Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

makosm1

Forumowicz
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About makosm1

  • Rank
    Nowy
  • Birthday 05/30/1975

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Trzcianka
  • Zainteresowania
    Wędkarstwo muchowe

Dodatkowe pola

  • Województwo
    wielkopolskie
  • Auto
    vectra B 1,8 kombi '97
  1. Witam.Mam głowicę do wymiany po przeskoczeniu paska rozrządu i chcę kupić używaną.Na mojej starej głowicy jest numer:90 501 968.W wykazach części nic nie znalazłem.Czy jeśli kupię o takim samym numerze to będzie pasować,(czy to numer samego odlewu?)?mój silnik jest z 1997 r.X18XE czy z młodszych głowica będzie pasować(chyba tylko do 1998)?Czy ze sprawdzeniem szczelności głowicy zawsze wiąże się konieczność splanowania?
  2. Myślę,że u mnie koszty będą podobne!Luckas330 ile zapłaciłeś lub zapłacisz za robociznę głowicy,chociaż orientacyjnie?
  3. Akumulator siadł i od tego się zaczęło.Rozrząd przeskoczył dopiero następnego dnia,nie od razu.Cóż robić!?Jak chce się jeszcze polatać to trzeba naprawić.Zastanawiałem się , czy kupując zawory też można trafić na chińskie podróby"? Dzięki za rady.
  4. Niestety brak kompresji.Dzisiaj mechanik ma ściągnąć głowicę,ale rokowania kiepskie!
  5. Rozrząd już zamówiłem kompletny SKF.Też rozważam tą opcję.
  6. Czytałem,tylko tam chodzilo o ścinanie i strzępienie się krawędzi paska,a nie jego zębów.Chodzi mi o to,czy facet nie próbuje mnie naciągnąć na kupno paska.
  7. Zmiana była jakieś 30tys. temu.Pasek GATES,reszta chyba INA.A koło dolne w Opel Shop w Poznaniu to jak zapewnił mnie sprzedawca dlamnie w promocji 199zł,a to nie 50zł.A gdzie za 50zł widziałeś? Chcę jeszcze kilka lat pojeździć tym autem.Zastanawiam się czy brnąć dalej w remont,czy pomyśleć o "nowym" silniku na podmiankę?
  8. Pytam tylko,czy to możliwe że się zęby pościerały i ewentualnie jak często się te koło wymienia(czy wogule).Po prostu bym nie chciał żeby po naprawie sytuacja sie powtórzyła.A z tym zapychaniem to racja.Mądry Polak po szkodzie.
  9. Witam.Mam VB 1,8 16V.Ostatnio brałem auto na pycha i na następny dzień przeskoczył mi rozrząd i ścieło2-3 zęby na pasku. Moje pytanie jest takie:czy to możliwe,że ścięcie zębów spowodować mogło zużyte(z ostrymi krawędziami) zęby w kole dolnym rozrządu(tak przynajmniej sugerował pan ze sklepu Opel Shop w Poznaniu gdzie kupowałem nowy rozrząd).Z kolei mój mechanik twierdzi,że nigdy nie spotkał się z potrzebą wymiany tego koła,i że na pewno się nie zużyło?!I komu wierzyć?Dodam,że przebieg to240 tys.Proszę o radę,bo nie chcę brnąć w koszty,które i tak będą horrendalne!?
  10. Witam wszystkich.Podepnę się pod temat.Mam VB 1,8 16V.Ostatnio brałem auto na pycha i na następny dzień przeskoczył mi rozrząd i ścieło2-3 zęby na pasku.Moje pytanie jest takie:czy to możliwe,że ścięcie zębów spowodować mogło zużyte(z ostrymi krawędziami) zęby w kole dolnym rozrządu(tak przynajmniej sugerował pan ze sklepu Opel Shop w Poznaniu gdzie kupowałem nowy rozrząd).Z kolei mój mechanik twierdzi,że nigdy nie spotkał się z potrzebą wymiany tego koła,i że na pewno się nie zużyło?!I komu wierzyć?Dodam,że przebieg to240 tys.Proszę o radę,bo nie chcę brnąć w koszty,które i tak będą horrendalne!?
  11. Witam Forumowiczów!Moja dmuchawa pracowała na 9 biegu i to słabo (climatronic),a na mniejszych to prawie wcale.Na dodatek się zacinała.Jakichś cwaniak zamiast wymienić szczotki na nowe,pod zużyte wsadził kawałki innych szczotek(na dodatek za twardych=komutator nieźle już zjechany,ale działa).Moja rada-szczotki koniecznie miedziano-grafitowe. Jestem po wymianie szczotek.Razem z lutowaniem zajęło mi to 2,5 godziny.Koszt to 14zł za szczotki+własna robocizna (piwko po dobrze wykonanej pracy).
  12. nie ustawił jeszcze statusu

