Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

chrustek

Forumowicz
  • Content Count

    243
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

About chrustek

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 05/08/1981

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Ozorków / Zgierz

Dodatkowe pola

  • Województwo
    łódzkie
  • Auto
    Opel Vectra B X18XE + LPG KME Diego G3

Kontakt

Recent Profile Visitors

779 profile views
  1. Święte słowa Dexter. Ja na swojej listwie przejechałem już 40 tyś. z ustawieniem przełączania na 20 st. Za pieniądze zaoszczędzone na jeździe na benzynie mógłbym już sobie kupić z 10 takich listew. Po to jest LPG w aucie by oszczędzać PLN a nie listwę
  2. Tragedia niestety jest w postaci jakości dźwięku. Nie polecam takiego rozwiązania dla melomanów
  3. Latem na 1 km przejrzanym na PB za wiele nie zaoszczędzisz. Ale zimą będziesz musiał przejechać z 5 km i to na bogatej mieszance. Viki pali wtedy jak smok. Oczywiście, że jest duża oszczędność. Przelicz sobie. Ja jeżdżę ok 2000 km miesięcznie. Gdy miałem ustawioną wyższą temp. przełączania miesięcznie oprócz gazu musiałem lać benzynę za 150 zł by się nie paliła rezerwa. Po przestawieniu na 20 st. zużywam miesięcznie za 50 zł benzyny. Miesięcznie zaoszczędzam 100 zł. Licząc okres od listopada do marca masz 5 miesięcy = 500 zł na samej zimie. A samo przełączanie latem trwa tyle co przełączanie na ciepłym silniku. Auto stoi w garażu i temp. otoczenia jest ponad 20 st. Po zapalaniu od razu przełącza się na gaz. Zanim tylne koła wyjadą z garażu już jadę na LPG. Jak chcesz to możesz sobie jeździć nawet 10 km na benzynie jak Ci szkoda silnika. U mnie tak to wygląda.
  4. Ja mam ustawione u siebie w KME najniższą temperaturę jaką można czyli 20 st.C już od dwóch lat i nic się nie dzieje. Latem przełącza się na gaz po 5 sekundach, a zimą po jakimś kilometrze. Wtryskiwacze po 40 tyś km (RAIL HORIZON) w porządku, reduktor też, silnik bez zastrzeżeń. Więc nie zgodzę się, że tak niska temperatura przełączania na gaz ma jakiś negatywny wpływ na podzespoły. Po to się zakłada gaz aby oszczędzać i nie jeździć na benzynie. Sumując wszystkie koszty, które zaoszczędziłem na jeździe na gazie, to mógłbym już sobie za to kupić kilka listew, kilka reduktorów i wymienić silnik
  5. W porównaniu do Pionków czy Sony to i tak tanio. Może ktoś ma taki fejs i byłby tak dobry, żeby go rozebrać i pstryknąć parę fotek jak on wygląda w środku. Podejrzewam, że nie jest za bardzo skomplikowany.
  6. Niestety nie widziałem nigdy schematu do sterowania z kiery. Takie fejsy robili kiedyś na www.piloty.pl Chcesz schemat? Mówisz i masz: Schemat interfejsu do radyjek VDO: Pierwszym warunkiem, aby niefabryczne radio VDO Dayton działało z wyświetlaczem: radio powinno mieć funkcję EDI (Ethernal Data Interface) . Można to łatwo sprawdzić, bo na panelu często jest napisane: EDI oraz z tyłu jest takie dodatkowe złącze: 1 - to EDI 2 - w tym miejscu podłącza się sterowanie Aby radio wyświetlało wszystko to na wyświetlaczu trzeba połączyć to tak: Oczywiście trzeba pamiętać, aby przewód sterujący anteną też był podłączony. W moim radiu (miałem VDO 2304) trzeba było włączyć jeszcze funkcję EDI w menu SETUP - EDI - OPEL 8 lub OPEL 10 (ustawia się ile znaków może wyświetlić TID/MID 8 lub 10) Niestety moja Viki nie ma sterowania w kierownicy więc nie zagłębiałem się jak podłączyć sterowanie do tego radia. Ale zdobyłem kilka fotek oryginalnego interfejsu VDO i na ich podstawie można podłączyć również prosto kierownicę. Niestety nie miałem możliwości sprawdzenia czy sterowanie będzie działać, ale raczej powinno. Na zdjęciu u góry postu z nr 2 widać gdzie podłączyć dwa kabelki do radia. Na poniższym zdjęciu widać gdzie je trzeba wpiąć do auta (kable: czarny i szary): Moje radyjko działało tak:
  7. To radio obsługuje zarówno wyświetlacz jak i sterowanie w kierownicy. Potrzebny będzie (praktycznie nie do kupienia) specjalny interfejs, który można bardzo prosto zrobić samemu. Wystarczy podpiąć kilka dodatkowych kabelków z radia do kostki A i C w aucie i będzie hulać.
  8. Ja też właśnie kupiłem takie od Stachowiaka. Jakość tragedia. Nie chciały się zapiąć. Ale podgrzałem z tyłu zaczepy, trochę je podoginałem na ciepło i jakoś się trzymają. Fajnie wyglądają w aucie
  9. Takie rozwiązanie wykorzystuje niestety tylko 8 znaków.
  10. Najprawdopodobniej dorwali sprzedawcę tych fejsów na Allegro, sprawdzili ile i komu ich sprzedał, a potem zaczęli czesać wszystkich tych, którzy od niego kupili. Kurde muszę Ci powiedzieć, że miałeś ogromny niefart. Współczuję Ci. Mój kumpel też miał kiedyś podobną sytuację. Kupił program do fakturowania na allegro i po pięciu latach też miał rewizję, bo się okazało, że ten program był piracki.
  11. Być może właśnie winny jest reduktor, który możne być już mało wydajny. Ja u siebie mam tak, że jak wcisnę mocno pedał w podłogę to przy 6000 obrotów, kiedy to wtryskiwacze benzynowe są już cały czas otwarte, to mi też przełącza na benzynę, a jak puszcze pedał gazu to spowrotem wraca na gaz. To jest właśnie ta opcja przełączania z gazu na benzynę gdy wtryski są cały czas otwarte (instalacja KME).
  12. MID - Multi Info Display (wyświetla godzinę, temp. RDS i komputer pokładowy) TID - Triple Info Display (godzina + temp. + RDS) Jakość dźwięku z transmitera nie powala na kolana, ale jest to tanie rozwiązanie. Poszukaj jeszcze takiego transmitera, który wyświetla tytuły piosenek poprzez RDS, będziesz miał je wyświetlane na fabrycznym wyświetlaczu) np ten: http://allegro.pl/transmiter-fm-16gb-mp3-sd-usb-z-rds-pilot-hit-i1635467364.html
  13. Trochę nie tan dział, powinno być w dziale LPG Jeśli masz sekwencję to w momencie jak dajesz buta, to prawdopodobnie wtryskiwacze są cały czas otwarte i automatycznie przełącza wtedy na gaz. W zależności od modelu instalacji tą opcję można wyłączyć.
  14. Temat był już wałkowany do znudzenia. Jeszcze raz polecam OP-COMa bądź ewentualnie Opel Scanner. Nic innego nie warto kupować i zawracać sobie gitaty
×
×
  • Create New...