Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Banned

Forumowicz
  • Zawartość

    5 830
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    125

Banned wygrał w ostatnim dniu 28 Luty 2011

Banned ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

71 Excellent

O Banned

  • Urodziny 1985.07.15

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

10 594 wyświetleń profilu
  1. Wersja

    14 pobrań

    W zwiazku z tym iz dzis montowalem czujnik poziomu plynu chlodzacego podziele sie "co i jak". Potrzebujemy: 1. Zbiornik dedykowany do czujnika. Zbiornik wyglada tak - 2. Czujnik. Czujnik wyglada tak - 3. Doprowadzona instalacje pod czujnik wtyczka 2 pinowa (brazowy, brazowo-niebieski) - ja taka posiadam gdyz mialem kompletna instalke pod wyswietlacz (tid zmieniony na mid). Kostka podwojna hermetyczna z niebieska karbowana uszczelka. Uwaga: Sa 2 rodzaje zbiornikow - pod czujnik i zwykly. Z wygladu nie roznia sie niczym. Roznica jest taka ze ten POD CZUJNIK w otworze na czujnik ma tulejke ktora sie rusza a ZWYKLY takiej tulejki nie ma. Bez tej tulejki czujnik nie bedzie dzialal (czujnik jest magnetyczny, kontraktron. Nie ma kontaktu z ciecza). Montaz: Odciagamy plyn chlodzacy ze zbiorniczka. Sciagamy klipsa ze zbiorniczka. Kombinerkami odciagamy zaciski na wezach i odpinamy 3 weze. Wyjmujemy stary zbiorniczek pociagajac go do przodu by zszedl z dolnego uchwytu. Do nowego zbiorniczka wciskamy czujnik a nastepnie podpinamy wtyczke. Podpinamy 3 weze do zbiorniczka. Wkladamy zbiorniczek na dolny uchwyt. Dociskamy do wspornika i zakladamy klipsa. Wlaczamy stacyjke - na MIDZIE bedzie napis np. Kuhlmittel Stand. Wylaczamy stacyjke i dolewamy plynu chlodzacego do stanu. Przekrecamy stacyjke - na MIDZIE nie bedzie sie wyswietlal napis np. Kuhlmittel Stand (warunki - dobry styk wtyczki z czujnikiem, sprawny czujnik
  2. Wersja

    70 pobrań

    W zwiÄzku z czÄstymi pytaniami o programowanie pilota i elektrycznych szyb, majÄc chwile czasu zrobiĹem mala poradÄ na podstawie ksiÄĹźki "Sam naprawiam". Programowanie pilota: OperacjÄ wymiany baterii zakoĹczyÄ w ciÄgu 3 minut, gdyĹź w przeciwnym razie pilota trzeba bÄdzie ponownie zaprogramowaÄ W razie zakĹóceĹ w dziaĹaniu zaprogramowaÄ pilota: - wĹÄczyÄ zapĹon [ukĹad przez 30 sekund znajduje siÄ w trybie programowania] - na chwilÄ wcisnÄÄ przycisk "zamykania" na pilocie [czynnoĹÄ trzeba wykonywaÄ we wnÄtrzu pojazdu] - zaprogramowanie zostaje potwierdzone przez jednorazowe zaryglowanie i odryglowanie centralnego zamka Programowanie elektrycznych szyb: W razie przerwy w dopĹywie prÄdu lub spadku napiÄcia akumulatora otwieranie i zamykanie okien nie jest moĹźliwe: - zamknÄÄ drzwi, - wĹÄczyÄ zapĹon - zaprogramowaÄ ukĹad elektroniczny kaĹźdego okna - zamknÄÄ okna i przynajmniej przez 5 sekund przytrzymaÄ przycisk [w razie przeciÄĹźenia nastÄpuje chwilowe automatyczne przerwanie dopĹywu prÄdu]
  3. Wersja

