Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

adam_hybrid86

Forumowicz
  • Content Count

    363
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

adam_hybrid86 last won the day on September 23 2011

adam_hybrid86 had the most liked content!

Community Reputation

21 Neutral

About adam_hybrid86

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 12/12/1986

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Tomaszów Lubelski

Dodatkowe pola

  • Województwo
    lubelskie
  • Auto
    Vectra B 2.2 DTI Y22DTR '01

Kontakt

Recent Profile Visitors

1394 profile views
  1. Version

    31 downloads

    Witam Jako, Ĺźe w podróĹźy ostatnio spÄdzam trochÄ czasu postanowiĹem coĹ zmieniÄ we wnÄtrzu auta. PoczÄtkowo pomysĹ padĹ na CarPC jednak w oplu nie ma moĹźliwoĹci montaĹźu radia 2DIN oraz ceny takich markowych multimedialnych kombajnów zaczynajÄ siÄ od +1800zĹ. Ostatecznie postawiĹem na ekonomiczne rozwiÄzanie czyli zabudowa nawigacji. ZakupiĹem nawigacjÄ GoClever Navio 500PLUS (397zĹ)+materiaĹy koĹo 100zĹ + dodatkowe kable USB, mini USB itd 20zĹ: * wyĹwietlacz dotykowy 5" 800x480 * z bezprzewodowÄ kamerÄ cofania * moduĹem bluetooth (po poĹÄczeniu z telefonem moĹźna surfowaÄ po internecie) * transmiter FM * wejĹcie Audio Video ( do podĹÄczenia np. DVD) wiÄcej info i strona producenta http://goclever.pl/p...500-Cam-PL.html 1. Zbieramy narzÄdzia. ja uĹźyĹem takich: * wycinarka do plastiku z róĹźnymi koĹcówkami (uĹatwia ciÄcie i szlifowanie powierzchni) * przymiar z tektury zachowujÄcy wymiary nawigacji i ekranu dotykowego * papier Ĺcierny o róĹźnych granulacjach * pistolet i laski do topienia (ĹÄczenia) plastiku, tektury itd. * szpachla z utwardzaczem do klejenia plastiku (NOVOL bumper fix) cena ok. 15zĹ * suszarka do wĹosów * Folia Carbon firmy 3M DI-NOC koloru czarnego 421. 1 sztuka/Arkusz 50x30cm - cena 25zĹ. Najlepsza folia Carbon jakÄ widziaĹem z realistycznÄ fakturÄ wĹókien carbonu. TaĹsze folie siÄ Ĺşle naciÄgajÄ i w dotyku sÄ pĹaskie jak kartka papieru. Ja kupiĹem dwa arkusze (ĹÄcznie 60x50cm) Ĺźeby obkleiÄ lewy i prawy plastik z nawiewami. Wtedy jest jednolity i zgrabny pas. 2. Demontujemy Ĺrodkowy plastik z nawiewami. MoĹźna siÄ posĹuĹźyÄ tÄ poradÄ z naszego forum: http://www.vectraklu...dvices/pokaz/96 3. Wycinamy Ĺrodkowe kratki uzyskujÄc otwór wiÄkszy od pola wyĹwietlacza o 5-6mm na kaĹźdÄ stronÄ. Wyjmujemy gaĹkÄ do zamykania i otwierania nawiewu. 4. Z tektury tworzymy boczne Ĺcianki ograniczone do rozmiaru nawigacji. 5. Mieszamy szpachle i dodajemy odpowiednie proporcje utwardzacza. Zaklejamy wszystkie nierównoĹci (w tym otwór od gaĹki zamykania/otwierania nawiewu). Na koniec trzemy papierem do uzyskania gĹadkiej powierzchni. W moim przypadku takÄ operacjÄ - nakĹadanie szpachli i szlifowanie) powtarzaĹem 4 razy. 6. Po uzyskania zadowalajÄcej powierzchni caĹoĹÄ malujÄ farbÄ z lakierem (wzmacnia szpachlÄ i tekturÄ) 7. OdciÄtÄ klampkÄ nawiewu zamykamy i wkĹadamy na miejsce. (Po pierwsze nie chcemy przecieĹź w zimie przegrzaÄ nawigacji nadmuchem gorÄcego powietrza, a po drugie z tyĹu nawigacji znajduje siÄ gĹoĹnik i po co go zabijaÄ pyĹem - mimo, Ĺźe jest filtr kabinowy =) ) 8. Bierzemy suszarkÄ do wĹosów lub opalarkÄ i obklejamy plastik foliÄ - zajÄĹo mi to 1 godzinÄ ( zajÄcie bardzo pracochĹonne aby nie byĹo nigdzie zagiÄÄ i faĹd). Efekt jest wyĹmienity - nie da siÄ tego zobrazowaÄ na zdjÄciach mojego marnego aparatu. 