Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

fenix79

Forumowicz
  • Zawartość

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O fenix79

  • Ranga
    Nowicjusz
  • Urodziny 1979.11.01

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna

Dodatkowe pola

  • Województwo
    podlaskie
  • Auto
    Opel Vectra C GTS 1.9 CDTI 150KM
  1. Panowie mam takie pytanie, jaka powinna być wartość podawana przez przepływkę na biegu jałowym. U mnie zmienia się w zakresie 50-400(przygazówka). Byłem dzisiaj w aso na aktualizacji softu modułu uwa, przy okazji zarzuciłem temat z słabym dołem. Serwisant stwierdził że przypływka niedomaga, ponoć te 400 to jest znaczniej poniżej minimum. Mam problem z dołem, standardowo do 2200 obr mul, później strzał , pozatym przy ruszaniu silnik przydławia się, bardziej jak dam więcej gazu. Nawet na biegu jałowym jakoś niemrawo wchodzi na obroty do tych 2200. Wydaje mi się też że lepiej jedzie z dołu jak wcisnę "pół" pedału gazu niż do końca. Wymieniłem przewody podcisninia, kolektor, egr, zawór sterowania turbiuną, czyściłem bootsensor i przepustnicę. Chciałbym się upewnić zanim właduję 500PLN na nowy przepływomierz. Pacjent 1.9cdti 150KM
  2. fenix79

    amortyzatory - dobór

    Proszę o pomoc w doborze amortyzatorów przód sachs XJ2 = OBNIŻONE PODWOZIE SPORTOWE Przeczytałem cały temat i nie wiem czy mają być: 312603, 312604 czy te: 312609 (310254), 312610 dzięki
  3. fenix79

    Czyszczenie EGR w Z19DTH

    A więc tak zawór zamówiłem dokładnie ten : http://allegro.pl/show_item.php?item=4052360338 ( na drugi dzień miałem go w domu aż się dziwiłem że tak szybko) Tak jak pisałem wcześniej zawór nie był szczelny, nowy jest w 100% szczelny. Za rada na forum czyściłem, rozciągałem sprężynkę i montowałem blaszkę z otworami. Efekt mierny. U mnie jazda z niesprawnym zaworem objawiała się tym że: 1. Podczas ruszania przyduszało silnik (obroty spadały łapał delikatnego kangurka nie gasł). Nie było możliwości dynamicznie ruszyć nawet z większych obrotów ( nie było szans aby zakręcić kołami na asfalcie) . 2. Dwójka gaz w podłogę, powolutku wchodzi na obroty a po wyżej 2K wyrywa do przodu aż wgniata w fotel. Po wymianie rusza płynie, na dwójce przyspiesza równomiernie, nie ma aż takiego wyrwania po 2k obrotów. Owszem czuć więcej mocy po przekroczeniu tych obrotów, ale niema efektu jak w pkt.2 W moim odczuciu do 1.9-2k obrotów silnik jest słabszy niż po przekroczeniu ale to chyba wynika z charakterystyki momentu, który to max wartość osiąga coś koło 2,3k
  4. fenix79

    Czyszczenie EGR w Z19DTH

    Zamontowałem nowy zawór i auto odzyskało moc. Reasumując czyściłem uszkodzony zawór, rozciągałem sprężynkę, montowałem blaszkę fiatowską z dziurami nie przyniosło to efektu auto muliło i szarpało. Uszkodzony zawór nie był szczelny (jeden z grzybków domykających prawdopodobnie się zwichrował). Nowy zawór w przeciwieństwie do uszkodzonego jest szczelny (w stanie zamkniętym ) na 100%. Nie przepuszcza ani benzyny ani powietrza. Samochód po wymianie uszkodzonego zaworu ciągnie od samego dołu nie dusi się jednym słowem wszystko jest ok.
  5. fenix79

    Czyszczenie EGR w Z19DTH

    Odłączę akumulator, ale czy nie ma tu znaczenia fakt że mój zawór nie jest szczelny tzn. po wlaniu do niego benzyny ucieka ciurkiem z jednej komory.
  6. fenix79

    Czyszczenie EGR w Z19DTH

    No więc sprężyna rozciągniętą, niestety brak poprawy. Przy okazji zabawy z egr sprawdziłem jego szczelność poprzez nalanie benzyny. Efek jest taki że z jednej z komór benzyna ucieka dość szybko druga jest szczelna. Próbowałem pasty zaworowej i dotarcia tego nieszczelnego grzybka, niestety nic to nie dało. Przypuszczam że grzybek jest zwichrowany i przez to nie domyka. Dziwi mnie tylko to że skoro zawór jest nie szczelny to efekt szarpania i zamulenia powinien być cały czas niezależnie czy wtyka jest podpięta czy też nie. U mnie z odpięta wtyką od egr jest kolosalna różnica na +. Mam też pewną hipotezę dlaczego się tak dzieje ale nie wiem czy jest słuszna . Może tak być bo komputer steruje otwarciem egr ale nie zawsze poprzez otwarty na max,zamknięty. Są wartości pośrednie tzn. jakiś procent otwarcia i skoro zawór zamknięty nie jest szczelny może te całe obliczenia kompa są obarczone błędem wynikającym właśnie z tej nieszczelności. Przypomnę jeszcze raz objawy jakie mam: - podczas ruszania dławienie i delikatny kangurek - bardzo powoli wchodzi na obroty, a przy 2 -2,2 k obrotów wbija w fotel. Powyższe objawy tyczą się jazdy z podłączona wtyką od egr, bez wtyki jest duża poprawa. Chcem zamówić nowy egr, ale zastanawiam się też nad pełną zaślepką i wyprogramowaniem z tym że mam DPF i nie wiem czy takie rozwiązanie nie będzie miało negatywnego wpływu na filtr. Zauważyłem też delikatne przetarcie na przewodzie podciśnienia od pompy vacum tym króciutkim w kształcie litery U (wydaje się być szczelny) może ktoś podać średnice tego przewodu a najlepiej jak kupował jakiś link gdzie to można dostać,
  7. fenix79

    Czyszczenie EGR w Z19DTH

    Po czyszczeniu EGR objawy szarpania i zamulenia nie ustały, testowo odpiłem wtyczkę i moc wróciła. Chcem zamówić nowy zawór, a do czasu jak przyjdzie jeździć na odpiętej wtyczce. Mam DPF jak narazie sprawny, czy taka jazda z odpięta wtyką od EGR może mi uszkodzić DPF (takie opinie krążą po forach). Poza błędem "przerwany obwód recyrkulacji spalin" żądnych niepokojących zmian nie zauważyłem, wręcz przeciwnie samochód odżył wkręca ładnie się na obroty nie szarpie. Proszę o opinię
  8. Panowie potrzebuje numeru katalogowego Poduszki/odboju gumowego filtr powietrza znajdującego się z przodu po prawej stronie obudowy filtra. Od chwili zakupu nic tam nie mam, ale wydaje mi się że powinna tam być jakaś guma.
  9. Może ktoś z kolegów/koleżanek natknął się na to ogłoszenie, proszę o opinię http://tablica.pl/of...html#7273b98fc5
×