Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

ciamciaramcia86

Forumowicz
  • Zawartość

    19
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutral

O ciamciaramcia86

  • Urodziny 1986.07.27

Kontakt

  • GG
    11297515
  • Skype
    ciamciaramcia86

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kluczyce

Dodatkowe pola

  • Województwo
    świętokrzyskie
  • Auto
    VC 3.2 GTS & VC 1.9 Caravan
  1. Ga�ka zmiany biegów

    Wersja

    11 pobrań

    Witajcie. Vectra C 3.2V6, pięciobiegowy manual na linki. Chyba jak większość, miałem zużytą gałkę dźwigni zmiany biegów. Na forum wyczytałem, że ktoś polecał podłożyć klucz pod gałkę i tłuc młotkiem w nią od spodu. Próbowałem i uważam, że jest to dosyć rzeźniczy pomysł. Tym bardziej, że można to zrobić znacznie prościej i bez obawy uszkodzenia plastikowego mechanizmu lewarka. Do rzeczy… 1. Odkładamy wszelkie młotki na bok, zdejmujemy ramkę mieszka, wyjmujemy ramkę z mieszkiem i wywijamy do góry na lewą stronę – aby odsłonić plastikowy mechanizm, w którym jest zakotwiczona dźwignia zmiany biegów. 2. Odkręcamy cztery wkręty torxem (nie pamiętam jaki rozmiar), wkręty dobrze jest od razu odłożyć ostrożnie w takie miejsce by nie wpadły do tunelu środkowego – ciężko będzie je wyjąć. 3. Podciągamy pierścień tak, jakbyśmy chcieli wrzucić wsteczny ale nie wrzucamy go. Podciągnięty wsteczny zapewni nam więcej miejsca. Podnosimy do góry plastikową czarną ramkę – maksymalnie jak się da. 4. Dźwignię zmiany biegów ostrożnie wyciągamy do góry, aby jej lewy bolec zakotwiczony w metalowym uchu znalazł się poza nim. 5. Mając dźwignię wyjętą z lewego metalowego ucha, pozostaje nam odpiąć delikatnie jedną, dolną linkę. Najprościej jest dźwignię przekręcić w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara – dolne mocowanie samo wyskoczy. 6. Mamy dźwignię w ręce, a tam gdzie wcześniej była dźwignia jest to: 7. Dopiero teraz, mając w ręce dźwignię z mieszkiem i gałką, możemy delikatnie postukać w gałkę młotkiem od spodu z każdej strony – gałka zeskoczy bez problemu. 8. Aby zdjąć starą skórę z gałki, wyciągamy delikatnie śrubokrętem z jej nasady metalową obrączkę (warto obczaić, a jaki sposób była wcześniej zamontowana); zdejmujemy chromowany kapsel (delikatnie podważając go od spodu płaskim śrubokrętem; ściągamy skórę. 9. Nową skórę montujemy w odwrotnej kolejności. Polecam kupić klej Kropelkę, po to, że gdy już naciągniemy skórkę na gałkę, to klej ten pozwoli nam tak przyłapać skórkę na bokach, że po dociśnięciu ją kapslem z góry i pierścieniem od spodu – wszystko będzie wyglądać jak z fabryki. Na pierwszy raz polecam kupić dwie skórki (cena podajże 7-8 PLN). Nie wiem dlaczego na allegro strasznie zaoszczędzono na materiale w niektórych miejscach - przydało by się chociaż po 1mm więcej. Dlatego należy ładnie wszystko dopasować, a dopiero potem przyłapać kropelką. 10. Przy okazji – mając wszystkie elementy w rękach, polecam wymienić ten element na nowy. Po jego wymianie, dźwignia pracuje jak nowa. Nie lata na boki, a przełożenia wchodzą pewnie. Ja kupowałem tu: http://allegro.pl/ze...3884761129.html 11. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, na częściach ruchomych psikając białym smarem. Niebawem będę robił identyczną operację w mojej drugiej VC 1.9 120KM, bo tam wymieniałem skórkę na gałce nie ściągając jej - nie wygląda to satysfakcjonująco, a poza tym, chcę wymienić tą obejmę kuli na nową, aby zmiana biegów odbywała się jak w nowym samochodzie. Przy okazji... Trochę podzwoniłem po ASO i okazuje się, że powyższy element nie występuje w ASO jako osobny element. To co sprzedaje człowiek z powyższego linku jest zamiennikiem, ale bardzo precyzyjnie wykonanym i z bardzo dobrego jakościowo materiału. Tyle ode mnie. Pozdrawiam.
  2. Witajcie. Mam VC GTS przedlift z 2004 roku z ksenonami. Dobija mnie to, jak szybko to auto zużywa płyn do spryskiwaczy. Zakupiłem spryskiwacze mgłowe z Insignii (głównie dla poprawy rozpylania płynu) ale czy da się zmienić OP-COMem ustawienia sprysków lamp? Na przykład tak aby się włączały co 10 raz? Będę wdzięczny za info. Pozdrówka.