9. Czas na trochÄ partyzantki ale nie miaĹem czasu wymyĹlaÄ nic innego. Zamocowanie ekranu na staĹe za pomocÄ tekturowych ograniczników. RozwiÄzanie o tyle dobre, Ĺźe obudowa nawigacji nie bÄdzie rysowana przez Ĺźadne inne elementy i bÄdzie ciÄgle jak nowa. (oczywiĹcie moĹźna wymyĹlaÄ inny sposób montaĹźu. 10. Kolejny etap powoduje koniecznoĹÄ przymierzania co chwile caĹoĹci elementów. 11. nawigacja posiada wĹÄcznik od góry. Ja rozwiÄzaĹem to w ten sposób Ĺźe umieĹciĹem tam Ĺadny chromowany oĹówek o gruboĹci 3mm, który bÄdzie wĹÄczaĹ i wyĹÄczaĹ nawigacjÄ. Dodatkowo trzeba zauwaĹźyÄ, iĹź istnieje moĹźliwoĹÄ samoczynnego wejĹcia nawigacji w tryb uĹpienia. Gdy nawigacja znajduje siÄ w tym trybie - wĹÄczenie zapĹonu powoduje jej automatyczny start. Nie trzeba wtedy jej wĹÄczaÄ rÄcznie. 12. Montujemy bezprzewodowÄ kamerÄ cofania. PodĹÄcza, siÄ jÄ pod nadajnik, masÄ i sygnaĹ ze ĹwiateĹ wstecznych. W momencie wĹÄczenia biegu wstecznego na ekranie automatycznie ukazuje siÄ obraz z kamery cofania. 13. Wyprowadzamy kablem z nawigacji port USB. WkĹadamy switcha USB. Do jednego portu podĹÄczamy ĹadowarkÄ a drugi pozostaje wolny do podĹÄczenia np. laptopa i wymiany danych (wgrywanie programów, filmów, zdjÄÄ, muzyki). 14a. Testujemy podstawowe funkcje: 14b. Jak juĹź wspomniaĹem wczeĹniej jest moĹźliwoĹÄ za pomocÄ bluetooth podĹÄczyÄ siÄ do telefonu komórkowego. DziÄki temu moĹźna surfowaÄ po internecie, wybieraÄ i odbieraÄ poĹÄczania z poziomu nawigacji, SMSy itd. itd. 14c. KolejnÄ ciekawÄ funkcjÄ jest transmiter FM. Ustawiamy w nawigacji czÄstotliwoĹÄ np. 108 i takÄ samÄ na radiu. Odpalamy film i mamy dĹşwiÄk w caĹym aucie jak w kinie. Na zakoĹczenie pragnÄ dodaÄ, iĹź moĹźna siÄ pokusiÄ o montaĹź tej wersji nawigacji z wyĹwietlaczem 7". Teraz juĹź wiem, Ĺźe powinna wejĹÄ na styk =) Po drugie zdjÄcia z aparatu sÄ lekko przekĹamane kolorystycznie. Carbon w rzeczywistoĹci wyglÄda o niebo lepiej i jest czarny - na zdjÄciach pstrokaty i szary ... Taki oto byĹ mój pomysĹ na zabudowÄ nawigacji =)
  2. auto rozbite nie z mojej winy, więc naprawy wraku nie da się już przeprowadzić... całość zabudowy do sprzedania tutaj: http://forum.vectrak...44#entry2043144
  3. niby świece żarowe NGK D-power 37 z viki B mają również 5 A poboru. Jakoś mi się nie wydaje, że wywalać powinien błąd przy świecach pobierających 5A. Odłączając świecą od kopułki sterownik wywala błąd ale podłączając zamiast świecy zarowej żarówkę 55W - która ciągnie 4,5A błędu juz nie ma........ U mnie problem ze świecami żarowymi narazie nie wystepuje - wszystkie sa sprawne więc odpuszcze sobie ten temat.
