Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

tgrzybek

Forumowicz
  • Zawartość

    101
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    1

tgrzybek wygrał w ostatnim dniu 26 Listopad 2013

tgrzybek ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

3 Neutral

O tgrzybek

  • Ranga
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Białystok

Dodatkowe pola

  • Województwo
    podlaskie
  • Auto
    Vectra C Caravan 1.9 DTH+

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Bo masz zaślepiony EGR dlatego wartości przepływu powietrza się różnią.
  2. tgrzybek

    ręce opadają a prąd dalej ucieka

    Odłącz moduł sterujący grzaniem świec żarowych i wtedy zobacz jaki jest spoczynkowy pobór prądu.
  3. tgrzybek

    Schemat elektryczny Vectra C

    Witam Potrzebuję schematu magistrali can oraz rozpiski wtyczek Ecm oraz uec i pompy abs. Mam błąd komunikacji modułów pracujących na wysokim canie. Samochód nie odpala. Vectra c 1.9 dth 2007
  4. Cześć Piotrze

    Może naprowadzisz co warto sprawdzić i gdzie szukać. Sytuacja jest taka, że w mojej Vectrze 1.9 DTH od jakiegoś czasu jest mały problem z tym że samochód jak jest w zbiorniku dużo paliwa przyspiesza gorzej niż wtedy kiedy wskazówka zbliża się do rezerwy. Już od kilku tankowań obserwuje i takie zachowanie silnika i za każdym razem się powtarza. Nie ma żadnego przerywania gwałtownego, po prostu przy próbie przyspieszania nie ma reakcji na gaz, tak jakby zalewało go paliwem albo go chwilowo brakowało, silnik głośniej pracuje jakby bardziej basowo a później zaczyna jechać. Natomiast jak jest mało paliwa to silnik pracuje ciszej miękko i przyspiesza żwawiej. Jeszce nie robiłem nic z tym na razie zbieram informacje. Może zawór regulacji ciśnienia paliwa w pompie, a może coś z odpowietrzaniem zbiornika, a może pompa wstępna w zbiorniku nie domaga i jak jest mniej paliwa to lżej jej się pracuje.... Nie wiem może coś jeszcze Ty podpowiesz.

    Pozdrawiam Tomek

  5. Cześć

    Odezwij się telefonicznie to się dogadamy kiedy odrzucisz mi zaworki.

  6. tgrzybek

    Problem z brakiem mocy

    To jak już podmieniałeś tyle rzeczy to podmień zawór regulujący ciśnienie paliwa. W polifcie siedzi on w pompie, a w przedlifcie z lewej strony listwy wtryskowej. Na to wskazuje błąd, i jeżeli stwierdziliście, że paliwo dochodzi do pompy to albo pompa albo ten zawór.
  7. To były moje doświadczenia z tym środkiem i kolegi. Trzecia zima bez tego rodzaju środków i samochód odpala bez problemów a paliwo tankuję z tej samej stacji cały czas. To tak przy okazji jest ktoś świadomy kto odpowie kiedy włącza się podgrzewanie filtra paliwa. Bo z tego co analizowałem to podczas rozruchu nie, po uruchomieniu silnika też nie, mimo niskich temperatur. Jak ręcznie uruchomię test za pomocą interfejsu to wtedy działa i ładnie podgrzewa paliwo do 15 stopni.
  8. Problem był taki, że przy odpalaniu podczas mniejszych i większych mrozów, czuć było że paliwo zgęstniało bardziej niż powinno i silnik ciężko się uruchamiał. Zdarzyło się też zamarznięcie paliwa we filtrze. Udało się sposobem go odblokować, czyli interfejs w rękę i bodajże w module silnika, programowanie jest test podgrzewacza paliwa który jest w obudowie filtra. Trzy czy cztery razy uruchomiony i samochód załapał. To tak przy okazji może komuś się przyda. Kolega w mazdzie 6 z silnikiem 2.0 miał podobne problemy po dolewaniu "czarnej strzały" a tankował inne paliwo czyli Orlen ja Lotos. Jak przestałem dolewać "czarnej strzały" samochód zdecydowanie lepiej odpalał. W tym roku po 8 godzinach postoju na mrozie -16 odpala bez problemów jeżeli chodzi o paliwo - nie czuć jego braku. Reszta układów oczywiście sprawna czyli akumulator, rozrusznik i świece, a co ciekawe filtr paliwa wymieniony prawie rok temu i jest dalej ok. Tak dolewam co jakiś czas i daje to naprawdę dobre efekty. Ale nie jest to środek zapobiegający zamarzaniu o który mi chodziło.
  9. Mam dobrą radę dla wszystkich żeby przestali dolewac do paliwa te dodatki żeby paliwo nie zamarzalo. Ja jak dolewałem to ze dwa lata temu to niestety miałem problemu. Od tego czasu nie stosuję i zero problemów z paliwem.
  10. Jeździłeś bez obu katalizatorów - jeden jest zaraz za kolektorem wydechowym a drugi w puszcze razem z DPF-em? U mnie poprawiło się przyspieszenie w zakresie do 2500 obrotów po wymianie intercoolera na nowy oryginalny Valeo. Układ był raczej szczelny - testu na szczelność nie robiłem. Po wymianie reakcja na pedał gazu znacznie się poprawiła. Może tu coś u Ciebie nie działa tak jak powinno. Jak już tyle rzeczy zrobiłeś to nawet jak w ciemno wymienisz intecooler na nowy to gorzej nie będzie, nie kosztuje to majątku.
  11. tgrzybek