  13. Ja gazu nie mam. Sprawdziłem,nie spadł żaden wąż czy przewód.odłączałem kolejno przewody wysokiego napięcia kiedy silnik pracował,obroty wyraźnie spadały,więc awarie świec wykluczam.po minucie od odpalenia silnik pracuje dość równo na wolnych obrotach.jedynie nie ma "kopa".reakcja na szybkie wciśnięcie pedału gazu prawie żadna.rozpędza się wolno i niemrawo.paliwo "verva" czyli dobre.może tłumik zapchany!?sczytałem błędy i wywaliło mi 0130,czyli sonda lambda?chyba?czy po podłączeniu pod kompa wykaże mi coś jeszcze np:jakieś parametry silnika itp.,czy tylko ten błąd o którym już wiem?czy silnik krokowy ma znaczenie przy wysokich obrotach silnika?a może dostaje za mało paliwa-filtr paliwa zamulony? Bez wizyty u mechanika chyba się nie obejdzie!
  14. Witam.Podepnę się do tematu.Mam dokładnie te same objawy.Też po przejechaniu ok 180 km.Auto straciło moc,a przy dodawaniu gazu słychać jakby klekotanie w okolicy gaźnika.Jutro mam dalszą trasę do zrobienia i nie wiem co robić?!Silnik 1,8 16V benzyna a chodzi jak traktor.POMOCY!!!
  15. Witam.Podepnę się do tematu bo mam podobny problem z ogrzewaniem.Wcześniej miałem wyciek spod uszczelek przy nagrzewnicy,dociągnąłem blaszkę dociskową ale dalej się sączy.Czy ktoś zna specyfikację tych uszczelek żebym mógł dobrać takie same,bo dzwoniłem do ASO i podobno nie mają tych uszczelek bo już nie produkują?!Pomóżcie dobrzy ludzie!!! Jutro chcę wyjąć nagrzewnicę bo chyba mam przytkaną,a po starych uszczelkach to można źle dobrać jak będą sparciałe. A więc wyjąłem wczoraj nagrzewnicę,wypłukałem(nie było prawie syfu) ją,dobrałem oringi.Najbardziej podpasowały 20x2,5 mm,bo już 20x3 mm wejść w gniazdo nie chciały.Stare oringi nie dość,że były uleżałe,to jeszcze był na nich osad co świadczy o ich wcześniejszym i długotrwałym przeciekaniu.Wymieniłem płyn,odpowietrzyłem układ i autko grzeje jak trzeba. Pojeżdżę jeszcze kilka dni bez tych wszystkich plastików aby mieć pewność , że nowe uszczelki nie ciekną.Tym sposobem zaoszczędziłem 300 zł na mechaniku!Rada dla wszystkich z podobnymi problemami.Nie bójcie się swoich aut.Wystarczy odrobina chęci,wkrętak i kilka innych kluczy i wiele napraw można zrobić samemu!!! No jeszcze niezastąpione są informacje,które można znaleźć na tym forum,wystarczy dobrze poszukać! :29:
×
×
  • Create New...