Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Robert1014

Forumowicz
  • Content Count

    390
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Robert1014 last won the day on January 11 2015

Robert1014 had the most liked content!

Community Reputation

13 Neutral

About Robert1014

  • Rank
    Średnio obeznany
  • Birthday 05/10/1959

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    okolice Otwocka

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    vectra C 1.9 DT GTS

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja bym zaczął od sprawdzenia wyważenia kół, chyba że jesteś tuż po, to sprawdź czy któryś obciążnik nie odpadł, jak jest o.k. to sprawdził bym luz na sworzniach końcówek drążków kierowniczych.
  2. Test szczelności układu robi się w podciśnieniu, dlatego niektóre nieszczelności uszczelniają się, bo podciśnienie w układzie "przyciąga" do siebie elementy pomiędzy którymi jest uszczelka. Po nabiciu układu nadciśnienie "odpycha" te elementy od siebie i czynnik schodzi. Tylko żebym był dobrze zrozumiany te odpychanie i przyciąganie to mierzy się w pojedynczych mikronach. Miałem kiedyś taką sytuację: mechanicy wymieniali dwa razy uszczelki po wymianie osuszacza i czynnik schodził mimo, że automat nie wykazywał nieszczelności. W moim przypadku pomogło przetoczenie płaszczyzn do których te metalowo-gumowe uszczelki przylegały. W aluminium porobiły się mikronowe wżery i czynnik spie ...lał.
  3. Mnie zimą ok. -2*C pompa wspomagania się wyłączyła po 17 km ale jeszcze 1 km zrobiłem bo .... nie miałem wyjścia. W pracy naładowałem akumulator i wracając na dziennych światłach 18 km bez problemu, do końca wszystko działało.
  4. U mnie pierwszy raz wiatrak trochę później się włącza, potem podobnie jak u Ciebie
  5. 1. słabe sprężanie, ale jak masz kombajn to bez problemu to sprawdzisz. 2. może podobnie jak z nagrzewnicą słaby przepływ wody słabe grzanie. 3. zapchany z zewnątrz parownik- słaby przepływ powietrza i nie odbiera "zimna" . 4. ale tak teraz sobie pomyślałem: zawilgocony absorbent wody w osuszaczu ogranicza szybkość przepływu czynnika i patrz pkt 2. Ja swój osuszacz wymieniłem po 8 latach eksploatacji i po rozcięciu (tak z ciekawości) stwierdziłem, że absorbent był zawilgocony (oceniłem to po zmianie barwy) może w 30% a temp. po włożeniu sondy do kratki tak z 10 cm miałem 4-5*C. A Ty gdzie mierzyłeś temperaturę? Jak znasz historię samochodu i nie było jakiegoś "awaryjnego" rozszczelnienia instalacji to znam takich co po 12 latach osuszacza nie wymieniali, chociaż ASO zaleca wymianę chyba co 2 lata. To może coś w tym jest?.
  6. Sory. W takim razie musisz zdjąć zderzak, zaopatrzyć się w dwie uszczelki jedna oring, druga metalowo-gumowa. Osuszacz jest na dwóch śrubach przykręcony do nadwozia. Odkręcasz dwie nakrętki aby odłączyć go chłodnicy, ja musiałem poluzować chłodnicę klimy aby za mocno nie wyginać przewodów nowego osuszacza przy montażu. Mnie cała operacja wymiany zajęła jakieś 90 minut. Tylko ja mam inny silnik.
  7. Wymiana osuszacza nie pomoże Ci obniżyć temperatury. Jak będziesz sam wymieniał to wypuścisz gaz i będziesz musiał zapłacić za napełnienie i gaz, w servisie odzyskają go i ponownie wtłoczą.
  8. Jak włożysz żarówkę, to na tych blaszkach będziesz mial 12V. W instalacji VC płynie prąd jak układ "wyczuje" obciążenie.
  9. Wygląda na to, że chłodnica "przegniła" szukaj zamiennika lub używanej. Tego się raczej nie naprawia. Czynnika i tak już pewnie nie masz, rozkręć to połączenie u mnie kiedyś aluminium na tym łączu sól zżarła i wtedy pomogło frezowanie tego miejsca styku (o ile pamiętam to ta rurka jest od osuszacza).
  10. Wg mnie to ten, tylko jak go się odłączy to komputer odczytuje temp. zewnętrzną jako (-40)* C i wtedy na pewno klima się nie włączy. Jak jest zimno to ten czujnik trzeba ogrzać np. farelką aby pokazywał min. +4*C wtedy klima się załączy pod warunkiem, że jest sprawna
  11. Pomoże na pewno ale.... Pierwszy zestaw pomijając dodatkowe straty pobiera 42 A, drugi aż 90 A, niby tylko przez kilka, kilkanaście minut. Pompa wspomagania dodatkowo 80-90A ale prawie cały czas, a ile daje Ci Kolego Twój alternator?. Jak jeździsz codziennie tak około 100 km to akumulator wytrzyma taki eksperyment ale jak krótsze odcinki to obawiam się, że wkrótce będziesz tu pisał o problemach z padającym akumulatorem.
  12. Raczej rok, ale w takim okresie chyba z raz skorzystasz z samochodu
  13. U mnie zawieszała się jedna szczotka i tez przerywało prace dmuchawy. Niestety trzeba silnik dmuchawy "wydłubać" i oczyścić szczotki z pyłu i tłuszczu.
  14. Tylk co tam może tak "chrobolić" przez te 1-2 minuty na zimnym silniku i czym to może się skończyć??? Jakaś obudowa, osłona czegoś
×
×
  • Create New...