  4. testowałeś to u siebie ? czytałem kilka lakonicznych postów na temat DTi z tymi świecami i nikt nie mówił nic o problemach ze sterownikiem.. faktycznie świeca oryginalna ma pobór 15A a ta ceramiczna wg producenta ma pobór 5 A z kolei świece NGK D-power 37 też dopasowane do mojego modelu viki B mają również 5 A poboru
  5. Odświeżam temat... czy ktoś może już coś powiedzieć o tych świecach ?? warto zakładać CERAMIKI z iskry ?
  6. u mnie bez problemów. Jak coś to masz gwarancję 2 lata w tym 1 rok w systemie door-to-door. jedyna uwaga co do kamery cofania. Dużo lepsza by była jakaś na przewodzie z podziałką odległości. ta bezprzewodowa potrafi być czasem zakłócana albo łapie sygnał z blisko położonej kamery przemysłowej od monitoringu =)
  7. mimo że jest teraz zimno nie odczuwam ujemnych skutków braku środkowych kratek. W pierwszej kolejności i tak daję nadmuch na szyby a potem używam funkcji AUTO.
  8. Owszem jak sam zaznaczyłem w opisie, że mocowanie NAVI to lekki element partyzantki ;p mając narzędzia i wiele pomysłów myślałem żeby zrobić elegancko szkielet z plastiku a całą nawigację umocować jednolicie za pomocą wspomnianej w opisie szpachli - od wewnątrz by było ładnie i przyjemnie ale co poza tym?? Problem by był jednak gdyby coś nie działało i np. w ciągu 2 letniej gwarancji trzeba by sprzęt odesłać - wtedy będę ją wyjmował 15 minut i nie będzie żadnego śladu po montażu/zabudowie. Upaćkaną i porysowaną obudowę NAVI w serwisie gwarancyjnym mogliby kwestionować. Od strony wizualnej patrząc z kabiny efekt ten sam =) TAK MA bezprzewodową kamerę cofania. Co do przycisku włączania myślałem żeby zrobić "auto start" - ale nawigacja jest na 2 letniej gwarancji i nie będę na razie mieszał w środku. PS. to nie musi być wspomniany GoClever 500 Plus CAM Można zamontować inne navi np. 5" Blow GPS 50YBT z kamera cofania lub dowolną nawigację z wejściem AV-IN. jak już wspomniałem wcześniej 7" navi tez by weszła na styk =)
  9. z tego co pamiętam to u mnie klimę włączam na AUTO więc nawiewy są pewnie zarówno na nogi, szybę jak i te górne. Tak czy tak nigdy nie ustawiam nawiewu klimy prosto na twarz - bo to niezdrowe - lepiej uzyskać temp 19-21 stopni we wnętrzu z wszystkich nawiewów. W zimie natomiast dajesz z reguły w pierwszej kolejności nawiew gorącego powietrza na oblodzone szyby przednie i boczne. Zobaczymy w praktyce jak to będzie działać. W tej chwili klima u mnie jest w 100% sprawna i mimo braku środkowych kratek nie mam zastrzeżeń co do szybkości schładzania wnętrza. =)
  10. konsola środkowa (pseudo drewno) i pewnie ten plastik z włącznikami szyb też okleję ta folią ;p teraz się do niej przekonałem i w dotyku jest jak tkany materiał =)