    19 pobrań

    Licznik przedliftowy wyglÄda tak: Licznik poliftowy wyglÄda tak: WyglÄd zĹÄcza licznika i rozkĹad pinów: Rozpiska pinów licznika przedliftowego i poliftowego [czeĹÄ siÄ pokrywa a czeĹÄ trzeba przepiaÄ]: Przewody Które musimy doprowadziÄ do licznika: Z pinu 65 zlacza X1 [kolor czarno-biaĹy] ciÄgniemy przewód do pinu 12 licznika poliftowego [kontrolka lewego kierunku] Z pinu 19 zlacza X1 [kolor czarno-zielony] ciÄgniemy przewód do pinu 28 licznika poliftowego [kontrolka prawego kierunku]. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Przewód CZARNO-BIAĹY Z PINU 16 ZĹÄCZA LICZNIKA - wypinamy ze zĹÄcza i izolujemy PIN 19 LICZNIKA POLIFTOWEGO [szaro-ĹźóĹty] - MA BYÄ PUSTY [w przedlifcie nie ma kontrolki "auto z kluczykiem" odpowiedzialnej za immo]. JeĹźeli ktoĹ chce to moĹźe podpiÄÄ ta kontrolkÄ pod "check". PINY BEZ ZMIANY: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 13, 20, 23, 30. POZOSTAĹE PINY WEDĹUG ROZPISKI. Schemat licznika przedliftowego Schemat licznika poliftowego
  4. Wersja

    17 pobrań

    potrzebujemy: 2 przekaĹşniki rozwierno-zwierne 2 podstawki pod przekaĹşniki 8 konektorow ĹźeĹskich przycisk np. do klimy, grzanych foteli lub obiegu wewnÄtrznego [bistabilny 0/1] 8 diod prostowniczych np. 6A10 [6A] 2 pĹytki uniwersalne maĹe [jak ktoĹ chce porzÄdnie zrobiÄ i polutowaÄ diody na pĹytce z wyprowadzonymi kabelkami ] przewody 0,75 mm2 - roĹźne kolory, 5 m izolacja lutownica + cyna (do lutowania poĹÄczeĹ) Schemat: Zasada dziaĹania: aby otworzyÄ/zamknÄÄ 4 el. szyby trzeba wcisnÄÄ przycisk na konsoli Ĺrodkowej który poda napiÄcie na piny 30 przekaĹşników. naciskajÄc otwieranie - zwierajÄ siÄ styki 30 i 87 przekaĹşnika prawego i napiÄcie idzie na przewody otwierania. naciskajÄc zamykanie - zwierajÄ siÄ styki 30 i 87 przekaĹşnika lewego i napiÄcie idzie na przewody domykania MoĹźna tez. zastÄpiÄ 2 przekaĹşniki jednym dwutorowym pamiÄtajÄc o wstawieniu diod prostowniczych [aby odseparowaÄ poszczególne szyby] zgodnie z rysunkiem nr 1.
  5. Wersja

