Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

chicken1983

Przyjaciel VKP
  • Zawartość

    101
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    1

Posty napisane przez chicken1983


  1. Jakiś czas temu zaczęły sie problemy z moją Viki X18XE. Typowe objawy uszkodzenia czujnika wałka rozrządu: odcinka przy 4,5 tys obr. spadek mocy, większe spalanie, sprawdzałem metodą zwarkową błąd- 0340. Wymieniłem czujnik i dalej to samo. Myslałem że to czujnik wiek kupiłem nowy tym razem cały zestaw naprawczy razem z wtyczką, załozyłem i nic. dalej pokazuje błąd i sa objawy uszkodenia czujnika. Już nie wiem co to może być. czytałem o jakiej kalibracji, czy błąd trzeba kompem usunąć? prosze o odp. bo juz nie wiem co robić.


  2. kolego winą jest pokrętło od regulacji fotela. Miałem podobnie. Otóż to pokrętło ma jeszcze taki pręt który idzie przez całą długość fotela. na obu bokachfotela, pod tapicerką są koła od regulacji położenia oparcia fotela( metalowe). Cały problem w tym że ten pręt ma rowki niesymetrycznie, podobnie jak koła w fotelu. musisz tak włożyć ten pręt aby pasował w rowki( po uprzednim ustawieniu oparcia) to jest ciężkie, męczyłem się dobre 2 h z tym ale uda się.

    oparcie wyregulujesz wkładając ten pręt z jednej strony i kręcić aż oparcie się wyrówna

    w razie pytań pisz


  3. Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

    kolumna pasuje, ja mam założoną od anglika bo zmieniałem. różnice są w kolumnie przed i poliftowej a konkretnie w stacyjce. a co do schowka to nie wiem


  4. jeżeli masz czas i jesteś cierpliwy to polecam takie małe urządzonko to czyszczenia ubrań, na baterie, coś w stylu maszynki do golenia.Można to kupić w marketach za grosze.

    Tak to wygląda

    Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

    Ewentualnie może jeszcze być zwykła maszynka do golenia. Powoli, delikatnie a też zejdzie


  5. witam wszystkich.

    Mam pytanie takie jak w temacie. jaka jest różnica w sprężynach na tył od kombi i habety??

    czy różnią się długością, sztywnością lub czy są takie same.

    I jeszcze jedno pytanko- jak można podnieść zawieszenie z tyłu?? nie chodzi o dużo, kilka cm wystarczy.

    pozdrawiam i czekan na odpowiedź


  6. jeżeli od dawna nie zmieniałeś amortyzatorów to możesz mieć problem z odkręceniem łącznika stabilizatora. Od razu Ci powiem że odkręcasz chyba 18 lub 19 i przy samym przegubie(przy gumie) masz miejsce gdzie wkładasz klucz 16(będą 2 nacięcia pod ten klucz) a jeżeli nie pójdzie to jedynym sposobem jest rozwalenie-przecięcie śruby od łącznika. Miałem tak u siebie więc mówię z doświadczenia.powodzenia. Od razu sprawdź łożyska na Macphersonie czy nie są wywalone


  7. Nie mam TC u siebie i raczej nie będę zakładał. Interesowało mnie bardziej to o czym napisałem. Jeżeli udało by się zrobić coś podobnego do układu montowanego w ML, byłoby to także przydatne zimą podczas ruszania gdy jedno koło się ślizga a drugie stoi w miejscu. w normalnym aucie można spróbować delikatnie naciskać na pedał hamulca aby przyblokować koło buksujące i dać napęd na 2 koło. Fajnie by było gdyby to robiła elektronika i nie trzeba by było mysleć o tym


  8. Mam pytanie do wszystkich odnośnie kontroli trakcji w VB

    Rozumiem że układ ten powoduje że podczas ruszania koła napędzane nie buksują. Sprawa dotyczy tego jak to jest realizowane- czy poprzez przyblokowanie przednich kół hamulcami czy poprzez ograniczenie mocy silnika.

    O co cały temat się rozdrabnia. Jeżeli koła są przyblokowywane przez hamulce to dzieje się to chyba poprzez pompę ABS. Czy była by możliwość takiego zaprogramowania sterownika abs lub TC (nie wiem jak to jest realizowane) by wykorzystać ten układ jako elektroniczną szperę? Chyba każdy wie o co mi chodzi.

    Kolejne pytanie- czy dało by się zrobić coś podobnego do układu stosowanego w Mercedesie ML, mianowicie nie ma tam blokady mostu czy mechanizmów różnicowych lecz poprzez układ który hamulcami blokuje to koło które jest w powietrzu przenosząc cały moment na koło mające kontakt z nawierzchnią.

    Ostatnio jeździłem troszkę bo bezdrożach i doszedłem do wniosku że to mogło by byś pozyteczne np. w wypadach na ryby lub czymś podobnym. Pytanie czy jest to możliwe do zrobienia


  9. nie wiem od czego to może być u Ciebie ale wiem od czego miałem podobne objawy u siebie. otóż miałem założoną zapasówkę na tylką os która była troszkę mniejsza od drugiego koła, czujnik abs wykrywał różnicę prędkości i włączała się kontrolka- za zmianie opon kłopot znikł. piszę to po to aby uświadomić niektórym że przyczyna usterki może być naprawdę śmieszna i błaha

    pozdrawiam


  10. czyli tak woli ścisłości.. wystarczy kupic centralkę, obojetnie jaką, i podłączyć do centralnego tak??

    kiedyś słyszałem opinie że wystarczy mieć samą obudowę od kluczyka z pilotem i ową obudowę zaprogramować.. czy ktoś wie czy to prawda??


  11. to że autko bierze tyle oleju to norma "ten typ tak ma". olej powinno sie sprawdzać na zimnym silniku jak autko stoi dłuższą chwilę aby olej ściekł do miski olejowej.

    jeżeli kopci na niebiesko to raczej olej bierze


  12. przy przepustnicy masz taką śrubkę o którą linka zatrzymuje się kiedy puszczasz gaz.możesz spróbować tam cos podkręcić.pamietaj tylko o tym ze wraz ze zmianą tej srubki zmieni sie położenie przepustnicy.jest to sposób aby NA JAKIŚ CZAS! ominąć silniczek krokowy, tak aby silnik nie falował i nie gasł

    może jest też mozliwość aby podciągnąć linkę na pedale albo w tym miejscu przy przepustnicy w którym linka wychodzi z pancerza ale w obu przypadkach strzelam

×