Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

lukas311

Forumowicz
  • Content Count

    75
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About lukas311

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 02/05/1985

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Krajenka / Piła

Dodatkowe pola

  • Województwo
    wielkopolskie
  • Auto
    Vectra B 2.0DTI Y20DTH 2001r. / YAMAHA XJ600S

Kontakt

  • GG
    5055943
  1. Temat trochę leciwy ale odgrzeję. Czy udało się Wam uporać z tym problemem? Ktoś wpadł na jakieś wnioski?
  2. Witam. Miałem podobny problem jakiś miesiąc temu. Płyn ubywał mi w szybkim tempie, brak plam pod autem, pod maską brak wycieków, olej ok, płyn w zbiorniczku ok. Bałem się, że uszczelka choć nie było typowych objawów. Odstawiłem w końcu auto do warsztatu i znaleźli jakiś wytarty/sparciały kawałek węża. Ponoć trudno do zlokalizowania, gdyż gdzieś koło skrzyni pod autem. Może z nagrzewnicy? Nie wiem , ale koszt znikomy i płynu odpowiedni poziom do dzisiaj. Także proponuję bez obawy odstawić auto do warsztatu.
  3. I ja po aktualizacji miałem nieaktywny błąd 1651. Mechanik z ASO twierdził, że nic on nie oznacza konkretnego bo mówi tylko o błędzie komunikacji z pompą, który widocznie powstaje podczas wgrywania softu. Nie ma się czym przejmować bo to normalne. Chciałbym jeszcze dodać, że od chwili wgrania nowszego softu tj. 5 dla Y20DTH nie miałem ani razu problemu z odpaleniem auta, bez względu na temperaturę. Mogę również gasić i ponownie odpalać zimne auto co wcześniej wiązało się z długim kręceniem. Do tego mam wrażenie, że silnik równiej i kulturalniej pracuje, a zauważalne jest to zwłaszcza gdy jest zimny. Ogólnie nie żałuję inwestycji i polecam innym.
  4. Witam. Chciałbym tylko dla informacji osób interesującym się tematem poinformować, że do silnika Y20DTH w naszych Vectrach B najnowszy soft ma numer 5. Miałem fabryczny nr 4, a dziś pojechałem do serwisu Opla i wgrali mi wersję 5. Problemy miałem niekiedy z odpalaniem w temperaturach dodatnich ok. 8-13 st. Odpalał ale nie od strzała. Problem pojawiał się również gdy np. gasiłem silnik po pierwszym porannym odpaleniu i po chwili próbowałem go uruchomić. Zobaczymy czy coś zmieni bieżący soft. Zdam relację w późniejszym czasie. W serwisie nie wiedzieli co poprawili w sofcie. Aha, koszt 123 zł. w Poznaniu na Obornickiej.
  5. Fajnie, dzięki za opinię. Też jestem zdania, że gdyby uszczelniacze to problem z rozruchem byłby częstszy. Czujnik temp. wymieniłem. Pozostaje jedynie soft. Mam wersję nr 4 i wiem, że do Y20DTH jest wersja 5. Może ona by coś zmieniła.
  6. Witam. Czy możecie wyrazić swoje opinie na temat mojego filtra paliwa. Otóż chodzi o zanieczyszczenie olejem, które kwalifikuje się do wymiany uszczelniaczy trawersów. Autko nieraz ma problemy z odpaleniem od strzała. Zależne to jest od temp. na zewnątrz. Zauważyłem, że najgorzej między 10-16 st. i wtedy puści trochę białego dymka. Gdy jest chłodniej to pewnie świeczki podgrzewa i pali prawie od strzała. Może macie doświadczenia w swoich autach i ocenicie stan mojego filtru. Filtr tak wygląda po roku jazdy i 13 tys. kilometrów. W załączniku fotka.
  7. Jakby to było takie proste to bym się z tym tyle czasu nie bujał. Turbo pompuje max ok. 1.9bara, ale jest różnica między wartością oczekiwaną (np.1.5bar), a chwilową(np.1.2bar) wtedy kiedy występuje ten problem (niskie obroty zazwyczaj). Coś ją nieraz dławi i nie wiem co. Wszystkie elementy były już podmieniane tj. przepływka, elektrozaworki, EGR, czujnik temp.,podciśnienie OK.,błędów brak. Wg. mnie pozostaje turbina (może zacina się zawór upustowy;łopatki zawalone...), intercooler, dolot (choć czyszczony), wtryski ??? Sam już nie wiem co sprawdzać