    29 pobrań

    Potrzebujemy: -ModuĹ - trochÄ kabli, róĹźne kolory o przekrojach: 0.75 mm2, 1 mm2, 1.5 mm2 - lutownica, cyna, kalafonia - do ocynowania koĹcówek przewodów i ĹÄczenia przewodów - izolacjÄ materiaĹowÄ - TYLKO DLA PRZEDLIFTA - 2 diody 1N5402 + przekaĹşnik rozwierno-zwierny 12V 30A + podstawka + 5 kontaktorów ĹźeĹskich - PRZY ZASTOSOWANIU CZUJNIKA ZMIERZCHU -> 2 przekaĹşniki rozwierno-zwierne 12V 30A + 2 podstawki + 10 kontaktorów ĹźeĹskich - czujnik zmierzchu => np. VELLEMAN MK 125 MontaĹź wiÄĹźe siÄ z rozdzieleniem halogenów stronami [w oryginalnej instalacji sÄ zasilanie z czarnego przewodu pin 6 X2]. Lewy halogen osobne zasilanie, prawy halogen osobne zasilanie. SygnaĹ otwierania -przewód czarno-czerwony i ryglowania [przewód czarno-niebieski] moĹźna równieĹź znaleĹşÄ w lewym progu przy zĹÄczu X!7 tylnych drzwi. Wpinamy siÄ w dane przewody i progiem przeciÄgamy kable do moduĹu PodĹÄczenie: PRZEDLIFT: PRZEDLIFT, wersja z czujnikiem zmierzchowym: POLIFT: POLIFT, wersja z czujnikiem zmierzchowym: Zasada dziaĹania z czujnikiem zmierzchu: W ciÄgu dnia wszystkie funkcje które wykorzystujÄ halogeny sÄ wyĹÄczone, dziaĹa tylko tripplink + zaĹÄczanie halogenów przyciskiem we wĹÄczniku ĹwiateĹ [funkcja ta realizowana jest dziÄki podaniu na piny 87a obu przekaĹşników sygnaĹu z pinu 6 zĹÄcza X2]. Gdy Ĺciemni siÄ tak ze czujnik zmierzchowy zaĹÄczy wewnÄtrzny przekaĹşnik i poda +12V na cewki przekaĹşników co spowoduje zwarcie styków 30 i 87, w obu przekaĹşnikach [styki 87 sÄ podĹÄczone do sygnaĹu zaĹÄczajÄcego dany halogen - dziÄki czemu funkcja doĹwietlania zakrÄtów, reversing i coming home bÄdzie aktywna]. Przekroje kabli: zasilanie PLUS i MINUS --> 1.5 mm2 halogeny, kierunkowskazy --> 1.0 mm2 plus po stacyjce, wĹÄcznik halogenów, sygnaĹ c.zamka, wsteczny --> 0.75 mm2
  6. Wersja

    23 pobrań

    Na poczÄtku sprawdzamy czy mamy instalacje. OprĂłcz instalacji potrzeba nam moduĹ CC. ModuĹ do Kombi wyglÄda jak na zdjÄciu Numery moduĹĂłw: HATCHBACK/LIMUZYNA: GM 90460934 / 6238367 9135155 / 6238077 CARAVAN (KOMBI): GM 90451202 / 6238368 9135156 / 6238078 By sprawdziÄ czy mamy instalacje pod moduĹ CC naleĹźny: - zdemontowaÄ schowek pasaĹźera (2 Ĺrubki od spodu, 2 Ĺrubki u gĂłry schowka) - zdjÄcia - wyciÄgnÄÄ schowek, na Ĺrodku powinny byÄ 2 Ĺrubki - wykrÄcamy je i tam jest plastik z 2 podstawkami pod przekaĹşniki oraz kostkÄ na wtyczkÄ - zdjÄcie nr 3 zaznaczone czerwonym kwadratem). JeĹźeli mamy takÄ wtyczkÄ jak na zdjÄciu nr 3 to znaczy Ĺźe mamy instalacjÄ. Gdy mamy instalacje: to wpinamy wtyczkÄ do moduĹu i przykrÄcamy dwoma Ĺrubami moduĹ i plastik z 2 podstawkami pod czujnik przyczepki i wtĂłrnik systemu telefonu, przykrÄcamy schowek. Przepinamy przewody od pozycji tyĹ i ĹwiateĹ stop wg schematu I GOTOWE . Gdy nie mamy instalacji: to czeka nas jej dorobienie. Musimy zrobiÄ instalacje. Najlepsze miejsce dla niej jest pod osĹonÄ lewego nadkola, koĹo nĂłg kierowcy poniewaĹź tam mamy wszystkie potrzebne przewody (zĹÄcza: X1, X2). Rozpiska podĹÄczeĹ do moduĹu CC znajduje siÄ poniĹźej. (Rozpiska wedĹug schematĂłw elektrycznych) I GOTOWE UWAGA: JeĹźeli instalacja haka byĹa dorabiana poprzez podĹÄczenie do tylnych lamp to po zalozeniu modulu bedzie swiecic sie blad na midzie. Powod - pozycje do przyczepki sa polaczone z przednimi pozycjami ktore nie ida przez CC oraz stop do przyczepki idzie prze czujnik P 39 (GM 90 463 123) . Schemat podlaczenia haka gdy mamy modul kontroli zarowek oraz schematy podlaczenia pozycji, mijania, stopu: W czarna podstawke wpina sie czujnik kontroli zarowek przyczepy P 39 ktory jest czescia ukladu CC. Do podstawki dochodza nastepujace przewody na nastepujace piny: pin 2 - przewod czarno-zolty 0,75 mm2 pin 4 - przewod brazowy 0,75 mm2 pin 6 - przewod czarno-zolty 0,75 mm2 pin 8 - przewod czarno-szary 0,75 mm2 Schemat z zaznaczonym czujnikiem kontroli zarowek przyczepy P 39:
  7. Wersja