  11. masz jeszcze boczne kratki + nogi + szyby. Wiadomo że miejsca nie ma więc trzeba było coś poświęcić. I tak nadmuchu nie ustawiam nigdy na twarz bo po co - ważne że w kabinie jest 19-21 stopni. sygnał navi działa wszędzie gdzie nie przysłania go metal ( guma drewno plastik to nie problem) Siła sygnału bardzo dobra ( a zimny start/znalezienie sygnału GPS po świeżym uruchomieniu około 35 sekund). PS. Zrobie zdjęcia w jakiś słoneczny dzień na dworze bo w garażu w lekkiej ciemni aparat głupieje i całość wygląda miernie, amtowo i szaro. ja brałem folię z tej firmy - są w aukcji przykładowe prawdziwe zdjęcia (moim aparatem nie mogę jakoś tego uwiecznić): http://allegro.pl/3m-folia-srebrna-carbon-3d-srebrny-di-noc-ca-418-i1816477735.html Dostępne kolory biały szary i czarny.
  12. Mój projekt zamknął się w 499zł. Nawigacja, folia carbon, szpachla NOVOL, piwo (bezalkoholowe*) =) Aby mieć większa funkcjonalność można by pokusić się o zestaw do zabudowy: * MONITOR DOTYKOWY NEWAY LILLIPUT 7 CALI z wejściem VGA cena 600zł * computer miniiTX cena ok. 400zł * zasilacz picoPSU DC/DC 12V 150W 24pin P4 mini-ITX 150-250zł * mini klawiatura 100zł *odbiornik GPS na USB 100zł *kamera cofania na AV-IN 150 Ale to mamy już ok. 1600zł.. Zabudowa nawigacji to chyba najtańsza opcja a mnogość funkcji jest ustalona w miarę ergonomiczne.
  13. a może tak? ;] Montaż (zabudowa) nawigacji - fotostory
  14. Witam Jako, że w podróży ostatnio spędzam trochę czasu postanowiłem coś zmienić we wnętrzu auta. Początkowo pomysł padł na CarPC jednak w oplu nie ma możliwości montażu radia 2DIN oraz ceny takich markowych multimedialnych kombajnów zaczynają się od +1800zł. Ostatecznie postawiłem na ekonomiczne rozwiązanie czyli zabudowa nawigacji. Zakupiłem nawigację GoClever Navio 500PLUS (397zł)+materiały koło 100zł + dodatkowe kable USB, mini USB itd 20zł: * wyświetlacz dotykowy 5" 800x480 * z bezprzewodową kamerą cofania * modułem bluetooth (po połączeniu z telefonem można surfować po internecie) * transmiter FM * wejście Audio Video ( do podłączenia np. DVD) więcej info i strona producenta http://goclever.pl/p...500-Cam-PL.html 1. Zbieramy narzędzia. ja użyłem takich: * wycinarka do plastiku z różnymi końcówkami (ułatwia cięcie i szlifowanie powierzchni) * przymiar z tektury zachowujący wymiary nawigacji i ekranu dotykowego * papier ścierny o różnych granulacjach * pistolet i laski do topienia (łączenia) plastiku, tektury itd. * szpachla z utwardzaczem do klejenia plastiku (NOVOL bumper fix) cena ok. 15zł * suszarka do włosów * Folia Carbon firmy 3M DI-NOC koloru czarnego 421. 1 sztuka/Arkusz 50x30cm - cena 25zł. Najlepsza folia Carbon jaką widziałem z realistyczną fakturą włókien carbonu. Tańsze folie się źle naciągają i w dotyku są płaskie jak kartka papieru. Ja kupiłem dwa arkusze (łącznie 60x50cm) żeby obkleić lewy i prawy plastik z nawiewami. Wtedy jest jednolity i zgrabny pas. 2. Demontujemy środkowy plastik z nawiewami. Można się posłużyć tą poradą z naszego forum: http://www.vectraklu...dvices/pokaz/96 3. Wycinamy środkowe kratki uzyskując otwór większy od pola wyświetlacza o 5-6mm na każdą stronę. Wyjmujemy gałkę do zamykania i otwierania nawiewu. 4. Z tektury tworzymy boczne ścianki ograniczone do rozmiaru nawigacji. 