  3. Witajcie. Vectra C 3.2V6, pięciobiegowy manual na linki. Chyba jak większość, miałem zużytą gałkę dźwigni zmiany biegów. Na forum wyczytałem, że ktoś polecał podłożyć klucz pod gałkę i tłuc młotkiem w nią od spodu. Próbowałem i uważam, że jest to dosyć rzeźniczy pomysł. Tym bardziej, że można to zrobić znacznie prościej i bez obawy uszkodzenia plastikowego mechanizmu lewarka. Do rzeczy… 1. Odkładamy wszelkie młotki na bok, zdejmujemy ramkę mieszka, wyjmujemy ramkę z mieszkiem i wywijamy do góry na lewą stronę – aby odsłonić plastikowy mechanizm, w którym jest zakotwiczona dźwignia zmiany biegów. 2. Odkręcamy cztery wkręty torxem (nie pamiętam jaki rozmiar), wkręty dobrze jest od razu odłożyć ostrożnie w takie miejsce by nie wpadły do tunelu środkowego – ciężko będzie je wyjąć. 3. Podciągamy pierścień tak, jakbyśmy chcieli wrzucić wsteczny ale nie wrzucamy go. Podciągnięty wsteczny zapewni nam więcej miejsca. Podnosimy do góry plastikową czarną ramkę – maksymalnie jak się da. 4. Dźwignię zmiany biegów ostrożnie wyciągamy do góry, aby jej lewy bolec zakotwiczony w metalowym uchu znalazł się poza nim. 5. Mając dźwignię wyjętą z lewego metalowego ucha, pozostaje nam odpiąć delikatnie jedną, dolną linkę. Najprościej jest dźwignię przekręcić w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara – dolne mocowanie samo wyskoczy. 6. Mamy dźwignię w ręce, a tam gdzie wcześniej była dźwignia jest to: 7. Dopiero teraz, mając w ręce dźwignię z mieszkiem i gałką, możemy delikatnie postukać w gałkę młotkiem od spodu z każdej strony – gałka zeskoczy bez problemu. 8. Aby zdjąć starą skórę z gałki, wyciągamy delikatnie śrubokrętem z jej nasady metalową obrączkę (warto obczaić, a jaki sposób była wcześniej zamontowana); zdejmujemy chromowany kapsel (delikatnie podważając go od spodu płaskim śrubokrętem; ściągamy skórę. 9. Nową skórę montujemy w odwrotnej kolejności. Polecam kupić klej Kropelkę, po to, że gdy już naciągniemy skórkę na gałkę, to klej ten pozwoli nam tak przyłapać skórkę na bokach, że po dociśnięciu ją kapslem z góry i pierścieniem od spodu – wszystko będzie wyglądać jak z fabryki. Na pierwszy raz polecam kupić dwie skórki (cena podajże 7-8 PLN). Nie wiem dla czegona allegro straaasznie zaoszczędzono na materiale w niektórych miejscach - przydało by się chociaż po 1mm więcej. Dlatego należy ładnie wszystko dopasować, a dopiero potem przyłapać kropelką. 10. Przy okazji – mając wszystkie elementy w rękach, polecam wymienić ten element na nowy. Po jego wymianie, dźwignia pracuje jak nowa. Nie lata na boki, a przełożenia wchodzą pewnie. Ja kupowałem tu: http://allegro.pl/ze...3884761129.html 11. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, na częściach ruchomych psikając białym smarem. Niebawem będę robił identyczną operację w mojej drugiej VC 1.9 120KM, bo tam wymieniałem skórkę na gałce nie ściągając jej - nie wygląda to satysfakcjonująco, a poza tym, chcę wymienić tą obejmę kuli na nową, aby zmiana biegów odbywała się jak w nowym samochodzie. Przy okazji... Trochę podzwoniłem po ASO i okazuje się, że powyższy element nie występuje w ASO jako osobny element. To co sprzedaje człowiek z powyższego linku jest zamiennikiem, ale bardzo precyzyjnie wykonanym i z bardzo dobrego jakościowo materiału. Tyle ode mnie. Pozdrawiam.
  4. Podepnę się pod temat jeśli można. Mam ten sam efekt, po odpaleniu silnikiem trzęsie, jak również przy prędkościach rzędu 80-120km/h. Z tym, że u mnie dzieje się tak i na benzynie i na gazie (sekwencja stag4). wymieniłem Świece zapłonowe i kable WN na nowe - problem pozostał. Co można jeszcze sprawdzic?
  5. Trzeba dodawac gazu w trakcie sprawdzania czy na wolnych...?
  6. Witam. Mam pewien problem z samochodem. Zauważyłem, że przy 3300obr. min lub 100km/h na 5 biegu samochód zaczyna mi szarpac. Efekt jest taki, jakby ze świecy spadła jedna fajka i silnik chodził na 3 gary. Na postoju wszystko ok. Jedynie podczas uruchamiania zimnego silnika delikatnie nim zatrzęsie (właśnie tak jakby chodził na 3 gary) a po chwili chodzi równo i cicho. Sytuacja ma miejsce i na benzynie i na gazie (sekwencja stag4). Świece wymieniałem niedawno na NGK dwuelektrodowe, kable zapłonowe mają nalatane już jakieś 100 000km. Rzeczy eksploatacyjne wymieniane na bieżąco. Check się nie zapala i nie wywala błędów. Koledzy, co to może byc?
  7. Szczerość, to najpiękniejsza forma głupoty...