    21 pobrań

    Potrzebujemy: -przekaĹşnik rozwierno-zwierny 12V 30A -podstawka pod przekaĹşnik -5 konektorow ĹźeĹskich -opornik 4,7 kOhm -izolacja -przewody 4 x 1m [najlepiej rozne kolory] -lutownica + cyna Rozbieramy deskÄ wg porady - http://www.vectraklu...dvices/pokaz/96 wyciÄgamy licznik i przecinamy ĹcieĹźkÄ plusowa idÄca tylko do kontrolki trybu sport (S). 4 kontrolka od prawej [s w pomaraĹczowym sĹoneczko] NastÄpnie lutujemy kabelek miedzy pinem masowym Ĺźarówki kontrolki halogenów przód a pinem minusowym kontrolki trybu sport (S) W wiÄzce od zĹÄcza licznika szukamy przewodu BRAZOWO-FIOLETOWEGO, przecinamy go. KoĹcówkÄ od strony instalacji izolujemy a od strony licznika podĹÄczamy do pinu 30 przekaĹşnika. PodĹÄczenie przekaĹşnika: pin 30 - z brazowo-fioletowego kontrolki pin 85 - masa [najbliĹźszy punkt masowy] pin 86 - z grubego bialo-zoltego [wychodzi z wĹÄcznika ĹwiateĹ] - pojawia siÄ +12V po wĹÄczeniu mijania pin 87 - z grubego bialo-zoltego [wychodzi z wĹÄcznika ĹwiateĹ] - pojawia siÄ +12V po wĹÄczeniu mijania pin 87a - z szaro-zielonego [wychodzi z wĹÄcznika ĹwiateĹ] - pojawia siÄ +12V po wĹÄczeniu pozycji. Zasada dziaĹania: kontrolka dziaĹa zawsze [nie trzeba przekrÄcaÄ kluczyka]. jak ktoĹ chce to moĹźe zostawiÄ ĹcieĹźkÄ na liczniku i zrobiÄ po stacyjce ale wtedy jest inny schemat podĹÄczenia bo trzeba podaÄ masÄ a nie plusa jak w tym przypadku. po wĹÄczeniu pozycji pin 87a i pin 30 sÄ zwarte - kontrolka Ĺwieci z 50% jasnoĹciÄ. po wĹÄczeniu mijania - pin 87 jest zwierany z pinem 30 - kontrolka Ĺwieci z 100% jasnoĹciÄ. WkĹadamy licznik i wĹÄcznik ĹwiateĹ - robimy probe czy wszystko dziaĹa jak naleĹźny i skĹadamy w caĹoĹÄ Link do dyskusji na forum: http://forum.vectrak...nych-i-mijania/
  8. Wersja

