Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

adam4306

Forumowicz
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About adam4306

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    kujawsko-pomorskie
  • Auto
    Opel Vektra C, 1.8

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Z silnikiem 1.8/benzyna/ wyjmuję akumulator, nic się nie dzieje. Tylko radio, należy wprowadzić kod do uruchomienia. Obecnie ładuję akumulator bez jego wyjmowania. Stosuję prostownik "elektroniczny" ograniczający prąd ładowania do 14,4V czyli tyle ile laduje alternator i nic złego w aucie się nia dzieje. Prostownik kupiłem w markecie Lidl za ok. 80 zł.
  2. Tarcze mają "bicia" - odchylenia od płaszczyzny w której się obracają. Jeśli ta wielkość przekracza określoną wartość, co można latwo zmierzyć czujnikiem zegarowym, wielkość odchylki na boki przy obrocie tarczy o pełen obrót, tarcze należy wymienić lub przetoczyć, jesli odchyłka jest nieduża. Piszę z własnego doświadczenia. Tarcze mogą się zwichrować z wielu przyczyn.
  3. Zacisk hamulca wydaje mi się, że powinien być pływający. Proszę o informację na ile pływający? Dwie śruby -7mm, z imbusem -7mm, trzymające zacisk są umiejscowione w gomowych tulejach zacisku. Problem w tym, że przesuwają się one w tych tulejach bardzo ciężko /ręką trudno przepchnąć śrubę/ Czym ewentualnie przesmarować. Piszę dlatego, bo często wyczuwam jakby tarcze były lekko blokowane przez klocki.
  4. Już o tym problemie pisałem jesienią ubiegłego roku. Raz na kilka-kilkanaście wyłączeń silnika zostaje nierozłączony przekaznik w skszynce obok akumulatora- zasilający osprzęt silnika. To powoduje pobór prądu ok.0,65 A., co po jakimś czasie rozładowuje akumulator. Byłem w serwisie, ale sytuacja ta nie zawsze ma miejsce, czyli nic nie mogą stwierdzić. Po zakonczonej jezdzie, podnoszę maskę i sprawdzam czy przekaznik po wyjęciu się rozłącza /słychać stukot jesli był załączony/ i po osadzeniu w gnieżdzie się załącza - ponowny stukot. Jesli jest cisza nia ma poboru prądu. Ten przekaznik rozłącza bezpiecznik nr. 13.
  5. Nie jest to coś nadzwyczajnego, że wydechy rdzewieją. 5-6 lat eksploatacji i powinny być wymieniane, bowiem od wewnątrz rdzewieją i tworzy się nagar co utrudnia wydech. Więc wymiana jest konieczna.
  6. Kup prostownik "elektroniczny", którego prąd ladowanie nie przekraqcza 14,4V, czyli takie napięcie jakie wytwarza alternator. Takim prostownikiem można ładować akumulator zamontowany w aucie. Ładuję tak od kilku lat i wszyskto jest dobrze. Oczywiście, ładować należy w temp. dodatniej, najlepiej po zakonczeniu jazdy, gdy akumulator jest ciepły. Niestety konieczny jest garaż z prądem i gniazdkiem 230V.
  7. Nie ma idealnych aut. CV 1.8, mam od 2003r. Jestem z niego zadowolony. Polecam.
  8. Przy zmianie kół, moło który zaklad używa klucza dynamometrycznego i to jest problem. Klucze ciśnieniowe /pistoletowe/ przykręcają za mocno /mogą zerwać srubę/. Co gorsze tak przykręcone śruby trudno odkręcić w razie konieczności na drodze. Zalecam wymagać w warsztatach, używania dynamometru do dokręcania śrub kół. Problemu nie będzie.
  9. Mam VC z 2003 r.. Rdzy brak.
  10. Kupiłem tlumik końcowy z Wysocka Wielkiego za 150 zł., obecnis kosztuje 180 zł. Sam wymieniłem. Dwa lata sprawuje się dobrze.
  11. Stosuję olej GM 5W30 za ok. 90 Zł. z Allegro. Nic nie dolewam.
  12. Sposób demontażu, omawianej rękojeści hamulca jest wystarczający. Dziękuję.
  13. Demontaż dźwigni hamulca awaryjnego Zobacz plik Witam Najpierw po wyjęciu popielniczki ściągamy tylni panel tylko delikatnie u góry i z boku są zatrzaski: Następnie wyciągamy panel zapalniczki i wyciągamy tylni panel a panel zapalniczki zostawiamy podłączony i odsuwamy na bok: Odkręcamy cztery torxy od podłokietnika i go wyciągamy: Następnie ostrożnie wyciągamy uchwyt na kubki: Następnie odkręcamy obudowę tunelu dwie śrubki z tyłu: I jedną z przodu: Następnie wyciągamy cały tunel do tyłu pamiętając o zaczepach z przodu z obu stron: Po wyciągnięciu tunelu taki będzie widok: Na dole będą 4 śruby od ręcznego, które trzeba odkręcić i wyhaczyć linkę, jeśli chce się wyciągnąć całkowicie ręczny i trzeba pamiętać o odłączeniu kabelka od czujnika ręcznego. Ja skończyłem na tym etapie nie odkręcając ręcznego i wymieniłem rączkę ręcznego i przycisk chromowany, bo mi się wytarł. A taki jest efekt końcowy mojego modu miedzy innymi ręcznego. Dodający dare40 Dodano 2012.10.27 Kategoria VC - nadwozie  
×
×
  • Create New...