  8. Witam. Ja mam ze swoją podobny problem już od dłuższego czasu i nikt póki co nie potrafił mi pomóc. Twardy głośny klekot przy delikatny zwiększaniu obrotów połączony w tym samym momencie z mniejszą mocą auta. Dzieje się tak przy niskich obrotach i w pewnym momencie (od pewnego zakresu obrotów) coś go "odblokowuje" i przestaje klekotać i zaczyna przyspieszać jak powinien. Przed chwilą odebrałem auto od mechaniora i rozłożył ręce. Podejrzewa małą wydajność turbo w niskich obrotach silnika. Sam już nie wiem, a chciałbym się już z tym uporać.
  9. Ja już rok jeżdżę bez kata. Wstawiłem strumienicę w kształcie przypominającym katalizator. Żadnych ubocznych objawów typu głośniejsza praca czy też smród i dymienie za mną. A i turbina jak pracowała tak pracuje. Więc nie wiem skąd co niektórzy biorą takie informacje i sieją je wśród innych.
  10. Temat poruszany już nie raz. Po pierwsze podciśnienie sprawdzaj w obwodzie elektrozaworów, a nie na serwie!!! Obstawiam, że spada tam do zera po deptaniu. Po drugie obadaj cały układ podciśnienia o czym jest sporo na forum. Ogólnie miałem to samo u siebie. Winowajca - pompa podciśnienia. Zapewne pada Ci pompa podciśnienia, spadła jej wydajność i po wciśnięciu hamulca wszystko idzie na serwo (ogólnie wyjście z pompy na serwo jest wydajniejsze jak wyjście na elektrozawory), spada podciśnienie w układzie sterowania elektrozaworami i wywala checka, a dokładnie P0400. U siebie założyłem używkę za ok. 150 zł i problem z głowy.
  11. Odpowietrz układ (wtryski, przelewy), podaj paliwo z bańki i ewentualnie wspomóż się plakiem. Ale zrób to z kimś kto będzie kręcił rozrusznikiem. No i z wyczuciem, nie piłuj za długo. Mój też nie chciał zagadać po zapowietrzeniu. Pomogło dopiero wlanie paliwa bezpośrednio w przewód do pompy i plak w dolot. Wiem, że różne są opinie co do plaka, ale niekiedy nie obędzie się bez niego.
  12. Ja po swoich doświadczeniach ubiegłej zimy nie brał bym na razie pompy pod uwagę, a układ jej zasilania, czyli tak jak koledzy wspominali przewody paliwowe, przelewowe, obudowa filtra... A na pewno nie wierzyłbym w 100% mechanikowi. Rok temu moja Viki też niespodziewanie któregoś dnia zaniemogła. Podawałem jej paliwo bezpośrednio do przewodu przy filtrze paliwa i na plaka jakoś odpalał. Po kilkudniowej wizycie u pompiarza stwierdził, że trzeba uszczelnić pompę, koszt 1000 na wejście. Zrezygnowany odebrałem auto i sam wszystko dokładnie obadałem. Sprawdziłem świece. Wymieniłem przelewy na takie, które bardzo ciasno wchodzą w trójniki. Został wymieniony zawór zwrotny na pompie, filtr paliwa. Wymieniłem też zbiornik paliwa bo był przeżarty i ciekło. Odpowietrzałem układ przez przelewy jak i poluźnione nakrętki wtryskiwaczy. Po tym wszystkim auto pali do dziś od strzała bez względu na temperaturę. A ja zadowolony z uniknięcia niby słusznej diagnozy "mechanika" regeneracji pompy. Awarię pompy uważam za ostateczność i często błędnie diagnozowaną jak i sposób na niemały zarobek dla pompiarza. I proszę bez takich odpowiedzi. DTI nie odpala to zaraz musi być pompa...
  13. U mnie natomiast jedna świeca padnięta i check po odpaleniu. Ale wystarczyło dodać gazu i check znikał. Ale w kompie było P1635. Dziś świeca wymieniona.
  14. Witam. Zamontowałem do swojej VB MIDA z 99 roku. Auto jest z 2001 roku z silnikiem Y20DTH. Manualna skrzynia, opony 195/65R15, bez ksenonów i bez webasto. Muszę wprowadzić kod silnika. Wydedukowałem z tabeli, że będzie to kod "017". Zgadza się? Może ktoś potwierdzić bo jadę do kolesia z techem i nie chcę by mi źle wgrał.
×
×
  • Create New...