Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Erfro

Forumowicz
  • Content Count

    288
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About Erfro

  • Rank
    Średnio obeznany

Informacja o profilu

  • Skąd
    Wrocław

Kontakt

Dodatkowe pola

  • Województwo
    dolnośląskie
  • Auto
    Vectra B Kombi Z18XE

Recent Profile Visitors

485 profile views
  1. Dzięki cichy117 za zainteresowanie, co prawda tak złożyłem że od za segerem gumka zabezpieczajaca, a przed jak piszesz: tulejka, oring, przekładka, oring - ale mam nieszczelność, a znalazłem taki rysunek i wydaje mi się że coś za mało mam tych części, przydałoby mi się rzeczywiste zdjęcie tej rurki z umieszczonymi tymi elementami
  2. Witam, Odgrzebię stary tema, ale potrzebuję pomocy w sprawie tej szybkozłączki od klimy, co kolega Nomik pisze na samym początku, Otóż rozłączyłem to i wszystko mi wyleciało, dwie uszczelki, podkładka teflonowa, taki plastik ala tulejka i nie wiem jak to teraz złożyć. Czy może mi ktoś z Was podpowiedzieć, co po kolei się zakłada (uszczelki mam nowe 10,77x262 specjalnie do klimy) tylko nie wiem jak po kolei, gdzie ta przekładka ala teflonowa? Jakby Ktoś dysponował zdjęciem to byłbym wdzięczny (a może tam jeszcze coś powinno być tylko mi wyleciało ?) Pozdrawiam i z góry dziękuję
  3. Chodzi mi o to ze przepustnica w Z18XE jest zintegrowana z silnikiem krokowym. Wydaje mi sie ze to ten silnik wydaje takie dziwne dzwieki. Samo czyszczenie przepustnicy, czyli jej gardzieli to zupelnie inna sprawa. Wiem ze mozna ja przeczyscic tradycyjnie rozkrecajac ja, albo jak to robia mechanicy przy pomocy spray'ow. Pryskasz srodek na przepustnice przy wlaczonym silniku i nagar schodzi (ale czy to jest bezpieczne, to wlasnie mnie zastanawia, bo caly syf idzie w kolektor dolotowy). Pytam czy ktos z forumowiczow tak robil i jakie sa efekty? Kolejna sprawa to czy nawet jak wykrece przepustnice do czyszczenia to czy uda sie w ten sposob dojsc do silniczka krokowego, zeby go lekko przesmarowac i wyczyscic? Obawiam sie ze nie, czyli pewnie nic nie da sie zrobic z tym dziwnym dzwiekiem w przepustnicy. Wlasnie to mnie zastanawia, czy czyszczenie ma w takim przypadku sens, czy lepiej rozejrzec sie za nowa przepustnicą?
  4. Witam, w poszukiwaniu mojego problemu falowania obrotów tylko po odpaleniu silnika (jak zimny), przejrzalem caly uklad dolotowy, przeczyscilem przepływomierz, zmienilem czujnik temp ECU, swiece. Doszedlem do wniosku ze o jednak przepustnica, bo czasami wydaje dosc charakterystyczne metaliczne dzwieki. Stad moje pytanie, czy jest sens ją czyścić, czy te dzwieki sugeruja ze jej czas juz dobiega konca i nic to nie pomoże? Dodam ze po zlapaniu lekko temperatury, obroty są idealne, nic nie faluje, jest OK. Wiem ze ta przepustnica jest nierozbieralna, a jak wyrobił sie trzpień i spręzyna krokowca to obawiam się ze nawet przeczyszczenie komory przepustnicy nic nie da, ale poniewaz nigdy tego nie robiłem, wolę sie upewnic i dopytać. Ma ktoś z Was jakieś doswiadczenie w tego typu usterce (dzwieki z przepustnicy a jej czyszczenie) Pozdrawiam Acha, czy uzywaliscie moz etakiego srodka LIQUI MOLY 5111 i czy jest sens tym czyscic przepustnice bez jej zdejmowania ? I co nik z Was nie mial takiego metalicznego dzwieku w przepustnicy? Co to moze byc, czy da sie to zlikwidowac czyszczeniem przepustnicy, czy nie ?
  5. Regulator cisnienia mam w baku, kolo pompki (silnik Z18XE) Przypuszczam ze puszcza zaworek zwrotny na pompce i paliwo schodzi z przewodów. Potem pompka pompuje ale w przewodach jest powietrze i to moze byc problem. Po nocy nie ma paliwa jak sprawdzam na zaworku przy listwie wtryskowej. Druga ewentualnosc to uszczelka pod glowica, tez daje takie objawy, ale mam nadzieje ze to nie to (albo gorswza peknieta glowica) Właśnie sprawdziłem cisnienie paliwa na listwie wtryskowej, na zaworku. Wciskami zaworek i zero paliwa po 5 godzinach od wylaczenia silnika. Paliwo moim zdaniem powinno trysnac, a jak nie to oznacza ze schodzi po malu do baku. Mysle ze nie zeszlo calkowicie jeszcze, dlatego po takiej przerwie odpala normalnie, jak zejdzie ponocy z calego przewodu to wtedy pompka podaje paliwo z powietrzem i to jest powod takiego porannego zachowania. Bede dalej to diagnozowal I mam pytanko, jak dlugo po zgaszeniu silnika na listwie wtryskowej powinno byc cisnienia paliwa ?
