrzenia na "koszty", bo większość rzeczy sobie załatwię. Co już mam - turbo z BMW TDS2.5L czyli TD04, kilka ICków, umiem spawać i mam materiał do spawania, oraz lubię liczyć, chęci są. Wiadomo - trzeba wykonać kolektor pod turbo, i tu dwa pytania - co z ekofasolkami w głowicy? Czy jeśli dam uszczelkę z c18xe oraz flansze kolektora z c18xe będzie to miało jakiś negatywny wpływ na głowicę? Muszę je zaspawąć? Czy po prostu mogę odpuścić to przy soft turbo i to wytrzyma? Drugie pytanie - Jak flansza z c18xe, to co dalej, robić własny z kolanek czy może pasuje z czegoś w miarę P&P, by oszczędzić trochę roboty? Dolot - wywalić całkiem puchę filtra i dać stożek przy turbo? Które czujniki z dolotu zostawić, wiadomo przepływkę, a ten temperatury, też adaptować? Konieczny jest też zimny dolot przy takim doładowaniu, czy można go odpuścić i wstawić przy turbo, bo ICek powinien dać radę? Czujnik doładowania też dawać, czy zbędny bajer? Wydech - Rozumiem portki trzeba wywalić, i dociągnąć wydech z turbo do katalizatora. Portki mają 2x50mm, a jedną rurę jaką wstawić? chyba 2 cale starczą, bo tds ma raczej taką średnice? BlowOff - montować, jak tak, to jaki by na soft turbo działał, a jak nie potrzebny, to montować DV? Podciśnienie dla niego ma być z dolotu przed przepustnicą czy za? Smarowanie - wystarczy podstawka pod filtr czy trzeba jakąś pompę? Wtedy przy wymianie oleju trzeba logicznie myśląc dolać więcej o to co w przewodach i turbinie tak, czyli wreszcie wejdzie cała 5L? Olej wystarczy 10w40? Z podstawki też mogę wziąć dla czujnika temperatury oleju sygnał czy też dać czujnik w innym miejscu? Ecu - jako że jest samoadaptacyjne, to czy mogę na tym co zrobię odpalić, pojeździć, i dopiero jechać na strojenie, czy też od razu laweta i strojenie? Stroić będę u Grześka, w GCSTuning, na hamowni. O czymś jeszcze zapomniałem? Bako, ratuj
  6. A co w końcu z czym masz podłączone? I czy działa już to sterowanie? Nie świeci podświetlenie przycisków czasem cały czas?
  7. Jak zalejesz najtańszym 80W90 to w zimie będzie problem z 1 i wstecznym, ale działać będzie, u mnie pochodziła tak 1,5roku, ale to dlatego, że zalałem dla testu skrzynię czy działa wszystko ok, a potem nie zmieniłem oleju Ganeralnie, polecam przy zmianie na niewiadomego stanu skrzynie zalać bele czym, a potem nie tak jak ja, zlać i zalać porządnym dedukowanym olejem.
  8. Naturalnym jest, że im szersza opona, tym większa powierzchnia styku z podłożem, a więc więcej miejsca do powstania hałasu. Tak samo mieszanka z jakiej jest złożona i sam wzór bieżnika. Czynników jest tyle że głowa boli - lepiej wybierać te które mają małe opory toczenia, to i hałasują mniej, ale znowu przyczepność mniejsza. Z doświadczenia powiem tylko, z oponami, zwłaszcza powyżej 195 szerokości ciężko wygrać, jeżeli chodzi o szumy.
  9. X18XE - Jak MID oblicza to spalanie? Na jałowych zależnie od humoru mam od 1,2 do 2,0L co jest chorą myślę wartością, dodatkowo mimo iż mid mam zaprogramowany pod silnik i koła, to wynik pokrywa się z tym co tankuje na stacji ale GAZU, a nie paliwa, czyli ok 11-14L. Muszę sprawdzić z włączoną klimą, ale obawiam się że mam coś skopane, gdzie zacząć szukać?
  10. Od środka tak, i jak widać, jest już tam mata, na to nachodzi wykładzina z cienką warstwa filcu nie palnego. Można dać drugą warstwę maty, bo jak dasz drugą filcu to będzie odstawać wykładzina. Z tyłu jest biedne i tam można dać matę i filc.
  11. Nie prościej zmienić opony na mniej szumiące? Koła to ciężki temat, wraz ze wzrostem prędkości, zmienia się częstotliwość dźwięków dochodzących z kontaktu opon z podłożem, ze wzrostem prędkości częstotliwość idzie w górę, więc potrzebna jest dobra kanapka, choć do sporej poprawy wystarczy mata, lepiej kleić ją od wewnątrz, chyba że pod nadkolami masz 100% pewności że nie ma grama rdzy, i że nadkola są całe i nie będzie tam wilgoci. Suszysz, odtłuszczasz i przyklejasz, na nadkola plastikowe też możesz, na pewno będzie lepiej.
  12. Ehh co najwyżej jeden rozdział, którego i tak pewnie nikt by nie zrozumiał
  13. A co chcesz tym uzyskać? 2-3W które nie będą wręcz słyszalne? To nadal będzie układ scalony, fajnie by było od razu ścieżki zasilania pogrubić do scalaka, ta zmiana co najwyżej miała by sens, gdybyś miał głośniki 2ohm. Ale wtedy to i radiator lepszy. Bez sensu zmiana - lepiej mały wzmacniacz tranzystorowy choćby 4x30W i będzie o niebo lepiej.
  14. Dokładnie jak koledzy piszą, myśleli że kompresor wreszcie zamontowałem, a tu sprężarka(sprzęgło) mówiło dość, przy czym dźwięk rasowy jak z BMW także towarzyszył. Pora odwiedzić klimomechesa ew, zmierzyć się sam
  15. I jak, działałeś coś? ja trochę, co prawda wymieniłem na używane, ale w dobrym stanie i teraz błogi spokój, vectra nie lata swoim torem. Śruby wkleiłem na klej do śrub.
×
×
  • Create New...