  8. Witajcie. Muszę wymienić komplet amorków (przód/tył). Jaki najlepszy wybór cena/jakość (interesują mnie seryjne nastawy)? No i jeszcze jedno. Z racji tego, że auto ma nalatane 290 000km korci mnie wymienić komplet sprężyn na nowe. Wydaje mi się że te fabryczne nieco już osiadły, szczególnie te z tyłu. Poniżej fotka auta ze stalówkami na zimówkach 195/65R15. Warto wymieniać te sprężyny, czy to jest moje własne wydumane widzimisię? Aha, no i jeszcze jedno (żyby nie tworzyć bóg wie ile tematów...). Chcę zamontować na przednich kielichach rozpórkę. Warto? Czy to zbędny wydatek? Czy są rozpórki na tylne kielichy do VB sedan? Pozdrawiam
  9. W swoim silniku (X20XEV) też mi ostatnio zaczęło cykać z okolicy rozrządu. Myślałem, że padł któryś z hydraulicznych popychaczy. Przyjrzałem się bliżej i okazało się, że uszczelka między kolektorem i głowicą jest do wymiany. Na głowicy zebrało się nawet nieco nagaru.
  10. Witam. Mam VB X20XEV z ręczną skrzynią. Na trasie jadąc normalnie pali 7-7,5 litra (bez szaleństw i niepotrzebnego kręcenia silnika). W mieście - około 9,5. Co do LPG, w trasie pali około 8-8,5 litra, natomiast w mieście 10-11 litrów. Miasto miastu nierówne, tak samo i nawyki też każdy ma inne. Jeden będzie jechał 80km/h na 4 biegu, podczas gdy ja mam u siebie zapięty 5 bieg przy 60km/h. Auto ciągnie normalnie, nie szarpie. Spalanie jak na 2.0 myslę, że zupełnie przyzwoite. Pozdrawiam
  11. Witam. Problem rozwiązany. Najechałem na najazdy, latarką od spodu poświeciłem i znalazłem wtyczkę od silniczka. Docisnąłem ją mocniej aż do kliknięcia. Spryski działają. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
  12. Byłem to obejrzeć, jutro koło południa dobiorę się najpierw do manetki, a potem do zbiorniczka, podepnę pompkę na krótko i się okaże co jest nie halo. Dzięki koledzy. Jutro dam znać co i jak.
  13. Dzięki za podpowiedź, ale u mnie silniczek w ogóle nie daje oznak życia, nawet nie czuć żeby go coś blokowało - lampki, oświetlenie nie przygasa na wyłączonym silniku. Efekt jest taki, jakby silniczka w ogóle nie było. Idę sprawdzić co z tą manetką. Oblukam też ten wężyk. Dzięki.
  14. Panowie, a jak tą manetkę sprawdzić? Wiem, że trzeba ściągnąć dwuczęściową obudowę wału kierownicy, obydwie manetki są na zatrzaskach. No ale co mam z nią zrobić jak już będzie w ręce? Psiknąć tam czymś czy przedmuchać sprężonym powietrzem? Elektrykiem nie jestem, więc rozbieranie w grę nie wchodzi, no chyba że to w miarę prosto się robi...
  15. Witam koledzy. Mam problem ze spryskiwaczem przedniej szyby. Na początku działał dobrze, potem czasem się przycinał ( w sensie nie zawsze działał ) aż do tej pory, kiedy pociąganie do siebie manetki nic nie daje - spryskiwacz się nie włącza. Wycieraczki chodzą 4 cykle natomiast spryski - nie. Nie słychać buczenia silniczka, zbiornik jest zalany płynem do -30st, zbiornik jest szczelny. Wymieniłem wszystkie bezpieczniki na nowe (z różnych powodów). Nadal nie nie ma poprawy. Czy jest może gdzieś jakiś przekaźnik odpowiedzialny za pracę spryskiwacza? Pytam dlatego, że strasznie mi się nie chce zdejmować przedniego zderzaka tylko po to, żeby się przekonać że silniczek działa. Proszę o poradę gdzie szukać przyczyny. Pozdrawiam