  6. Witam, pomyslalem ze wina tego rannego szarpania moze byc zapowietrzony uklad paliwowy, co wy na to? Paliwo schodzi z układu przez noc,a potem rano gdy pompka zaczyna pompowac to razem z powietrzem. W ukladzie jest powietrze i poki tego ni eprzepali to szarpie silnikiem. Po przegazowaniu i trzymaniu na wiekszych obrotach, przewod paliwowy od zbiornika do wtryskow szybciej sie oprozni i ponownie napelni juz czystym paliwem bez powietrza Co wy na taka teorie ? Musze to dzisiaj u siebie sprawdzic
  7. Mam ten sam problem i walcze juz z tym dosc dlugo. Pompa paliwa nowa Bosch (ale czy dobra to trudno powiedziec). Cisnienie w normie na manometrze. Czujnik temp ECU nowy Siemens (podmieniony za stary, ktory chyba tez jednak byl dobry) I nadal nie wiem co to moze byc. Moze przydaloby sie przeczyscic przepustnice, ale zastanawia mnie to dlaczego tylko jest taki efekt na zimnmym zaraz po odpaleniu, jak go przegazuje minutke i silnik lekko zlapie temp to jest idealnie. Ciekawi mnie czy wymiana swiec cos Ci pomoze, bo ja wymienialem niedawno swiece tak ze raczej tez sa dobre (tyle ze teraz nowe nie znaczy dobrej jakosci) chociaz swiece z gornej polki.
  8. kilka dni temu mialem identyczny przypadek, spadl mi wężyk z pompy paliwa w baku. Ostatnio (2 lata temu) jak wymienialem pompe to wezyk skrecilem cybantem na srube i pewnie jezdzac po naszych drogach po malu sie odkrecal, az pozniej 3.8bara zrobilo swoje i wężyk wyskoczył z końcówki. Sprawdz czy masz paliwo na listwie wtryskowej, jest tam specjalny zawór do tego.
  9. Na listwie wtryskowej jest zaworek. Tam nalezy podlaczyc manometr i odpalic silnik (albo zewrzec styki na pompie paliwa, jak nie da sie odpalic z powodu malego cisnienia paliwa)
  10. w poniedzialek posprawdzalem wszystko co bylo mozliwe, nie chcac ponownie zagladac do baku :-) myslalem ze moze czujnik temp. niestety cisnienie 2bar na listwie, zamiast 3. Musialem otworzyc bak i okazalo sie ze wezyk pekl. Wymienilem, dziala. Dzieki kolegom za porady.
  11. Nie pokazalby komp bledu jakby to byl przeplywomierz ?? zastanawia mnie jednak Immobilizer, odcina pompe paliwa chyba tak? , czyli na LPG mozna odpalic. Z drugiej strony jak chodzil na LPG to slychac bylo pracujaca pompe paliwa, nie sadze zeby pozniej ECU wlaczal pompe jesli immo nie dal prawidlowego sygnalu.
  12. Witam, rok temu padla mi pompa paliwa. Wymienilem na nowa Bosch (oryginal) i wszystko bylo do wczoraj OK. Zrobilem na niej 7 kkm. W sobote mialem trase ok 300km. Przyjechalem do garzau i wszytsko bylo OK. W niedziele chce odaplic i po 2-3-4 sekundach gasnie. Probowalem kilkakrotnie to samo. Odpalam awaryjnie na LPG - chodzi ladnie. Przelaczam na PB - gasnie. Czyzby znowu padla pompa? Musze to sprawdzic, ale pytam czy takie odpalanie i gasniecie zaraz po kilku sekyndach moze sugerowac cos innego: - przekazniek pompy ? (musi dzialac skoro zawsze odpala, chyba ze rozlacza po kilku sek) - immo (moze byc, bo rozlacza pompe i wtryski benzyny, chyba ze sie myle, moze rozlacza zapłon?? ) - za slabe cisnienie paliwa (pomimo ze pompa dziala, moze regulator ?) Podpowiedzcie mi prosze, czy oprocz pompy paliwa/cisnienia paliwa moze cos jeszcze wplywac na takie zachowanie ze odpala za kazdym razem i zaraz gasnie, a na LPG chodzi?
  13. Witam, chcialem podzielic sie wiedza, ze to faktycznie byl przegub. Przegub wymieniony, teraz wszystko OK.
  14. Tez tak moze byc, myslalem tez o tym, ale wtedy to chyba juz caly czas by tak sie dzialo
  15. ale pisalem ze zmieniłem opony z zimowek na letnie, tak ze na 99% to nie wina felgi czy opony. Ewidentnie tłucze lewa strona. N azakretach przegub terkocze (czasami nie) ale to tłuczenie kierownicy tak silne ze jest problem z jazda i utrzymaniem, to mnie powaznie martwi. Dzisiaj rano jade do pracy i zero objawów, czy mozliwe ze to sie dzieje jak ten przegub zewnetrzny sie porzadnie rozgrzeje? Bo jakby to byl przegub wewnetrzny to drgania bylyby caly czas chyba na kierownicy, a nie takie tluczenie kiera i lewarkiem zmiany biegow. Tak teraz mysle, ze wygladalo to tak jakby to lewe kolo sie lekko blokowalo, bo ono tak boksowalo, albo jakby kolo mialo luzy lewo-prawo i nie moglo isc prosto, tak toi wygladalo.
×
×
  • Create New...