    Zawór N75 - sterowanie turbiny

    Ja u siebie takie miałem odczucia po zmianie z VW na ten od saaba o czym jeszcze nie wiedziałem bo kupiłem go od kogoś z forum jako pasujący do opla. Jakiś miesiąc temu robiłem testy i podmieniałem zawory no i bezpośrednio po zamianie czuć było różnicę. Najlepiej jakbyś mógł to sprawdzić wcześniej. Może uda Ci się dogadać z tym sprzedawcą i wtedy będziesz mógł przetestować i jakby co to zostawisz jak nie to oddasz, spróbuj. Więcej Ci nie doradzę a na siłę nie będę Cię przekonywał bo nie oto tu chodzi.
  12. tgrzybek

    Zawór N75 - sterowanie turbiny

    Proszę bardzo http://allegro.pl/zawor-czujnik-turbiny-saab-9-3-9-3-1-9tid-1-9ttid-i5846382936.html Ja akurat kupiłem go od kogoś z forum jako pasujący właśnie do tego silnika. Po jakimś czasie jak zgłębiłem temat to doszedłem do tego że oryginalnie był montowany w sabie 1.9 TTID czyli w tym co ma podwójną turbinę i 185 KM.
  13. tgrzybek

    Zawór N75 - sterowanie turbiny

    To nie jest zamiennik oryginału tylko oryginalny jaki był montowany przy silnikach DTH zgodnie z katalogiem Pierburga. Tego o numerze 7.03003.03 jakoś w katalogu Pierburga nie mogłem namierzyć, a teraz wszyscy go sprzedają a cenę ma bardzo atrakcyjną Mam ten oryginalny nowiutki dwa razy zamontowany dla testów jakby co. Miałem u siebie wcześniej ten zawór od VW (i mam go jeszcze tylko na półce) i powiem że silnik jest taki jakiś mniej dynamiczny w zakresie do 2500 obrotów, a później jest już normalnie. Na oryginalnym czyli 7.01421.01.0 jest lepiej bardziej równomiernie rozłożony jest moment obrotowy - takie mam odczucia. Natomiast najlepiej jeździ mi się na zaworze od Saaba 1.9 biturbo 185KM nr zaworu 7.03652.00. Jego rezystancja jest prawie dwa razy większa niż oryginału - oryginał coś ok 17ohm a ten od saba 32 ohmy. Samochód odczuwalnie na niskich obrotach dynamiczniejszy, moment obrotowy jakby przesunięty dużo niżej na skali obrotów - czyli samochód super przyspiesza już od 1600 obrotów. Jeździ się bardzo przyjemnie.
×