5. Mieszamy szpachle i dodajemy odpowiednie proporcje utwardzacza. Zaklejamy wszystkie nierówności (w tym otwór od gałki zamykania/otwierania nawiewu). Na koniec trzemy papierem do uzyskania gładkiej powierzchni. W moim przypadku taką operację - nakładanie szpachli i szlifowanie) powtarzałem 4 razy. 6. Po uzyskania zadowalającej powierzchni całość maluję farbą z lakierem (wzmacnia szpachlę i tekturę) 7. Odciętą klampkę nawiewu zamykamy i wkładamy na miejsce. (Po pierwsze nie chcemy przecież w zimie przegrzać nawigacji nadmuchem gorącego powietrza, a po drugie z tyłu nawigacji znajduje się głośnik i po co go zabijać pyłem - mimo, że jest filtr kabinowy =) ) 8. Bierzemy suszarkę do włosów lub opalarkę i obklejamy plastik folią - zajęło mi to 1 godzinę ( zajęcie bardzo pracochłonne aby nie było nigdzie zagięć i fałd). Efekt jest wyśmienity - nie da się tego zobrazować na zdjęciach mojego marnego aparatu. 9. Czas na trochę partyzantki ale nie miałem czasu wymyślać nic innego. Zamocowanie ekranu na stałe za pomocą tekturowych ograniczników. Rozwiązanie o tyle dobre, że obudowa nawigacji nie będzie rysowana przez żadne inne elementy i będzie ciągle jak nowa. (oczywiście można wymyślać inny sposób montażu. 10. Kolejny etap powoduje konieczność przymierzania co chwile całości elementów. 11. nawigacja posiada włącznik od góry. Ja rozwiązałem to w ten sposób że umieściłem tam ładny chromowany ołówek o grubości 3mm, który będzie włączał i wyłączał nawigację. Dodatkowo trzeba zauważyć, iż istnieje możliwość samoczynnego wejścia nawigacji w tryb uśpienia. Gdy nawigacja znajduje się w tym trybie - włączenie zapłonu powoduje jej automatyczny start. Nie trzeba wtedy jej włączać ręcznie. 12. Montujemy bezprzewodową kamerę cofania. Podłącza, się ją pod nadajnik, masę i sygnał ze świateł wstecznych. W momencie włączenia biegu wstecznego na ekranie automatycznie ukazuje się obraz z kamery cofania. 13. Wyprowadzamy kablem z nawigacji port USB. Wkładamy switcha USB. Do jednego portu podłączamy ładowarkę a drugi pozostaje wolny do podłączenia np. laptopa i wymiany danych (wgrywanie programów, filmów, zdjęć, muzyki). 14a. Testujemy podstawowe funkcje: 14b. Jak już wspomniałem wcześniej jest możliwość za pomocą bluetooth podłączyć się do telefonu komórkowego. Dzięki temu można surfować po internecie, wybierać i odbierać połączania z poziomu nawigacji, SMSy itd. itd. 14c. Kolejną ciekawą funkcją jest transmiter FM. Ustawiamy w nawigacji częstotliwość np. 108 i taką samą na radiu. Odpalamy film i mamy dźwięk w całym aucie jak w kinie. Na zakończenie pragnę dodać, iż można się pokusić o montaż tej wersji nawigacji z wyświetlaczem 7". Teraz już wiem, że powinna wejść na styk =) Po drugie zdjęcia z aparatu są lekko przekłamane kolorystycznie. Carbon w rzeczywistości wygląda o niebo lepiej i jest czarny - na zdjęciach pstrokaty i szary ... Taki oto był mój pomysł na zabudowę nawigacji =)
  15. nie lepiej wmontować 5" lub 7" w miejsce dwóch środkowych kratek wentylacyjnych ? sam pracuję nad takim rozwiązaniem i na razie wszytko idzie ku pozytywnemu zakończeniu =)
×
×
  • Create New...