    15 pobrań

    Przedstawiam patent ktĂłry wymyĹliĹem do swojej VB Uklad dotyczy vectr b wyposaĹźonych w moduĹ skandynawski oraz zamontowane otw/zam 4 el. szyb naraz wg mojej porady http://forum.vectrak...b-jednoczesnie/ . W VB nie wyposaĹźonych w te rzeczy, moĹźna je oczywiĹcie doĹoĹźyÄ. Schemat: [na ŝóĹTO - dorobiona instalacja] Zasada dziaĹania: Sterownik ma 4 kanaĹy. kaĹźdy sterowany osobno z 3 funkcjami zaĹÄczania [wiÄcej informacji w specyfikacji sterownika] KanaĹ: L1 - coming/leaving home z wykorzystanie ĹwiateĹ pozycyjnych i mijania L2 - otwieranie 4 szyb naraz L3 - zamykanie/ryglowanie c.zamka/alarmu L4 - otwieranie c.zamka/alarmu Potrzebujemy: -STEROWNIK -przekaĹşniki rozwierno-zwierne z podstawkami i konektorami -przewody, kable, izolacja, lutownica, cyna -diody prostownicze o prÄdach znamionowych [3A, 6A, 10A] zgodnie ze schematem. Alarm do tego ukĹadu - kaĹźdy BEZPILOTOWY Alarm podpinamy pod centralke GM.
  9. lampa w środu

    jak juz pisalem - 1 zmiana biegunowosci powoduje zmiane strony spryskiwania dostan sie do pompki wg mojego opisu, sprawdz stan wezyka od tylnego sprysku oraz przy klapie - jak pisano wyze
  10. kto pyta nie bladzi dalo sie zrobic? dalo wystarczylo popytac co i jak, przeczytac porade + samozaparcie i gotowe
  11. Dane z radia

    mozliwe ze upalilo cos w elektronice mida lub radia [np. przepalilo jedna sciezke i juz moze byc problem] sprawdzisz przewodnosc to bedziesz mial pewnosc - ze albo sa ok albo nie . jezeli przewody beda ok to zostanie sprawdzic MIDa i radio co to za padaka... nie bierz tego kup OP-COM lub OPEL SCANNER 1.0.1.71 - nimi zrobisz naprawde wiele w Vectrze.
  12. nie zartuj tak ciezko dolozyc 6 kabelkow? 1 od ecu, 2 od licznika, 3 do manetki?
  13. Styropianowe wypełnienia zderzaka przedniego

    Prajmeks w przedlifcie sa 3 = pod lampami po 1 + na srodku. styropiany pod lampami powoduja ze zderzak jest blizej lamp i nie ma takich przeswitow. sam mam zalozone 3 i jest dobrze w polifcie jeden srodkowy [pod lampami nie ma] ja dalem na alle 30zl za 3 do przedlifta w aso podobnie bedzie- cos kolo 10-12zl/sztuka
  14. nie mam wzoru plytki bo ja ten uklad lutowalem na uniwersalnej plytce - bo to bylo jako proba a nie seryjna produkcja jak sie chce ktos bawic w plytki nie ma sprawy Dioda D1 prostownicza 1N4007 jest na zasilaniu tam jest narysowana kostka manetki kierunkowskazow... czerwony to zasilanie po stacyjce czarno-bialy i czarno-zielony to kierunki lewy i prawy
  15. lampa w środu

    cos sie wie manetka ---multitimer --- pompka --- spryskiwacz --- przekaznik K120 --- wycieraczka tyl sciagasz kolo lewe odkrecasz plastikowe nadkole odpinasz kostke elektryczna 2 pinowa wyjmujesz pompke mozesz miernikiem/probowka sprawdzic czy dochodzi prad do wtyczki lub podpiac pompke na krotko do aku [nie ma znaczenia jak podasz + i -] pompka spryskuje przod i tyl gdyz dostaje zamiennie + z i a jak wiadomo zamiana biegunow powoduje zmiane kierunku obrotow
×