Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

siwy_ziom

Forumowicz
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About siwy_ziom

  • Rank
    Nowy
  • Birthday January 17

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Wawka/Józefów

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    Viki B 2.0 DTI 16 V 97r.

Recent Profile Visitors

456 profile views
  1. 172 downloads

    Demontaż pompy wtryskowej z silnika 2.0 DTI Zaczynamy od odłczenia akumulatora. Na zdjęciach kolorem czerwonym zaznaczona są elementy, które trzeba wymontować, a zielonym śruby do odkręcenia. Na zdjęciach nie widać wszystkich elementów do odkręcenia, ja wykręcałem wszystko to co mi przeszkadzało. Niezbędne narzędzia do demontażu: Klucze płaskie, nasadowe zwykłe, torx zwykłe i nasadowe, śrubokręt płaski i krzyżak oraz klucz dynamometryczny. Dodatkowo trzeba zaopatrzyć się w przyrządy blokujące rozrząd. Na allegro można je dostać ale nie są tanie. Ja swoje sam zrobiłem. Trzpień
  2. Dlugo mnie nie bylo,ale jednak przychodze z dobra nowina. Usunalem usterke,viki smiga,wszystkie objawy odeszly w nie pamiec. Przyczyna braku mocy byly walniete uszczelki od vacu. Jedna to ta ktora siedzi miedzy silnikiem a pompa a druga to uszczelniajaca ja. Rozkrecilem pompe,byla calusienka w oleju,wylewalo sie z niej. Wymienilem uszczelki,wyczyscilem uklad podcisnienia z oleju i autko smiga. Jest wiele rodzajow pomp vacu,ja akurat mam taka ktora w srodku ma budowe prosta jak budowa cepa. Nie ma w niej co zepsuc sie. Niektore skladaja sie ze sprezynek,lapek,ktore lubia peknac siejac zamet w p
  3. Mialem podobnie jak Ty,cala buda mi chodzila.Stalo sie to nagle. Myslalem,ze to poduchy juz wybily sie. Wszystko wrocilo u mnie do porzadku jak dostala w palnik w trasie. Drgania u Ciebie rozchodza sie po calej budzie,sama decha drga ?! Inaczej bedzie bujac jak poducha walnieta a inaczej jak silnikiem rzuca. Zacznij od sprawdzenia poduszek,najlatwiej i najszybciej.
  4. A to nie ma sensu kombinowac Dla pewnosci z rana zadzwonie do aso i zapytam sie po ile maja i czy napewno to co chce to jest wlasnie to. Najblizej mam aso nivette a tam z wlasnego doswiadczenia wiem,ze tam rozne cyrki wychodza,ceny itp. NIektore rzeczy uzywane na allegro sa drozsze lub nie wiele tansze niz nowki. Szukalem zaworka od klapek zawirowan,na alle byly uzywki po 40-70zl a nowke kupilem za niecale 110 zl
  5. Calkiem sporo jest,jak sprawdzalem szczelnosc wezykow to kilkanascie kropel napewno polecialo. Dosc duzo tego bylo w zaworze egr, az bulgotalo w nim. Wlasnie patrze na alledrogo i nie ma uszczelek typowo do vacu. Jutro wyjme ja i pojade dobrac cos.
  6. Bardzo trafna wskazowka,mam w ukladzie olej,mialem napisac o tym. Teraz cos kojarze,ze podczas wykrecania pompy wtryskowej,odkrecalem vacu i od tej pory lekko poci mi sie pod pompa . Czyli to rowniez moze byc powodem braku mocy ? Wszystko zaczelo sie od momentu kiedy byla robiona pompa wtryskowa. Pomiary na opcomie odnosnie pompy,dawek paliwa sa prawidlowe.
  7. Jednak zawor egr jest sprawny za 100%. Przeplywka oryginalna o tym samym numerze. Ewentualnie jak dobrze sprawdzic ja? Wole 10 razy sprawdzic wszystko i miec spokojna glowe. Wedlug opcoma przeplywka jest sprawna,wartosci dotyczace powietrza byly prawidlowe. Zostala mi do sprawdzenia juz tylko pompa vacu,czy prawidlowo pracuje. Musze zakrecic sie za jakims wakuometrem. Znacie przyczyny nie prawidlowej pracy pompy? Jakies uszczelnienia puszczaja, cos zaciera sie ? Odnosnie ciegna od turbo,na zgaszonym ciegno rusza sie tak jak napisal drano,ale nie wiem czy dobrze, na oko 1 cm. Na zapalonym nie
  8. Odnosnie poduch,to odpal autko,zaciagnij reczny,jedna osoba siedzi w srodku,wrzuca jedynke i popuszcza sprzeglo,stara sie sprzeglem bujac silnikiem(tylko z wyczuciem),a druga obserwuje jak zachowuja sie poduchy.
  9. Witam ponownie. U mojej viki po staremu. Bede mial do wymiany zawor egr, sprawdzilem go i poszla w nim membrana,nie trzyma cisnienia. Przeplywka jest wlozona inna 100% sprawna. Jak juz pisze to zapytam sie o jedna rzecz. Jak na postoju gazuje samochod to czy ciegno od turbiny powinno pracowac? U mnie stoi,nie rusza. Moze to tez jest przyczyna. Sama turbina w srodku jest jak nowka. Samochodem zrobilem ponad 60tys,nie wiem czy wczesniej turbo bylo regenerowane,ale jej stan jest bdb.
  10. Egr sprawdzany-sprawny. Przeplywki bezposrednio nie sprawdzalem,czyli nie podmienialem na sprawna z innego auta,opcom nic nie wykazal. Czy olej w egr-erze moze wskazywac na usterke? Ostatnio jak czyscilem dolot to troche syfu wylecialo. Przypomnialo mi sie,ze jak juz zaczela kulec z przyspieszeniem to jeszcze troche bylo czuc moment zalaczenia sie turbiny. Jakis czas temu komp byl resetowany i po tym juz nie czuc momentu wlaczania sie turbo.Z niskich obrotow czuc jakby ja cos trzymalo, nie ma sily przyspieszac,jakby ktos ja ciagnal do tylu,a potem to zanika. W gornych zakresach podobne efekty
  11. Witam serdecznie. Ja rowniez borykam sie z moja vectra. Samochod nie ma mocy,chodzi jakby mial 20 koni mniej.Przy niskich obrotach po dodaniu gazu samochod szarpie,nie ma plynnego przyspieszenia,szczegolnie jak jest zimny. Nie chce z niskich obrotow plynnie przyspieszac. Objawy podobne jakby uklad dolotowy byl zapchany,mimo ze jest wyczyszczony. Te skokowe przyspieszenie jest dosc dziwne,buja autem jakby go cos trzymalo. Przy 80 km/h na 5 biegu jak dam mu gazu nie ma przyspieszenia, tylko jakby go cos zdlawilo,a po chwili dopiero nabiera predkosci. Podobne przyspieszenie jest przy wyzszych obr
×
×
  • Create New...
UP